LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantieproblemen met BCC...

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Leo The Emperor

Re: Garantieproblemen met BCC...

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

olaf79 schreef:Algemene voorwaarden of clausules daarin zijn vernietigbaar wanneer ze misleidend of onduidelijk zijn
Nogmaals, Het betreft hier niet de algemene voorwaarden van BCC maar een separaat aangeschaft (verzekerings)product met eigen voorwaarden.

Overigens chapeau voor Consument1986 om zich zo in de zaak vast te bijten en op onderzoek uit te gaan.

De misleiding waarvoor BCC is beboet, zit hem niet in de onduidelijkheid over de lengte van de extra periode van 3 of 5 jaar, maar in het feit dat de consumenten misleidt worden door BCC , omdat zij stelt dat zonder deze verlengde garantie de consument veel minder rechten op herstel cq. vervanging heeft. De wet op de consumentenkoop geeft de consument reeds deze rechten en is geheel gratis. De conclusie van de consumentenautoriteit is dan ook dat deze verlengde garantie nauwelijks of geen meerwaarde heeft.

Dat laatste brengt mij weer tot mijn allereerste posting waarin ik aangeef dat ook zonder verlengde garantie u nog steeds recht heeft op kostneloze reparatie of vervanging (met bijbetaling), omdat een levensduur van 5 jaar voor een wasmachine niet is wat verwacht mag worden

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Leo The Emperor schreef:Nogmaals, Het betreft hier niet de algemene voorwaarden van BCC maar een separaat aangeschaft (verzekerings)product met eigen voorwaarden.
Daar geldt toch evengoed voor dat voorwaarden vooraf verstrekt dienen te worden....
Beiden betreffen de kleine lettertjes, die op koop van toepassing zijn.

Leo The Emperor

16again schreef:
Leo The Emperor schreef:Nogmaals, Het betreft hier niet de algemene voorwaarden van BCC maar een separaat aangeschaft (verzekerings)product met eigen voorwaarden.
Daar geldt toch evengoed voor dat voorwaarden vooraf verstrekt dienen te worden....
Beiden betreffen de kleine lettertjes, die op koop van toepassing zijn.
De verlengde garantie is te zien als een soort verzekering.
Bij een verzekering ontvangt u een polis waarin de verzekeringsvoorwaarden staan.
Dat is toch iets anders dan algemene verkoopvoorwaarden, waarin in het Burgerlijk Wetboek specifieke bepalingen met betrekking tot inhoud en communicatie voor opgenomen zijn. (Hieruit vloeit de grijze en zwarte lijst met onredelijke bepalingen voort)

Natuurlijk blijft hier idd ook dat de polisvoorwaarden van te voren bekend moeten zijn bij aanschaf van dit product. Of TS 5 jaar geleden iets heeft ontvangen of tot zich heeft kunnen nemen , is nu lastig om te beantwoorden (Wellus-Nietes). Aangezien TS deze voorwaarden niet in bezit heeft, kan nu tevens niet worden vastgesteld of deze onduidelijk of misleidend zijn.

Overigens vind ik wel dat BCC deze voorwaarden alsnog aan TS ter hand dient te stellen, zodat hij met name kan zien wat voor hem de relevante looptijd van het verzekeringsproduct is.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Soms is het gewoon een kwestie van even lezen.
Artikel 6:231 sub a BW schreef:algemene voorwaarden: een of meer bedingen die zijn opgesteld teneinde in een aantal overeenkomsten te worden opgenomen, met uitzondering van bedingen die de kern van de prestaties aangeven, voor zover deze laatstgenoemde bedingen duidelijk en begrijpelijk zijn geformuleerd;
De verzekeringsvoorwaarden zijn opgesteld om in een aantal (verzekerings)overeenkomst te worden opgenomen, dus zijn dit algemene voorwaarden.

Leo The Emperor

alfatrion schreef:Soms is het gewoon een kwestie van even lezen.
Artikel 6:231 sub a BW schreef:algemene voorwaarden: een of meer bedingen die zijn opgesteld teneinde in een aantal overeenkomsten te worden opgenomen, met uitzondering van bedingen die de kern van de prestaties aangeven, voor zover deze laatstgenoemde bedingen duidelijk en begrijpelijk zijn geformuleerd;
De verzekeringsvoorwaarden zijn opgesteld om in een aantal (verzekerings)overeenkomst te worden opgenomen, dus zijn dit algemene voorwaarden.
Soms is het gewoon een kwestie van even goed lezen

Voor een verzekeringsovereenkomst geven de polisvoorwaarden juist de kern van de prestatie aan.

