LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Wat goed dat je "gewonnen" hebt! Ik heb net ook gebeld, maar ze kon het echt niet doen. Dus ik bel morgen wel even met het ov-loket (mijn abonnement was al op 31-8 afgelopen). Dus ben benieuwd wat het ov-loket zegt...
Bedank Felix voor je harde werken. Top voor je dat je je abonnement weer hebt.
Ik heb van de week ook een mailtje naar het ov-loket gestuurd, probleem bij mij was dat ik telefonisch contact heb gehad met NS over dit gebeuren dus geen mail. Ik hoop dat het toch voldoende is. Nog niks gehoord, dus ik wacht af
Succes iedereen!
Ik heb van de week ook een mailtje naar het ov-loket gestuurd, probleem bij mij was dat ik telefonisch contact heb gehad met NS over dit gebeuren dus geen mail. Ik hoop dat het toch voldoende is. Nog niks gehoord, dus ik wacht af
Succes iedereen!
Ja thanks Felix. Bij mij kon de klantenservice mevrouw ook geen voordeelurenabo verlengen, dus ze zijn nog niet allemaal op de hoogte ondanks dat het OVloket mij vertelde dat dat wel zou moeten ondertussen. Hoe fijn als het voor ons allemaal zou lukken binnenkort!
Heb je dit alweer laten weten aan het OV-loket? Aangezien zij vanochtend gemaild hebben dat het nu toch echt zou moeten gaan lukken bij de Klantenservice, en we het vooral moesten laten weten als de NS niet zou meewerken / het niet zou kunnen regelen..Spacial schreef: Bij mij kon de klantenservice mevrouw ook geen voordeelurenabo verlengen, dus ze zijn nog niet allemaal op de hoogte ondanks dat het OVloket mij vertelde dat dat wel zou moeten ondertussen.
Lijkt me sowieso erg handig om vóór de officiële uitspraak van de Geschillencommissie alles administratief geregeld te hebben, dus ik zie me genoodzaakt een beetje druk op NS te blijven uitoefenen
Hoi,
Heb de topic op afstand in de gaten gehouden. Mijn VU-abo was deze week verlopen. Vooraf meerdere malen nagevraagd bij serviceloket van stations of het abo maandelijks door zou lopen, ik hoefde daar geen zorgen om te maken dat zou allemaal doorlopen en goedkomen. Zelfs 1 vriendelijke vrouw had met klem geadviseerd dit abonnement kosten wat het kost te behouden omdat het VU-abo niet meer bestaat en na het OV jaarabo het beste abonnement is.
Ik krijg sowieso wel over een 2 maanden een OV via het werk, maar moet nu wel declareren en eerst uit eigen zak betalen. Enfin, 3x raden het abonnement was deze week dus beëindigd en moest netjes de volle mep betalen. Alsnog contact opgenomen met NS Klantenservice en aangegeven dat abonnement is beëindigd terwijl meerdere malen is verteld dat het door zou lopen en uiteindelijk de argumenten van Felix ook aangehaald dat ondanks 1 jarig abonnement het een doorlopend contract is. Na wat gesteggel en wat juridische feiten en termen doorheen te hebben gegooid heeft de medewerker besloten om een machtigingsformulier toe te zenden voor het VU-abonnement, voorwaarde doorlopend contract tegen een prijs van 60 euro p. jaar (zoals die voorheen ook heeft gekost).
Klinkt als goed nieuws, maar wacht nog liever het machtigingsformulier af. Update volgt...
Heb de topic op afstand in de gaten gehouden. Mijn VU-abo was deze week verlopen. Vooraf meerdere malen nagevraagd bij serviceloket van stations of het abo maandelijks door zou lopen, ik hoefde daar geen zorgen om te maken dat zou allemaal doorlopen en goedkomen. Zelfs 1 vriendelijke vrouw had met klem geadviseerd dit abonnement kosten wat het kost te behouden omdat het VU-abo niet meer bestaat en na het OV jaarabo het beste abonnement is.
