LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

...gewoon even je pas door die gleuf halen
Die gleuf hebben ze overal afgeplakt...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kokka schreef:ja het is best een prut programma. eerst zitten de mensen diep in de financiële problemen, maar als je de 3 stappen van dat mens doorvoert komt alles goed..en ze leven nog lang en gelukkig.
"Dat mens" heeft in haar leven wel een stukkie meer bereikt dan wij allemaal bij elkaar....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tenormin schreef:
Adviesje voor de Nederlandse Staat misschien :mrgreen:

Ik denk dat er heel veel mensen ontzettend schrikken als de Nederlandse Staat dat echt zou doen. Geen uitkeringen meer, driekwart van de zorg wordt even stopgezet, geen onderwijs, geen politie enz. enz.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door tenormin »

GJvdZ schreef:
tenormin schreef:
Adviesje voor de Nederlandse Staat misschien :mrgreen:

Ik denk dat er heel veel mensen ontzettend schrikken als de Nederlandse Staat dat echt zou doen. Geen uitkeringen meer, driekwart van de zorg wordt even stopgezet, geen onderwijs, geen politie enz. enz.
Mijn gedachte ging eigenlijk uit dat we niet meer zo graag dat brave jongetje meer willen zijn, o.a. de ontwikkelingshulp kan best wat omlaag. Ik bedoel niet: niets meer, maar verhoudingsgewijs is Nederland toch weer in de top 5 van: geven aan: te vinden. En eens bijten naar Brussel i.p.v. buigen. Ook kan men eens achter uitkeringen aangaan die zomaar verkregen worden. Ik lees alleen maar de kranten en volg het nieuws maar ook aan de nieuwe Oostblokbewoners wordt tegemoet getreden om in aanmerking te komen voor allerlei uitkeringen. En de mensen in de, wat ik nog steeds W.A.O. noem; ik zie de meeste die deze uitkering ontvangen wel degelijk werken en handje contantje ontvangen. Dit waren/zijn maar een paar dingen die ik voor ogen had.
Laatst gewijzigd door tenormin op 03 okt 2013 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door tenormin »

En jij doet niets? Familie misschien, dan zou ik er ook niets van zeggen. :mrgreen:
Lang leve de corruptie in Nederland.[/quote]

Familie? Misschien eerst nadenken voor je wat schrijft? B.v. geen familie meer.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
GJvdZ schreef:
tenormin schreef:
Adviesje voor de Nederlandse Staat misschien :mrgreen:

Ik denk dat er heel veel mensen ontzettend schrikken als de Nederlandse Staat dat echt zou doen. Geen uitkeringen meer, driekwart van de zorg wordt even stopgezet, geen onderwijs, geen politie enz. enz.
Mijn gedachte ging eigenlijk uit dat we niet meer zo graag dat brave jongetje meer willen zijn, o.a. de ontwikkelingshulp kan best wat omlaag. Ik bedoel niet: niets meer, maar verhoudingsgewijs is Nederland toch weer in de top 5 van: geven aan: te vinden. En eens bijten naar Brussel i.p.v. buigen. Ook kan men eens achter uitkeringen aangaan die zomaar verkregen worden. Ik lees alleen maar de kranten en volg het nieuws maar ook aan de nieuwe Oostblokbewoners wordt tegemoet getreden om in aanmerking te komen voor allerlei uitkeringen. En de mensen in de, wat ik nog steeds W.A.O. noem; ik zie de meeste die deze uitkering ontvangen wel degelijk werken en handje contantje ontvangen. Dit waren/zijn maar een paar dingen die ik voor ogen had.
Dat "trucje" want dat is het, kan je 1x doen. Goed, die ontwikkelingssamenwerking is 4 miljard geloof ik, genoeg om de stijging van de zorgkosten van 2 jaar te compenseren. Dat is ~ 3,5% per jaar op ~60 miljard, zeg 2 miljard stijging per jaar op een bierviltje berekend.

Wat doen we dan ná die 2 jaar? Idem voor "Brussel". Dat ambtenaren-apparaat is fors, en kent zeker zijn fouten, maar gekeken naar het aantal inwoners wat de bedienen, zijn de kosten ongeveer de helft tov Amerika met een grofweg vergelijkbaar aantal inwoners en ambtenaren-apparaat. Zo slecht doen we het dus ook weer niet. :wink:

Wat betreft de mensen uit het oostblok heb je een punt, met zoveel werkelozen is het kolder dat we seizoensarbeiders moeten importeren. Maar gek genoeg meent men dat we dat ons kunnen permitteren, ik bedoel, een beetje stevige aanpak voor dat werkschuwe tuig in hun sociale hangmat is er nog steeds niet.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Renske99 »

ben het met tenormin eens dat roep ik ook altijd, ontwikkelingshulp kan nu even niet, die nieuwe vliegtuigen ook niet, en oorlog? laat ze het zelf maar even oplossen het kost allemaal veel geld, geld dat nederland beter eerst in eigen land kan steken en zorgen dat hier alles op de rit komt.

