LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De juiste prijs....

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Ridder777

De juiste prijs....

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede avond beste forumgenoten.
Ik zit met een klein probleempje en ik wilde graag weten wie er gelijk heeft.
Ik heb vanavond voor mij collega een doosje paracetamol gehaald bij de supermarkt in Schiedam West.
Er stond een prijskaartje bij van 0,99 Euro.
Echter bij de kassa werd 1,15 Euro gescand.
Ik zei tegen de jonge dame aan de kassa dat er een prijskaartje bijstond van 0,99 Euro en ze vertelde mij ja dat klopt maar dat is de oude prijs.
Mijn vraag heb ik recht op de prijs van 0,99 of niet.
Ik heb uiteraard de hoogste prijs betaald maar ik vond het niet netjes.
Wat had ik het beste kunnen doen?
Laatst gewijzigd door Ridder777 op 29 jan 2014 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door GJvdZ »

5 euro voor een doosje paracetamol?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bij de ene winkel geld de prijs die de kassa aangeeft en bij andere winkel
wat het prijskaartje aangeeft, ik weet het niet welke prijs ze je nu daarvoor hadden moeten
laten betalen.
Maar wat was de nieuwe prijs ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door sjohie »

Ridder777 schreef:Goede avond beste forumgenoten.
Ik zit met een klein probleempje en ik wilde graag weten wie er gelijk heeft.
Ik heb vanavond voor mij collega een doosje paracetamol gehaald bij de supermarkt in Schiedam West.
Er stond een prijskaartje bij van 0,99 Euro.
Echter bij de kassa werd ,5 Euro gescand.
Ik zei tegen de jonge dame aan de kassa dat er een prijskaartje bijstond van 0,99 Euro en ze vertelde mij ja dat klopt maar dat is de oude prijs.
Mijn vraag heb ik recht op de prijs van 0,99 of niet.
Ik heb uiteraard de hoogste prijs betaald maar ik vond het niet netjes.
Wat had ik het beste kunnen doen?
Had je in plaats van het eigen merk, een duur A-merk te pakken ofzo? 5x zoveel kan bijna niet, ik zou dan eerder denken dat ze het verkeerd hebben bijgevuld. Maar als een doosje aspirine echt 5 euro kostte, had ik het ter plekke bij de kassa laten liggen, en was ik naar welk een andere supermarkt gegaan.

witte angora
Berichten: 31022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik schat in dat die jongedame aan de kassa het niet helemaal begrepen heeft. Een prijsverhoging van 400% is wel heel erg veel, lijkt me niet voor de hand liggend...

Voor mijn gevoel lag het doosje op de verkeerde plek, of is het schap verkeerd gevuld, en had je een doosje dat inderdaad 5 euro kost, en waar een bordje 5 euro bij hoort te hangen. Een en ander betekent, als dat klopt, dat je geen recht hebt op die prijs van 0,99 cent.

Ridder777

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door Ridder777 »

De prijs die gescand was 1,15 euro en op het kaartje stond 0,99 euro

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door dhc »

De prijs die op de schapsticker is bepalend. Daarover kan geen misverstand bestaan. Het is dus absolute onzin dat dat per winkel kan verschillen.

witte angora
Berichten: 31022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door witte angora »

Ok, 5 euro of 1,15, dat maakt nogal verschil. Maar in dat geval is inderdaad de prijs op het schap bepalend. Meestal (bij de supermarkten hier tenminste) kun je bij de servicebalie het verschil terug laten betalen, waarna de medewerker vlotjes de prijs op het schap verwijdert.

Moet ik er wel bij zeggen dat recht hebben en gelijk krijgen twee verschillende dingen zijn. Bij een andere supermarkt in een buurdorp waar ik verder weinig kom dachten ze er anders over, maar goed, voor een stuiver ga ik er verder geen stennis over schoppen. Mijn humeur is me meer waard dan een klein muntje.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@wa was type foutje van ts

Wat ik weet is dat de prijs op kaartje geld,maar je wint echt niet bij elke winkel...
Voor die 0.15 cent denk ik laat gaan,maar snap je punt wel,moeten ze aanpassen,je hebt recht op die oude prijs

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

dhc schreef:De prijs die op de schapsticker is bepalend. Daarover kan geen misverstand bestaan. Het is dus absolute onzin dat dat per winkel kan verschillen.
Bij Marskramer hangt een sticker dat prijs van kassa bepalend is.

