LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vh landegemhof

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
marion32

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door marion32 »

De reden dat beer weg moest was niet het kleiner wonen, maar omdat de huurbaas geen honden in huis wou, en ik het ons beer niet aan kon doen haar 24 uur in een hok op te sluiten. Als je commentaar wil leveren moet je eerst eens verdiepen in de situatie en niet lukraak wat op schrijven. Beer was een schat van een hond en wij hebben ook al het mogelijke gedaan om haar bij ons te houden.

popje

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door popje »

dit is voor die ibwb of zoiets
kun je die hond van je dan niet terughalen op een andere manier
volgens mij is het zo wat ik begreep dan dat als je je hond hebt verkocht of weg hebt gegeven aan iemand dat je dan je rechten kwijt bent
klopt dat
reden dat ik dit wil weten is omdat mijn zus haar hond ter herplaatsing aanbied en zich daar zorgen over maakt
of moet je een contractje opstellen
kan hier iemand wat op zeggen

gr
popje

Gast

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door Gast »

waarom zijn er toch zoveel honden die ''herplaatst'' moeten worden
denken mensen dan niet na voor ze de hond aanschaffen? :cry:

**dat doe je namelijk niet voor enkele jaren, dat doe je voor een heel hondenleven!!**

ik heb een hond van 10 jaar, die is al 4 x met mij verhuisd (lastige ex)
van 2 kamer flatjes naar een rijtjes huis en nu gelukkig ergens wat rustiger en groter.

maar ik heb mijn kanjer ( 55 kilo) NOOIT in een hokje op hoeven te sluiten, waarom moet hij in een hokje als ik errug klein woon?

ik heb elke keer mijn huis aangepast aan mijn kind en mijn hond.
en dat valt in een huisje met 1 slaapkamer echt niet mee
en toen ik zo super klein woonde zijn we 4 x per dag gaan wandelen
en de tweede en derde keer waren dan wandelingen van 1 a 1,5 uur (gaat gelukkig goed met een kind in de buggy, en nu met fietsje)
en mijn trouwe 4 voeter is niets te kort gekomen

ik kan niet begrijpen dat zie o.a. marktplaats dat er zoveel overgeplaatst word
ik heb het idee dat mensen maar een hond kopen en veranderd hun leven, dan moet de hond het veld maar ruimen

hartverscheurend zoiets

Gast

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door Gast »

omdat mensen zo ondoordacht in een opwelling een huisdier aanschaffen
kijk eens naar de honden en katten in het asiel
er zitten honderden dieren te wachten op een lief baasje
het liefst 1 die ze niet aan de kant zet als het even tegen zit

Gast

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door Gast »

(ik ben de gast van 19.19)

je hebt gelijk, in de asiels word je ook bedolven onder de naar liefde zoekende dieren
maar goed, ik kan er gewoon niet bij dat je je trouwe makker na enkele jaren overplaatst
als iemand me dat uit kan leggen???

popje

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door popje »

bij mijn zus is het geen opwelling
ze heeft een ongeluk gehad met de auto en heeft daar nu serieuze rugklachten aan over gehouden en moet regelmatig naar het ziekenhuis
dat is wat anders dan wat jullie nu allemaal beweren
ze is juist kapot ervan maar kan echt niet meer lopen met haar hond
houd dat nu eens in je achterhoofd en geef aub antwoord op mn gestelde vragen
daar zou je haar heel erg mee helpen
popje

Gast

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door Gast »

een contract is alleen rechtsgeldig als het door een notaris is opgemaakt.
je kan wel onder een briefje beide een handtekening zetten
klinkt leuk, maar rechtsgeldig is het als het puntje bij paaltje komt niet.

is een uitlaatservice te duur ofzo?

