LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stop het alcoholslot

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
witte angora
Berichten: 31245
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door witte angora »

thecure schreef: Het NIBUD adviseert om altijd een buffer te hebben van minimaal 10.000 euro

en nu? ik pak een biertje :wink:
Jááááh.... Zeg dat tegen een bijstandstrekker, of een ander met een minimaal inkomen. Nog gekker: als je kwijtschelding wil krijgen van de gemeentelijke heffingen mag je eigen vermogen, inclusief auto, als alleenstaande niet hoger zijn dan zo'n 2200 euro. Zit je boven die grens, dan kost het je jaarlijks enkele honderden euro's.

Neem nog een biertje van mij.

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door choocomell »

je zoon een goed pak slaag geven, probleem opgelost :D

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door dhc »

En als je geen 5000 euro hebt, hoe moet je die auto dan ooit vervangen als dat nodig is? of heb je een leaseauto?
ooit van sparen gehoord? En onderhoud?

Verder gaat het topic hier niet over.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

dhc schreef:
En als je geen 5000 euro hebt, hoe moet je die auto dan ooit vervangen als dat nodig is? of heb je een leaseauto?
ooit van sparen gehoord? En onderhoud?

Verder gaat het topic hier niet over.
Je zegt zelf 'sparen'. Dan kan ik me alleen maar aansluiten bij wat het NIBUD zegt: minimaal 10,000 euro op de rekening als appel voor de dorst. Maar ja tegenwoordig spaart iedereen achteraf oftewel, het geld wordt geleend. Auto kopen we op afbetaling en ondertussen ook flatscreen TV en andere gadgets omdat de buurman die ook heeft. Incassobureau's hebben een behoorlijke klus aan de talloze Nederlanders die per se boven hun stand willen leven en dingen willen kopen omdat de buurman die ook heeft.

Inderdaad als je hele inkomen opgaat aan rentelasten en aflossingen dan blijft er weinig over om te sparen! Maar je kan ook vooraf sparen en dan pas kopen. En je misschien afvragen of het niet beter is om gewoon geen auto te hebben.

Los daarvan moet je om te beginnen gewoon niet met drank op achter het stuur kruipen. 1 promille is al genoeg om de kans op een ongeluk tijdens een rit te verveelvoudigen. Daarom dienen die regels, het alcoholslot moet een gedragscorrectie teweegbrengen en bovendien gaat er van de kosten een zeker punitief en preventief effect uit. Dit om het aantal doden en gewonden in het verkeer terug te brengen. En dan lopen zeuren dat het zo duur is? Dan zie je het grote plaatje niet en met zo'n onverantwoordelijke mentaliteit is het misschien maar beter dat je nooit meer achter het stuur kruipt.

'Ik doe nooit iets verkeerd, het ligt altijd aan een ander.' Neem zelf verantwoordelijkheid, bah!

Miranda7
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2013 12:01

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Miranda7 »

Wanneer je als grootverdiener zuipt en in de auto stapt lach je om de boete en om de kosten van het alcoholslot. Het slot zelf is dan alleen wat lastig, meer niet. De minima pak je er wel zwaar mee. Dat is dus klassenjustitie. Ik bepleit om voor minima het alcoholslot gratis te verstrekken.

witte angora
Berichten: 31245
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik bepleit dan ook voor de minima gratis alcohol. :wink:

Miranda7
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2013 12:01

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Miranda7 »

witte angora schreef:Ik bepleit dan ook voor de minima gratis alcohol. :wink:
Witte angora, ik weet dat je opmerking cynisch bedoelt is, toch zit er een bron van waarheid in.

De grootverdieners, zij die ons land aan de rand van de afgrond hebben gebracht met hun ongebreidelde geldzucht malen niet om welke accijnsverhoging dan ook en blijven gewoon de duurste whisky's en cognacs kopen.

De gewone man daarentegen voelt de accijnsverhoging diep in zijn portemonnaie en op deze manier wordt zijn borreltje afgepakt. Wederom klassenjustitie.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door puma73 »

Miranda7 schreef:Wanneer je als grootverdiener zuipt en in de auto stapt lach je om de boete en om de kosten van het alcoholslot. Het slot zelf is dan alleen wat lastig, meer niet. De minima pak je er wel zwaar mee. Dat is dus klassenjustitie. Ik bepleit om voor minima het alcoholslot gratis te verstrekken.
Ik stel voor om de vergoedingen aan, door alcomobilisten te betalen aan de slachtoffers die door hun alcoholgebruik zijn veroorzaakt te vertienvoudigen.

Het alcoholslot moet gewoon nog een keer zo duur worden. Dan laten ze die gekke grappen wel uit hun hoofd.

En voor wat betreft die welgestelden, die laten hun privéchauffeur wel rijden.

Net zo onzinnig als mijn bericht is het bericht van Miranda7. Immers een gratis alcoholslot heeft corrigerend werking.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Laten we het gewoon inkomensafhankelijk maken. Kosten alcoholslot zijn 25% van je bruto jaarinkomen; dat zal hopelijk als een drempel werken om niet bezopen achter het stuur te gaan zitten, ongeacht of je 25.000 of 250.000 euro per jaar binnenharkt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Miranda7 schreef:Wanneer je als grootverdiener zuipt en in de auto stapt lach je om de boete en om de kosten van het alcoholslot. Het slot zelf is dan alleen wat lastig, meer niet. De minima pak je er wel zwaar mee. Dat is dus klassenjustitie. Ik bepleit om voor minima het alcoholslot gratis te verstrekken.
De minima zou een gratis alcoholslot moeten krijgen ?
Uhmmmm... :shock:
Het zou nog 10x duurder moeten zijn misschien denken ze dan na voordat ze
met alcohol op in de auto stappen en de auto besturen.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ad Verkaad schreef:Laten we het gewoon inkomensafhankelijk maken. Kosten alcoholslot zijn 25% van je bruto jaarinkomen; dat zal hopelijk als een drempel werken om niet bezopen achter het stuur te gaan zitten, ongeacht of je 25.000 of 250.000 euro per jaar binnenharkt.

