LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
djlancey

Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen

Ongelezen bericht door djlancey »

ThaDanus schreef:Hallo allemaal,

ik heb vandaag met de NS klantenservice gebeld om mijn voordeelurenabonnement (wat 31 december afloopt) te verlengen, kreeg vorige week een e-mail van de NS met een aanbod voor een ander abonnement, maar aangezien het voordeelurenabonnement vele malen beter is wil ik deze behouden (en vorig jaar, toen ik het abonnement afsloot, ging ik er ook van uit dat dit kon). Dus het hele topic doorgelezen, gebeld met de NS omdat het schriftelijk soms heel lang kan duren, maar de mevrouw die ik aan de lijn kreeg zegt dat de machtigingsformulieren op zijn. Ze zei dat ik in januari terug moest bellen, en toen ik vroeg of dit geen probleem was omdat het abonnement op 31 december afloopt, zei ze dat dit geen probleem zou zijn.
Zijn er misschien nog andere mensen die te horen krijgen dat er geen formulieren meer zijn, of wordt ik gewoon afgescheept met een excuus? Want het lijkt me toch dat je die formulieren zo uit moet kunnen printen...
Dat is echt onzin inderdaad, haha! De formulieren zijn op, goede NS!

ThaDanus

Ongelezen bericht door ThaDanus »

Dank jullie voor de reacties. Ik begrijp dat je schriftelijk wat sterker staat, maar een aantal personen in dit topic hebben direct gebeld, dus ik dacht, dat doe ik ook.
Net weer gebeld naar de NS trouwens, weer alles uitgelegd en de mevrouw zei dat ze gewoon de formulieren toe zou sturen, niets over formulieren die op zijn, dus volgens mij heb ik gisteren gewoon iemand aan de lijn gehad die studenten haat of zoiets :S
Maar goed, nu krijg ik ze dus opgestuurd, beter dan een brief sturen die eerst nog verwerkt moet worden, lijkt me.

Kafka Himself

Ongelezen bericht door Kafka Himself »

email is ook schriftelijk, net als twitter

robbertdb

Ongelezen bericht door robbertdb »

Mijn soap gaat nog even door hoor, de dag voor het ingaan van m'n nieuwe vduabo gebeld waar m'n OV chipkaart bleef. De medewerkster van de ovchipkaart klantenservice zou een nieuwe opsturen, aangezien hij er al had moeten zijn met een verzenddatum van 10 december. Krijg ik vandaag een brief of ik even contact met ze wil opnemen. Blijkt dat vanwege de feestdagen ze hem nog niet als 'niet aangekomen' konden aanmerken en dat ik tot 6 januari moet wachten, als hij er dan nog niet is dan kan ik weer bellen met ze... Ervanuitgaande dat die kaart per post niet meer komt heb ik dus waarschijnlijk op z'n vroegste pas 15 januari ongeveer m'n nieuwe ovchipkaart met korting erop. Dit terwijl hij 20 december is ingegaan! Ik zet dus elke treinreis maar gewoon bij de NS automaat samenreiskorting op m'n huidige ovchipkaart. Dan heb ik de brief van NS wel voor de conducteur als bewijs dat ik gewoon recht heb op korting.. Ik word er wel moe van op deze manier..

AGreg

Ongelezen bericht door AGreg »

robbertdb schreef:Mijn soap gaat nog even door hoor, de dag voor het ingaan van m'n nieuwe vduabo gebeld waar m'n OV chipkaart bleef. De medewerkster van de ovchipkaart klantenservice zou een nieuwe opsturen, aangezien hij er al had moeten zijn met een verzenddatum van 10 december. Krijg ik vandaag een brief of ik even contact met ze wil opnemen. Blijkt dat vanwege de feestdagen ze hem nog niet als 'niet aangekomen' konden aanmerken en dat ik tot 6 januari moet wachten, als hij er dan nog niet is dan kan ik weer bellen met ze... Ervanuitgaande dat die kaart per post niet meer komt heb ik dus waarschijnlijk op z'n vroegste pas 15 januari ongeveer m'n nieuwe ovchipkaart met korting erop. Dit terwijl hij 20 december is ingegaan! Ik zet dus elke treinreis maar gewoon bij de NS automaat samenreiskorting op m'n huidige ovchipkaart. Dan heb ik de brief van NS wel voor de conducteur als bewijs dat ik gewoon recht heb op korting.. Ik word er wel moe van op deze manier..
Een vriend van mij had een vergelijkbaar probleem toen hij een tijdje terug een abonnement bij de NS bestelde. De ovchipkaart producent had problemen met de productie en verzending van de chipkaarten terwijl het NS abonnement al was ingegaan. Hij kon achteraf toen wel de misgelopen korting terugvragen omdat het abonnement immers al van kracht was, dus dat kan je ook doen mocht de conducteur moeilijk gaan doen.