Uitkeringen aanpakken, ik bedoel dan toch de mensen die nog nooit een slag gedaan hebben en toch elke maand geld krijgen, er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar er zijn er ook genoeg die wel kunnen werken maar denken dat ze er moe van worden, dat (en dat is het punt) je voor een paar euro per maand meer elke ochtend vroeg je nest moet verlaten, dus lonen wat omhoog, uitkeringen afschaffen voor degenen die kunnen werken maar het vertikken.

Wao is allemaal aardig maar zodra deze mensen erbij gaan beunen (en dat gebeurd meer dan we denken en weten) dan de wao naar beneden, ben alleen bang dat dit allemaal niet zo gemakkelijk te controleren is, maar allah waar een wil is, is een weg.

Ik vind het te schandalig voor woorden dat de ziekenfonds premies zo ontzettend hoog zijn, compleet uit verhouding getrokken, dan komt er nog een eigen risico overheen die voor iedereen gelijk is, wat raar dat mensen niet meer naar de dokter gaan terwijl ze wel hulp nodig hebben, ja nu kan de premie wel wat naar beneden, dat is verkeerd bezuinigen, maar goed ik begrijp ook wel dat veel mensen hierdoor in de financiele **** terecht komen.

witte angora
Berichten: 31217
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door witte angora »

ik bedoel, een beetje stevige aanpak voor dat werkschuwe tuig in hun sociale hangmat is er nog steeds niet.
Nogal niet nee. Ik ben een tijdje schoonmaker geweest bij de kippen-fabriek, om 22.00 uur beginnen, en minimaal tot 2.00 uur door. Ik was de enige Nederlandse man, voor de rest alleen huisvrouwen en anderslandigen.

Later bij een kweker gewerkt, twee derde sprak amper Nederlands, en er waren dagen bij dat er alleen maar mensen uit een ander land waren.

Waarom kunnen die mensen die baantjes wel doen, en veel Nederlanders niet? Ik blijf me er over verbazen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Renske99 schreef:ben het met tenormin eens dat roep ik ook altijd, ontwikkelingshulp kan nu even niet, die nieuwe vliegtuigen ook niet, en oorlog? laat ze het zelf maar even oplossen het kost allemaal veel geld, geld dat nederland beter eerst in eigen land kan steken en zorgen dat hier alles op de rit komt.

Uitkeringen aanpakken, ik bedoel dan toch de mensen die nog nooit een slag gedaan hebben en toch elke maand geld krijgen, er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar er zijn er ook genoeg die wel kunnen werken maar denken dat ze er moe van worden, dat (en dat is het punt) je voor een paar euro per maand meer elke ochtend vroeg je nest moet verlaten, dus lonen wat omhoog, uitkeringen afschaffen voor degenen die kunnen werken maar het vertikken.

Wao is allemaal aardig maar zodra deze mensen erbij gaan beunen (en dat gebeurd meer dan we denken en weten) dan de wao naar beneden, ben alleen bang dat dit allemaal niet zo gemakkelijk te controleren is, maar allah waar een wil is, is een weg.

Ik vind het te schandalig voor woorden dat de ziekenfonds premies zo ontzettend hoog zijn, compleet uit verhouding getrokken, dan komt er nog een eigen risico overheen die voor iedereen gelijk is, wat raar dat mensen niet meer naar de dokter gaan terwijl ze wel hulp nodig hebben, ja nu kan de premie wel wat naar beneden, dat is verkeerd bezuinigen, maar goed ik begrijp ook wel dat veel mensen hierdoor in de financiele **** terecht komen.
+ 1

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door tenormin »

@Witte Angora, we zijn allemaal verpest, werden teveel 'gepamperd' en een paar stappen terug is voor veel mensen moeilijk. Dit is allemaal begonnen in een tijd dat wij neerkeken op de vuilnisman en toen was men nog in de luxe positie om te mogen weigeren, omdat het werken 'beneden je stand' nog acceptabel was. Ik ben wel een groot voorstander dat werkeloze mensen alles zouden moeten aanpakken, al zou dat net zoveel (of weinig) opbrengen als een uitkering. Maar dan wel alleen voor mensen die kunnen werken, niet de echt zieke mensen aanpakken maar de luie uitslapers. Word een hele klus om die van het bed te lichten.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door kokka »

GJvdZ schreef:
kokka schreef:ja het is best een prut programma. eerst zitten de mensen diep in de financiële problemen, maar als je de 3 stappen van dat mens doorvoert komt alles goed..en ze leven nog lang en gelukkig.
"Dat mens" heeft in haar leven wel een stukkie meer bereikt dan wij allemaal bij elkaar....
dat kan best wezen, maar het is toch wel heel naïef on te denken dat als je drie dingetjes veranderd, je van dit soort financiële rampen in eens spaarwonders kan maken.Mensen die in een paar jaar tijd zo'n gigantische schuld op kunnen bouwen hebben intensieve hulp nodig bij het managen van hun inkomsten en uitgaven. en niet 1) je moet meer verdienen, 2) je moet minder uitgeven, 3) je moet een huishoudboekje bij gaan houden.

arthur2000

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door arthur2000 »

@tenormin
Met onwillige honden is het heel moeilijk hazen vangen.
Ze weten altijd wel een weg om te saboteren.

