| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aansprakelijk krassen aanrechtblad huurhuis??
-
witte angora
Re: Aansprakelijk krassen aanrechtblad huurhuis??
Ik zou het adres en de naam van de opzichter even weghalen als ik jou was. 
-
Blackrose23
Oh pffff ja zal ik doen....
-
Blackrose23
Heb vanmorgen weer een brief ontvangen van de woningstichting.
Korte brief, ze blijven bij hun standpunt en zien geen reden deze te wijzigen.
Dat is het enige.
Heb in mijn laatste brief nog aangegeven of ze nog een ander voorstel hadden, dat ik dan nog eventueel bereid was te overwegen, nou goed dan, dan komt het maar voor het kanton gerecht.
Korte brief, ze blijven bij hun standpunt en zien geen reden deze te wijzigen.
Dat is het enige.
Heb in mijn laatste brief nog aangegeven of ze nog een ander voorstel hadden, dat ik dan nog eventueel bereid was te overwegen, nou goed dan, dan komt het maar voor het kanton gerecht.
succes, zij hebben geen bewijs, althans zeggen ze.
ik denk dat ze erop gokken dat je voor dit bedrag niet naar de rechter gaat.
-
Blackrose23
Nou die kans zit er best in,maar zij gaan ook niet in op het feit, zoals ik aangaf in mijn laatste brief, dat ik nooit de gelegenheid heb gehad om iets te herstellen, of om bij een inspectie aanwezig te zijn.
Weet wel dat ik het maar een vreemde gang van zaken vind zoals zij daar handelen.
Weet wel dat ik het maar een vreemde gang van zaken vind zoals zij daar handelen.
-
Blackrose23
en ach ze hebben geen rapporten, ze doen alles mondeling. Laat ze dan ook maar mondeling die krassen voorleggen aan de kanton rechter.
Mocht er een deurwaarder komen laat ik hem/haar gewoon de papieren lezen, is het maar de vraag of ze er wat mee doen, hoeft niet altijd.
Mocht er een deurwaarder komen laat ik hem/haar gewoon de papieren lezen, is het maar de vraag of ze er wat mee doen, hoeft niet altijd.
Bewaar de foto ook goed, ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen. Maar goed met wbv weet je het nooit.
Welke kans zit er best in? Dat jij zelf het initiatief neemt naar de rechter te gaan? Nee toch? Waarvoor?Blackrose23 schreef:Nou die kans zit er best in,maar zij gaan ook niet in op het feit, zoals ik aangaf in mijn laatste brief, dat ik nooit de gelegenheid heb gehad om iets te herstellen, of om bij een inspectie aanwezig te zijn.
-
Blackrose23
Daarmee bedoelde ik dat de kans er best inzit dat ik het voor dit bedrag niet voor de rechter laat komen.
Nee ik ga er niet mee naar de rechter, waarom zou ik, ik heb niets te claimen.
Blackrose23 schreef:
Laat de wbv dat maar doen, jij moet gewoon afwachten.
-
Blackrose23
Vandaag weer een brief ontvangen, ze sommeren voor de laatste keer het bedrag van 167 euro binnen 14 dagen over te maken.
Mocht de betaling niet binnen zijn door hun gestelde termijn dan brengen ze incasso kosten in rekening ten bedrage va 48,40
Tevens maken ze na het verstrijken van deze termijn aanspraak op de door mij verschuldigde rente en zullen ze Agin Pranger gerechtsdeurwaarders met de verdere invordering belasten.
Mocht de betaling niet binnen zijn door hun gestelde termijn dan brengen ze incasso kosten in rekening ten bedrage va 48,40
Tevens maken ze na het verstrijken van deze termijn aanspraak op de door mij verschuldigde rente en zullen ze Agin Pranger gerechtsdeurwaarders met de verdere invordering belasten.
