Is de WW premie aan de werkgever of werknemer uit betaald?Arbeidsrechter.nl schreef:Gedurende het zwangerschapsverlof heeft de medewerkster recht op een uitkering van 100 % van haar dagloon (2.2.2.3.B.) (art 3:8 WAZ). Deze uitkering betaalt de uitvoeringsinstelling doorgaans aan de werkgever uit, terwijl de werkgever het loon van de medewerkster (onverkort) blijft doorbetalen. In bepaalde gevallen keert de uitvoeringsinstelling wel direct aan de medewerkster uit. Dat zal zich ook voordoen als de werkneemster niet meer in dienst is bij een werkgever en de vermoedelijke datum van de bevalling ligt binnen tien weken na het einde van de arbeidsovereenkomst (art 3:10 WAZ). Een deel van de WW-premie die op het loon van medewerkers wordt ingehouden, dient ter financiering van het zwangerschapsverlof.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Salaris inhouden...kan dat zomaar?
Re: Salaris inhouden...kan dat zomaar?
-
Slingertje
Die is aan de werkgever betaald, dus de uitkering kreeg mijn vrouw gewoon van haar werkgever.alfatrion schreef:Is de WW premie aan de werkgever of werknemer uit betaald?Arbeidsrechter.nl schreef:Gedurende het zwangerschapsverlof heeft de medewerkster recht op een uitkering van 100 % van haar dagloon (2.2.2.3.B.) (art 3:8 WAZ). Deze uitkering betaalt de uitvoeringsinstelling doorgaans aan de werkgever uit, terwijl de werkgever het loon van de medewerkster (onverkort) blijft doorbetalen. In bepaalde gevallen keert de uitvoeringsinstelling wel direct aan de medewerkster uit. Dat zal zich ook voordoen als de werkneemster niet meer in dienst is bij een werkgever en de vermoedelijke datum van de bevalling ligt binnen tien weken na het einde van de arbeidsovereenkomst (art 3:10 WAZ). Een deel van de WW-premie die op het loon van medewerkers wordt ingehouden, dient ter financiering van het zwangerschapsverlof.
Maar ik heb het over ouderschapsverlof, niet over zwangerschapsverlof. Ik snap de verwarring
-
Slingertje
Kijk...dat is wat ik zocht. Ik zelf kon dit niet vinden, bedankt voor het uitzoeken.witte angora schreef:*Zucht, zucht, zucht*Wat is het toch allemaal ongelooflijk moeilijk, nietwaar...4.1.8.2. Verrekenen vordering op de werknemer met het loon
Wanneer kan de werkgever verrekenen?
Zolang er een arbeidsovereenkomst tussen partijen bestaat mag verrekening zonder instemming van de medewerker alleen in de volgende situaties (art 7:632 BW):
...........................................
Onverschuldigd verstrekte loonbestanddelen zoals te veel betaalde loon, onder de voorwaarde dat dan de verrekening zo snel mogelijk gebeurt. Gebeurt dat niet zo snel mogelijk, dan moet de medewerker het te veel betaalde loon terugbetalen (overmaken). Tot dit terugbetalen (i.p.v. verrekenen door de werkgever) is de medewerker niet altijd gehouden, omdat de situatie bij uitzondering dusdanig kan zijn, dat het onredelijk is als een werkgever het te veel betaalde terugvordert. Op te veel betaald loon gaat hoofdstuk 4.5.3. nader in (4.5.3.2.D.).
...........................................
Bron: http://www.arbeidsrechter.nl/verrekenen ... r-met-loon
Ik ben deze topic niet gestart om eens lekker van me af te zeuren.
Misschien had ik mijn verhaal niet duidelijk genoeg opgeschreven of ik kon ik niet de goede woorden vinden om mijn verhaal duidelijk te maken.
Excuses aan diegene die het gezeur vindt en dank aan diegene die mij een stukje verder geholpen hebben.
-
witte angora
Nee ok. Als ik je openingstopic nog even opnieuw lees vraag je alleen naar de juridische onderbouwing, meer niet, en daar is eigenlijk niks mis mee.Slingertje schreef:
Ik ben deze topic niet gestart om eens lekker van me af te zeuren.
Misschien had ik mijn verhaal niet duidelijk genoeg opgeschreven of ik kon ik niet de goede woorden vinden om mijn verhaal duidelijk te maken.
Excuses aan diegene die het gezeur vindt en dank aan diegene die mij een stukje verder geholpen hebben.
Misschien heb je als topicstarter sowieso al een achterstand, in de zin dat topicstarters een beetje bevooroordeeld behandeld worden, je wil niet weten wat we hier op het forum allemaal tegenkomen. Zou niet mogen gebeuren, maar ja.
Geruzie verwijderd.
Voor de mensen die hun berichten in dit topic niet meer kunnen terugvinden, hier een handige link.
Voor de mensen die hun berichten in dit topic niet meer kunnen terugvinden, hier een handige link.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
TROS Radar schreef:Geruzie verwijderd.