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door Degrelle »

Chocomelk schreef:
dhc schreef:De prijs die op de schapsticker is bepalend. Daarover kan geen misverstand bestaan. Het is dus absolute onzin dat dat per winkel kan verschillen.
Bij Marskramer hangt een sticker dat prijs van kassa bepalend is.
Die sticker zie ik bij steeds meer winkels hangen. Ik vind dit echt zeer onklantvriendelijk. Immers, je zou van de prijs op het schap uit moeten kunnen gaan gelijk als dhc zegt.
Klanten worden zo ontmoedigd om te zeggen dat bij het schap een andere prijs staat. Bovendien hoeft het personeel niet eens meer alert te zijn om in de winkel de juiste prijsbordjes bij de artikelen te hangen. Klant heeft toch geen poot om op te staan.

pleunietje
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2013 15:55

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door pleunietje »

Bij de AH in Nijkerk word je ook lekker gepakt een kratje Heineken van 13,39 staat op de bon 13,96 een maaltijd boerenkool 2,50 op de bon staat 2,75. Vandaag de proef op de som gedaan
bij AH 20 producten gekocht en dezelfde producten gekocht bij de Jumbo verschil 8,25 ten faveure van de Jumbo.

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door Degrelle »

pleunietje schreef:Bij de AH in Nijkerk word je ook lekker gepakt een kratje Heineken van 13,39 staat op de bon 13,96 een maaltijd boerenkool 2,50 op de bon staat 2,75. Vandaag de proef op de som gedaan
bij AH 20 producten gekocht en dezelfde producten gekocht bij de Jumbo verschil 8,25 ten faveure van de Jumbo.
Vragen ze bij u ook altijd de bon bij appie? Ze geven liever niet de bon, uit milieuoverwegingen zou dat zijn. Ik weet echter wel beter. Ik haal er ook regelmatig allerlei fouten uit. en altijd in mijn nadeel.

judok
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2013 01:13

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door judok »

Hamsteren bij de Appie spritskoeken voor 1,10 euro 2e pak halve prijs daarna kosten de koekjes 1,30 voor dezelfde hoeveelheid :D en zo wordt je daarna gepakt :mrgreen:

De prijs is het bewijs :D

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door ciske »

Ze geven liever niet de bon, uit milieuoverwegingen zou dat zijn. Ik weet echter wel beter. Ik haal er ook regelmatig allerlei fouten uit. en altijd in mijn nadeel.
Wat een wantrouwen, waarom ga jij niet via internet iets bestellen. pffft je zou zo'n klant aan de kassa hebben!!

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door eleven »

Degrelle schreef: Vragen ze bij u ook altijd de bon bij appie? Ze geven liever niet de bon, uit milieuoverwegingen zou dat zijn. Ik weet echter wel beter. Ik haal er ook regelmatig allerlei fouten uit. en altijd in mijn nadeel.
Wat een onzin.
Bijna in iedere super wordt gevraagd of je de bon wil hebben.
Ja, uit milieuoverwegingen, want de meeste klanten gooien deze in de prullenbak of laten deze in de winkelwagen achter.
Je keuze is toch om de bon te nemen en de fouten op te sporen. :wink:

witte angora
Berichten: 31022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door witte angora »

Degrelle schreef: Vragen ze bij u ook altijd de bon bij appie? Ze geven liever niet de bon, uit milieuoverwegingen zou dat zijn. Ik weet echter wel beter. Ik haal er ook regelmatig allerlei fouten uit. en altijd in mijn nadeel.
Dat is inderdaad uit milieuoverwegingen. De meeste klanten kijken niet naar de bon maar gooien hem direct ongezien weg, of, erger nog, gooien hem op straat, en wie mag het weer opruimen? Vandaar de vraag, en het bevestigende antwoord wordt inderdaad gegeven door degenen die de bon ook daadwerkelijk controleren.

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door Degrelle »

ciske schreef:
Ze geven liever niet de bon, uit milieuoverwegingen zou dat zijn. Ik weet echter wel beter. Ik haal er ook regelmatig allerlei fouten uit. en altijd in mijn nadeel.
Wat een wantrouwen,
En terecht. Ik haal er regelmatig fouten uit. Maar u mag ze laten zitten hoor. De aandeelhouders van ahold zullen u dankbaar zijn :lol:
ciske schreef:waarom ga jij niet via internet iets bestellen.
Omdat ik geen zin heb om bezorgkosten te betalen en geen zin heb om op boodschappen te moeten wachten.
ciske schreef:pffft je zou zo'n klant aan de kassa hebben!!
Supermarkten hebben het inderdaad liever dat klanten blind het eindbedrag accepteren. Levert extra geld op en scheelt tijd aan de servicebalie.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door ciske »

Supermarkten hebben het inderdaad liever dat klanten blind het eindbedrag accepteren. Levert extra geld op en scheelt tijd aan de servicebalie.
Ik denk toch eerder dat het aan jou ligt, ik heb er nooit problemen mee, geen fout te vinden!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De juiste prijs....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Supermarkten hebben het inderdaad liever dat klanten blind het eindbedrag accepteren. Levert extra geld op en scheelt tijd aan de servicebalie.
Ik denk toch eerder dat het aan jou ligt, ik heb er nooit problemen mee, geen fout te vinden!
Zou willen dat ik dat ook kan zeggen/schrijven.

Gesloten