Succes!

robbertdb

AGreg schreef: Een vriend van mij had een vergelijkbaar probleem toen hij een tijdje terug een abonnement bij de NS bestelde. De ovchipkaart producent had problemen met de productie en verzending van de chipkaarten terwijl het NS abonnement al was ingegaan. Hij kon achteraf toen wel de misgelopen korting terugvragen omdat het abonnement immers al van kracht was, dus dat kan je ook doen mocht de conducteur moeilijk gaan doen.

Succes!
Ik had blijkbaar meer (of juist minder) vertrouwen moeten hebben in de post. Een paar dagen geleden belandde m'n nieuwe ov-chip kaart toch ineens op de mat. Bedankt voor je tip, maar is dus gelukkig niet meer nodig.

Nog mensen die geprobeerd hebben hun misgelopen korting te claimen bij de NS? :)

Jo_F

Ongelezen bericht door Jo_F »

Na mijn eerste telefoontje (half oktober, mijn abo verliep eind augustus) waarin het vrouwtje geen idee had over een formulier die we toegestuurd zouden krijgen toch maar een brief gestuurd. Op deze brief een afwijzing gekregen zonder reden. Dus ik weer gebeld en ondertussen ook contact gehad met het ov-loket, kreeg ik 2 keer het formulier toegezonden. Toen wist de vrouw aan de telefoon er wel vanaf en waars een 2e gekregen via het ov-loket. Deze opgestuurd op 8 november en toen heb ik de 23e via twitter contact gezocht met de ns en zij konden in het systeem niets zien over mijn aanvraag. Ze adviseerden nog 2 weken te wachten en als ik dan nog geen reactie had hun nogmaals te contacteren via twitter. En opeens ligt er vandaag een nieuwe ov-kaart met het vdu abonnement die ingaat op 7 januari. Ben helemaal blij nu!

Ik heb pas geklaagd nadat mijn abonnement anderhalve maand verlopen was, maar ook ik heb hem dus gewoon gekregen!

luilakviering

Ongelezen bericht door luilakviering »

Wat een fijn topic. Ik lees echter tegenstrijdige berichten. De één geeft aan binnen een maand VOOR het aflopen van het abonnement en de ander geeft aan binnen een maand NA het aflopen van het abonnement?
Kan iemand mij aangeven welke de juiste is? Mijn abonnement stopt 07-02

floris-pascal

Ongelezen bericht door floris-pascal »

Dag iedereen,

Met veel interesse heb ik deze thread doorgelezen. Ik zit in hetzelfde schuitje als menig (ex-)student hier. De meesten ondervonden de problemen met het verlengen afgelopen jaar al en ik vermoed dat dit mij de das om gaat doen.

Mijn Voordeelurenabonnement (eveneens dus als aanbod voor ex-studenten) loopt over 2,5 week af. Naar aanleiding van dit topic belde ik met de klantenservice van de NS. Ik deed mijn verhaal en de medewerker wist al snel waar het over ging. Als het goed is krijg ik binnenkort een aanvraagformulier toegestuurd voor het verlengen van mijn Voordeelurenabonnement. Maar... volgens de medewerker wordt daarna op individuele basis bekeken of ik destijds verkeerd ben geïnformeerd over de geldigheidsduur van het abonnement. Indien dat het geval is wordt een verlenging toegekend.

Vermoedelijk paste de NS de informatieverstrekking in de loop der tijd aan en kon ik zodoende weten dat mijn abonnement niet zou worden verlengd. Dat zou betekenen dat ik achter het net vis. Maar we zullen zien. Eerst wacht ik het aanvraagformulier maar eens af, aangezien dat zo te lezen ook enige tijd kan duren (volgens de medewerker slechts enkele dagen).

Het behandelen van mijn aanvraag duurt volgens de medewerker maximaal vier weken.

floris-pascal

Inmiddels heb ik mijn aanvraagformulier ontvangen. Ik vraag me wel af wat ik moet antwoorden op de vraag 'Beëindiging van uw ander NS abonnement?' (ja/nee) Wat bedoelen zij hiermee? Wat hebben jullie hierop geantwoord?