(Daar waar het in topic mede over gaat, wat is nu eigenlijk de afgesproken looptijd van deze extra garantie? Dit lijkt me toch een behoorlijk kernbeding in de polisvoorwaarden)
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 23 jul 2013 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Leo The Emperor schreef:Voor een verzekeringsovereenkomst geven de polisvoorwaarden juist de kern van de prestatie aan.
Waarom meen jij dat in de polisvoorwaarden niet zou kunnen staat dat de verzekerde nooit zou mogen ontbinden of tot opschorting van de premiebetaling zou mogen overgaan? En waarom hier niet in zou kunnen staan dat het aan de verzekeraar is om te betalen welke schade de verzekerde heeft geleden?

alfatrion

Voor de helderheid. Volgens jou geven de bedingen uit deze voorwaarden allemaal de kern van de prestatie aan?
http://www.bcc.nl/media/wysiwyg/footer/ ... is2012.pdf
Leo The Emperor schreef:Natuurlijk blijft hier idd ook dat de polisvoorwaarden van te voren bekend moeten zijn bij aanschaf van dit product. Of TS 5 jaar geleden iets heeft ontvangen of tot zich heeft kunnen nemen , is nu lastig om te beantwoorden (Wellus-Nietes). Aangezien TS deze voorwaarden niet in bezit heeft, kan nu tevens niet worden vastgesteld of deze onduidelijk of misleidend zijn.
De gebruiker van de algemene voorwaarden moet bewijzen dat hij de voorwaarden heeft verstrekt. En de handelaar zal moeten bewijzen dat de informatie die hij heeft verstrekt volledig en juist was, als de consument zich beroept op de misleidende handelspraktijk. Wellus nietus is in het voordeel van de consument.

Leo The Emperor

alfatrion schreef:
Leo The Emperor schreef:Voor een verzekeringsovereenkomst geven de polisvoorwaarden juist de kern van de prestatie aan.
Waarom meen jij dat in de polisvoorwaarden niet zou kunnen staat dat de verzekerde nooit zou mogen ontbinden of tot opschorting van de premiebetaling zou mogen overgaan? En waarom hier niet in zou kunnen staan dat het aan de verzekeraar is om te betalen welke schade de verzekerde heeft geleden?
Hoe komt u erbij om mij te vragen waarom ik iets meen, wat in het geheel niet in mijn posting staat.
Lezen is echt een kunst :(

Kijkt u eens goed naar de huidige verzekeringsvoorwaarden die BCC via HDI-Gerling aaanbiedt. Hierin staat helder genoemd dat de polis pas ingaat 2 jaar na datum van aankoop of levering, en vervolgens de afgsproken looptijd geldig is. Dit is een van de kernbedingen van zijn verzekering, waarna TS op zoek is.

Enfin, ik ga hier verder niet mer op reageren, omdat u alleen maar de discussie in een andere richting probeert te manoevreren die afleid van de zaak waarover het gaat.

alfatrion

Leo The Emperor schreef:Hoe komt u erbij om mij te vragen waarom ik iets meen, wat totaal niet in mijn posting staat. :(
Kwestie van logisch nadenken.
  1. algemene voorwaarden zijn bedingen die zijn opgesteld om in meerder overeenkomsten te worden opgenomen, met uitzondering van de kernbedingen;
  2. bedingen die op de zwarte en grijze lijsten staan geven niet de kern van de prestaties weer;
  3. Je beweer dat polisvoorwaarden geen algemene voorwaarden zijn omdat ze alleen de kern van de prestaties weer zouden geven.
  4. Hieruit volgt dat de bedingen op de zwarte en grijze lijsten nooit in de polisvoorwaarden terug te vinden zouden zijn.
Leo The Emperor schreef:Enfin, ik ga hier verder niet mer op reageren, omdat u de discussie in een richting probeert te manoevreren die afleid van de zaak waarover het gaat.
Flauw. Je kunt ook gewoon toegeven dat polisvoorwaarden wel algemene voorwaarden zijn.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

alfatrion schreef:En waarom hier niet in zou kunnen staan dat het aan de verzekeraar is om te betalen welke schade de verzekerde heeft geleden?
Doel van een verzekering is toch dat de verzekeraar betaalt? Waarom je anders verzekeren? :roll:

BCC Webcare

Ongelezen bericht door BCC Webcare »

In de voorwaarden van deze garantie uit 2008 staat aangegeven dat het om 5 jaar totaal gaat vanaf de leverdatum. Zo werd dit toentertijd ook aangegeven bij verkoop in de filialen.
Bij de service plus polis die tegenwoordig wordt verkocht wordt dit anders aangegeven: (2)+zoveel JR PREMIE.