Hallejuhaaaaaa !! :mrgreen:

Zo is het in een van de Scandi landen ook....betalen naar inkomen.

Meeste zullen vast wel he artikle herinneren dat een eigenaar van een Ferrari oid een snelheidsbekeuring kreegn van boven de 100K opdat miljonair was oid. Een andere rijder in een "gewone" auto betaalt enige honderdjes.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

De meeste meerverdieners die ik ken vinden iedere zinloos verspilde euro zonde, dus ook een parkeerboete van 25 euro. Het is misschien interessant om te bedenken dat niet slechts inkomen maar ook zuinig zijn met kosten en uitgaven een factor is in iemands financiele situatie. Er is dus behalve een goed inkomen nog een reden waarom die mensen het breder hebben.

Ze zullen die 5000 pop zeker niet lachend betalen. Bovendien gaan de drempels omlaag en de straffen omhoog bij recedive. Vergeet daarbij niet dat de primaire werking van het slot nog steeds blijft (auto start niet bij teveel alcohol), en dat er ook een zeker schaamte-effect optreedt (iedere passagier kan zien dat je moet blazen om te starten).

En laten we vooral niet vergeten dat al een paar hele makkelijke manieren zijn om het alcoholslot in zijn geheel te stoppen:

1. Geen auto nemen
2. Niet achter het stuur kruipen met teveel drank op

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door sjohie »

Miranda7 schreef:
witte angora schreef:Ik bepleit dan ook voor de minima gratis alcohol. :wink:
Witte angora, ik weet dat je opmerking cynisch bedoelt is, toch zit er een bron van waarheid in.

De grootverdieners, zij die ons land aan de rand van de afgrond hebben gebracht met hun ongebreidelde geldzucht malen niet om welke accijnsverhoging dan ook en blijven gewoon de duurste whisky's en cognacs kopen.

De gewone man daarentegen voelt de accijnsverhoging diep in zijn portemonnaie en op deze manier wordt zijn borreltje afgepakt. Wederom klassenjustitie.
Riight, uitgehuild? Kijk eens goed naar waar al dat verdiende geld is gebleven zou ik zeggen, en een hint, dat zijn niet die paar lullige procenten bonus voor de mensen waar je zo op afgeeft. Die miljarden zijn niet meer dan dat, een paar procent van de werkelijke winsten, die jaar in jaar uit naar de aandeelhouders zijn gegaan. Dát zijn dus de echte profiteurs, maar dat willen we liever niet weten met z'n allen. Dat is eigenlijk iedereen die een hypotheek of enige vorm van pensioen heeft in Nederland, die hebben allen een klont boter op hun hoofd waar de honden geen (gesmeerd) brood van lustten.

Maar los daarvan heb je dit volledig in eigen hand, niet met alcohol op achter het stuur, is never nooit niet een alcoholslot.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door kokka »

@miranda7
wat versta jij onder groot verdieners?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Natuurlijk baarlijke nonsens om het alcoholslot gratis aan minima te verstrekken. Van mij mogen ze een gratis fietsslot bij de Sociale Dienst ophalen maar daar mag het wat mij betreft bij blijven. En echte minima hebben sowieso geen auto.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:Natuurlijk baarlijke nonsens om het alcoholslot gratis aan minima te verstrekken. Van mij mogen ze een gratis fietsslot bij de Sociale Dienst ophalen maar daar mag het wat mij betreft bij blijven. En echte minima hebben sowieso geen auto.
Veel te genereus voorstel: gratis fietsslot. Als ze zich alcohol kunnen veroorloven kunnen ze ook wel zelf voor een fietsslot zorgen. Wat is er nou zo moeilijk te begrijpen: rijden = niet drinken.

witte angora
Berichten: 31245
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door witte angora »

tenormin schreef:
Bob Schurkjens schreef:Natuurlijk baarlijke nonsens om het alcoholslot gratis aan minima te verstrekken. Van mij mogen ze een gratis fietsslot bij de Sociale Dienst ophalen maar daar mag het wat mij betreft bij blijven. En echte minima hebben sowieso geen auto.
Veel te genereus voorstel: gratis fietsslot. Als ze zich alcohol kunnen veroorloven kunnen ze ook wel zelf voor een fietsslot zorgen. Wat is er nou zo moeilijk te begrijpen: rijden = niet drinken.
Met alcohol mag je toch ook niet fietsen? Aan de andere kant, het is maar zeer de vraag of iemand die bezopen is a) zijn fietssleutel kan vinden b) in staat is dat slot open te maken.

kuklos
Berichten: 9955
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:Met alcohol mag je toch ook niet fietsen?
Je mag dronken niet eens op straat lopen.
witte angora schreef: Aan de andere kant, het is maar zeer de vraag of iemand die bezopen is a) zijn fietssleutel kan vinden b) in staat is dat slot open te maken.
Jij bent zeker nooit student geweest? Zoiets gaat helemaal prima, niks onmogelijks aan.

witte angora
Berichten: 31245
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door witte angora »

Student zijn heeft volgens mij weinig te maken met het openmaken van een fietsslot in beschonken toestand. ;)
En 'onmogelijk' heb ik het niet genoemd. :D

kuklos
Berichten: 9955
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik bedoelde dat veel studenten vaak dronken zijn en dan zonder enige moeite hun fiets kunnen opmaken.

Gesloten