Ik krijg sowieso wel over een 2 maanden een OV via het werk, maar moet nu wel declareren en eerst uit eigen zak betalen. Enfin, 3x raden het abonnement was deze week dus beëindigd en moest netjes de volle mep betalen. Alsnog contact opgenomen met NS Klantenservice en aangegeven dat abonnement is beëindigd terwijl meerdere malen is verteld dat het door zou lopen en uiteindelijk de argumenten van Felix ook aangehaald dat ondanks 1 jarig abonnement het een doorlopend contract is. Na wat gesteggel en wat juridische feiten en termen doorheen te hebben gegooid heeft de medewerker besloten om een machtigingsformulier toe te zenden voor het VU-abonnement, voorwaarde doorlopend contract tegen een prijs van 60 euro p. jaar (zoals die voorheen ook heeft gekost).
Klinkt als goed nieuws, maar wacht nog liever het machtigingsformulier af. Update volgt...
Vanochtend een e-mail gehad van het OV-loket dat de NS medewerkers nu op de hoogte moeten zijn van de coulance en dat ik kon bellen met de NS klantenservice voor het verlengen. Ik kon het echter ook via het ov-loket afhandelen. Eerst geprobeerd zelf te bellen. Was natuurlijk weer geen succes. De mevrouw van de NS was op de hoogte van de situatie, maar omdat ik niet ingegaan was op het dal voordeel abo aanbod kon ze niks voor me doen.. Hopeloos die klantenservice! Meteen maar bij het OV-loket aangegeven, zal ook nogmaals maar een schriftelijke klacht indienen bij de NS.
Hi allemaal!
Ik heb deze thread vol spanning gelezen en tot mijn grote verbazing is de uitkomst positief!
Ik heb bij het OV Loket een klacht ingediend via de button die nu op de main page staat. Als ik het goed begrijp hoef ik geen officiele brief meer te versturen, maar kan ik zo direct naar NS bellen mijn situatie uitleggen, het OV loket noemen en dan moet het goedkomen?
If not ga ik ook de moeite doen, want dat is het dus echt wel waard!
Hoor graag van jullie!
Ik heb deze thread vol spanning gelezen en tot mijn grote verbazing is de uitkomst positief!
Ik heb bij het OV Loket een klacht ingediend via de button die nu op de main page staat. Als ik het goed begrijp hoef ik geen officiele brief meer te versturen, maar kan ik zo direct naar NS bellen mijn situatie uitleggen, het OV loket noemen en dan moet het goedkomen?
If not ga ik ook de moeite doen, want dat is het dus echt wel waard!
Hoor graag van jullie!
Ook ik heb bij NS een klacht ingediend en het ov-loket ingeschakeld.
Van het OV-loket kreeg ik gister een bericht dat er een coulance regeling is.
Dus ik net met de NS klantenservice gebeld: zij zeggen dat het abonnement alleen verlengd kan worden als het abonnement nog loopt. Maar het is door hen zelf niet verlengd eind juli.
Zij zei dat ze de coulance regeling wel kende, maar dat dit dus alleen geldt voor nog lopende abonnementen.
Ik ben heel erg boos geworden, maar uiteindelijk kon zij echt niks voor me doen. Ik moest maar weer een brief sturen naar de NS klantenservice en het hele verhaal uitleggen. Zucht!!
Ga morgen maar meteen contact opnemen met het ov-loket.
Zijn er wel mensen die na bellen hun niet meer lopende abonnement wel konden verlengen??
Van het OV-loket kreeg ik gister een bericht dat er een coulance regeling is.
Dus ik net met de NS klantenservice gebeld: zij zeggen dat het abonnement alleen verlengd kan worden als het abonnement nog loopt. Maar het is door hen zelf niet verlengd eind juli.
Zij zei dat ze de coulance regeling wel kende, maar dat dit dus alleen geldt voor nog lopende abonnementen.
Ik ben heel erg boos geworden, maar uiteindelijk kon zij echt niks voor me doen. Ik moest maar weer een brief sturen naar de NS klantenservice en het hele verhaal uitleggen. Zucht!!
Ga morgen maar meteen contact opnemen met het ov-loket.
Zijn er wel mensen die na bellen hun niet meer lopende abonnement wel konden verlengen??
ik heb net ook gebeld, maar bij mij heeft ze daar niets over gezegd. zou ook onzin zijn want ik ging er vanuit dat het abonnement automatisch doorliep en ik heb dus drie weken in de trein gezeten en geen conducteur die me erop heeft gewezen dat het abonnement niet meer geldig was. ben nu ook een brief aan het tikken.
lis84, ik heb precies hetzelfde gehad eergisteren! Dat mijn abonnement niet meer loopt dus dat ze niks kunnen doen. Duh, natuurlijk loopt m'n abonnement niet meer, dat is nu juist het hele probleem.
