| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aansprakelijk krassen aanrechtblad huurhuis??
Re: Aansprakelijk krassen aanrechtblad huurhuis??
Ik heb met interesse deze discussie gevolgd.
Mijn inziens heeft de WBV geen poot om op te staan, alleen een lange adem en intimidatiekracht.
Beste huurder, ik denk dat je een sterk punt hebt met dat laatste nieuwe punt, namelijk dat je in staat moet worden gesteld om eea te repareren, die kans is jou nu ontnomen.
Zij zullen moeten bewijzen met een eindinspectie/opleveringsinspectie van jouw ingebruikname van de woning, dat het blad nog geen gebruiksschade had, en met een door jou getekend inspectieformulier bij het verlaten van de woning dat er toen wel schade was. Of het aanrecht vol was of niet in niet relevant, het niet kunnen inspecteren slaat op zaken die de inspecteur niet kan zichtbaar maken. Anders kan hij wel zeggen dat hij een muur niet helemaal kon zien omdat er een gordijn voor hing. Hij had kunnen vragen aan jou het aanrecht leeg te maken of aantekenen dat het aanrechtblad niet geïnspecteerd kon worden.
Vervelend ook dat jij een heleboel punten noemt en dat hun reactie alleen is dat ze bij hun mening blijven. Je zou kunnen vragen of ze inhoudelijk op jouw punten in willen gaan. En daarbij, wie eist bewijst. Dus zij zullen met de bewijslast moeten komen voor een rechter.
Ben erg benieuwd naar de volgende stap.
Mijn inziens heeft de WBV geen poot om op te staan, alleen een lange adem en intimidatiekracht.
Beste huurder, ik denk dat je een sterk punt hebt met dat laatste nieuwe punt, namelijk dat je in staat moet worden gesteld om eea te repareren, die kans is jou nu ontnomen.
Zij zullen moeten bewijzen met een eindinspectie/opleveringsinspectie van jouw ingebruikname van de woning, dat het blad nog geen gebruiksschade had, en met een door jou getekend inspectieformulier bij het verlaten van de woning dat er toen wel schade was. Of het aanrecht vol was of niet in niet relevant, het niet kunnen inspecteren slaat op zaken die de inspecteur niet kan zichtbaar maken. Anders kan hij wel zeggen dat hij een muur niet helemaal kon zien omdat er een gordijn voor hing. Hij had kunnen vragen aan jou het aanrecht leeg te maken of aantekenen dat het aanrechtblad niet geïnspecteerd kon worden.
Vervelend ook dat jij een heleboel punten noemt en dat hun reactie alleen is dat ze bij hun mening blijven. Je zou kunnen vragen of ze inhoudelijk op jouw punten in willen gaan. En daarbij, wie eist bewijst. Dus zij zullen met de bewijslast moeten komen voor een rechter.
Ben erg benieuwd naar de volgende stap.
-
Blackrose23
Hallo Lalena,
Klopt, dat valt mij ook steeds op, zij gaan helemaal niet op mijn punten in, het is alleen maar wat intimideren dat ik moet betalen en anders stappen we naar de gerechtsdeurwaarder.
Overal staat ook beschreven dat men werkt met inspectie rapporten en dat de huurder daar ook een exemplaar van hoort te hebben, en dat de opzichter de huurder de tijdens voor inspectie de gelegenheid moet geven iets te kunnen herstellen mocht er schade zijn, heeft de huurder dat niet gedaan, mogen ze na eindinspectie die kosten verhalen op de huurder. Maar hier is is nooit schade geconstateerd, deze vrouw is nooit ergens bij betrokken geweest en heeft ook nooit een kans gehad iets te herstellen.
Nou en die krasjes zijn gewoon gebruikerssporen hoor, ze zijn niet eens te voelen met de vingers en er zijn wel middeltjes dat ze met een lak die krasjes weer wat kunnen polijsten.
Heb trouwens ook in de brief geschreven dat het om een aanrechtblad gaat van 6 jaar oud, dat het woningen zijn die regelmatig verwisselen van huurder en dat het onoverkomelijk is dat er soms gebruikerssporen ontstaan, en dat het aannemelijk is dat hun als instantie een enige vorm van tolerantie beleid hebben.
