Weet niet zo goed wat ik daarmee moet, gaan ze nou akkoord met een verklaring van een pc boer die geen gebruikersschade ziet?
Wellicht kunt u het beste direct contact opnemen met Lenovo / Iomega.
Als het een bekend probleem betreft binnen garantie zullen zei het direct met u oplossen.
U kunt het ook aan ons retour sturen, echter treed er vaak vertraging op en zullen wij u in dit geval eerst vragen lokaal expertise in te winnen omtrent dit defect.
Gezien uw klacht en de regelgeving is het in deze periode van het garantie termijn aan u om aan te tonen, dat dit een defect betreft wat betrekking heeft op de fabrikage van het product en niet het gebruik van het product. ( bv door naar een lokale PC winkel te gaan ).
U kunt Lenovo bereiken via de onderstaande gegevens.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ingangsdatum garantie
Re: Ingangsdatum garantie
Ok het copy pasten van de stukken uit het burgelijk wetboek heeft geholpen, maar of ik even aan kan tonen dat het niet aan de gebruiker ligt.
U moet aannemelijk maken dat u destijds een ondeugdelijke laptop is geleverd. Ik zou de lokale PC boer vragen om wat de oorzaken kunnen zijn van dit defect en welke daarvan aannemelijk zijn.
Ik heb half oktober na overleg met iBood de laptop naar hun opgestuurd voor garantie. Gelukkig wel met de extra verzekerings optie want postnl heeft het pakketje flink toegetakeld en het scherm werkte dan ook niet meer bij aankomst. Er waren ook verschillende flinke beschadigingen aan de buitenkant van de laptop, dat terwijl ik hem toch behoorlijk degelijk had ingepakt en een breekbaar sticker op had zitten. Gelukkig heb ik bewijs dat hij in goede staat was toen ik hem verstuurde en heeft iBood goede foto's gemaakt bij aankomst.
Postnl wil me nu 60% van de nieuwwaarde + verzendkosten vergoeden (laptop is nu ongeveer 26 maanden oud). Ze hanteren een afschrijving van 20% per jaar. Ze claimen daarnaast ook de laptop, die krijg ik niet terug.
Is dit de normale gang van zaken?
Postnl wil me nu 60% van de nieuwwaarde + verzendkosten vergoeden (laptop is nu ongeveer 26 maanden oud). Ze hanteren een afschrijving van 20% per jaar. Ze claimen daarnaast ook de laptop, die krijg ik niet terug.
20% afschrijving per jaar lijkt mij redelijk. Indien postnl je laptop vergoedt, kan postnl stellen dat zij eigenaar van de overblijfselen zijn.gijoy schreef: Postnl wil me nu 60% van de nieuwwaarde + verzendkosten vergoeden (laptop is nu ongeveer 26 maanden oud). Ze hanteren een afschrijving van 20% per jaar. Ze claimen daarnaast ook de laptop, die krijg ik niet terug.
Bezit kan middelijk en onmiddelijk zijn.olaf79 schreef:Ergo, iets is pas afgeleverd als je het in bezit hebt gekregen. Als het onderweg naar je toe is, is het niet in je bezit. Als het onderweg gestolen zou worden is het verkoper die een probleem heeft.