En als je alle vluchtwegen afsluit kunnen ze ook nog 'per ongeluk' schade draaien om ongeschikt te worden bevonden. Of 4 tomaten per uur plukken.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ik kan je verzekeren dat het geen acteurs zijn. Buiten het feit dat ik een familie uit het 2e seizoen hier nog regelmatig zie in de supermarkt, zijn er ook een aantal vrienden en (schoon)familieleden die zo aan dit programma mee kunnen doen.

Ik heb recentelijk iemand uit mijn schoonfamilie proberen te helpen, de problematiek van het niet weten dat er best veel uit gaat was exact hetzelfde als men in het programma heeft. Sterker nog, als ik door ga met helpen / motiveren kan de familieband wel eens stuk gaan.

Deze persoon geeft nog steeds geld aan onzin uit, terwijl er een schuld ligt van 45.000.

Op de vraag, waarom solliciteer je niet / weinig, zegt deze persoonlijk letterlijk dat deze er geen zin i heeft.

Geloof mij dus maar dat dit programma helaas een zeer realistisch beeld geeft.

Indien je me nog niet gelooft kijk hier maar eens.
http://www.openhandel.nl/zakelijk_en_pa ... eld_lenen/

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
ik bedoel, een beetje stevige aanpak voor dat werkschuwe tuig in hun sociale hangmat is er nog steeds niet.
Nogal niet nee. Ik ben een tijdje schoonmaker geweest bij de kippen-fabriek, om 22.00 uur beginnen, en minimaal tot 2.00 uur door. Ik was de enige Nederlandse man, voor de rest alleen huisvrouwen en anderslandigen.

Later bij een kweker gewerkt, twee derde sprak amper Nederlands, en er waren dagen bij dat er alleen maar mensen uit een ander land waren.

Waarom kunnen die mensen die baantjes wel doen, en veel Nederlanders niet? Ik blijf me er over verbazen.
Het is wel zo dat vietnamezen het beste vis kunnen fileren op de één of andere manier, geen enkele Nederlander die in het bedrijf werkte van mijn vader kon die bijhouden, ook niet 5e generatie Urkers etc. Heel apart, maar dat is/was ook al jaren zo.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door sjohie »

Renske99 schreef:ben het met tenormin eens dat roep ik ook altijd, ontwikkelingshulp kan nu even niet, die nieuwe vliegtuigen ook niet, en oorlog? laat ze het zelf maar even oplossen het kost allemaal veel geld, geld dat nederland beter eerst in eigen land kan steken en zorgen dat hier alles op de rit komt.

Uitkeringen aanpakken, ik bedoel dan toch de mensen die nog nooit een slag gedaan hebben en toch elke maand geld krijgen, er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar er zijn er ook genoeg die wel kunnen werken maar denken dat ze er moe van worden, dat (en dat is het punt) je voor een paar euro per maand meer elke ochtend vroeg je nest moet verlaten, dus lonen wat omhoog, uitkeringen afschaffen voor degenen die kunnen werken maar het vertikken.

Wao is allemaal aardig maar zodra deze mensen erbij gaan beunen (en dat gebeurd meer dan we denken en weten) dan de wao naar beneden, ben alleen bang dat dit allemaal niet zo gemakkelijk te controleren is, maar allah waar een wil is, is een weg.

Ik vind het te schandalig voor woorden dat de ziekenfonds premies zo ontzettend hoog zijn, compleet uit verhouding getrokken, dan komt er nog een eigen risico overheen die voor iedereen gelijk is, wat raar dat mensen niet meer naar de dokter gaan terwijl ze wel hulp nodig hebben, ja nu kan de premie wel wat naar beneden, dat is verkeerd bezuinigen, maar goed ik begrijp ook wel dat veel mensen hierdoor in de financiele **** terecht komen.
Nou ,woehoe, dan heb je nog steeds maar een éénmalige bezuiniging van max 10 miljard te pakken. Klinkt leuk op tv, maar volgend jaar kijk je dan weer tegen de echte problemen aan.

