Misschien hebben je buren wel een lager inkomen.onze buren die wel een (geliberaliseerd) huurcontract van 1990 hebben afgesloten hebben een huurverhoging van 4% gekregen, en betalen nu dus minder dan ons
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huurverhoging.
Re: Huurverhoging.
-
Inkomensafhankelijke huurverhogingen zjin toch niet van toepassing op geliberaliseerde huurcontracten?ciske schreef:Misschien hebben je buren wel een lager inkomen.onze buren die wel een (geliberaliseerd) huurcontract van 1990 hebben afgesloten hebben een huurverhoging van 4% gekregen, en betalen nu dus minder dan ons
Veel verhuurders van geliberaliseerde woningen maken misbruik van de heisa rond de verhogingen en gooien er zelf ook nog even wat extra op. Daarbij zijn er door de belastingdienst óók gegevens van particuliere huurders doorgegeven. En als laatste: als je particulier huurt weten ze precies wat je verdient want je moet minimaal 4 keer de maandhuur verdienen.
Dat hele scheefwonen is een verzinsel om de huren onbeperkt te verhogen. Er wonen meer mensen 'andersom' scheef. Als je je huis niet kan betalen, maar de maximale huurtoeslag nodig hebt, woon je gewoon te duur.
Als je boven de 50 bent krijg je al niet eens meer een hypotheek dus waar moet je dan heen verhuizen? En zo kan ik nog wel even doorgaan maar dat is een andere discussie
Dat hele scheefwonen is een verzinsel om de huren onbeperkt te verhogen. Er wonen meer mensen 'andersom' scheef. Als je je huis niet kan betalen, maar de maximale huurtoeslag nodig hebt, woon je gewoon te duur.
Als je boven de 50 bent krijg je al niet eens meer een hypotheek dus waar moet je dan heen verhuizen? En zo kan ik nog wel even doorgaan maar dat is een andere discussie
Veel verhuurders van geliberaliseerde woningen maken misbruik van de heisa rond de verhogingen en gooien er zelf ook nog even wat extra op. Daarbij zijn er door de belastingdienst óók gegevens van particuliere huurders doorgegeven. En als laatste: als je particulier huurt weten ze precies wat je verdient want je moet minimaal 4 keer de maandhuur verdienen.
-
En dan heb je nog de Alliantie in Amersfoort. Die grote woningbouwcorporatie is "vergeten" om huurverhogingen te sturen. Mensen die protesteerden kregen nul op rekest: de huurverhoging wordt gewoon doorgevoerd.
http://amersfoort.sp.nl/bericht/113252/ ... rders.html
http://www.woonbond.nl/nieuws/3215
http://amersfoort.sp.nl/bericht/113252/ ... rders.html
http://www.woonbond.nl/nieuws/3215
Scheefwonen is geen verzinsel maar de werkelijkheid. Er worden teveel goedkope huurwoningen bezet gehouden door mensen die meer kunnen besteden waardoor mensen met de laagste inkomens op idioot lange wachtlijsten komen. Prima dus om mensen een zetje te geven om te gaan verhuizen naar een betere woning.Miepje1 schreef:Veel verhuurders van geliberaliseerde woningen maken misbruik van de heisa rond de verhogingen en gooien er zelf ook nog even wat extra op. Daarbij zijn er door de belastingdienst óók gegevens van particuliere huurders doorgegeven. En als laatste: als je particulier huurt weten ze precies wat je verdient want je moet minimaal 4 keer de maandhuur verdienen.
Deze discussie wordt elders al gevoerd dus ik ga er hier niet verder op in.
Omdat scheefwonen inderdaad aan de orde is.
-
Nee, is niet waar van die 4%. Zit met hetzelfde probleem nu - Breburg hanteert de inkomsten van zelfs 2011 EN 2012 en dat geeft hun het recht schijnbaar daar gewoon een 1/2 % extra bovenop te gooien!! terwijl ik nu via specificaties van het UWV kan aantonen dat ik meer dan 40% in inkomen achteruit ben gegaan! Daar wordt GEEN rekening mee gehouden - je wordt op onnodige kosten gejaagd terwijl je noodgedwongen moet leven van een UWV-tje van 1200 euro netto per maand door een rotte rug. Volgend jaar, juli 2014, pensioen en dan zie ik de bui al helemaal hangen! Hoe kan ik met mijn partner waar ik al 32 jaar mee getrouwd ben straks nog iets ondernemen?? Jaja..ik hoor het al...huurtoeslag, zorgtoeslag en ga zo maar door maar dat zet geen zoden aan de dijk voor mensen die het met zo'n uitkering MOETEN doen!! In Den Haag hebben ze ca 180.000 euro per maand - worden die werkloos dan hebben ze een wachtgeld van 75.000 euro per maand de eerste 2 jaar - die lachen zich rot en Nederland wordt door Rutte compleet kapot gemaakt. Burgeroorlog de volgende optie dan???
Hoezo niet? Ik heb hier mensen met minder gelezen!! Die redden het toch ook?Jaja..ik hoor het al...huurtoeslag, zorgtoeslag en ga zo maar door maar dat zet geen zoden aan de dijk voor mensen die het met zo'n uitkering MOETEN doen!!
De opmerking dat alle huren minimaal 4% zijn verhoogt is niet waar, in mijn geval heeft
de huurcommissie een uitspraak gedaan tegen een huurverhoging van CBS 2,5+2%
dat verhuurder mag alleen de 2,5% huur verhogen toepassen.
Huurcommissie geeft als reactie dat als in het huurcontract staat dat de huur geïndexeerd word volgens opgave CBS de verhuurder niet de toeslag van de overheid mag door berekenen.
de huurcommissie een uitspraak gedaan tegen een huurverhoging van CBS 2,5+2%
dat verhuurder mag alleen de 2,5% huur verhogen toepassen.
Huurcommissie geeft als reactie dat als in het huurcontract staat dat de huur geïndexeerd word volgens opgave CBS de verhuurder niet de toeslag van de overheid mag door berekenen.
Klopt. Mijn verhuurder heeft de huur met 2,5% verhoogd. Uit zichzelf, dus niet nadat we bezwaar hadden aangetekend o.i.d. En er zullen ongetwijfeld nog meer verhuurders zijn die dit zo hebben gedaan.remerij schreef:De opmerking dat alle huren minimaal 4% zijn verhoogt is niet waar, i
@plumber.....hebt Je de teveel betaalde huur terug gekregen?