LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De juiste prijs....
De juiste prijs....
Goede avond beste forumgenoten.
Ik zit met een klein probleempje en ik wilde graag weten wie er gelijk heeft.
Ik heb vanavond voor mij collega een doosje paracetamol gehaald bij de supermarkt in Schiedam West.
Er stond een prijskaartje bij van 0,99 Euro.
Echter bij de kassa werd 1,15 Euro gescand.
Ik zei tegen de jonge dame aan de kassa dat er een prijskaartje bijstond van 0,99 Euro en ze vertelde mij ja dat klopt maar dat is de oude prijs.
Mijn vraag heb ik recht op de prijs van 0,99 of niet.
Ik heb uiteraard de hoogste prijs betaald maar ik vond het niet netjes.
Wat had ik het beste kunnen doen?
Ik zit met een klein probleempje en ik wilde graag weten wie er gelijk heeft.
Ik heb vanavond voor mij collega een doosje paracetamol gehaald bij de supermarkt in Schiedam West.
Er stond een prijskaartje bij van 0,99 Euro.
Echter bij de kassa werd 1,15 Euro gescand.
Ik zei tegen de jonge dame aan de kassa dat er een prijskaartje bijstond van 0,99 Euro en ze vertelde mij ja dat klopt maar dat is de oude prijs.
Mijn vraag heb ik recht op de prijs van 0,99 of niet.
Ik heb uiteraard de hoogste prijs betaald maar ik vond het niet netjes.
Wat had ik het beste kunnen doen?
Laatst gewijzigd door Ridder777 op 29 jan 2014 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De juiste prijs....
5 euro voor een doosje paracetamol?
Re: De juiste prijs....
Bij de ene winkel geld de prijs die de kassa aangeeft en bij andere winkel
wat het prijskaartje aangeeft, ik weet het niet welke prijs ze je nu daarvoor hadden moeten
laten betalen.
Maar wat was de nieuwe prijs ?
wat het prijskaartje aangeeft, ik weet het niet welke prijs ze je nu daarvoor hadden moeten
laten betalen.
Maar wat was de nieuwe prijs ?
Re: De juiste prijs....
Had je in plaats van het eigen merk, een duur A-merk te pakken ofzo? 5x zoveel kan bijna niet, ik zou dan eerder denken dat ze het verkeerd hebben bijgevuld. Maar als een doosje aspirine echt 5 euro kostte, had ik het ter plekke bij de kassa laten liggen, en was ik naar welk een andere supermarkt gegaan.Ridder777 schreef:Goede avond beste forumgenoten.
Ik zit met een klein probleempje en ik wilde graag weten wie er gelijk heeft.
Ik heb vanavond voor mij collega een doosje paracetamol gehaald bij de supermarkt in Schiedam West.
Er stond een prijskaartje bij van 0,99 Euro.
Echter bij de kassa werd ,5 Euro gescand.
Ik zei tegen de jonge dame aan de kassa dat er een prijskaartje bijstond van 0,99 Euro en ze vertelde mij ja dat klopt maar dat is de oude prijs.
Mijn vraag heb ik recht op de prijs van 0,99 of niet.
Ik heb uiteraard de hoogste prijs betaald maar ik vond het niet netjes.
Wat had ik het beste kunnen doen?
-
- Berichten: 32549
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: De juiste prijs....
Ik schat in dat die jongedame aan de kassa het niet helemaal begrepen heeft. Een prijsverhoging van 400% is wel heel erg veel, lijkt me niet voor de hand liggend...
Voor mijn gevoel lag het doosje op de verkeerde plek, of is het schap verkeerd gevuld, en had je een doosje dat inderdaad 5 euro kost, en waar een bordje 5 euro bij hoort te hangen. Een en ander betekent, als dat klopt, dat je geen recht hebt op die prijs van 0,99 cent.
