LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelet: Wippy.com de nieuwe Ziingha

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mar65

Re: Opgelet: Wippy.com de nieuwe Ziingha

Ongelezen bericht door mar65 »

dus volgens Dhc is het terecht dat deze firma mensen oplicht want meer doen ze niet en dat sommige mensen denken ik kan iets goedkoop krijgen is ze niet kwalijk te nemen zeker in deze tijd niet
devious vind het ook allemaal geweldig .Het word tijd dat deze lounge firma eens aangepakt worden.

devious

Ongelezen bericht door devious »

mar65 schreef:..
devious vind het ook allemaal geweldig .Het word tijd dat deze lounge firma eens aangepakt worden.
Ik vind lounge-firma's inderdaad ge-wel-dig! Superrelaxed de dag door... :lol:

Maar:
... vakantieveiligingen dat is nu een site die wel te vertrouwen is!
Dus.

nnik

Ongelezen bericht door nnik »

Tja ook ik ben er ingetrapt.STOM,STOM,STOM!!! Via facebook (wat ik verwacht dat die betrouwbare advertenties hadden) op deze site gekomen. ik heb alleen op een artikel geklikt om info te krijgen en meteen een Senseo gewonnen. Heel stom braaf betaald (€4,30 voor een koffiezetapparaat is natuurlijk niet veel) er was 3 weken levertijd. Ik heb absoluut geen toestemming gegeven voor €39,99 abonnementsgeld. Dit stond ook nergens op de pagina's die ik gezien heb. Ik heb een mail gekregen van de betaling en daarin (zag ik 2 weken later) dat je €39,99 abonnementsgeld per maand moet betalen. Meteen mijn visa gebeld maar helaas. je kan het niet terug laten storten of blokkeren. Heb een mail gestuurd om het allemaal te annuleren. ben benieuwd hoe dit afloopt. Moet ik nu mijn kaart laten blokkeren om verdere afschrijvingen tegen te gaan? Wie heeft hier ervaring mee? Waar kan ik me bij aansluiten om gezamenlijk dit geld te terug te krijgen.

mar65

Ongelezen bericht door mar65 »

Het beste is je kaart laten blokkeren kunnen ze namelijk geen geld meer er af halen

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

mar65 schreef:Het beste is je kaart laten blokkeren kunnen ze namelijk geen geld meer er af halen
We hebben het over Visa...da's een creditcardmaatschappij. Hoezo blokkeren en geld eraf halen.?

Dyiana

Ongelezen bericht door Dyiana »

wat gebeurt er als je gewoon niet betaald. iemand hier ervaring mee?
krijg je dan nog mails of aanmaningen van ze. ze hebben dan toch ook geen creditcard gegevens.

miesjeEhv

Ongelezen bericht door miesjeEhv »

Ook ik kwam de site tegen op facebook. Ik heb meegedaan aan de veiling en zogenaamd een digitale camera gewonnen. Omdat ik het toch wel enigszins verdacht vond dat ik meteen al de eerste veiling won, heb ik zojuist Wippy opgezocht op internet en kwam zo uit op dit forum. Ik heb geen betaalgegevens ingevuld en ben nu dus ook erg benieuwd of ze hier iets mee kunnen?? :shock:

madjoe

Ongelezen bericht door madjoe »

Ben ook in de Wippy valkuil gevallen.
Heb direct via mail opgezegd.
Heb nog niets betaald.

Van Wippy nog geen bericht mbt betaling ontvangen.
Wacht dus even af!

rhvdp

Ongelezen bericht door rhvdp »

Ik ben er zojuist ook bijna ingetrapt. Kreeg een kleine enquete na het openen van marktplaats.nl.
Hierbij won ik een iPod shuffle twv 50 euro, voor slechts 1euro verzendkosten. Wel moest ik nog even accoord gaan met de voorwaarden. Aangezien er onderaan de pagina van de gewonnen prijs het volgende stond, ben ik toch maar even de voorwaarden gaan lezen en heb ik gegoogled op wippy.

"Copyright 2008-2013. Alle rechten voorbehouden. Wij zijn niet aangesloten noch partners van marktplaats.nl. marktplaats.nl maakt geen deel uit van deze advertentie en heeft deze advertentie niet opgesteld, ook heeft zij deze advertentie niet gezien of geautoriseerd. De proefproducten die op de laatste pagina worden aangeboden betalen deze website voor de bestellingen die geplaatst worden."