Het apparaat is buiten garantie maar nog binnen de levensduur van 72 maanden. Omruiling gaat op basis van restwaarde en afschrijvingsmethode en levensduur volgens Uneto-Vni. Uw Proline is aangekocht in maart van 2008 voor het bedrag van 229 euro. Deze heeft nu nog een restwaarde van 27,67.

Met vriendelijke groet,
BCC Customer Care

Leo The Emperor

BCC-Webcare schreef:In de voorwaarden van deze garantie uit 2008 staat aangegeven dat het om 5 jaar totaal gaat vanaf de leverdatum. Zo werd dit toentertijd ook aangegeven bij verkoop in de filialen.
Waarom voegt u de voorwaarden niet gewoon toe als quote op dit forum.

Het is mij onduidelijk waarom BCC hier zo geheimzinning over doet en de garantievoorwaarden uit 2008 niet gewoon publiceert. Ook in de zaak van de Consumenten-autoriteit heeft BCC deze garantievoorwaarden niet ingebracht.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 25 jul 2013 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

vogels schreef:
Leo The Emperor schreef:
BCC-Webcare schreef:In de voorwaarden van deze garantie uit 2008 staat aangegeven dat het om 5 jaar totaal gaat vanaf de leverdatum. Zo werd dit toentertijd ook aangegeven bij verkoop in de filialen.
Waarom voegt u de voorwaarden niet gewoon als quote op dit forum.

Het is mij onduidelijk waarom BCC hier zo geheimzinning over doet en de garantievoorwaarden uit 2008 niet gewoon publiceert.
Inderdaad! Nog steeds sneaky bezig!

@webcare: graag een link naar de AV uit 2008!!
De voorwaarden zijn in deze niet zo relevant, want er is hier duidelijk sprake van een misleidende aanduiding. Als je 5 jaar garantie verkoopt, dan is dat 5 jaar en niet 3. Zo simpel is het. De TS heeft dus gewoon recht op garantie.
Een levensduur van 72 maanden is trouwens absurd en bij non-conformiteit mag er helemaal geen afschrijving worden gerekend. Het apparaat dient als gevolg van de wet kostenloos te worden gerepareerd of vervangen voor een gelijkwaardig exemplaar.

Leo The Emperor

Dit is de bladzijde Uneto-VNI waar webcare naar verwijst. Lijkt me idd een hoogst twijfelachtig verhaal
http://www.scheerenfoppen.nl/site/snf/p ... jsgoed.pdf
Afschrijvingsmethode en gebruiksduurverwachtingen witgoed, bruingoed, grijsgoed en telecomapparatuur

Aanleiding
In de Nederlandse wetgeving over consumentenkoop is bepaald dat de verkoper bij een gebrekkig product ook buiten de fabrieksgarantieperiode na aflevering aansprakelijk kan zijn. Vooral bij duurzame gebruiksgoederen is dat mogelijk.

In de wetgeving wordt voor de beoordeling van de prestaties van een product gerefereerd aan normale prestaties van soortgelijke producten. De wetgever geeft hiervan echter geen verdere invulling.

De wettelijke aansprakelijkheid van de leverancier wordt begrensd door de gemiddelde gebruiksduur en de consument moet aantonen dat hij een bepaalde gebruiksduur mocht verwachten. Voor zover een bijdrage van de consument in de kosten van vervanging of reparatie op zijn plaats is, gebeurt de verdeling van de kosten van reparatie of vervanging van een gebrekkig product met de consument aan de hand van de verstreken gebruiksduur in verhouding tot de te verwachte gebruiksduur van het product.

Om discussies op de winkelvloer tussen consument en detaillist te beperken heeft uneto‑vni een onderzoek laten uitvoeren naar de te verwachte gebruiksduur van elektrotechnische producten.

Onderzoek
In het uitgevoerde onderzoek is het volgende in ogenschouw genomen: Om aan te sluiten aan de dagelijkse praktijk in de detailhandel van wit-, bruin-, grijsgoed en telecomapparatuur is uitgegaan van de productgroepindeling van GfK, die zijn samengevoegd in 7 hoofdgroepen.

