LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verantwoording/zorgplicht bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
arieene
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2010 21:25

Re: verantwoording/zorgplicht bank

Ongelezen bericht door arieene »

ja ik heb een relatie met de ontwikkelaar, alleen is deze door zijn praktijken tot beneden "o" gedaald , het is gebleken dat het een rotte appel in de mand van de beroepsgroep is, ik heb grond aan hem verkocht, en tussen de verkoop en de levering heb ik borg gestaan voor de hypotheek ( pandrecht ) verleend , dus ik ben volledig bekend over deze hoogte van de hypotheek , en het gebeuren er rond om heen. dat juridisch gezien de bank deze houding zal aannemen zal best kunnen, maar ik weet voor 99.9 % zeker dat de bank later nog een groot probleem gaat krijgen in deze zaak, en dan kost het deze meer als het nu met mij zou kosten . maar daar kan ik nu nog niet over praten, misschien in een later stadium, ik weet dat óók banken op forum's mee lezen, of zelfs reageren.

arieene
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2010 21:25

Re: verantwoording/zorgplicht bank

Ongelezen bericht door arieene »

inmiddels ben ik er achter gekomen dat de ontwikkelaar een stuk grond heeft waar géén hypotheek op is / was , ik heb hier beslag op laten leggen, en dit beslag in geschreven bij het kadaster, wat bleek na enige tijd , ondanks het beslag heeft de Bank ( Rabobank ) als nog een hypotheek verstrekt op het stuk grond, en dit is iets wat niet zou mogen/mogen kunnen, art. 505 wetboek van burgerlijke rechtsvordering vermeld dat : na een beslag welke is ingeschreven in de registers van het kadaster zoals vereist : een vervreemding, bezwaring, onderbewindstelling, verhuring of verpachting, niet tegen de beslaglegger mag worden ingeroepen, ook de Hoge Raad heeft in het arrest Banque de Suez hier over geoordeeld, en zo zijn er meerdere uitspraken te vinden in deze richting. door deze wijze van handelen blijkt maar weer dat Banken," in dit geval de Rabobank ", gewoon geen enkele rekening houden met wat de gemiddelde burger ziet als Normen en Waarden , men probeert op deze wijze de burger welke weinig of minder kennis heeft in zulks soort zaken te overlopen / op zij te schuiven . zeker gezien de combinatie van het voor liggende, het onverantwoord verstrekken van véél te hoge hypotheken. degenen welke de afleveringen van "de schuldvraag " hebben gevolgd zullen misschien wel inzien dat deze bedrijfstak ernstig ziek is, zo niet terminaal. de burger wordt gewoon als oud vuil misbruikt op deze wijze,

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: verantwoording/zorgplicht bank

Ongelezen bericht door bokkel »

maar.. wat wil je nou? Dat banken alles behalve aardig zijn is allang bekend. In al je posts praat je in mysteries. Wat wil je nou? Hoeveel wil je nou en op hoeveel heb je recht? En waarom denk jij dat jouw vordering voorrang heeft op die van de bank? En als je ziet dat de bank stiekem toch een hypotheek heeft verstrekt terwijl jij zeker weet dat dat illegaal is, waarom doe je er dan niks mee?

Dit topic kan volgens mij net zo goed dicht. Het is een en al onduidelijkheid.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: verantwoording/zorgplicht bank

Ongelezen bericht door CB »