-
Bob Schurkjens
Ach, verdienen die er ook nog wat aan: http://www.agin.nl/nl/prangerBlackrose23 schreef:.... en zullen ze Agin Pranger gerechtsdeurwaarders met de verdere invordering belasten.
ik heb zoiets meegemaakt met de wbv. ik heb me kunnen beroepen op het feit dat er toen (2002) nog niet verplicht was om een rapport te maken van de staat van het huis , toen we erin kwamen. mijn vraag is dan ook , is er een rapport van de staat van de woning toen je erin kwam? en wat staat daarin?
naar mijn mening zijn dit op het aanrechtblad normale gebruikersporen, en hoef je daar niet voor te betalen. mocht het toch zover komen , dat ze een incasso gaan sturen, dan zou ik toch maar eens gaan nadenken over een advocaat. dit hoeft niet alles te kosten, als je niet veel verdiend. je moet dan eerst het juridisch loket bellen voor een doorverwijzing , en dan kun je naar een advocaat in de buurt. het ligt er wel aan hoeveel je verdiend natuurlijk.
naar mijn mening zijn dit op het aanrechtblad normale gebruikersporen, en hoef je daar niet voor te betalen. mocht het toch zover komen , dat ze een incasso gaan sturen, dan zou ik toch maar eens gaan nadenken over een advocaat. dit hoeft niet alles te kosten, als je niet veel verdiend. je moet dan eerst het juridisch loket bellen voor een doorverwijzing , en dan kun je naar een advocaat in de buurt. het ligt er wel aan hoeveel je verdiend natuurlijk.
-
Blackrose23
Zo ver ik me kan herinneren heb ik nooit een rapport gehad van dat huis, slechts een simpele plattegrond en de huurovereenkomst, maar niet een beschrijving van het huis zelf met foto's etc.
-
Blackrose23
Ben gisteren nog weer even naar nieuwe de huurder geweest en tot mijn verbazing is het aanrechtblad helemaal niet vervangen. Ik zei tegen hem jou blad zou toch vervangen worden?
Toen zei hij tegen mij dat het binnenkort vervangen zou worden.
Nu krijg ik de indruk dat het helemaal niet vervangen wordt, en alleen maar wat geld willen vangen.
Had ook even iemand mee genomen, die zei nog tegen me, ik zie helemaal geen krassen, je moet er echt met de ogen boven hangen wil je de krassen zien, het zijn hele lichte gebruikerssporen.
Toen zei hij tegen mij dat het binnenkort vervangen zou worden.
Nu krijg ik de indruk dat het helemaal niet vervangen wordt, en alleen maar wat geld willen vangen.
Had ook even iemand mee genomen, die zei nog tegen me, ik zie helemaal geen krassen, je moet er echt met de ogen boven hangen wil je de krassen zien, het zijn hele lichte gebruikerssporen.
-
Blackrose23
en wat mij ook nog te binnen schoot, nu ik zelf dat blad zo eens bekeken heb kon die foto van de woningstichting welleens bewerkt zijn op de computer.
Blackrose23 schreef:en wat mij ook nog te binnen schoot, nu ik zelf dat blad zo eens bekeken heb kon die foto van de woningstichting welleens bewerkt zijn op de computer.
Dit zal heus niet zo zijn, gek zijn ze meestal wel bij een wbv.
Doe eens wat de persoon hier boven zei, ga een informeren voor eens advocaat pro deo.
Laatst gewijzigd door ciske op 21 sep 2013 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Welke foto van de woningstichting?Blackrose23 schreef:en wat mij ook nog te binnen schoot, nu ik zelf dat blad zo eens bekeken heb kon die foto van de woningstichting welleens bewerkt zijn op de computer.
als jij geen brief of iets heb gehad van de staat van de woning toen je erin ging, en deze ook niet hebt ondertekend kunnen ze niets beginnen. de wbv moet kunnen aantonen dat het blad helemaal nieuw was en er geen krassen op zaten toen jij erin kwam, en aangezien ze dat niet kunnen, hebben ze poot om op te staan. dit kun je ook naar hun toe schrijven, dat een brief wilt hebben met daarin de staat van het huis , ten tijde toen jij erin kwam, en met jou handtekening, hebben ze die niet, kunnen ze helemaal niets, en vraag je hun te bewijzen dat het toen ook al zo was. dat kunnen ze niet, dus geen discussie mogelijk.