alfatrion schreef:weetnietveel schreef:Het gaat er hoofdzakelijk om dat alfatrion en ik denken dat de verkoper (Pronto) de oude stoel moeten halen (...).
Laat dat nu het standpunt zijn van de rechtbank Haarlem.
Een niet onderbouwd standpunt,
Of gaat het wederom om de door u gequote procedures waarin de vergoeding van de transportkosten, als niet voldoende onderbouwd
afgewezen zijn , of de afsleepkosten van een auto die op de snelweg is stilgevallen met pech?
Bij gebrek aan vergelijkbare gevallen, wat wel iedere keer worden aangekondigd maar nooit worden geleverd, is het voor mij de vraag of die gevallen er wel zijn...
Het is dus daarmee tevens de vraag of de transportkosten om een nieuwe stoel of kast op te halen bij de Ikea's en Pronto's van deze wereld juridisch gezien wel voor vergoeding in aanmerking komen
YSK schreef:Van ikea weten we dat je zelf met je spullen gaat rijden. Van deze winkel wisten we het niet. En ja we hadden er toen we erachter kwamen voor kunnen kiezen naar een andere winkel te gaan. Hebben we niet gedaan, dachten ach 1x een doos van 1mx1mx1m van 35kg versjouwen moet lukken. Nu dat 3x keer moet is het gewoon vervelend, vooral omdat het met een beetje goede wil niet nodig zou zijn.
De discussie is heel theoretisch en juridisch geworden en daar heeft u nu niks aan.
Zoals u eerder aangaf heeft deze Pronto geen bezorgservice, dus ik verwacht dat ze ook geen (bestel)wagens hebben die de spullen kunnen brengen/ophalen. Das lastig.
U kunt natuurlijk bij het ophalen wel aangeven dat u extra kosten heeft moeten maken die niet nodig waren als de stoel gelijk goed was geweest. U kunt vragen of ze mee willen denken in oplossing om bij voorbeeld de benzinekosten te delen of te vergoeden.
Lukt dat niet, dan zou ik vooral van de nieuwe stoel gaan genieten, ( en anders ook).