Gast

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb een boxer met clickertraining geleerd om voor zijn vrouwtje
dingen die zij laat vallen op te rapen, deuren te openen, telefoon bij haar te brengen
en netjes naast haar scootmobiel mee te lopen

niks marktplaats

Gast

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door Gast »

marktplaats is een misselijke en goedkope rotmanier om van je hond af te komen :evil:

Gast

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door Gast »

dat soort mensen heeft een hond voor de ''heb'' en niet als maatje voor het leven
als deze hond weg is nemen ze een andere
zomaar
als je op martkplaats kijkt word je toch in en in verdrietig zoveel moet er ineens weg
...omdat ik veel moet werken...
...allergieen...
...het gaat niet met onze andere hond samen...
oh oh oh

mensen :?: :?: :?: ut blijven rare wezens

IBWIB
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jul 2004 03:40

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door IBWIB »

Goed nieuws en slecht nieuws (alhoewel aan dat laatste nog gewerkt wordt): Alle honden zijn bij Nathalie vander Kamp opgehaald en in het dierenasiel geplaatst. Dat is het goede nieuws. Het slecht is dat er nog één hond bij haar gebleven is omdat hij er nog gezond 'uitzag'. En laat dat nu net mijn hond zijn.
Maar goed, dat er al een hoop dieren van de duivel in hoogst eigen persoon gered zijn is natuurlijk een goede zaak. Ik kopieer hier even het krantenartikel dat vanmorgen verscheen:

Politie neemt verwaarloosde honden in beslag - 20/07/2004

WAREGEM/ MEULEBEKE - De politie van zone Midow nam maandagmiddag zeven zwaar verwaarloosde, graatmagere Duitse doggen in beslag bij particulieren in Meulebeke die zich op Internet uitgaven voor kwekers en/of pensionhouders. De zieke honden werden naar dierenasiel Folyfoot in Waregem gevoerd.

De politie van zone Midow kreeg van ten minste een bezoeker aan het zogenaamde pension in Meulebeke de tip dat de honden die er zich bevonden in erbarmelijke toestand verkeerden. Maandagmiddag vergewiste de ordedienst zich in het gezelschap van een bijgeroepen veearts en van Jean-Marie Naert van dierenasiel Folyfoot van de toestand.

En die bleek zeer erg te zijn. Op bevel van Volksgezondheid, Afdeling Dierenwelzijn werden zeven Duitse doggen in beslag genomen. ,,We wisten op dat moment niet goed of de betrokken personen bij wie de verwaarloosde dieren werden aangetroffen een pension runden of een kwekerij. Of dat ze misschien een hondenasiel openhielden.''

,,Voor elk van deze drie activiteiten waren en zijn ze in elk geval niet vergund. De honden werden dan ook in beslag genomen. Alleen één dog die op het eerste zicht in betere toestand verkeerde, mag voorlopig blijven. Maar die situatie kan natuurlijk veranderen'', verduidelijkt Dierenwelzijn.

Het was via internet dat de zogenaamde kwekers of pensionhouders oproepen plaatsten en te kennen gaven dat zij zich over honden ontfermen.

Schurft

Jean-Marie Naert heeft intussen de dieren in zijn asiel opgenomen. Als ze het halen, zullen zij er in elk geval lang moeten verblijven. ,,De honden zijn zwaar ondervoed, verwaarloosd en ziek. Ze hebben allemaal schurft. Enkele hebben hun vel al opengekrabd. De veearts kwam ze intussen allemaal inspecteren. Hij verzekerde mij dat zij een lange recuperatie tegemoet gaan.''

Gast

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door Gast »

Een pluim voor de mensen die het dierenasiel/dierenarts getipt hebben! Een fijne gedachte dat er honden gered zijn van deze gruwelijke omstandigheden door oplettendheid van mensen. DE CEL in met die lui van Landegemhof!! :x

Martine Verstraete

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door Martine Verstraete »

Per toeval opdit forum geraakt, via een mail naar ons dierenasiel. Ben namelijk medebeheerder van het asiel De grensstreek te Menen (België).

Dit ligt niet zover af van betrokken 'Landegemhof)

Vorige week zijn politiediensten met dierenbescherming er zeven Duitse Doggen in beslag gaan nemen.
De dieren zijn compleet ondervoed en hebben schurft.
Die mensen hadden totaal geen vergunning voor wat dan ook.