Ook heb ik erin gezet dat die man zelf maar eens een kijkje moet nemen in dat huis i.p.v. achter het bureau te blijven zitten en alles doet aan de hand van papieren en een foto van een opzichter.
en dat zij niet met gebreken mogen aankomen die tijdens de voor inspectie niet zijn vastgesteld, en dat de opzichter de kans heeft gehad het blad te beoordelen.
Klopt, dat valt mij ook steeds op, zij gaan helemaal niet op mijn punten in, het is alleen maar wat intimideren dat ik moet betalen en anders stappen we naar de gerechtsdeurwaarder.
Overal staat ook beschreven dat men werkt met inspectie rapporten en dat de huurder daar ook een exemplaar van hoort te hebben, en dat de opzichter de huurder de tijdens voor inspectie de gelegenheid moet geven iets te kunnen herstellen mocht er schade zijn, heeft de huurder dat niet gedaan, mogen ze na eindinspectie die kosten verhalen op de huurder. Maar hier is is nooit schade geconstateerd, deze vrouw is nooit ergens bij betrokken geweest en heeft ook nooit een kans gehad iets te herstellen.
Nou en die krasjes zijn gewoon gebruikerssporen hoor, ze zijn niet eens te voelen met de vingers en er zijn wel middeltjes dat ze met een lak die krasjes weer wat kunnen polijsten.
Heb trouwens ook in de brief geschreven dat het om een aanrechtblad gaat van 6 jaar oud, dat het woningen zijn die regelmatig verwisselen van huurder en dat het onoverkomelijk is dat er soms gebruikerssporen ontstaan, en dat het aannemelijk is dat hun als instantie een enige vorm van tolerantie beleid hebben.
Ook heb ik erin gezet dat die man zelf maar eens een kijkje moet nemen in dat huis i.p.v. achter het bureau te blijven zitten en alles doet aan de hand van papieren en een foto van een opzichter.
en dat zij niet met gebreken mogen aankomen die tijdens de voor inspectie niet zijn vastgesteld, en dat de opzichter de kans heeft gehad het blad te beoordelen.
Klopt , hier bij ons krijgen mensen die weggaan een papier , waar je niet vrolijk van wordt, maar die toch bij mensen de kans geeft de dingen te herstellen.Overal staat ook beschreven dat men werkt met inspectie rapporten en dat de huurder daar ook een exemplaar van hoort te hebben, en dat de opzichter de huurder de tijdens voor inspectie de gelegenheid moet geven iets te kunnen herstellen
Als de wbv denkt dat er nergens gebruikers sporen zijn, is dat hun probleem.
-
Blackrose23
Hoi Ciske,
ja, het is allemaal grote kolder, het het wel wat netter in de brief gezet, maar het is gewoon iemand een poot uit willen draaien.
ja, het is allemaal grote kolder, het het wel wat netter in de brief gezet, maar het is gewoon iemand een poot uit willen draaien.
Hoi , is het ook hoor, dus geen poot laten uitdraaien, maar poot harstikke strak houden![b][maar het is gewoon iemand een poot uit willen draaien./b]
Blackrose23 schreef:en wat mij ook nog te binnen schoot, nu ik zelf dat blad zo eens bekeken heb kon die foto van de woningstichting welleens bewerkt zijn op de computer.
Jolijn schreef:Welke foto van de woningstichting?
Er is door een opzichter een foto gemaakt?Blackrose23 schreef:en alles doet aan de hand van papieren en een foto van een opzichter.
Wanneer?
Heb jij die foto toegestuurd gekregen?
-
Blackrose23
Hoi Jolijn,
Ja er is toen een foto gemaakt door die opzichter, maar ik heb zelf ook foto's
Ja er is toen een foto gemaakt door die opzichter, maar ik heb zelf ook foto's
Deze heeft even vastgesteld dat ik dat aanrechtblad maar moest gaan vergoeden, en belde me daar gisteren over op, voor die inspectie heb ik nooit een handtekening gezet, ben daar ook niet bij geweest.