Omdat de gebruiksduur per consument kan verschillen is uitgegaan van de gemiddelde gebruiksduur in de praktijk. Bij de vaststelling van de gemiddelde gebruiksduur is meegenomen dat de gebruiksduur van een product door de consument wordt bepaald door economisch-technische factoren (technische levensduur, gebruikskosten) alsook functionele (kwaliteit en functionaliteit van nieuwe producten) en emotionele factoren (vormgeving van nieuwe producten).

Uitgangspunt bij kostenverdeling
Als uitgangspunt voor de verdeling van de kosten is uitgegaan van de aanschafprijs verminderd met een afschrijving hierop gedurende de periode dat het product gebruikt is. Conform de handelspraktijk is de restwaarde van het consumptiegoed aan het eind van de gemiddelde gebruiksperiode op ‘nul’ gezet.

Lineaire afschrijvingsmethode
Vanwege de eenvoud van de beoordeling is gekozen voor de systematiek van lineaire afschrijving op de aanschafwaarde gedurende de gemiddelde gebruiksduur. Deze lijn is ook terug te vinden in de uitspraken van de Geschillencommissie Elektro.

uneto-vni
Bredewater 20 - 2715 CA Zoetermeer
Postbus 188 - 2700 AD Zoetermeer
T 079 325 06 50 - F 079 325 06 66
http://www.uneto-vni.nl

Afschrijvingsmethode en gebruiksduurverwachtingen
Tabel met gebruiksduurverwachtingen

Op basis van de laatste inzichten is de gemiddelde gebruiksverwachting van 7 productgroepen vastgesteld en vastgelegd in onderstaande tabel. Hieruit kan per productgroep en kwaliteitscategorie de gemiddelde gebruiksduur worden afgelezen.
Wegens het verschil in kwaliteit van producten zijn voor de gemiddelde gebruiksduur drie varianten ogenomen:
Variant A: voor producten gepositioneerd in de lagere kwaliteitsklassen.
Variant B: voor producten gepositioneerd in de midden kwaliteitsklassen.
Variant C: voor producten gepositioneerd in de hogere kwaliteitsklassen.
Wanneer er door verklaringen van de leverancier of uit eigen ervaring met een bepaald product, type of model andere gebruiksduurgegevens zijn, dan kunnen die worden aangehouden.

gemiddelde gebruiksduur
productgroep variant A variant B variant C
visual behoudens videorecorder 5 6 7
videorecorder 4 5 6
audio behoudens cd-speler 5 6 7
cd-speler 4 5 6
groot huishoudelijk 4 6 8
klein huishoudelijk 3
car equipment 4
multimedia (computer) 3
portable audio, video, telecom en office *) 2
Tabel : geschatte gemiddelde gebruiksduur per hoofdproductgroep

*) Zoals mobiele en draadloze telefoons, MP4-spelers, laptops, PDA’s, draagbare radio’s, camcorders en digitale fotocamera’s.
PS tabel wordt beetje vervormd weergegeven, maar is nog wel leesbaar

alfatrion

Consumentenbond heeft ook zo'n onderzoek laten doen en daar komen zijn andere cijfers uit komen rollen.
Uneto-VNI schreef:De wettelijke aansprakelijkheid van de leverancier wordt begrensd door de gemiddelde gebruiksduur en de consument moet aantonen dat hij een bepaalde gebruiksduur mocht verwachten.
Feitelijk onjuist, maar vaak zal het wel zo werken.
Uneto-VNI schreef:Voor zover een bijdrage van de consument in de kosten van vervanging of reparatie op zijn plaats is, gebeurt de verdeling van de kosten van reparatie of vervanging van een gebrekkig product met de consument aan de hand van de verstreken gebruiksduur in verhouding tot de te verwachte gebruiksduur van het product.
In de wet staat dat deze kosten net bij de koper in rekening kunnen worden gebracht (art. 7:21 lid 2 BW). Dit moeten we zo uitleggen dat een eventuele verrijking gerechtvaardigd is. Een bijdrage in de kosten van vervanging of reparatie is dus nooit op zijn plaats.
Uneto-VNI schreef:Om discussies op de winkelvloer tussen consument en detaillist te beperken heeft uneto‑vni een onderzoek laten uitvoeren naar de te verwachte gebruiksduur van elektrotechnische producten.
Andere partijen geven ook dergelijke lijstjes en daar zijn andere cijfers uitkomen gekomen.
Uneto-VNI schreef:Bij de vaststelling van de gemiddelde gebruiksduur is meegenomen dat de gebruiksduur van een product door de consument wordt bepaald door economisch-technische factoren (technische levensduur, gebruikskosten) alsook functionele (kwaliteit en functionaliteit van nieuwe producten) en emotionele factoren (vormgeving van nieuwe producten).
Dit uitgangspunt is onjuist. Het product moet de eigenschappen bezitten die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. Economisch, functionele en emotionele factoren hebben hierop geen invloed.