Zoals ik in mijn bericht hierboven beschreef bezit ik reeds een Voordeelurenabonnement voor uitgestudeerden dat binnenkort afloopt. Na contact met de NS-klantenservice ontving ik vandaag mijn aanvraagformulier.

Bedoelt NS met de vraag dat ze mijn Voordeelurenabonnement stopzetten? Waarom als deze binnenkort al afloopt?

robbertdb

floris-pascal schreef:Inmiddels heb ik mijn aanvraagformulier ontvangen. Ik vraag me wel af wat ik moet antwoorden op de vraag 'Beëindiging van uw ander NS abonnement?' (ja/nee) Wat bedoelen zij hiermee? Wat hebben jullie hierop geantwoord?

Zoals ik in mijn bericht hierboven beschreef bezit ik reeds een Voordeelurenabonnement voor uitgestudeerden dat binnenkort afloopt. Na contact met de NS-klantenservice ontving ik vandaag mijn aanvraagformulier.

Bedoelt NS met de vraag dat ze mijn Voordeelurenabonnement stopzetten? Waarom als deze binnenkort al afloopt?
Dat slaat volgens mij op het aanbod wat veel mensen gehad hebben om een dal-voordeel abonnement te nemen na het stoppen van het voordeelurenabonnement. Die zal dan dus wel beëindigd moeten worden, maar dat is bij jou niet van toepassing.

djlancey

Ongelezen bericht door djlancey »

robbertdb schreef:
floris-pascal schreef:Inmiddels heb ik mijn aanvraagformulier ontvangen. Ik vraag me wel af wat ik moet antwoorden op de vraag 'Beëindiging van uw ander NS abonnement?' (ja/nee) Wat bedoelen zij hiermee? Wat hebben jullie hierop geantwoord?

Dat slaat volgens mij op het aanbod wat veel mensen gehad hebben om een dal-voordeel abonnement te nemen na het stoppen van het voordeelurenabonnement. Die zal dan dus wel beëindigd moeten worden, maar dat is bij jou niet van toepassing.
Niet dat het zin heeft om het aan te vinken, want ik moest er alsnog achteraan. :lol:

AGreg

Ongelezen bericht door AGreg »

luilakviering schreef:Wat een fijn topic. Ik lees echter tegenstrijdige berichten. De één geeft aan binnen een maand VOOR het aflopen van het abonnement en de ander geeft aan binnen een maand NA het aflopen van het abonnement?
Kan iemand mij aangeven welke de juiste is? Mijn abonnement stopt 07-02
Gegeven de inconsistente info die officieel naar buiten is gecommuniceerd weet de NS intern dat alleen. Bij mij werd verteld: binnen één maand ná afloop abonnement. Maar je kan niet vroeg genoeg zijn zoals je wellicht al hebt gelezen in dit topic ;)

felixdh

Ongelezen bericht door felixdh »

Ik heb zelf nu dus ook het probleem dat de kaart wel verstuurd wordt maar niet is aangekomen. Wordt dus weer schrijven naar de NS, met een reisoverzicht zou je restitutie moeten krijgen.

De uitslag van de geschillencommissie is na 5 maanden ook binnen. De claim op vergoeding van 40% van je reiskosten in de periode dat je voordeelurenabonnement is afgelopen tot het moment dat de NS je weer een nieuw voordeelurenabonnement is afgewezen. Alleen dat is in mijn geval omdat ik in de tussentijd geen dal voordeeluren abonnement heb genomen. Voor de mensen die dat wel hebben gedaan geef ik je goede kans om de zaak wel te winnen, en dus 40% van je gemaakte reiskosten tussen 16:00 en 18:30 terug te krijgen. Als je dat wil doen neem dan even contact met mij op, dan geef ik je wat tips. Het is dus belangrijk dat je nadat de NS je claim heeft afgewezen een dal voordeelurenabonnement hebt genomen. Daarnaast moet je heel duidelijk maken dat de NS je de productvoorwaarden heeft gestuurd van het voordeelurenabonnement toen je het originele voordeelurenabonnement kreeg van de uitgestudeerd actie.

Kafka Himself

Ongelezen bericht door Kafka Himself »

dus zonder nieuw abonnement wordt t sowieso afgewezen? kan je mij een PM sturen met meer info?
Vr gr

floris-pascal

In mijn laatste bericht hier op dit forum meldde ik het aanvraagformulier voor het Voordeelurenabonnement te hebben ontvangen. Een dag later deed ik het op de post. Inmiddels zijn we bijna twee weken verder zonder enige reactie van de NS. Ik begin me zorgen te maken omdat mijn huidige abonnement over twee dagen afloopt. Deze week hoef ik niet meer met de trein, maar ik ben bang dat NS mijn aanvraag niet meer gaat voltooien aangezien ik straks geen Voordeelabonnement meer heb. Dat is immers een voorwaarde voor de regeling waar ik beroep op doe.

