Hallo,
Identieke weekwijze bij Ahoy (jeugdvakantiefestival): overval techniek vlak bij de ingang.
Getekend voor een proefabo, eveneens onder valse voorstelling van zaken. Binnen 1 dag was ik er van af:
- mail aan
[email protected] waarin je je beroept op dwaling, misleiding en recht op annuleren binnen 8 dagen na aankoop.
- eisen dat het abo ongedaan gemaakt wordt, er op schrift geannuleerd wordt, alle leveringen en incasso's geweigerd worden, vernietigen van persoonsgegevens na annuleren
- je het recht voorbehouden op te zeggen langs elke weg.
- roze doorslag van de bon bewaren, achterkant onvullen en een kopie bij de brief/mail toevoegen. Alleen jouw handtekening zetten als ze deze al hadden op het origineel
Omdat er geen lees/ontvangstbevestiging terug kwam via mail (die deleten zij of worden niet geopend), maar even langs het nieuwe adres van C&Z gereden aan de Vezelbaan 13, 2352BN in Leiderdorp.
Adres Splinterlaan 154c is bijna 1 jaar buiten gebruik. Telefoon is nog steeds 071-5814501.
Aangebeld, gemeld dat ik kwam annuleren en de dag ervoor gemaild had. Wel een bel, geen naambordje met C&Z zoals in het oude pand. Post op het oude adres wordt nog regelmatig opgehaald volgens de buren op adres Splinterlaan.
Ze zitten thans in een hagelnieuw pand met opslag beneden en kantoor boven.
Het kantoor telde zo'n 8 personen (de 'zaken' gaan goed blijkbaar), verdeeld in 2 eilanden.
C&Z aan de ene kant en de Regenboog (waarschijnlijk) aan de andere kant. Langs de wanden dozen met tijdschriften en Cd's en andere zaken. .
Onzin smoes dat de mail van gisteren 'nog niet gelezen was' aangehoord en genegeerd.
Ik heb de dame in kwestie een briefje laten tekenen dat Ik zelf thuis geprint had waarin ontvangst van de brief (mail) bevestigd werd met mijn handtekening en die van de mdw klantenservice er op. Scheelt weer een aangetekende brief aan de postbus vanC&Z.
Annuleringsbrief ter plekke laten maken (op het scherm stond de laatst verzonden brief aan een ander 'slachtoffer' en uit laten printen. De envelop konden ze zich besparen.
Omdat ze weten dat ze fout zitten en ik mij niet laat afschepen was eea zo geregeld. Dat voldoet aan het beeld van veel klagers hier en op andere forums: is er geleverd en al geld afgeschreven, dan wordt je onder druk gezet. Is het recht duidelijk aan jouw kant en reageer je direct, dan zijn ze meegaand.
Mijn zoon, die mee was, kreeg zelfs na schriftelijke bevestiging van annuleren het augustus nummer van Nickleodeon mee! Da's grappig: veel mensen klagen dat juist dat magazine niet geleverd wordt.
Alles bij elkaar 5 minuten (excl. rit naar Leiderdorp uiteraard).
Maar dat is hetvoorkomen van vervolg ellende meer dan waard.
Juridisch:
C&Z Media B.V. staat ingeschreven in de KvK onder hoofdnummer 28109482.
Boven C&Z staan 2 BV's:
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Niet geheel toevallig zetelt De Regenboog, die in Belgie actief is) op het adres in Leiden. Ook van deze vehikels kun je via de online Handelsregister van de KvK eea opvragen.
Scheelt weer een duur belletje naar de KvK infolijn.
Zie foto van buitenkant van het pand, Google maps laat nog het oude adres zien, namelijk.
Succes bij het aanvechten! Denk erom: binnen 8 dagen annuleren is easy. Na 8 dagen wordt het een zaak van de lange adem en kun je het voor laten komen bij de rechter op dwing, misleiding en schending van diverse artikelen van de Colportagewet.