LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte ervaringen met bobshop.nl....
Slechte ervaringen met bobshop.nl....
Mijn ervaringen met Bobshop zijn diep triest te noemen op 24 maart 2009 heb ik via hun webwinkel een Humax ihdr5050c besteld...daar dit artikel moeilijk leverbaar is zou de levering plaatsvinden op 15-04-09 zoals ook vermeld op de website...OK geen probleem en gelijk betaald via Ideal. Echter op vrijdag 10 april staat ineens op de website vermeld leverdatum 24-04-09 dus gelijk een email eruit met de vraag om opheldering....het antwoord was duidelijk ik quote: De 24ste is voor nieuwe bestellingen en niet voor de reeds geplaatste bestellingen. Echter op 14-04-09 krijg ik een email dat de leverdatum is uitgesteld naar 24-04-09....!!! Wellicht is mijn bestelde Humax naar een andere klant gegaan.....
NU hierop heb ik mijn bestelling geannuleerd en dit is ook bevestigd, echter over mijn retourbetaling geen verdere berichtgeving dan dat deze voor retourbetaling was opgesteld en zal worden teruggestort (bericht 15-04-09) echter er vindt geen terugbetaling plaats...maar weereens aan de bel getrokken op 17-04-09 en dan ontvang ik bericht terug van XXX dat maandag (20-04-09) de restitusties verwerkt zouden worden....inmiddels is het dinsdag 21-04-09 en er is nog geen terugbetaling gedaan....wat zoeken op ervaringen via Google gaat al snel opleveren dat deze Bobshop het niet zo nauw neemt met hun beloftes en dat leverdatums niet nagekomen worden en nog maar te zwijgen over terugbetalingen dat is de meest slechte zijde van deze toko die een onderdeel is van Scheer en Foppen.
Ik heb zojuist wederom een email eruit gedaan met navraag over mijn retour betaling......maar ik vrees dat dit weleens een lange weg kan gaan worden...misschien zaak om maar eens aandacht hiervoor te gaan vragen bij o.a. Thuiswinkel Waarborg
Mijn advies blijf weg bij Bobshop.nl........
NU hierop heb ik mijn bestelling geannuleerd en dit is ook bevestigd, echter over mijn retourbetaling geen verdere berichtgeving dan dat deze voor retourbetaling was opgesteld en zal worden teruggestort (bericht 15-04-09) echter er vindt geen terugbetaling plaats...maar weereens aan de bel getrokken op 17-04-09 en dan ontvang ik bericht terug van XXX dat maandag (20-04-09) de restitusties verwerkt zouden worden....inmiddels is het dinsdag 21-04-09 en er is nog geen terugbetaling gedaan....wat zoeken op ervaringen via Google gaat al snel opleveren dat deze Bobshop het niet zo nauw neemt met hun beloftes en dat leverdatums niet nagekomen worden en nog maar te zwijgen over terugbetalingen dat is de meest slechte zijde van deze toko die een onderdeel is van Scheer en Foppen.
Ik heb zojuist wederom een email eruit gedaan met navraag over mijn retour betaling......maar ik vrees dat dit weleens een lange weg kan gaan worden...misschien zaak om maar eens aandacht hiervoor te gaan vragen bij o.a. Thuiswinkel Waarborg
Mijn advies blijf weg bij Bobshop.nl........
Re: Slechte ervaringen met bobshop.nl....
In maart heb ik een externe speaker en een geheugenkaartje besteld bij Bobshop. De levering was binnen enkele dagen, dus dat is prima.
Vervolgens bleken beide producten niet naar behoren te werken, dus ik bel met Bobshop. Krijg ik een dame aan de lijn, wiens naam ik graag zou noemen, maar dat zou wel erg gemeen zijn, dus dat laat ik maar achterwege. Ze was in ieder geval ontzettend gedemotiveerd en verre van behulpzaam.
Ik mocht de spullen terugsturen, wat ik ook gedaan heb. Enkele dagen later krijg ik een mailtje van diezelfde dame, waarin ze meldt dat ik de kabels niet heb meegestuurd, maar dat ze het produkt hadden aangesloten en dat het naar behoren werkt. Ik stuur spullen terug die goed werken.......erg logisch.
Ik heb een boze mail gestuurd, weliswaar in nette bewoordingen, maar mevrouw kan zeer slecht met kritiek omgaan, dus heeft ze het aan een collega overgedragen. Deze jongen heeft het verder naar behoren opgelost en hij heeft het geheugenkaartej getest en goed bevonden. Verder heb ik een nieuwe speaker ontvangen en het oude geheugenkaartje.