Het kan natuurlijk ook dat er momenteel iets onderweg is met de post. Of mijn aanvraag wordt sowieso afgewezen om een bepaalde reden.

Een medewerker van de klantenservice vertelde me destijds dat behandeling wel tot vier weken in beslag kan nemen. Toch begin ik nu argwanend te worden.

Misschien doe ik er goed aan te informeren bij de klantenservice?

Marike_K

Ongelezen bericht door Marike_K »

Nou ik geloof dat ik weer een nieuw verhaal aan de lijst kan toevoegen...

Kwam er vorige week achter dat m'n Voordeelurenabonnement is stopgezet. Vandaag er even voor gaan zitten wat hiermee te doen en al snel stuitte ik op dit forum. Eerst het OV Loket gebeld; er werd aangeraden eerst een klachtenbrief naar de NS te sturen. Wel zo snel mogelijk, aangezien het binnen een maand na de beeindiging van het abonnement moet (aldus de medewerker).

Maar ik had hier een positief berichtje voorbij zien komen waarin iemand gewoon naar de Klantenservice van de NS gebeld had en het zo geregeld was. Dus ik dacht: dat is het proberen waard. Korte samenvatting van dit telefoontje:

- Er werd eerst gecheckt of ik onder de mensen val die nog recht hebben op verlenging; dat is zo.
- Volgens de medewerker heb ik 25 november (voor het aflopen van mijn abonnement) een mail ontvangen waarmee ik het abonnement had kunnen verlengen.
- Wat nu: ik moet proberen de mail terug te vinden. Kan ik die niet vinden dan moet ik nogmaals bellen en dan sturen ze me het benodigde 'verlengingspakket' toe. Opvallend: dat kon niet gelijk, want er is een storing.

Ik heb gezocht maar nooit die bewuste email gehad. Volgens mij bestaat die hele mail ook niet, wel - zo lees ik hier - een mail waarin je attent gemaakt wordt op het aflopen van het abonnement en een aanbod voor een Dal voordeel abonnement (die ik ook niet gekregen heb overigens). In ieder geval zal ik morgen weer bellen en ben ik heeeeel erg benieuwd of het antwoord dan nog hetzelfde is!

Marike_K

Ongelezen bericht door Marike_K »

Oh en trouwens, iedereen die de NS Klantenservice wil bellen weet dat het nummer achter het 0900 nummer deze is? 050 5866007

luilakviering

Ongelezen bericht door luilakviering »

Ik heb 14 januari gebeld, situatie uitgelegd, maar telefoniste wist van niets. Heeft het nog extra nagevraagd. Ik heb toen klantenservice een brief gestuurd. Tot op heden geen reactie ontvangen.

Ik krijg zo'n vermoeden dat ze het extra langzaam afhandelen zodat we niet meer binnen de regeling vallen. Als dat al mogelijk was.

#%@%@% NS

floris-pascal

Zoals u in mijn vorige reactie hierboven kon lezen hoorde ik maar niets van de NS na het opsturen van mijn aanvraagformulier. Na twee weken belde ik hierover met de klantenservice, waar ik te horen kreeg dat ze niets hadden ontvangen. De medewerker zou een nieuw formulier toesturen en raadde mij aan er een briefje bij te doen om de lezer erop te attenderen dat A) een eerdere aanvraag niet is aangekomen; B) mijn Voordeelurenabonnement inmiddels is verlopen, maar dat ik op tijd was met mijn aanvankelijke aanvraag voor een nieuw abonnement.

Dat was afgelopen dinsdag (28 jan.). En dan nu het goede nieuws: zojuist ontving ik een bevestiging met de post van een nieuw Voordeelurenabonnement.

Helaas gaat dat pas over een paar weken in. Tot die tijd betaal ik dus de volle prijs voor het reizen met de trein en dat tikt behoorlijk aan. Zowel op dit forum als via een telefonisch medewerker van de NS vernam ik dat ik het geld terug kan vragen dat ik momenteel meer betaal voor het reizen. Doe ik dat pas nadat mijn nieuwe Voordeelurenabonnement is ingegaan?

Gesloten