consument1986

Ongelezen bericht door consument1986 »

BCC Webcare schreef:In de voorwaarden van deze garantie uit 2008 staat aangegeven dat het om 5 jaar totaal gaat vanaf de leverdatum. Zo werd dit toentertijd ook aangegeven bij verkoop in de filialen.
Bij de service plus polis die tegenwoordig wordt verkocht wordt dit anders aangegeven: (2)+zoveel JR PREMIE.

Het apparaat is buiten garantie maar nog binnen de levensduur van 72 maanden. Omruiling gaat op basis van restwaarde en afschrijvingsmethode en levensduur volgens Uneto-Vni. Uw Proline is aangekocht in maart van 2008 voor het bedrag van 229 euro. Deze heeft nu nog een restwaarde van 27,67.

Met vriendelijke groet,
BCC Customer Care
Aankoopprijs klopt niet! u heeft dus helemaal niets op orde! zie het garantiebewijs(aankoopbon!!!)
Ik heb de wasmachine online gekocht en deze voorwaarden niet gehad. Ik heb nu meerdere malen gevraagd om de voorwaarden van het privé garantie plan en deze heb ik nooit gekregen. Ik heb vorige week voorwaarden van een totaal ander garantieplan ontvangen. NIET het product wat ik heb afgesloten. En nogmaals: nooit de voorwaarden gehad en waarom staat er op mijn garantiebewijs dat ik 5 jaar bijkoop terwijl het feitelijk maar 3 jaar betreft. ik ontvang alsnog graag een volledige schriftelijke reactie (per mail is ook goed, zie mijn mailadres in brief) op mijn aangetekende brief. Anders ben ik genoodzaakt juridische stappen te ondernemen of via de geschillencommissie (waarvan de kosten voor uw rekening komen conform voorwaarden van deze geschillencommissie waar u lid van bent!). Ik wil u er ook wijzen dat ik nu bijna een maand de was niet kan doen en alle kosten op behaald gaan worden! En wat leo zegt klopt, in de uitspraak van ACM staat inderdaad ook dat BCC de voorwaarden nooit heeft aangeleverd!! waarom?!?!

consument1986

Ze hebben dus zeer sneaky mij voorwaarden van een totaal ander product toegestuurd. Ze denken echt dat ze hiermee wegkomen!! Zie bijlage (dit is het garantieplan en niet het PRIVÉ garantieplan)Wat is dit voor onbetrouwbaar bedrijf!
Ze zeggen hier in het topic dat toen in de winkel uitleg is gegeven over het product. Dit kan helemaal niet juist zijn ik heb alles online geregeld namelijk en niemand gesproken hierover! Online bij het bestellen stond gewoon 5 jaar en niets over vanaf aankoopdatum!! Ik zou dan toch gewoon belazerd zijn, want ik koop dan 3 jaar bij terwijl er duidelijk bij het bestellen 5 jaar stond! in mijn brief stond een termijn vermeld, ik wens voor het einde van volgende week een volledige schriftelijke reactie! ik ben de extra kosten inmiddels zat!
Bijlagen
Binder1.pdf
(524.65 KiB) 76 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door consument1986 op 25 jul 2013 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

consument1986

olaf79 schreef: De voorwaarden zijn in deze niet zo relevant, want er is hier duidelijk sprake van een misleidende aanduiding. Als je 5 jaar garantie verkoopt, dan is dat 5 jaar en niet 3. Zo simpel is het. De TS heeft dus gewoon recht op garantie.
Een levensduur van 72 maanden is trouwens absurd en bij non-conformiteit mag er helemaal geen afschrijving worden gerekend. Het apparaat dient als gevolg van de wet kostenloos te worden gerepareerd of vervangen voor een gelijkwaardig exemplaar.

:!: :D

Moedt

Ongelezen bericht door Moedt »

Als de wasmachine geen 229 euro gekost heeft dan moet TS vermelden wat hij dan wel gekost heeft.
Als het 229 euro was dan lijkt het me een goede tegemoetkoming in de kosten.