Voor mijn gevoel lag het doosje op de verkeerde plek, of is het schap verkeerd gevuld, en had je een doosje dat inderdaad 5 euro kost, en waar een bordje 5 euro bij hoort te hangen. Een en ander betekent, als dat klopt, dat je geen recht hebt op die prijs van 0,99 cent.
Re: De juiste prijs....
De prijs die gescand was 1,15 euro en op het kaartje stond 0,99 euro
Re: De juiste prijs....
De prijs die op de schapsticker is bepalend. Daarover kan geen misverstand bestaan. Het is dus absolute onzin dat dat per winkel kan verschillen.
-
- Berichten: 32549
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: De juiste prijs....
Ok, 5 euro of 1,15, dat maakt nogal verschil. Maar in dat geval is inderdaad de prijs op het schap bepalend. Meestal (bij de supermarkten hier tenminste) kun je bij de servicebalie het verschil terug laten betalen, waarna de medewerker vlotjes de prijs op het schap verwijdert.
Moet ik er wel bij zeggen dat recht hebben en gelijk krijgen twee verschillende dingen zijn. Bij een andere supermarkt in een buurdorp waar ik verder weinig kom dachten ze er anders over, maar goed, voor een stuiver ga ik er verder geen stennis over schoppen. Mijn humeur is me meer waard dan een klein muntje.
Moet ik er wel bij zeggen dat recht hebben en gelijk krijgen twee verschillende dingen zijn. Bij een andere supermarkt in een buurdorp waar ik verder weinig kom dachten ze er anders over, maar goed, voor een stuiver ga ik er verder geen stennis over schoppen. Mijn humeur is me meer waard dan een klein muntje.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: De juiste prijs....
@wa was type foutje van ts
Wat ik weet is dat de prijs op kaartje geld,maar je wint echt niet bij elke winkel...
Voor die 0.15 cent denk ik laat gaan,maar snap je punt wel,moeten ze aanpassen,je hebt recht op die oude prijs
Wat ik weet is dat de prijs op kaartje geld,maar je wint echt niet bij elke winkel...
Voor die 0.15 cent denk ik laat gaan,maar snap je punt wel,moeten ze aanpassen,je hebt recht op die oude prijs
Re: De juiste prijs....
Bij Marskramer hangt een sticker dat prijs van kassa bepalend is.dhc schreef:De prijs die op de schapsticker is bepalend. Daarover kan geen misverstand bestaan. Het is dus absolute onzin dat dat per winkel kan verschillen.
Re: De juiste prijs....
Die sticker zie ik bij steeds meer winkels hangen. Ik vind dit echt zeer onklantvriendelijk. Immers, je zou van de prijs op het schap uit moeten kunnen gaan gelijk als dhc zegt.Chocomelk schreef:Bij Marskramer hangt een sticker dat prijs van kassa bepalend is.dhc schreef:De prijs die op de schapsticker is bepalend. Daarover kan geen misverstand bestaan. Het is dus absolute onzin dat dat per winkel kan verschillen.
Klanten worden zo ontmoedigd om te zeggen dat bij het schap een andere prijs staat. Bovendien hoeft het personeel niet eens meer alert te zijn om in de winkel de juiste prijsbordjes bij de artikelen te hangen. Klant heeft toch geen poot om op te staan.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 09 nov 2013 15:55
Re: De juiste prijs....
Bij de AH in Nijkerk word je ook lekker gepakt een kratje Heineken van 13,39 staat op de bon 13,96 een maaltijd boerenkool 2,50 op de bon staat 2,75. Vandaag de proef op de som gedaan
bij AH 20 producten gekocht en dezelfde producten gekocht bij de Jumbo verschil 8,25 ten faveure van de Jumbo.
bij AH 20 producten gekocht en dezelfde producten gekocht bij de Jumbo verschil 8,25 ten faveure van de Jumbo.
Re: De juiste prijs....