De nieuwe speaker is goed, maar het geheugekaartje werkt niet, ook niet in andere apparaten. Dus ik mail weer boos. Krijg ik weer antwoord van dezelfde dame. Ze beweert dat het produkt getest is en goed bevonden. Ik heb het terug gestuurd en na diverse mailtjes nooit meer een antwoord gekregen. Ik heb nog een keer gebeld. Krijg ik weer diezelfde vrouw aan de lijn. Ik noem mijn naam en vertel het verhaal. Haar reactie is.......o, dat zegt me wel iets, waarna ze een beetje gluiperig lacht. Ze hadden een nieuw kaartje klaar liggen en ik zou het diezelfde week ontvangen. Verder heb ik nu na diverse mails nooit meer wat gehoord. Ik ga er ook niet meer achteraan. Wel vond ik het de moeite waard om er op dit forum even een bericht over achter te laten. Ik kan niet begrijpen dat iemand zijn goede naam voor 15 euro op het spel gaat zetten. Zelf zal ik er geen spullen meer bestellen en dat komt puur en alleen doordat ik de verkeerde persoon heb getroffen.
Vervolgens bleken beide producten niet naar behoren te werken, dus ik bel met Bobshop. Krijg ik een dame aan de lijn, wiens naam ik graag zou noemen, maar dat zou wel erg gemeen zijn, dus dat laat ik maar achterwege. Ze was in ieder geval ontzettend gedemotiveerd en verre van behulpzaam.
Ik mocht de spullen terugsturen, wat ik ook gedaan heb. Enkele dagen later krijg ik een mailtje van diezelfde dame, waarin ze meldt dat ik de kabels niet heb meegestuurd, maar dat ze het produkt hadden aangesloten en dat het naar behoren werkt. Ik stuur spullen terug die goed werken.......erg logisch.
Ik heb een boze mail gestuurd, weliswaar in nette bewoordingen, maar mevrouw kan zeer slecht met kritiek omgaan, dus heeft ze het aan een collega overgedragen. Deze jongen heeft het verder naar behoren opgelost en hij heeft het geheugenkaartej getest en goed bevonden. Verder heb ik een nieuwe speaker ontvangen en het oude geheugenkaartje.
De nieuwe speaker is goed, maar het geheugekaartje werkt niet, ook niet in andere apparaten. Dus ik mail weer boos. Krijg ik weer antwoord van dezelfde dame. Ze beweert dat het produkt getest is en goed bevonden. Ik heb het terug gestuurd en na diverse mailtjes nooit meer een antwoord gekregen. Ik heb nog een keer gebeld. Krijg ik weer diezelfde vrouw aan de lijn. Ik noem mijn naam en vertel het verhaal. Haar reactie is.......o, dat zegt me wel iets, waarna ze een beetje gluiperig lacht. Ze hadden een nieuw kaartje klaar liggen en ik zou het diezelfde week ontvangen. Verder heb ik nu na diverse mails nooit meer wat gehoord. Ik ga er ook niet meer achteraan. Wel vond ik het de moeite waard om er op dit forum even een bericht over achter te laten. Ik kan niet begrijpen dat iemand zijn goede naam voor 15 euro op het spel gaat zetten. Zelf zal ik er geen spullen meer bestellen en dat komt puur en alleen doordat ik de verkeerde persoon heb getroffen.
-
En dit zijn de voordelen van een Webshop?? Een hele hoop ergenis die je bij een normale winkel niet zou hebben gehad!
Daarom zet ik dit verhaal ook op internet, want internetwinkels die niet eerlijk werken moeten tot de grond toe worden afgebrand.
Op 5 juni een bestelling geplaatst. Op 8 juni track en tracenummer ontvangen... dat was het...
Na wat mailtjes geschreven te hebben zonder antwoord te ontvangen, maar eens gebeld. Ach, we worden teruggebeld. Twee dagen later maar weer eens een paar mailtjes gestuurd.... Een antwoord... we gaan het uitzoeken... (had ik dat al niet eerder gehoord )
Volgens het track en tracenummer is het pakket nooit op het postkantoor aangekomen...
Dus maar weer eens gemaild met verzoek dat als ze service willen verlenen, mij gewoon mijn bestelling opnieuw verzenden.... en anders mijn geld maar terug moeten storten... Ik heb die bestelling nodig, anders had ik het niet besteld he!
Vandaag 16-6 wederom geen pakketje... geen geld teruggestort gekregen... Dus maar weer eens gebeld.... "Ik bel u zo terug, ik ga het even uitzoeken......" Je begrijpt.... weer niets gehoord.