In de voorwaarden van wippy stond: "Cancellation of the membership prior to paying the first month’s membership fee will void any free promotional gift offer."

Dus wanneer je na een 'gratis' artikel geen abonementsgeld wil betalen, of het geld terug wil vorderen, kom je van een koude kermis thuis. Je bent verplicht minimaal1 maand te betalen. Dus ipv 1 euro zou dit al gauw 34.99Pond + 2 euro verzendkosten zijn (ja 2 euro, na het verder klikken werden de verzendkosten al verdubbeld!

Dan zoek ik toch liever een winkel/internetshop die wel goed aangeschreven zijn qua garantie/ aftersales!!

maiketiehuis

Ongelezen bericht door maiketiehuis »

ik denk dat ik er net ook in ben getrapt. Heb op iets geklikt en heb gewonnen. Heb alleen niet mijn rekeningnummer doorgegeven. Wist niet dat er een abonnement aan vast zit. Heb al een mail gestuurd naar hun site, heb bericht terug gekregen in Engels dat ik binnen 24u bericht terug krijg. Heb er nu al buikpijn van.

tjebbekaas

Ongelezen bericht door tjebbekaas »

O ohhhh Tjebbekaas heeft niet goed opgelet en heeft een vragenlijst van MP ingevuld. Hierna kreeg hij te zien dat hij voor slechts 2 euro verzendkosten een I Pod had gewonnen. Adresgegevens wel ingevuld, maar toen kwamen de betalingsgegevens waaronder te lezen stond dat er wel minimaal 1 maand 39,99 gedokt moest worden. Betalingsgegevens niet ingevuld natuurlijk, Tjebbe heeft niet eens een creditcard, want wat moet je daar mee als je toch geen credits hebt.

Is Tjebbe nu het haasje? Ook al zijn er geen creditcardgegevens doorgegeven?

Groeten, Tjebbe

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

wat denkt Tjebbe zelf?

Hipparcos

Ongelezen bericht door Hipparcos »

Beste mensen,
Ook ik ben in een mail van Wippy gestonken. Doe zelf nooit eigenlijk mee aan een equette maar had nu een zwak momment. Ik werd gevraagd voor een enquette en kreeg daarbij een klein kado een mini ipod van 2 gb. Ik moets alleen de verzendkosten betalen.
Heb daarvoor mijn kredit gegevens gegeven. Bleek ik dus ook gelijk lid te zijn voor 39.99 euro. Kwam hier niet meer onderuit omdat ik al 5 biedingen had gedaan volensn Wippy op een van de producten. Dit vond ik wel knap want ik had de site nog nooit bezocht. Je ziet echter pas dat je een goldmembership betaald als je de bevestiging ziet. Maar dan is het te laat. De rest zijn kleine lettertjes en wordt je alleen gewezen op de 2 euro die ze van je afschrijven voor verzendkosten. Ik hoop dat Rader hier iets aan kan doen want ik ben hier heel boos over dat mensen zo in de maling worden genomen. Ben natuurlijk ook boos op me zelf dat ik zo stom heb kunnen zijn. MVG Hipparcos

Hofje51

Ongelezen bericht door Hofje51 »

Ook wij kochten bij een goed bedrijf wat kleding, er kwam een mededeling dat wij de 10.000 bezoeker waren en een IPod hadden gewonnen, moesten alleen € 2,00 overmaken voor de verzendkosten via de creditkaart. De dag er op gekeken op mijn creditkaart gegevens € 2,00 er af en de opvolgende dag €39,99. Het bedrijf een mail gezonden voor opheldering, zij herkenden zich hier niet in, ik had ook opheldering gevraag bij Wippy en dat allemaal via de mail, alle mail die ik ontvangen heb van Wippy naar hen toe gezonden, zij zullen dit ook uitzoeken. Bij de bank formulieren opgevraagd voor het storneren van het geld.

oikben

Ongelezen bericht door oikben »

Als dit al zolang bekent is, hoe kan het dat deze praktijken niet gestopt kunnen worden.
we laten dit dan toch allemaal gebeuren!!
bij welke autoriteit moet het aangemeld worden?