Het enige wat BCC te verwijten is is dat TS te horen kreeg dat er geen extra garantie was bijgekocht ( in de veronderstelling dat TS de bon kwijt was) en daar begon het gedonder allemaal mee.
Het wantrouwen was gewekt en terecht.

Nou lijkt het me niet zo'n vreemd verhaal wat dat oude garantieplan betreft omdat ik er 1 van Miele had waarbij je 5 of 10 jaar garantie kon kopen (dus niet bijkopen) tegen 5% of 10% van de nieuwwaarde van het product..

consument1986

Moedt schreef:Als de wasmachine geen 229 euro gekost heeft dan moet TS vermelden wat hij dan wel gekost heeft.
Als het 229 euro was dan lijkt het me een goede tegemoetkoming in de kosten.

Het enige wat BCC te verwijten is is dat TS te horen kreeg dat er geen extra garantie was bijgekocht ( in de veronderstelling dat TS de bon kwijt was) en daar begon het gedonder allemaal mee.
Het wantrouwen was gewekt en terecht.

Nou lijkt het me niet zo'n vreemd verhaal wat dat oude garantieplan betreft omdat ik er 1 van Miele had waarbij je 5 of 10 jaar garantie kon kopen (dus niet bijkopen) tegen 5% of 10% van de nieuwwaarde van het product..
De machine heeft 249,00 gekost en de aanvullende garantie 69,90.
Verder is dat is mijns inzien zeker niet het enige wat BCC te verwijten valt. Indien bij aanvang duidelijk werd gemaakt dat het maar om 3 jaar bijkopen ging had ik misschien de garantie niet bijgekocht of een hoger plan. 5 jaar is niet voldoende. En garantievoorwaarden dienen toch tijdens of voor de koop overhandigd te worden?! Er zijn meer redenen voor mijn wantrouwen jegens BCC. Allereerst de kopie bon waar ik netjes om gevraagd heb: Nooit ontvangen, wat als ik mijn originele bon nou niet had? Toen de medewerkster die gewoon aangaf dat ik onder garantie viel en een monteur (MET onderdelen) naar mij toestuurde. Monteur die ook bevestigde dat ik onder garantie viel (inspecteerde garantiebewijs VOOR hij naar machine ging kijken). De email die ik de volgende dag kreeg (zie bijlage) waarin heel duidelijk staat dat omruiling/creditering akkoord was! De medewerkers (medewerker dhr Hink (Hinz) en afdelingsmanager dhr Klein van BCC Utrecht The Wall) gaven BEIDE aan dat de voorwaarden 1 op 1 overgenomen zijn door de nieuwe, na mijn probleem uitgelegd te hebben: o nee toch niet en de voorwaarden konden ze niet vinden. Dhr heer Tang die ontkende dat ik garantie had bijgekocht, en pas NADAT ik had gezegd dat ik mijn garantiebewijs had gevonden: O nee u valt onder een oude regeling. Het is gewoon een ongeregeld zooitje bij BCC. Ik heb ze vrijdag de 19e aangetekend aangeschreven ( 5 paginas!) en ze gevraagd binnen twee weken te reageren. Doen ze dit niet, ga ik een zaak starten via mijn rechtsbijstandverzekering, eigen risico betaal ik dan maar, kosten heb ik nu toch met dit warme weer en geen wasmachine. Geschillencommissie kan ook nog, ze zijn al eerder met 90.000,00 beboet voor dit specifieke garantieplan dus ik ga zeker verhaal doen. Verder zit ook in het dossier van de consumentenautoriteit deze voorwaarden NIET. Hebben ze iets te verbergen? Kan dit garantieplan als verzekering aangemerkt worden? Dit is dan een blunder van BCC, wat ze zijn NIET bevoegd om verzekeringen af te sluiten. tegenwoordig werken ze ook via een derde maatschappij. Indien er een verzekeringsproduct is afgesloten zonder vergunning, kan deze koopovereenkomst nietig verklaard worden en dan mogen ze hun wasmachine op komen halen. Ben ik in ieder geval van BCC af.

Ik sta op het punt gewoon een wasmachine te kopen, ik bedoel ik kan wel wachten tot alles rond is, maar ik heb er gewoon nu een nodig. is het handig om er een aan te schaffen?
Bijlagen
email.pdf
(99.45 KiB) 76 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door consument1986 op 26 jul 2013 04:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten