LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] xs4all dient spooknota in

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
devious

Re: xs4all dient spooknota in

Ongelezen bericht door devious »

Toch blijkt weer dat je zelf niet goed leest.
Guideon is een onafhankelijke partij. Heeft niets met XS4All te maken. En dus ookniets met het signaal. Nog sterker: je kunt pas een afspraak met Guideon maken als het signaal al op de lijn staat. En ja, dan loopt de facturatie al.
Ik neem aan dat wanneer mij de vrijheid wordt gegeven een afspraak in te plannen voor installatie wanneer mij dit uitkomt, er ook gecommuniceerd wordt tussen GUIDION en XS4ALL over dag van installatie en vrijgeven signaal...
En daar ga je dus de mist in met je aanname. Er wordt niet gecommuniceerd tussen die twee. Jij wil een monteur? Dan stuurt het XS4All systeem een signaal naar Guideon met een opleverdatum. Vanaf die datum kan de Guideon-monteur pas komen. Jij belt of Guideon belt, afspraak en that's it. En inderdaad die facturatie van XS4All die dan doorloopt.
Overigens sputter je wel veel tegen voor iemand die alle benodigde info al zou hebben gekregen bij de Jurofoon en de Consuwijzer.
Betaal die rekening maar gewoon en vraag om wat coulance aan de klantenservice opdat je volgende maand wat korting hebt.

marc1766

Ongelezen bericht door marc1766 »

Meer vraag ik ook niet, enkel aanpassing in factuur.
Het gaat mij al lang niet meer om het bedrag wat ik moet betalen, het gaat om de slinkse wijze die ze hanteren en mij consument niet van op de hoogte stellen, en zelfs in hun Algemene Voorwaarden zelfs niet de spelregels uiteenzetten hoe het precies in elkaar steekt.

Pure misleiding vind ik dit.

devious

Helemaal geen misleiding. Jij doet aannames, en dat is dus niet handig. Als je iets niet weet kun je gewoon vragen hoe het zit. Niet aannemen dat het wel goed komt of dat jouw logica uiteindelijk wel klopt.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

marc1766 schreef:Jurofoon adviseerde mij om naar de geschillencommisie te stappen, en dat is wat ik ook ga doen aangezien ik vanmiddag een zeer onvriendelijke medewerker van xs4all heb gesproken, het is volgens de Jurist van Jurofoon zelfs zo dat de bedenktijd van 7 dagen ingaat na een echte oplevering, bedoel dan Na aansluiting in huis door monteur.
Zeker een eerste jaars student bij de jurofoon. Natuurlijk gaat je bedenktijd niet pas in na aansluiting door monteur. Zou leuk zijn. Net aangesloten, ah joh neem alles maar weer mee, heb me bedacht...Zo werkt het niet.

marc1766

Jullie vergeten allemaal 1 heel belangrijk ding, iets wat ik bewust nog niet verteld had omdat ik eerst wilde weten hoe de reacties waren.

De brief met de aankondiging van oplever datum heb ik pas na de 2e wijziging afspraak installateur gekregen, dus hoe ik het ook gedaan zou hebben, ik zou er pas achteraf van op de hoogte zijn geweest.

Als ik had geweten voordat ik een afspraak zou inplannen wat de oplever datum zou zijn, dan ga ik toch zoiets niet uitstellen

Hoe kan ik als je dit weet überhaupt sprake zijn van terecht factureren?

Vandaag een bevestiging pee mail gekregen dat ze het op tijd geannuleerde bel abonnement zullen crediteren, dit is een begin, maar we zijn er nog niet.
Toch raar dat ze nu ineens toegeven dat ik wel op tijd was met het annuleren van het bellen, terwijl voorheen ze niet wilden toegeven.

Waarom moet het toch altijd zo hoog oplopen, waarom kunnen ze niet gewoon meteen toegeven dat er het een en ander is mis gecommuniceerd en uit coulance eenmalig begrip kunnen opbrengen voor deze onduidelijke situatie die zij gecreëerd hebben.

devious

marc1766 schreef:... iets wat ik bewust nog niet verteld had omdat ik eerst wilde weten hoe de reacties waren....
devious schreef:... òf je zegt hier niet alles.
En waarom lieg je? Opdat je je zin krijgt? Vind je dat zelf ook niet kinderachtig?
Zelfs na het inplannen van een tweede monteur loopt de facturatie gewoon vanaf opleverdatum. De provider hoeft in dit geval geen rekening te ouden met jouw grillen en kan gewoon, net zoals bij iedereen, beginnen met factureren zodra het signaal op de lijn komt.

marc1766

Gisteren per mail bevestigd door medewerker klantenservice dat ik op tijd was met annuleren bellen in het pakket en er een creditnota voor aangemaakt wordt.
Jammer dat er altijd eerst heel veel gekibbeld moet worden, en ze meteen in de aanval gaan alvorens ze tot de conclusie moeten komen dat ik wel op tijd was met annulering bellen in het pakket.
Vandaag gaat trouwens ook de brief aangetekend de deur uit met een Klacht, het schijnt zo te moeten alvorens je het aan de geschillencommissie kunt voorleggen, terwijl ik dacht dat je dit ook elektronisch kon doen.

door devious » 19 jul 2013 13:41

Helemaal geen misleiding. Jij doet aannames, en dat is dus niet handig. Als je iets niet weet kun je gewoon vragen hoe het zit. Niet aannemen dat het wel goed komt of dat jouw logica uiteindelijk wel klopt

Nee devious, zijn doen een aanname namelijk dat zijn er van uitgaan dat alles voor een bepaalde tijd is aangesloten terwijl dit niet het geval is, en zij geven mij de vrijheid om een datum van installatie te maken met Guidion.

Snap ik het alleen niet meer of zijn er meer mensen die het niet meer begrijpen,behalve devious die alles heel goed begrijpt.

Toch raar dan dat na een hele hoop gekibbel, gebel, gemail, topips gestart er nu ineens toegegeven wordt dat ik in ieder geval voor het bellen in mijn gelijk wordt gesteld.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

marc1766 schreef:Jullie vergeten allemaal 1 heel belangrijk ding, iets wat ik bewust nog niet verteld had omdat ik eerst wilde weten hoe de reacties waren.

De brief met de aankondiging van oplever datum heb ik pas na de 2e wijziging afspraak installateur gekregen, dus hoe ik het ook gedaan zou hebben, ik zou er pas achteraf van op de hoogte zijn geweest.
Dus je laat bewust relevante info weg. Verspilling van onze tijd. Jammer. Ik ben wel klaar met jou...Hopelijk houdt xs4all voet bij stuk. Zij leveren een dienst en jij moet gewoon betalen.

marc1766

olaf79 schreef:
marc1766 schreef:Jullie vergeten allemaal 1 heel belangrijk ding, iets wat ik bewust nog niet verteld had omdat ik eerst wilde weten hoe de reacties waren.

Dus je laat bewust relevante info weg. Verspilling van onze tijd. Jammer. Ik ben wel klaar met jou...Hopelijk houdt xs4all voet bij stuk. Zij leveren een dienst en jij moet gewoon betalen.
zoals gezegd heb ik bewust een klein detail niet genoemd.

Reden is overduidelijk in deze topic: iedereen of anders heel veel mensen hebben een vooroordeel, en op zich doet dit weggelaten detail niks af aan het onderwerp, al maakt het wel wezenlijk verschil in jullie opmerkingen.
@ olaf, ben trouwens ook helemaal klaar met jou hoor

devious

marc1766 schreef:...doen een aanname namelijk dat zij er van uitgaan dat alles voor een bepaalde tijd is aangesloten terwijl dit niet het geval is, en zij geven mij de vrijheid om een datum van installatie te maken met Guidion....
Precies, maar ondertussen staat het signaal al op de lijn en dùs loopt de facturatie al. Dat jij het pas drie weken of een half jaar later aansluit moet je zelf weten. Jij vraagt bij de provider het signaal aan en neemt daar een abonnement op. Hetzelfde als met de krant. Zodra je de eerste in de brievenbus krijgt gaat de facturatie lopen. Of je em nou leest of direct bij het oud-papier gooit maakt daarbij niet uit. En die situatie begrijp je wel, maar als het ineens op jou van toepassing is dan klopt dat kennelijk niet.
Hier op het forum heb je van iedereen, inclusief je provider, ongelijk gekregen en nòg stribbel je tegen. Wat wil je dan? Dat we je naar de mond gaan praten? Het gaat ook nog eens een keer om een klein bedrag, en dat kan je provider inderdaad best missen. Dus als er iemand daar over zijn hart strijkt en je krijgt je geld terug wil dat niet zeggen dat je gelijk hebt gekregen.

