LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meterstanden doorgeven NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Isabel1 »

nee hoor, er staatvoor welke datum je het gedaan moet hebben, dat doe ik dus ook altijd.

Inmiddels heb ik wel contact gehad met NUON, zij weten eigenlijk ook niet waarom het elk jaar fout gaat maar beloven beterschap.

Isabel

nummer
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2013 18:42

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door nummer »

Beste mensen

Mijn cliente heeft vandaag de eerste jaarafrekening ontvangen van nuon en dit zal ongetwijfeld de laatste zijn.

Er zou een geschatte meterstand zijn doorgegeven van de vorige leverancier naar nuon die dit doodleuk aanhoud en wacht op de afrekening. Uiteraard heeft mijn cliente de meterstanden doorgegeven en de rekening die op de mat kwam te liggen. Was een bedrag van 1500 euro. Mijn cliente is een moeder met 2 kinderen. Na contact te hebben gehad met ene mvr jansen van de klantenservice, ben ik met een hoge gehalte irritatie dit verder gaan uitzoeken. Mvr jansen kon niks voor mijn cliente betekenen en mijn cliente zou het maar gewoon moeten betalen. Omdat dit voor mij een fenomeen is, heb ik achteraf nogmaals gebeld voor meer duidelijkheid. Mijn cliente moet maar kijken of zij bewijsstukken van de juiste meterstand uit in 2011 kan achterhalen en anders betalen. Ondertussen na 2 uur, 30 euro, 2 medewerkers en een toppunt van irritatie hebben zij mij geen steek verder geholpen dan te blijven zeggen; helaas, mvr zou dit gewoon moeten betalen.

Je zou denken dat er een belletje gaat rinkelen dat bij een alleenstaande moeder van 2 kinderen die termijnfacturen van 60 euro betaald, nooit een jaarafrekening van 1500 euro kan ontstaan. Uiteraard kan nuon niks voor mijn cliente betekenen en zal ik haar adviseren z.s.m. over te stappen. Met tranen in de ogen moet ik mijn cliente mededelen dat zij grotendeels van haar vakantiegeld zou moeten afstaan en niet weg kan met haar kinderen.

Wie tips heeft of denkt dit ergens of via een derde te kunnen achterhalen, heel graag !

Mijn advies; alles beter dan nuon!

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Quote>
Je zou denken dat er een belletje gaat rinkelen dat bij een alleenstaande moeder van 2 kinderen die termijnfacturen van 60 euro betaald, nooit een jaarafrekening van 1500 euro kan ontstaan.



Waarom niet ? zeker al de geschatte meterstanden te laag zijn van jaar ervoor.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste nummer,

Op dit forum lezen wij de klacht die u namens uw cliënte kenbaar maakt.
Wij kijken dit graag na en zoeken graag een oplossing.
Als uw cliënte dit wil, vragen wij vriendelijk om de adresgegevens via een privébericht naar ons te sturen. Dan nemen wij contact met haar op.

Bedankt.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

Winger
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mei 2013 16:30

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Winger »

Ik heb in het verleden ook meegemaakt bij de Nuon dat er ondanks het opnemen of doorgeven van de standen, er toch een schatting van hun kant op de rekening was gekomen.
De maandnota ging daardoor met 10 euro omhoog. Dit nadat ik een teruggave zou krijgen van 180 euro.
Dat is dus raar.

Maar goed, de Nuon heeft ruim 1,9 miljoen klanten. En als je dan al die klanten een tientje per maand meer laat betalen is.... jawel..... 19 miljoen euro extra per maand ! Op jaarbasis 228 miljoen euro !
Reken dar eens even de ontvangen rente over.....serious money !
In ieder geval een manager die weer een aanrdige bonus van x-aantal modale jaarsalarissen in zijn zak steekt met dit idee !
Zou er bijna jaloers op worden.....maar ik ben misschien wat integer aangelegd en meet fatsoen opgevoed.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Dit topic opende ik dus vorig jaar, netjes contact opgenomen toen met de nuon medewerker zoals gevraagd.

En dit jaar: weer hetzelfde: ik geef mijn standen door, en krijg een afrekening waar niets van klopt en waarvan ze de standen geschat hebben.......

Ik snap eigenlijk echt niet waarom ik die standen nog doorgeef...middagje aan de telefoon hangen dan maar

isabel

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Hallo Isabel1,

Is het inmiddels gelukt met het doorgeven van de meterstanden? Je kunt ze anders doorgeven in een privébericht op dit forum, of door een e-mail te sturen naar [email protected]. Bedankt.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

helmoet2000
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2013 08:55

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door helmoet2000 »

Je netbeheerder (enexis, stedin, alliander) haalt normaal gesproken 1x in de 3 jaar de standen op voor hun eigen administratie. Je energieleverancier heeft jaarlijks de standen nodig voor de afrekening. De standen die je aan je energieleverancier doorgeeft zijn het meest belangrijk. die worden gebruikt voor het opmaken van de factuur. Meestal moet je binnen 5 dagen je standen doorgeven na het verzoek van de leverancier. In de regel komt de leverancier niet bij je thuis om de standen op te halen. De netbeheerder doet dat wel

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Isabel1 »

helmoet2000, als je nou even het topic gelezen had, dan had je gezien dat die informatie al een jaar bekend is

littelmi
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2015 14:36

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door littelmi »

Ik heb vandaag mijn eindafrekening gekregen waarin staat dat ik 432.23 euro moet bijbetalen ik heb het effen door genomen en wat mij opviel is dat nuon de begin meterstanden geeft schat en ik wil niet voor iets opdraaien wat geschat is ik heb de meterstanden op tijd terug gestuurd en krijg nu dit woon alleen en gebruik bijna niets alleen in de winter ik heb zo n wooning zonder gas alleen electra moet ik nu dat bedrag betalen of niet. heb een bericht gestuurd naar nuon dat zij het opnieuw moeten controlleren.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Hallo littelmi,

We hebben geen klantgegevens van je en kunnen het nu helaas dus nog niet voor je nakijken.
Als je een kopie van bovenstaand bericht samen met je adres stuurt naar [email protected], dan kunnen we het voor je nakijken. Verder horen we graag op welke manier je ons eerder een bericht hebt gestuurd. Dan kunnen we dat bericht opzoeken in ons systeem.

Je kunt je vraag of klacht voortaan ook met ons delen op ons forum via www.forum.nuon.nl. We helpen je daar graag verder.

Met vriendelijke groet,

Demelza
Nuon Webcare

Gesloten