De opzichter die de eindinspectie heeft gedaan na inlevering van de sleutels geeft aan dat het hem was opgevallen van de krasjes, maar heeft hier geen eindrapport van, dit doen ze volgens hem niet meer
Geen eindrapport meer wel een foto?
De opzichter die de eindinspectie heeft gedaan heeft op die laatste inspectiedag een foto gemaakt?
Wanneer belde hij? Had je toen de brief al gekregen en zat daar de foto bij?
In hoeverre verschilt jouw foto van die van de WBV?
De opzichter die de eindinspectie heeft gedaan na inlevering van de sleutels geeft aan dat het hem was opgevallen van de krasjes, maar heeft hier geen eindrapport van, dit doen ze volgens hem niet meer
Geen eindrapport meer wel een foto?
De opzichter die de eindinspectie heeft gedaan heeft op die laatste inspectiedag een foto gemaakt?
-
Blackrose23
De opzichter heeft op 3 á 4 juli zelf een eindinspectie gehouden, en die belde mij een paar dagen later op. Hij begon meteen erover dat ik moest vergoeden, geen woord gezegd over herstel of wat dan ook.Geen eindrapport meer wel een foto?
Op 9 juli heb ik de eerste brief ontvangen waarin staat dat ik moet betalen.
-
Blackrose23
Mijn foto verschilt nogal aardig vergeleken met die van de WBV, maar daarbij is het op de foto nog erger dan in werkelijkheid.
In werkelijkheid zijn die sporen bijna niet te zien, maar ja als je foto's maakt van gebruiksvoorwerpen dan kan je natuurlijk altijd wel krasjes of sporen zien.
In werkelijkheid zijn die sporen bijna niet te zien, maar ja als je foto's maakt van gebruiksvoorwerpen dan kan je natuurlijk altijd wel krasjes of sporen zien.
Blackrose23 schreef:De opzichter heeft op 3 á 4 juli zelf een eindinspectie gehouden, en die belde mij een paar dagen later op. Hij begon meteen erover dat ik moest vergoeden, geen woord gezegd over herstel of wat dan ook.Geen eindrapport meer wel een foto?
Jolijn » 24 sep 2013 18:13
Op 9 juli heb ik de eerste brief ontvangen waarin staat dat ik moet betalen.
Jolijn » 24 sep 2013 18:13 zat daar de foto bij?
-
Blackrose23
Ja die foto zat bij de brief van 9 juli
-
Blackrose23
Die brief hebben zij toen aangetekend gestuurd en de volgende dag ben ik in bezwaar gegaan
Heeft de eindinspecteur, toen hij je belde, gezegd dat hij een foto heeft gemaakt tijdens z'n laatste inspectie ?
Denk je dat die foto gemaakt is nog voor de nieuwe huurder er in kwam?
Waarom heb je nooit eerder hier geschreven dat er een foto is gemaakt?
-
Blackrose23
Die foto kan best gemaakt zijn voordat de nieuwe huurder erin kwam, maar het kan ook later zijn gebeurd, op donderdag 4 juli zou hij die sleutel krijgen en 9 juli had ik die foto.door Jolijn » 24 sep 2013 22:15
Heeft de eindinspecteur, toen hij je belde, gezegd dat hij een foto heeft gemaakt tijdens z'n laatste inspectie ?
Maar goed, kan zijn dat ik dat niet vermeld heb, heb hier wel een foto geupload, en vergeet niet dat je door al die stress ook eens punt kan vergeten te melden hier op zo'n forum, er komt ook heel wat op je af met zo'n verhuizing en laat staan dit gedonder er nog eens bij.
Trouwens als je foto's maakt met flits of licht op een gebruiksvoorwerp kan je altijd wel krassen zien lijkt mij.
-
Blackrose23
Heb vandaag contact opgenomen met een advocaten site, via de mail het een en ander uitgelegd.
Kreeg maar een vreemde mail terug:
Uw vraag kan ik, bij gebreke van voldoende gegevens, niet beantwoorden. Gelet op de hoogte van het belang, adviseer ik u in ieder geval om het niet op een deurwaarderskwestie/ rechtszaak te laten aankomen.