Ben ook ontzettend boos geworden en gevraagd of ik iemand anders aan de lijn kon krijgen die wel op de hoogte was, maar tevergeefs.
Toen heb ik maar weer eens het OV-loket gebeld, die me juist net hadden verteld dat de NS klantenservice het nu kon regelen....en wederom gaf het OV-loket aan dat de NS zou moeten mee werken...
Een paar uur later heb ik nog eens de NS klantenservice gebeld.....en nu kon ik ineens wel een machtigingsformulier krijgen voor een nieuw voordeelurenabonnement. Erg vreemd, ik denk dat de medewerker die eerst niks voor ons kon doen gewoon nog niet goed op de hoogte was.
Ondertussen heb ik de machtigingsbrief binnen (mijn broer overigens ook die precies met hetzelfde probleem zat, hij heeft niet eens van de NS een afwijzing gehad op z'n klacht maar direct dit formulier voor een nieuwe kaart...toch best vreemd dat ze niet alle mensen die al geklaagd hebben en een afwijzing hebben gehad ook direct de nieuwe formulieren hebben opgestuurd, weer een dikke fail voor de NS).
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor de NS dit weer allemaal verwerkt heeft....
Ben ook ontzettend boos geworden en gevraagd of ik iemand anders aan de lijn kon krijgen die wel op de hoogte was, maar tevergeefs.
Toen heb ik maar weer eens het OV-loket gebeld, die me juist net hadden verteld dat de NS klantenservice het nu kon regelen....en wederom gaf het OV-loket aan dat de NS zou moeten mee werken...
Een paar uur later heb ik nog eens de NS klantenservice gebeld.....en nu kon ik ineens wel een machtigingsformulier krijgen voor een nieuw voordeelurenabonnement. Erg vreemd, ik denk dat de medewerker die eerst niks voor ons kon doen gewoon nog niet goed op de hoogte was.
Ondertussen heb ik de machtigingsbrief binnen (mijn broer overigens ook die precies met hetzelfde probleem zat, hij heeft niet eens van de NS een afwijzing gehad op z'n klacht maar direct dit formulier voor een nieuwe kaart...toch best vreemd dat ze niet alle mensen die al geklaagd hebben en een afwijzing hebben gehad ook direct de nieuwe formulieren hebben opgestuurd, weer een dikke fail voor de NS).
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor de NS dit weer allemaal verwerkt heeft....
Ik heb inmiddels ook een formulier gekregen waarmee ik het Voordeelurenabonnement mee kan aanvragen. Dit formulier heb ik via telefonisch contact gekregen, mijn klachtenbrief is nog niet behandeld. Volgens de medewerker kon dit "enkele weken" duren.
Eens zien hoe deze aanvraagprocedure gaat verlopen....gegeven de moeite die het gekost heeft om überhaupt dit formulier te krijgen verwacht ik niet dat het in één keer goed gaat...
Eens zien hoe deze aanvraagprocedure gaat verlopen....gegeven de moeite die het gekost heeft om überhaupt dit formulier te krijgen verwacht ik niet dat het in één keer goed gaat...
Mijn aangetekende brief met machtiging is zoekgeraakt tijdens de verzending. Net met NS gebeld of zij een nieuwe machtiging kunnen sturen, maar de medewerker wilt dit niet omdat VDU niet bestaat. Zucht...hele heisa begint opnieuw :/
Ik heb eindelijk (dankzij het OV-loket) m'n "Aanvraagformulier Voordeelurenabonnement Uitgestudeerden" binnen per post. Morgen meteen invullen en op de post doen. Maar zal eerst voor de zekerheid even een scan maken.
@AGreg: Heb jij het over hetzelfde formulier? Ik kan je van de scan voorzien als je het nodig hebt.
@AGreg: Heb jij het over hetzelfde formulier? Ik kan je van de scan voorzien als je het nodig hebt.
Even een verlate reactie:
bedankt Felix voor alle moeite, dankzij jou zijn er weer velen geholpen!
Ik heb na het goede nieuws contact gehad met het ov-loket. Het probleem bij mij was dat ik in de weken vóórdat mijn abonnement afliep contact gehad met NS via mail en telefoon met de vraag of dat het geld voor het abonnement werd afgeschreven. Bij het telefonisch contact is mij uitgelegd wat de reden was dat dit niet zou gebeuren. Ik heb toen aangegeven dat ik dit niet leuk vond en via de telefoon zouden ze het doorgeven als klacht, oftewel geen schriftelijk bewijs.