Vragen ze bij u ook altijd de bon bij appie? Ze geven liever niet de bon, uit milieuoverwegingen zou dat zijn. Ik weet echter wel beter. Ik haal er ook regelmatig allerlei fouten uit. en altijd in mijn nadeel.pleunietje schreef:Bij de AH in Nijkerk word je ook lekker gepakt een kratje Heineken van 13,39 staat op de bon 13,96 een maaltijd boerenkool 2,50 op de bon staat 2,75. Vandaag de proef op de som gedaan
bij AH 20 producten gekocht en dezelfde producten gekocht bij de Jumbo verschil 8,25 ten faveure van de Jumbo.
Re: De juiste prijs....
Hamsteren bij de Appie spritskoeken voor 1,10 euro 2e pak halve prijs daarna kosten de koekjes 1,30 voor dezelfde hoeveelheid en zo wordt je daarna gepakt
De prijs is het bewijs
De prijs is het bewijs
Re: De juiste prijs....
Wat een wantrouwen, waarom ga jij niet via internet iets bestellen. pffft je zou zo'n klant aan de kassa hebben!!Ze geven liever niet de bon, uit milieuoverwegingen zou dat zijn. Ik weet echter wel beter. Ik haal er ook regelmatig allerlei fouten uit. en altijd in mijn nadeel.
Re: De juiste prijs....
Wat een onzin.Degrelle schreef: Vragen ze bij u ook altijd de bon bij appie? Ze geven liever niet de bon, uit milieuoverwegingen zou dat zijn. Ik weet echter wel beter. Ik haal er ook regelmatig allerlei fouten uit. en altijd in mijn nadeel.
Bijna in iedere super wordt gevraagd of je de bon wil hebben.
Ja, uit milieuoverwegingen, want de meeste klanten gooien deze in de prullenbak of laten deze in de winkelwagen achter.
Je keuze is toch om de bon te nemen en de fouten op te sporen.
-
- Berichten: 32549
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: De juiste prijs....
Dat is inderdaad uit milieuoverwegingen. De meeste klanten kijken niet naar de bon maar gooien hem direct ongezien weg, of, erger nog, gooien hem op straat, en wie mag het weer opruimen? Vandaar de vraag, en het bevestigende antwoord wordt inderdaad gegeven door degenen die de bon ook daadwerkelijk controleren.Degrelle schreef: Vragen ze bij u ook altijd de bon bij appie? Ze geven liever niet de bon, uit milieuoverwegingen zou dat zijn. Ik weet echter wel beter. Ik haal er ook regelmatig allerlei fouten uit. en altijd in mijn nadeel.
Re: De juiste prijs....
En terecht. Ik haal er regelmatig fouten uit. Maar u mag ze laten zitten hoor. De aandeelhouders van ahold zullen u dankbaar zijnciske schreef:Wat een wantrouwen,Ze geven liever niet de bon, uit milieuoverwegingen zou dat zijn. Ik weet echter wel beter. Ik haal er ook regelmatig allerlei fouten uit. en altijd in mijn nadeel.
Omdat ik geen zin heb om bezorgkosten te betalen en geen zin heb om op boodschappen te moeten wachten.ciske schreef:waarom ga jij niet via internet iets bestellen.
Supermarkten hebben het inderdaad liever dat klanten blind het eindbedrag accepteren. Levert extra geld op en scheelt tijd aan de servicebalie.ciske schreef:pffft je zou zo'n klant aan de kassa hebben!!
Re: De juiste prijs....
Ik denk toch eerder dat het aan jou ligt, ik heb er nooit problemen mee, geen fout te vinden!Supermarkten hebben het inderdaad liever dat klanten blind het eindbedrag accepteren. Levert extra geld op en scheelt tijd aan de servicebalie.
Re: De juiste prijs....
Zou willen dat ik dat ook kan zeggen/schrijven.ciske schreef:Ik denk toch eerder dat het aan jou ligt, ik heb er nooit problemen mee, geen fout te vinden!Supermarkten hebben het inderdaad liever dat klanten blind het eindbedrag accepteren. Levert extra geld op en scheelt tijd aan de servicebalie.