Ik denk dat ik een dezer dagen maar eens naar Almere rij... Ik ben het spuugzat!
Mijn advies: VER UIT DE BUURT BLIJVEN VAN DEZE WINKEL!!!
Na wat mailtjes geschreven te hebben zonder antwoord te ontvangen, maar eens gebeld. Ach, we worden teruggebeld. Twee dagen later maar weer eens een paar mailtjes gestuurd.... Een antwoord... we gaan het uitzoeken... (had ik dat al niet eerder gehoord )
Volgens het track en tracenummer is het pakket nooit op het postkantoor aangekomen...
Dus maar weer eens gemaild met verzoek dat als ze service willen verlenen, mij gewoon mijn bestelling opnieuw verzenden.... en anders mijn geld maar terug moeten storten... Ik heb die bestelling nodig, anders had ik het niet besteld he!
Vandaag 16-6 wederom geen pakketje... geen geld teruggestort gekregen... Dus maar weer eens gebeld.... "Ik bel u zo terug, ik ga het even uitzoeken......" Je begrijpt.... weer niets gehoord.
Ik denk dat ik een dezer dagen maar eens naar Almere rij... Ik ben het spuugzat!
Mijn advies: VER UIT DE BUURT BLIJVEN VAN DEZE WINKEL!!!
Als ze een antwoord niet weten, antwoorden ze maar niet.................Ik heb het al wel 10 keer meegemaakt bij die ballentent. Vooral die meid waar ik contact mee had. Als je ook maar enigszins kritisch was, verbrak ze meteen het contact. Lekker professioneel ben je dan. Ze had beter een baantje kunnen zoeken dat echt bij haar past............vakken vullen of zoiets.
-
Ook een vervelende ervaring met Bobshop.
Wacht ondertussen al een maand op mijn bestelling. Heb alle smoezen gehoord varierend van ziekte, druk(gezien de vele klachten zou dat wel eens op kunnen houden) één van de twee bestelde EN BETAALDE artikelen niet meer leverbaar en ga zo maar door. Het hangt van liegen , bedriegen en valse beloftes doen aan elkaar. Midden deze week zwart op wit dat eind van de week geleverd moet worden. Niets van dat alles.
Heb deze handelwijze ook kenbaar gemaakt bij Thuis waarborg. Of het verschil maakt??
Ik zou iedereen willen oproepen NIET meer gebruik te maken van bobshop.nl
Ik las dat dit bedrijf een onderdeel van Scheer en Foppen is. Misschien zou dit bedrijf zich eens moeten beraden m.b.t. tot de instandhouding van dit internetbedrijf
Wacht ondertussen al een maand op mijn bestelling. Heb alle smoezen gehoord varierend van ziekte, druk(gezien de vele klachten zou dat wel eens op kunnen houden) één van de twee bestelde EN BETAALDE artikelen niet meer leverbaar en ga zo maar door. Het hangt van liegen , bedriegen en valse beloftes doen aan elkaar. Midden deze week zwart op wit dat eind van de week geleverd moet worden. Niets van dat alles.
Heb deze handelwijze ook kenbaar gemaakt bij Thuis waarborg. Of het verschil maakt??
Ik zou iedereen willen oproepen NIET meer gebruik te maken van bobshop.nl
Ik las dat dit bedrijf een onderdeel van Scheer en Foppen is. Misschien zou dit bedrijf zich eens moeten beraden m.b.t. tot de instandhouding van dit internetbedrijf
Ik had een navigatie systeemgekocht, was nog leverbaar en aou binnen2 a 5 werkdagen geleverd worden. Na 1.5 week heb ik belt of het nog verstuurd zou worden, toen bleek het niet meer op voorraad te zijn en het niet meer binnen zou komen maar daar informeren ze je dan niet over. Ik moest wachten op een mail dat ik van ze zou krijgen en dan pas kon ik me geld terug vragen of een nieuwe bestelling doen. Toen ik die mail heb ontvangen heb ik gelijk gebeld om me geld terug te laten storten. het is nu al bijna 3 weken en heb me geld nog steeds niet. Heb meerdere malen gebeld en iedere keer word er gezegd vandaag word het over gemaakt, en wanneer je belt dat het er niet opstaat zeggen ze ja ik weet het ook niet, dan met moeite gaan ze het toch navragen en dan krijg je antwoord dat het maandag na het weekend word over gemaakt want die persoon die dat doet is naar huis. Vandaag heb ik weer gebeld, het is dinsdag en ik kreegweer als antwoord, ja weet ik ook niet, is het niet over gemaakt?, ga het na vragen, na 5 min, krijg ik te horen nee is nog niet over gemaakt, gebeurt vrijdag. Dus ik mag weer wachten, wat het dan al een maand maakt.