marc1766

devious schreef:
marc1766 schreef:...doen een aanname namelijk dat zij er van uitgaan dat alles voor een bepaalde tijd is aangesloten terwijl dit niet het geval is, en zij geven mij de vrijheid om een datum van installatie te maken met Guidion....
Precies, maar ondertussen staat het signaal al op de lijn en dùs loopt de facturatie al. Dat jij het pas drie weken of een half jaar later aansluit moet je zelf weten. Jij vraagt bij de provider het signaal aan en neemt daar een abonnement op. Hetzelfde als met de krant. Zodra je de eerste in de brievenbus krijgt gaat de facturatie lopen. Of je em nou leest of direct bij het oud-papier gooit maakt daarbij niet uit. En die situatie begrijp je wel, maar als het ineens op jou van toepassing is dan klopt dat kennelijk niet.
Hier op het forum heb je van iedereen, inclusief je provider, ongelijk gekregen en nòg stribbel je tegen. Wat wil je dan? Dat we je naar de mond gaan praten? Het gaat ook nog eens een keer om een klein bedrag, en dat kan je provider inderdaad best missen. Dus als er iemand daar over zijn hart strijkt en je krijgt je geld terug wil dat niet zeggen dat je gelijk hebt gekregen.
Vind dit trouwens een heel mooi voorbeeld waar ik op in wil haken.
Als ik de 1e krant in de brievenbus krijg, ben ik de laatste die deze niet zal betalen.
Punt is alleen dat er in mijn voorbeeld nog steeds niks in de brievenbus is gevallen, ik heb dan wel een abonnement op de krant, maar de 1e krant moet ik nog krijgen, ze zeggen wel dat ze het afgeleverd hebben, maar het moet nog echt bezorgd worden

devious

Jawel, het signaal staat op de lijn. Aansluiten en surfen staat hier nu gelijk aan krant openslaan en lezen.

Begrijp je het nu wel? Hoe je het ook wendt of keert, je blijft in het ongelijk. De krant ligt in je brievenbus,het internetsignaal staat op de lijn.

marc1766

devious schreef:Jawel, het signaal staat op de lijn. Aansluiten en surfen staat hier nu gelijk aan krant openslaan en lezen.

Begrijp je het nu wel? Hoe je het ook wendt of keert, je blijft in het ongelijk. De krant ligt in je brievenbus,het internetsignaal staat op de lijn.
@devious,
Je krijgt van mij gelijk.

Probleem is alleen dat ik nu enkel een wit kastje heb waar destijds de glasvezel in gemaakt is, ik niet weet hoe ik de modem moet aansluiten en dus afhankelijk van de monteur ben.
Om even terug te keren naar jouw krant, het ligt in de brievenbus, ik heb alleen de sleutel nog niet gekregen om de krant eruit te halen, die sleutel krijg ik van de monteur

devious

Precies, maar daar heeft de krant verder geen boodschap aan. Het "probleem" speelt zich nu af op jouw domein, en dus voor jouw eigen verantwoording. Neemt verder niet weg dat ik je wel wat korting gun op je volgende factuur, want ik weet heel goed hoe onduidelijk sommige providers zijn...

marc1766

devious schreef:Precies, maar daar heeft de krant verder geen boodschap aan. Het "probleem" speelt zich nu af op jouw domein, en dus voor jouw eigen verantwoording. Neemt verder niet weg dat ik je wel wat korting gun op je volgende factuur, want ik weet heel goed hoe onduidelijk sommige providers zijn...
Heb trouwens de 1e factuur netjes betaald vandaag na een bevestiging te hebben gekregen over creditnota bellen.
Neemt niet weg dat ik nog steeds een officiële klacht indien, en dit desnoods aan de geschillencommissie voor ga leggen.

devious

marc1766 schreef:...dat ik nog steeds een officiële klacht indien, en dit desnoods aan de geschillencommissie voor ga leggen.
En dat is dan weer kansloos... Met die klacht doen ze helemaal niets, en als je het aan de Geschillencommissie voorlegt dan ben je 50 euri armer en niks verder. Zodra de levering begint , begint ook de facturatie. En dat heeft niets met het gebruik ervan te maken. Heb ik al uitgelegd, doe ik niet nog een keer. Je wil het gewoon niet geloven: mij best.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Feit is dat TS geen gebruik kan maken van de lijn, voordat de monteur is geweest. Monteur zit inbegrepen in oorspronkelijke aanvraag.

De lange periode tussen opleveren van de lijn en aansluiten door monteur vindt echter (grotendeels) op intitiatief van TS plaats. Hierdoor is kans groot dat ook geschillencommissie zal oordelen dat kosten voor TS blijven.

Pas als genoemde vertraging TS niet is aan te rekenen (bijv lange wachtlijst bij monteur), dan zou TS kans maken bij geschillencommissie.

Schorpioen58

Ongelezen bericht door Schorpioen58 »

Waarom heb ik toch nooit problemen als ik van provider wissel of bij dezelfde provider het abonnement / pakket wijzig?

Gesloten