LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Greenchoice vult portemonnee na afloop van 1 jarig contract.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
puma73

Re: Greenchoice vult portemonnee na afloop van 1 jarig contract.

Ongelezen bericht door puma73 »

jans6318 schreef:
puma73 schreef:
jans6318 schreef:Greenchoice wordt toch al een paar jaar op rij als beste getest? (consmentenbond en nibud dacht ik).
Hebben die niet onlangs een boete gehad omdat ze het geld van klanten bewust achter hielden?? zijn ze daar niet flink voor op hun vingers getikt??

Ja dat klopt ja. daar hebben ze behoorlijk voor moeten bloeden. Ik meen zon € 6 miljoen of zo.
Ook in energieland zijn overal een hoop zaken die op zun minst schimmig genoemd kunnen worden.
Het is dus een kwestie van 'de minst slechte' en dan blijkt uit onafhankelijke onderzoeken dat Greenchoice het de afgeopen 4 jaar het beste doet.
Dat is ook zo'n schimmig zaakje, er zijn meerdere die roepen dat ze de beste zijn, is maar net waar je het zwaartepunt legt.

jans6318

Ongelezen bericht door jans6318 »

Dat is ook zo'n schimmig zaakje, er zijn meerdere die roepen dat ze de beste zijn, is maar net waar je het zwaartepunt legt.[/quote]

Puma, wanneer ze dat zelf roepen ben ik het met je eens. Dit wordt echter onafhankelijk beoordeeld door zowel Nibud alswel Consumentenbond. Daar heb ik wel vertrouwen in.

jans6318

Dat is ook zo'n schimmig zaakje, er zijn meerdere die roepen dat ze de beste zijn, is maar net waar je het zwaartepunt legt.[/quote]

Puma, wanneer ze dat zelf roepen ben ik het met je eens. Dit wordt echter onafhankelijk beoordeeld door zowel Nibud alswel Consumentenbond. Daar heb ik wel vertrouwen in.

puma73

tuurlijk heb jij daar vertrouwen in, net als in dat euforiaverhaal. Het wordt in de beoordeling niet meegenomen dat ze de boel hebben geflest, er wordt alleen gekeken naar andere zaken.

greenchoice, blijft net als een aantal andere energie aanbieders voor mij een nono.

jans6318

Prima toch.

PeterW1572

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

Hoe betrouwbaar is een oordeel van de Consumentenbond als je bedenkt dat die zelf energie inkopen en verkopen middels het Energiecollectief? Als Greenchoice toevallig 1 van hun leveranciers is....

jans6318

PeterW1572 schreef:Hoe betrouwbaar is een oordeel van de Consumentenbond als je bedenkt dat die zelf energie inkopen en verkopen middels het Energiecollectief? Als Greenchoice toevallig 1 van hun leveranciers is....
Geldt dat dan ook voor alle andere aanbieders die worden mee genomen in de beoordeling of neemt de consumentenbond alleen degene mee ze zelf in het collectief meenemen?
M.a.w. We worden allemaal voor de gek gehouden met dergelijke beoordelingen volgens jou PeterW1575?

puma73

jans6318 schreef:
PeterW1572 schreef:Hoe betrouwbaar is een oordeel van de Consumentenbond als je bedenkt dat die zelf energie inkopen en verkopen middels het Energiecollectief? Als Greenchoice toevallig 1 van hun leveranciers is....
Geldt dat dan ook voor alle andere aanbieders die worden mee genomen in de beoordeling of neemt de consumentenbond alleen degene mee ze zelf in het collectief meenemen?
M.a.w. We worden allemaal voor de gek gehouden met dergelijke beoordelingen volgens jou PeterW1575?
Ik kan me helemaal vinden in de beoordeling van peterw1575, die beoordeling is met zoveel waard als jouw beoordeling over bepaalde zaken. heeft alles te maken met de kleur van de bril.

jans6318

Dus jij stelt dat het nibud en de consumentenbond een stelletje prutsers zijn die er bij gebaat zijn dat mensen de verkeerde informtie krijgen en adhdaarvan dus de verkeerde keuzes maken?

puma73

jans6318 schreef:Dus jij stelt dat het nibud en de consumentenbond een stelletje prutsers zijn die er bij gebaat zijn dat mensen de verkeerde informtie krijgen en adhdaarvan dus de verkeerde keuzes maken?
helemaal correct, net zoals jij een prutser bent in andere onderwerpen, kleur van de bril.

union1988

Ongelezen bericht door union1988 »

Beste allemaal,

Het word niet voor niks aangeraden door de consumentenbond om gewoon PER JAAR over te stappen.
Door net wat meer informatie te weten over energieleveranciers, word je niet in de maling genomen.
In alle voorwaardes van welke energieleverancier dan ook, staat heel duidelijk dat NA AFLOOP van de overeenkomst, deze vervalt in een VARIABELE overeenkomst, die per maand opzegbaar is.

Een energieleverancier is niet 'eng', je moet net weten hoe je met ze om moet gaan.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De Consumentenbond geeft zéér slecht advies over energieleveranciers en overstappen. Ik heb nog nooit een artikel van ze gelezen waarin naar voren komt dat er enorme problemen zijn met het overstappen. Rekeningen die een paar honderd euro hoger zijn dan afgesproken. Eenmalige kortingen die niet worden uitbetaald. En de Overheid die wet- en regelgeving op dit punt gewoon niet handhaaft. Etc etc.

Voor de gemiddelde consument is elk jaar overstappen af te raden.

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Bob Schurkjens schreef:De Consumentenbond geeft zéér slecht advies over energieleveranciers en overstappen. Ik heb nog nooit een artikel van ze gelezen waarin naar voren komt dat er enorme problemen zijn met het overstappen. Rekeningen die een paar honderd euro hoger zijn dan afgesproken. Eenmalige kortingen die niet worden uitbetaald. En de Overheid die wet- en regelgeving op dit punt gewoon niet handhaaft. Etc etc.

Ik ben het hier absoluut niet mee eens! Ik stap elk jaar over, hierdoor heb ik zeer lage tarieven. De overstap gaat automatisch en probleemloos en de kortingen worden netjes verrekend. Elk jaar overstappen loont!

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Annikaatje schreef:
Bob Schurkjens schreef:De Consumentenbond geeft zéér slecht advies over energieleveranciers en overstappen. Ik heb nog nooit een artikel van ze gelezen waarin naar voren komt dat er enorme problemen zijn met het overstappen. Rekeningen die een paar honderd euro hoger zijn dan afgesproken. Eenmalige kortingen die niet worden uitbetaald. En de Overheid die wet- en regelgeving op dit punt gewoon niet handhaaft. Etc etc.

Ik ben het hier absoluut niet mee eens! Ik stap elk jaar over, hierdoor betaal ik zeer lage tarieven. De overstap gaat automatisch en probleemloos en de kortingen worden netjes verrekend. En het scheelt me dus handenvol geld (zelfs de 'oude' leveranciers geven dat toe, af en toe bellen ze om te vragen of ik tegen een bepaalde korting terug wil komen, maar dat is altijd aanzienlijk meer dan mijn tarieven op dat moment). Elk jaar overstappen loont!

Gesloten