Zijn er meer mensen met dit probleem? En ik zie dat winkeliers mogen reageren, maar sorry hoor dit vanlt niet goed te praten
Zijn er meer mensen met dit probleem? En ik zie dat winkeliers mogen reageren, maar sorry hoor dit vanlt niet goed te praten
-
Ik heb mijn grieven ook kenbaar gemaakt bij Thuiswinkel Waarborg. Opvallend was dat korte tijd hierna mijn spullen geleverd werden. Of het met terugstorten van reeds betaalde nota ook werkt weet ik natuurlijk niet maar het is alleszins te proberen.
Gisteren mijn Nespresso apparaat besteld bij Bobshop, vandaag ontvangen. Goed verpakt, zending was te volgen via track & trace en geen krasje of deukje te zien. Keurig afgeleverd. Was nogal geschrokken van de vele klachten hier en elders op internet, dus heb ik voor de zekerheid ook maar even gebeld met Bobshop. Daar ben ik 2 x keurig geholpen door een man die mij vertelde dat ze in juni/juli een verhuizing hadden. Overigens heb ik telefonisch niet langer hoeven te wachten dan 3 minuten.
In mijn geval geen enkele klacht!
In mijn geval geen enkele klacht!
Bij het plaatsen van een klacht over een bepaalde winkel op Thuiswinkel.org, ontvangt de betreffende winkel automatisch een 'kopie' van deze klacht. Ze zijn dus inderdaad op de hoogte van je klacht (ik weet dit, omdat ik hier ooit zelf eens gebruik van heb moeten maken, ook met succes trouwens ).janfolkers schreef:Ik heb mijn grieven ook kenbaar gemaakt bij Thuiswinkel Waarborg. Opvallend was dat korte tijd hierna mijn spullen geleverd werden. Of het met terugstorten van reeds betaalde nota ook werkt weet ik natuurlijk niet maar het is alleszins te proberen.
[edit]
hmz, ik zag niet direct dat deze reactie al van een tijdje terug was
De ene winkel is de andere niet. Je kunt je altijd oproepen tot bepaalde instanties en meestal heb je dan geluk. Echter werkt het helaas niet overal zo. Hopelijk heeft iedereen geluk!
Vreemd dan eigenlijk dat de producten en prijzen van beide winkels niet gelijk zijn. Zelfde product- zelfde organisatie- -verschillende prijzen. Ben ik nou gek of is dit bedacht door een suïcide marketingafdeling?Ik las dat dit bedrijf een onderdeel van Scheer en Foppen is. Misschien zou dit bedrijf zich eens moeten beraden m.b.t. tot de instandhouding van dit internetbedrijf
@ODO
Ik zie je opmerking geloof ik niet, omdat S&F de eigenaar is van Bobshop (en nog een tal van webwinkels) hoeft de prijs toch niet hetzelfde te zijn?
Volswagen en Skoda rekenen ook andere prijzen terwijl het 1 fabrikant is. Er zijn tal van bedrijven met zaken onder een andere naam maar met dezelfde eigenaar.
Dus wat is je punt???
Albert heijn heeft ook andere supermarkten maar toch andere prijzen per zaak.
Rickyman
Ik zie je opmerking geloof ik niet, omdat S&F de eigenaar is van Bobshop (en nog een tal van webwinkels) hoeft de prijs toch niet hetzelfde te zijn?
Volswagen en Skoda rekenen ook andere prijzen terwijl het 1 fabrikant is. Er zijn tal van bedrijven met zaken onder een andere naam maar met dezelfde eigenaar.
Dus wat is je punt???
Albert heijn heeft ook andere supermarkten maar toch andere prijzen per zaak.
Rickyman
-
Slechte garantie afhandeling,Lg soundbar gekocht 540 euro ging stuk,dus opgestuurt kreeg hem na 2 weken terug ik blij,zet hem aan niks aan gedaan storing zat er nog steeds in,weer opgestuurt,kreeg bericht Soundbar word gecrediteerd door LG,Vandaag LG gebeld die weten van niks,Bobshop gebeld 50c/pm weten niks,ben nu al 6 weken men Soundbar kwijt en niemand die iets weet.Mensen betaal wat meer op een ander voor een stukje services.