Die paar miljard voor die JSF, zijn uitgesmeerd over de 20+ jarige levensduur van die dingen, een scheet in een tornado vergeleken met de 60+ miljard aan gezondheidszorg en nog een keer dat bedrag aan de sociale zekerheid die we uitgeven.

Nederlanders zijn een stelletje opportunistische werkschuwe klootzakken, die elke euro van de overheid gretig aannemen, niet omdat ze het écht nodig hebben, maar omdat ze er recht op hebben. Kijk maar naar het AWBZ vehikel, en de reacties van de gezinnen die van belastinggeld lekker met de hele familie per taxi naar de film gaan, omdat 1 familielid spijtig genoeg gehandicapt is.

En als je ergens meldt dat je een kliklijn gaat bellen omdat de buren met uitkering illegaal samenwonen, ben je een vuige NSB-er ook. Dáár zit de rot in de samenleving, er zijn plenty afspraken en regels, alleen niemand die zich aan de gemaakte afspraken houdt, of eigen verantwoordelijkheid ergens voor neemt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door sjohie »

En wat betreft de politiek, wat zouden jullie doen als je een impopulaire boodschap moet vertellen die mensen geld kost, maar je weet dat je als dank voor het werkelijk goede doen voor dit land, bij de volgende verkiezing je baan kwijt raakt als dank? :wink:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef:En wat betreft de politiek, wat zouden jullie doen als je een impopulaire boodschap moet vertellen die mensen geld kost, maar je weet dat je als dank voor het werkelijk goede doen voor dit land, bij de volgende verkiezing je baan kwijt raakt als dank? :wink:
Nou, ik zou voor geen goud in de schoenen van Rutte willen staan, want uiteindelijk krijgt hij de kar stront over zich. Begrijp hel wel dat er fikse maatregelen nodig zijn, maatregelen die je natuurlijk door "het volk" niet in dank worden afgenomen. Maar men is nu zo spastisch bezig met bezuinigen dat er kennelijk vergeten word hoe men nu met chronische zieken e.a. moet omgaan anders dan ook hen kaal te plukken. Laat ze de ondernemers meer vrijheid geven, wat minder b.t.w. op allerlei zaken (neem de melkkoe). Jij, sjohie (en ik) zit er niet mee dat je wat meer moet betalen omdat je het kan (door al je inzendingen kan men natuurlijk afleiden dat dit zo is) maar er zijn legio mensen die het echt moeilijk hebben. Maar wat ik bedoelde met: minder naar ontwikkelingslanden, ook andere zaken zoals meedoen met 'het spelletje' geld lenen aan andere in moeilijkheden verkerende landen. Ik schrijf lenen, maar dat komt natuurlijk nooit meer terug. Die centen hadden toch gewoon in dit land kunnen blijven? Laat men zich daar in Den Haag dan eens focussen op mensen in eigen land en niet in achterkamertjes allerlei dubieuze zaken doen. Net zoals het Ministerie van Gezondheid nu "samenwerkt" met een club farmaceuten en die dan stiekem even beslissen welke medicijnen het goedkoopst ingekocht zullen worden en het duurst verkocht. Zij (Min.v. Volksgezondheid) steken dan weer cash in de zak. Dat is toch ook zwart geld dat wit word gemaakt? Laat ik maar ophouden, iedereen leest de krant.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door kokka »

sjohie schreef:En wat betreft de politiek, wat zouden jullie doen als je een impopulaire boodschap moet vertellen die mensen geld kost, maar je weet dat je als dank voor het werkelijk goede doen voor dit land, bij de volgende verkiezing je baan kwijt raakt als dank? :wink:
De meeste politici stromen door naar het bedrijfsleven, waar ze dan vervolgens de afspraken over vergoedingen in de bedrijfstop ineens niet meer na hoeven te leven.
Het is voor die lamzak van een Rutte altijd een Win/Win situatie. Als hij wordt herkozen blijft hij lekker zitten, anders gaat hij bij een van z'n vriendjes aan de slag voor een tonnetje of 6 per jaar.

helmoet2000
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2013 08:55

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door helmoet2000 »

Het programma is 1 groot reclameblok met als doel zoveel mogelijk klanten te werven voor de NEM. Ik gebruik liever een onafhankelijke partij die zorgt dat ik nooit teveel betaal voor mijn energie. Voor Euro 50,- per jaar hoef ik me geen zorgen meer te maken en bespaar ik een veelvoud.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 okt 2013 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële link verwijderd

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door sjohie »

helmoet2000 schreef:Het programma is 1 groot reclameblok met als doel zoveel mogelijk klanten te werven voor de NEM. Ik gebruik liever een onafhankelijke partij die zorgt dat ik nooit teveel betaal voor mijn energie. Voor Euro 50,- per jaar hoef ik me geen zorgen meer te maken en bespaar ik een veelvoud. Zie ........ (spam verwijderd -sjohie-)
Vuige spammert.

Gesloten