Onderstaande is een copy/paste van mijn klacht op een andere site:
Door een gat in BonPrix' systeem moet ik volgens hun klantenservice mijzelf gaan verweren zodra er een incassobureau te pas gaat komen. Mag dit uberhaupt wel? Ik hoorde de medewerkster van de klantenservice zeggen dat de producten bij een Coop in (als ik het goed heb verstaan) Utrecht zijn afgehaald. Is het niet gewoon zo dat dit soort problemen gewoon door Bonprix zelf opgelost moeten worden? Ik kan er immers niets aan doen.Ik heb onlangs op mijn adres een aanmaning ontvangen van BonPrix over 2 achterstallige betalingen van bestellingen die op een afhaalpunt zijn gemaakt. Ik heb zelf niets besteld en ik ben ook geen klant van BonPrix dus om dit recht te zetten probeerde ik de klantenservice te bellen zodat hun hier rekening mee konden houden. Ik legde uit dat gebruikte achternaam, Smit, niet bekend was op dit adres en dat er waarschijnlijk fraude o.i.d. wordt gepleegd. Ik kreeg echter niet het antwoord wat verwachtte. De medewerkster van de klantenservice kon mij alleen vertellen dat zodra er een brief van een incassobureau op de mat zou vallen ik mijzelf hiertegen moest gaan verweren. Ik moest gaan aantonen dat ik niet degene ben die de bestellingen heeft geplaatst en dat er op mijn adres niemand woont met de naam “Smit”. Als bewijs hiervan moet ik maar een huurcontract overleggen. Ter identificatie vroeg de medewerkster of het geregistreerde telefoonnummer “0612341234″ wel van mij was.. Volgens mij merkte ze zelf pas na het uitspreken van dit nummer dat dit al niet klopt, ze gaf hierna aan dat ze het geregistreerde email adres al helemaal niet durfde uit te spreken.
Het enige wat de medewerkster kon doen is een notitie maken van dit voorval maar er zou geen verdere contact met mij worden opgenomen over enige vorm van oplossing. Ik vind dit uitermate slecht voor een klantenservice.
Ik vindt niet dat ik deze lasten hoef te dragen. Het is bij BonPrix blijkbaar mogelijk om producten af te halen zonder betaling of identificatie en de rekening naar elk willekeurig adres te laten sturen. Dit is niet mijn fout of schuld en ik hoef hier niet voor op te draaien.
Gewenste oplossing
De brieven moeten stoppen en ik wil dat ik geen energie hoef te steken in het aanleveren van bewijs aan bonprix of enig incassobureau.