Ik heb juist wel een goede ervaring met bobshop.nl. Na 15 jaar waren we toe aan een nieuwe tv(hij moest ca 5 uur opwarmen voor een normale kleurweergave)
Na lang internetgespeur en lezen van reviews kwamen we uit bij bobshop.nl. Normaal gaan we voor wehkamp maar deze was veel duurder. Dus wagen maar die gok. Om 20.45 tv besteld en de volgende dag om 12.45 stond postNL voor de deur met een groot pakket!
Ik zag op de site dat de tv €9 goedkoper was geworden en schreef hierover een mailtje (alle beetjes helpen nietwaar, zeker voor een gezin met 3 pubers) Binnen een uur had ik bericht terug met de mededeling dat de €9 gestort zou worden op mijn rekening...Dat vind ik nu service en ik kom hier zeker terug.
Na lang internetgespeur en lezen van reviews kwamen we uit bij bobshop.nl. Normaal gaan we voor wehkamp maar deze was veel duurder. Dus wagen maar die gok. Om 20.45 tv besteld en de volgende dag om 12.45 stond postNL voor de deur met een groot pakket!
Ik zag op de site dat de tv €9 goedkoper was geworden en schreef hierover een mailtje (alle beetjes helpen nietwaar, zeker voor een gezin met 3 pubers) Binnen een uur had ik bericht terug met de mededeling dat de €9 gestort zou worden op mijn rekening...Dat vind ik nu service en ik kom hier zeker terug.
Nagekomen commentaar: Het gaat goed komen; morgen wordt het gebruikte exemplaar omgeruild voor een nieuw.
---------
20 november 2011 bij Bobshop een nieuwe kleurenlaserprinter besteld en al op de 22e ontvangen, keurig dus.
Maar dan het addertje: de doos was amateuristisch dichtgeplakt, dat leek vreemd.
Wat vervolgens tevoorschijn kwam bleek niet een nieuwe, maar een GEBRUIKTE printer.
De cartridges bleken alle vier al geplaatst (wie weet hoe leeg ze al zijn) en de hoes van de cd was opengescheurd en handbeschreven met ballpoint.
Juridisch kan ik natuurlijk retourneren en de koopsom terugeisen, maar de ellende is dat ik dit loodzware apparaat moeilijk in mijn eentje naar het postkantoor krijg.
-------
---------
20 november 2011 bij Bobshop een nieuwe kleurenlaserprinter besteld en al op de 22e ontvangen, keurig dus.
Maar dan het addertje: de doos was amateuristisch dichtgeplakt, dat leek vreemd.
Wat vervolgens tevoorschijn kwam bleek niet een nieuwe, maar een GEBRUIKTE printer.
De cartridges bleken alle vier al geplaatst (wie weet hoe leeg ze al zijn) en de hoes van de cd was opengescheurd en handbeschreven met ballpoint.
Juridisch kan ik natuurlijk retourneren en de koopsom terugeisen, maar de ellende is dat ik dit loodzware apparaat moeilijk in mijn eentje naar het postkantoor krijg.
-------
Bobshop heeft het probleem heel snel verholpen.
Vanmorgen vroeg ontving ik de nieuwe en dit keer keurig verzegelde printer en werd de verkeerde (want kennelijk gebruikt) teruggehaald.
Toch goede service; ik werd heel prettig geholpen.
Vanmorgen vroeg ontving ik de nieuwe en dit keer keurig verzegelde printer en werd de verkeerde (want kennelijk gebruikt) teruggehaald.
Toch goede service; ik werd heel prettig geholpen.
http://www.consumentenautoriteit.nl/ond ... r-garantieKlaas01 schreef: De wet verplicht de koper zijn klacht bij de verkoper te melden binnen ‘bekwame tijd’ nadat hij het gebrek heeft ontdekt. Gebeurt dit niet, dan verliest de koper zijn rechten ten aanzien van de non conformiteit. Voor een consumentenkoop is bepaald, dat een melding binnen twee maanden na ontdekking nog tijdig is.
Leuk gevonden, maar dit heeft helemaal niets te maken met non-conformiteit van het product. Het product werkt gewoon. Het heeft alleen een deuk. Er is dus een beschadigd product geleverd en dat moet dus direct geretourneerd worden, zodat de verkopende partij eventuele schade kan claimen bij de bezorger als het product verzekerd verstuurd is. Als de schade niet direct geclaimd wordt, dan is niet meer te bepalen door wie de schade veroorzaakt is. Dat gaat zo op voor iedere schade. Zelfs een kabeltje met een deuk er in.
Goed zo Klaas.
Wie heeft dat product nu beschadigd?
Wie heeft dat product nu beschadigd?