Kreeg maar een vreemde mail terug:
Uw vraag kan ik, bij gebreke van voldoende gegevens, niet beantwoorden. Gelet op de hoogte van het belang, adviseer ik u in ieder geval om het niet op een deurwaarderskwestie/ rechtszaak te laten aankomen.
Dit is wel heel vreemd.De kosten zullen dan veel hoger zijn, ook als u wint.
Vreemde opmerking. Mocht de wbv het op een rechtszaak aan laten komen en je wint, kost het je niks.
Het is een eenvoudige zaak, waarbij je geen (dure) advocaat nodig hebt, dit kun je gewoon zelf.
Je dient een tegeneis in (telefoon- administratiekosten, evt. aantal vrije uren), die wel/niet gehonoreerd wordt, maar het hoeft je verder niets te kosten.
Zo'n advocatenkantoor zal zich natuurlijk niet uitgebreid in jouw zaak gaan verdiepen als jij alleen maar wat vrijblijvende informatie wilt.
Ik denk niet dat je erg veel wijzer gaat worden dan je nu al bent.
Je hebt hier goeie adviezen gekregen.
Het is een eenvoudige zaak, waarbij je geen (dure) advocaat nodig hebt, dit kun je gewoon zelf.
Je dient een tegeneis in (telefoon- administratiekosten, evt. aantal vrije uren), die wel/niet gehonoreerd wordt, maar het hoeft je verder niets te kosten.
Zo'n advocatenkantoor zal zich natuurlijk niet uitgebreid in jouw zaak gaan verdiepen als jij alleen maar wat vrijblijvende informatie wilt.
Ik denk niet dat je erg veel wijzer gaat worden dan je nu al bent.
Je hebt hier goeie adviezen gekregen.
-
Blackrose23
Nou dat zal de reden wel wezen inderdaad dat ze niet zomaar informatie geven, met andere woorden huur ons maar in
dan geven we wel meer info. Ach je probeert wat.
Ik denk ook niet dat ik veel wijzer zal worden, en heb zeker goede adviezen gekregen, daar ben ik wel erg blij mee. Eerst verhaal van de wbv maar weer afwachten.
Ik denk ook niet dat ik veel wijzer zal worden, en heb zeker goede adviezen gekregen, daar ben ik wel erg blij mee. Eerst verhaal van de wbv maar weer afwachten.
je moet het juridisch loket bellen, hun kunnen je verder helpen, ook met een advokaat. maar ik zou toch bij de wbv gaan aankaarten van de beginstatus van de woning toen jij erin bent gekomen. dat moet op papier staan. zoniet dan kunnen ze niets beginnen. ik heb het zelf ook gehad, ze kwamen met dingen aan die nergens op sloegen, ik zou € 2400 moeten betalen. toen ik begon over de status van het huis toen ik erin kwam, en dat dat niet op papier stond, kreeg ik een mail dat ik niet hoefde te betalen. want voor iedereen is het woord gebruikerssporen anders, bij de een zitten er diepe krassen in, en de ander zegt bij een oppervlakkig vlekje al dat het niet goed is. ik zou toch maar verder gaan met die brief van begin status van de woning toen jij erin kwam. en het juridisch loket bellen.
-
Blackrose23
Hallo,
Ja je bedoeld de beschrijving van de woning zelf, klopt.
Enigste wat ik heb gekregen van die hut was een plattegrond, maar niet een specifieke beschrijving van het huis zelf. Volgens mij hebben ze die ook niet, zou er wel naar kunnen vragen.
Heb na mijn laatste brief nog niets weer van ze gehoord, morgen 2 weken geleden.
Ja je bedoeld de beschrijving van de woning zelf, klopt.
Enigste wat ik heb gekregen van die hut was een plattegrond, maar niet een specifieke beschrijving van het huis zelf. Volgens mij hebben ze die ook niet, zou er wel naar kunnen vragen.
Heb na mijn laatste brief nog niets weer van ze gehoord, morgen 2 weken geleden.