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

Je moet het omdraaien. Zolang er sukkels zijn die er gewoon intrappen blijven dat soort dingen gewoon bestaan. Bezint eer ge begint. En lijkt het te mooi om waar te zijn? Op Internet ìs het dan ook niet waar.

Mart Schilder

Ongelezen bericht door Mart Schilder »

Nou ik ben ook de pineut. Op een of andere manier zit ik er ook aan vast. Eerste een bedrag van 2 euro en daarna 39,99. Via mijn creditkaart. ICS gebeld en gevraagd hoe dit nu kan. Heb hun ook verteld dat internet vol staat met klachten rond dit bedrijf maar zij zeggen doodleuk u bent de overeenkomst aangegaan. Hier hebben ze ook gelijk in. Maar wat mij nog het meeste frustreert dat Wippy de mensen misleid en volgens mij strafbaar. ICS kijkt nog even of het geen fraude is aan de hand van een E mail adres check. Hoe kunnen we dit bedrijf stoppen ????. Heb wel even een mail gestuurd naar [email protected] met een opzegging. :(

Marloesje63

Ongelezen bericht door Marloesje63 »

miesjeEhv schreef:Ook ik kwam de site tegen op facebook. Ik heb meegedaan aan de veiling en zogenaamd een digitale camera gewonnen. Omdat ik het toch wel enigszins verdacht vond dat ik meteen al de eerste veiling won, heb ik zojuist Wippy opgezocht op internet en kwam zo uit op dit forum. Ik heb geen betaalgegevens ingevuld en ben nu dus ook erg benieuwd of ze hier iets mee kunnen?? :shock:
Ook Ik ben erin getrapt, maar heb niks betaald.
Ik vraag me af of er uberhaupt wel iets gebeurd als je niet betaald?
Ik zag de 40 euro lidmaatschap nadat ik de veiling had gewonnen en heb gelijk een email gestuurd dat ik mijn account wilde cancelen en ik ook geen creditcard heb.
Dus gebeurd er iets, of loopt dan gewoon je product af en laten ze je verder met rust?
Het wordt niet duidelijk op de site aangegeven dat je die lidmaatschap moet betalen tot je een veiling wint..
En volgens de wet mag je binnen 7 dagen van de koop afzien..
Dus ik hoop dat ik er geen gelazer mee krijg..
Als iemand dit met deze site heeft meegemaakt en niet heeft betaald wil die zijn of haar ervaring delen?

Kleine Kuk

Ongelezen bericht door Kleine Kuk »

Nou, ook ik zit lekker met dubbelbruin gebakken peren....
Vorig jaar kwam ook ik Wippy tegen op Facebook en geloof het of niet, ik won een telefoon!
Kostte maar 15 Euro, incl. verzendkosten.
Mijn vriend betaalde met zijn creditcard en een paar dagen later hoorde ik dat het oplichters waren.
Meteen van alles geprobeerd om op te zeggen en ik kreeg een mail van ze waarin ze mij vroegen om een kopie van de creditcard en paspoort. Dat ging mij te ver....
Telefoon nooit gekregen natuurlijk...
Wel nog een mail gestuurd dat ik hun eis voor die kopietjes niet vertrouwde en daarna nooit meer iets gehoord. Dan denk je eigenlijk dat het klaar is en het je 15 Euro heeft gekost...

Net belt mijn vriend mij op....
Witheet, want Wippy blijkt al sinds Oktober 50,- per maand van zijn creditcard af te schrijven en dus heb ik nu een schuld van over de 500,- bij hem...
Hij heeft gebeld met de creditcardmaatschappij maar die kunnen niks doen want het schijnt dat ik een abonnement aangegaan ben met Wippy...
Hoe zetten we dit in godsvredesnaam stop???

Ik ben wanhopig!!

AlfonsD

Ongelezen bericht door AlfonsD »

Wat je in ieder geval tegen de facebookpagina van deze site kunt doen, is het melden van de site als tegen de regels van facebook. Bij voldoende meldingen blokkeert Facebook de pagina. Een probleem minder. Het melden doe je door op de pagina van Wippy in de kop bij "bericht" op het pijltje naast het tandwieltje te klikken en de pagina te rapporteren. Je mag zelf de best passende reden aanvinken. Ik deed "het is spam/oplichting".

Gesloten