DIt kwam hier ook in de plaatstelijke kranten.
De honden zijn opgevangen in dierenasiel Foylfoot te Waregem, onze collega's.

Nog nooit eerder hoorde ik over dit 'pension? Fokker? Handelaar? Asiel?'

Martine

Gast

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk hier kan de dierenbescherming (LID) in Nederland een voorbeeld aannemen. Je dieren niet goed verzorgt dan optreden en hard , alle kosten verhalen op de pleger (gebeurd in belgie ook).
Er zijn in Nederland meer wetten op dierenwelzijn dan in belgiën.
Hier niet allemaal een hoop poe-ba maar wel optreden als het nodig is.
Kan natuurlijk ook zijn dat dit soort misstanden in Nederland niet voorkomen en dat daarom de LID niet op hoef te treden.

Gast

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door Gast »

tja overdrijven is ook een vak want het waren nml geen 7 duiste doggen en de waarhied is hier ook ver te zoeken
ik ken haar goed woon bij haar in t dorp en weet de juiste kant vh verhaal
de dieren waren niet ondervoed en dit zal binnekort aangetoond worden dooe hun dierenarts in geding wantz e kunnen aantonen dat die diieren niet verwaarloosd waren engaan dit recht trekken
niets vanw at jullie zeggen kan geverifieerd worden
ik vind dit belachelijk die heksen jacht want jullie gaan alleen maar af op gehoorde verhalen maar harde bewijzen hebben jullie niet

marion32
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2004 23:46

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door marion32 »

Volgens mij is de bovenstaande tekst door de eigenaren van het landegemhof zelf geschreven, want ik weet dat er minimaal 7 honden uit gehaald zijn.
Het zijn geen loze kreten, maar feiten. Ik heb kei en keiharde bewijzen dat het grote oplichters zijn. Is een ordner met plus minus 250 pagina's over het landegemhof en hun gedupeerden niet genoeg misschien? Laat ze maar komen met de onzin dat ze onschuldig zijn!!!!! daar trappen wij gedupeerden niet meer in.
Wat een kul verhaal!!
Ik heb fotos van honden die bij haar gezeten hebben, en die zagen er volgens jou dan gezond uit??!! jij bent dan precies hetzelfde. Je kon xylofoon spelen op de ribben van die honden. En laat staan hun vacht, welke vacht trouwens?? want die hadden ze er door de jeuk (schurft) al voor bijna de helft afgevreten.

Ik hoop uit de grond van mijn hard dat ze deze mensen tot op het tandvlees afbreken.
Zoals die met dieren omgaan dat maakt mij erg boos.

Trouwens gast? hebben ze bij jullie in dat dorp geen opticien, want uit jou reactie blijkt dat je op zijn minst aan alle bij de kanten -10 hebt.

:evil:

Gast

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door Gast »

tuurlijk

iemand die het voor een broodfokker hondenhandelaar opneemt is er altijd zelf 1

een normaal mens en iemand die echt van dieren houdt zal over deze praktijken nooit een goed woord over hebben

hondenliefhebber

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door hondenliefhebber »

Juist, wie het opneemt voor zulke figuren spoort zelf ook niet helemaal. Ze komen altijd met: "je hebt geen bewijzen". Nee, want de oplichters zijn namelijk altijd zo slim om de dingen zó aan te pakken dat overtuigend bewijs heel moeilijk te leveren is. Daarom zijn er ook zoveel handelaren, broodfokkers, zogenaamde "erkende" fokkers, "rijksgediplomeerde" fokkers enzovoort, enzovoort.

Ze wéten dat ze moeilijk aan te pakken zijn, verdienen bakken geld en lachen zich ondertussen kapot!!! :x

Bep*

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door Bep* »

Iemand enig idee hoe het verder is afgelopen?

Gast

Re: vh landegemhof

Ongelezen bericht door Gast »

Ja idd na het lezen van deze stukken zou een update wel mooi zijn

Gesloten