Echter de regels van NS waren dus dat in de maand na het aflopen van het abonnement de klacht ingestuurd moest zijn, voor mij te laat omdat ik eerst dit forum in de gaten heb gehouden.
Het ov-loket heeft na deze uitleg mijn naam toch doorgegeven en vandaag kreeg ik ook een formulier binnen om mijn ov-abonnement opnieuw aan te vragen. ik hoop dat ik het krijg.
bedankt Felix voor alle moeite, dankzij jou zijn er weer velen geholpen!
Ik heb na het goede nieuws contact gehad met het ov-loket. Het probleem bij mij was dat ik in de weken vóórdat mijn abonnement afliep contact gehad met NS via mail en telefoon met de vraag of dat het geld voor het abonnement werd afgeschreven. Bij het telefonisch contact is mij uitgelegd wat de reden was dat dit niet zou gebeuren. Ik heb toen aangegeven dat ik dit niet leuk vond en via de telefoon zouden ze het doorgeven als klacht, oftewel geen schriftelijk bewijs.
Echter de regels van NS waren dus dat in de maand na het aflopen van het abonnement de klacht ingestuurd moest zijn, voor mij te laat omdat ik eerst dit forum in de gaten heb gehouden.
Het ov-loket heeft na deze uitleg mijn naam toch doorgegeven en vandaag kreeg ik ook een formulier binnen om mijn ov-abonnement opnieuw aan te vragen. ik hoop dat ik het krijg.
Ik denk het wel. Het ging om een machtiging voor het verlengen van het VDU voor uitgestudeerden. Als je me een scan kan sturen zou dat helemaal geweldig zijn!robbertdb schreef:Ik heb eindelijk (dankzij het OV-loket) m'n "Aanvraagformulier Voordeelurenabonnement Uitgestudeerden" binnen per post. Morgen meteen invullen en op de post doen. Maar zal eerst voor de zekerheid even een scan maken.
Nou mensen, de NS heeft mij zojuist uit zichzelf een machtigingsformulier toegestuurd voor het doorlopende voordeelurenabonnement. Vorige week is de zitting van de geschillencommissie geweest waarbij ik goede hoop heb dat ik de gemiste korting terug krijg in de periode dat ik geen abonnement had. Uitspraak volgt over ongeveer 4 weken, maar ik heb in ieder geval weer een abonnement! Zodra ik een uitspraak heb van de geschillencommissie heb laat ik het wel horen, voor alle andere mensen alvast succes met de aanvraag van het doorlopende abonnement!
Ik had hetzelfde probleem het abonnement. Ik heb de brief gestuurd en uiteindelijk een machtiging toegestuurd gekregen. Vandaag kreeg ik een brief dat mijn nieuwe OV-chipkaart met voordeelurenabonnement over twee weken zou worden toegestuurd. Goed nieuws natuurlijk, maar ik heb nog nooit zo'n langzame klantenservice meegemaakt.
Vorige week met NS gebeld en ze zouden een machtigingsformulier toezenden, die brief heb ik nu binnen maar alle drie de vermelde bijlagen zaten er niet bij. Nu heb ik net weer gebeld maar beweren ze dat een verlopen VDU helemaal niet verlengd kán worden en dat een dergelijk machtigingsformulier niet bestaat. Morgen maar weer eens bellen in de hoop op een medewerker die wel meewerkt.
Ik heb gisteren mijn nieuwe OV-chipkaart binnen gekregen. Ze zeggen alleen niks over het dalvoordeel abo dat ik heb opgezegd. Ik neem toch aan dat ik dan nog geld moet terug krijgen ook.
-
Vandaag de klantenservice van NS gebeld, mevrouw wist direct waar het over ging en gaat ervoor zorgen dat ik binnen vijf werkdagen de drie benodigde formulieren krijg, om het VDU-abonnement om te zetten in een doorlopend abonnement à €60,- per jaar. Ik ben benieuwd!
Dank ieder voor de inzet dat we toch kunnen blijven profiteren en niet gebonden worden aan de gekke daluren!
Dank ieder voor de inzet dat we toch kunnen blijven profiteren en niet gebonden worden aan de gekke daluren!