arieene schreef:inmiddels ben ik er achter gekomen dat de ontwikkelaar een stuk grond heeft waar géén hypotheek op is / was , ik heb hier beslag op laten leggen, en dit beslag in geschreven bij het kadaster, wat bleek na enige tijd , ondanks het beslag heeft de Bank ( Rabobank ) als nog een hypotheek verstrekt op het stuk grond, en dit is iets wat niet zou mogen/mogen kunnen, art. 505 wetboek van burgerlijke rechtsvordering vermeld dat : na een beslag welke is ingeschreven in de registers van het kadaster zoals vereist : een vervreemding, bezwaring, onderbewindstelling, verhuring of verpachting, niet tegen de beslaglegger mag worden ingeroepen, ook de Hoge Raad heeft in het arrest Banque de Suez hier over geoordeeld, en zo zijn er meerdere uitspraken te vinden in deze richting. door deze wijze van handelen blijkt maar weer dat Banken," in dit geval de Rabobank ", gewoon geen enkele rekening houden met wat de gemiddelde burger ziet als Normen en Waarden , men probeert op deze wijze de burger welke weinig of minder kennis heeft in zulks soort zaken te overlopen / op zij te schuiven . zeker gezien de combinatie van het voor liggende, het onverantwoord verstrekken van véél te hoge hypotheken. degenen welke de afleveringen van "de schuldvraag " hebben gevolgd zullen misschien wel inzien dat deze bedrijfstak ernstig ziek is, zo niet terminaal. de burger wordt gewoon als oud vuil misbruikt op deze wijze,
Bij de bezwaring van hypotheek valt dit onder de verantwoording/onderzoeksplicht van de notaris en niet van de bank.

arieene
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2010 21:25

Re: verantwoording/zorgplicht bank

Ongelezen bericht door arieene »

he Bokkel, erg kortzichtig ben je, je dacht toch zeker niet dat ik zoals jij mij verwijt o.a. bedragen ga vermelden welke géén enkel doel hebben om deze rond te strooien, het maakt geheel géén verschil of dit nu 1 € is of een miljoen € , of ben je soms Enkel maar nieuwsgierig ? , ook is het onmogelijk, en ook niet het doel om een geheel dossier te verstrekken in deze, Als je goed zou lezen zou je kunnen zien dat er wordt verwezen naar arresten en uitspraken in deze, en wie zegt dat er niets mee gedaan wordt ?? , als jij een en al onduidelijkheid leest , is mij dat goed ! .
het gaat mij er om dat de situatie en omstandigheden zijn vermeld binnen de mogelijkheid in dit/een topic, dat er aan de hand van persoonlijke ervaringen in deze lezers worden ingelicht over wat er kan gebeuren als je in zo'n situatie komt te verkeren, en dat is zomaar gebeurd ik heb hier echt niet voor gekozen, dit kan elke gemiddelde burger zomaar overkomen, en als deze gemiddelde burger dan géén Top - advocatekantoor kan in huren, ( dus niet één advocaat ) dan zit je zo in deze situatie, en de openbare wetenschap is dat zéér weinig gemiddelde burgers deze mogelijkheid hebben !! Hoe onduidelijk kan dit zijn ??

angel1978
Berichten: 11129
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: verantwoording/zorgplicht bank

Ongelezen bericht door angel1978 »

arieene schreef:he Bokkel, erg kortzichtig ben je, je dacht toch zeker niet dat ik zoals jij mij verwijt o.a. bedragen ga vermelden welke géén enkel doel hebben om deze rond te strooien, het maakt geheel géén verschil of dit nu 1 € is of een miljoen € , of ben je soms Enkel maar nieuwsgierig ? , ook is het onmogelijk, en ook niet het doel om een geheel dossier te verstrekken in deze, Als je goed zou lezen zou je kunnen zien dat er wordt verwezen naar arresten en uitspraken in deze, en wie zegt dat er niets mee gedaan wordt ?? , als jij een en al onduidelijkheid leest , is mij dat goed ! .
het gaat mij er om dat de situatie en omstandigheden zijn vermeld binnen de mogelijkheid in dit/een topic, dat er aan de hand van persoonlijke ervaringen in deze lezers worden ingelicht over wat er kan gebeuren als je in zo'n situatie komt te verkeren, en dat is zomaar gebeurd ik heb hier echt niet voor gekozen, dit kan elke gemiddelde burger zomaar overkomen, en als deze gemiddelde burger dan géén Top - advocatekantoor kan in huren, ( dus niet één advocaat ) dan zit je zo in deze situatie, en de openbare wetenschap is dat zéér weinig gemiddelde burgers deze mogelijkheid hebben !! Hoe onduidelijk kan dit zijn ??
Volstrekt onduidelijk. Je praat in worstzinnen die aan elkaar geklonken zijn met allerlei uitzonderingen. Daarnaast weet ik niet hoe je erbij komt dat elke burger in deze situatie terecht zou kunnen komen, dit is alles behalve standaard.

Gesloten