LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Legitimatie Albert Heijn
Re: Legitimatie Albert Heijn
Verder schrijft de districtsleider dat de medewerkers hierover intussen geinformeerd zijn. Als er duidelijk sprake is van een ouder-kind-relatie en er geen aanleiding is te vermoeden dat de alcohol voor het kind is, hoeft er geen legitimatie gevraagd te worden.
Hèhè, het wordt gesnapt.
Legitimeren op zich, was in dit topic het probleem ook niet.
Hèhè, het wordt gesnapt.
Legitimeren op zich, was in dit topic het probleem ook niet.
Het is inderdaad een onzin iets, en dan nog zijn er mensen die hier schrijven : het is de wet !
Er is geen wet waarin staat dat volwassenen geen alcohol mogen kopen in het bijzijn
van minderjarige.
Legitimatie vragen aan kind van TS was dus ook absoluut overbodig.
Want het kind kocht de boodschappen niet, dat was de vader.
Er is geen wet waarin staat dat volwassenen geen alcohol mogen kopen in het bijzijn
van minderjarige.
Legitimatie vragen aan kind van TS was dus ook absoluut overbodig.
Want het kind kocht de boodschappen niet, dat was de vader.
Beste mensen, ik heb een schrijven ontvangen van Albert Heijn waarin word vermeld dat het er inderdaad op lijkt dat er een inschattingsfout is gemaakt in deze winkel, en dat ze de supermarktmanager door over gaan informeren, dus ik ben tevreden dat ze het zelf ook inzien.
Met vriendelijke groet,
Fred Moes
Met vriendelijke groet,
Fred Moes
Wat was dan de inschattingsfout volgens jouw, want je hebt geen leeftijd van jouw dochter vermeld, is dit het?Fred Moes schreef:Beste mensen, ik heb een schrijven ontvangen van Albert Heijn waarin word vermeld dat het er inderdaad op lijkt dat er een inschattingsfout is gemaakt in deze winkel, en dat ze de supermarktmanager door over gaan informeren, dus ik ben tevreden dat ze het zelf ook inzien.
Met vriendelijke groet,
Fred Moes
Dit zal de inschattingsfout zijn?eleven schreef:Wat was dan de inschattingsfout volgens jouw, want je hebt geen leeftijd van jouw dochter vermeld, is dit het?Fred Moes schreef:Beste mensen, ik heb een schrijven ontvangen van Albert Heijn waarin word vermeld dat het er inderdaad op lijkt dat er een inschattingsfout is gemaakt in deze winkel, en dat ze de supermarktmanager door over gaan informeren, dus ik ben tevreden dat ze het zelf ook inzien.
Met vriendelijke groet,
Fred Moes
ik was gisteren samen met mijn dochter boodschappen aan het doen waaronder ook een paar blikjes bier en de rest wat dagelijkse boodschappen, toen ik samen met mijn dochter de boodschappen aan het inpakken was bij de kassa werd er aan haar een ID gevraagd, die heb ik meteen geweigerd omdat ik dat een beetje te ver vind gaan, mijn dochter was mij alleen maar het het helpen met inpakken, is het niet toegestaan dat zij ook een paar blikjes bier in mijn tas deed, ik rekent tenslotte af want het waren mijn boodschappen dat heb ik ook verteld en ook dat ik haar vader bent
Leeftijd van dochter doet er niet toe.
Is het overduidelijk dat de koper de drank onmiddellijk zal doorgeven aan iemand onder de onder de 18 jaar? Dan mag een verkoper de alcohol niet verkopen.
En hier was duidelijk geen spraken van dat kind hielp mij alleen maar bij het inpakken van onze boodschappen...
Nee, dat was niet het geval bij TS.
De leeftijd doet er wel aan toe, want als de dochter een leeftijd van als voorbeeld 15 jaar heeft, moet zij een ID laten zien.Jolijn schreef:Dit zal de inschattingsfout zijn?eleven schreef:Wat was dan de inschattingsfout volgens jouw, want je hebt geen leeftijd van jouw dochter vermeld, is dit het?Fred Moes schreef:Beste mensen, ik heb een schrijven ontvangen van Albert Heijn waarin word vermeld dat het er inderdaad op lijkt dat er een inschattingsfout is gemaakt in deze winkel, en dat ze de supermarktmanager door over gaan informeren, dus ik ben tevreden dat ze het zelf ook inzien.
Met vriendelijke groet,
Fred Moes
Leeftijd van dochter doet er niet toe
Ik denk ieder dat de dochter veel jonger is, en daar de inschattingsfout geweest is.
Misschien laat TS het nog weten.
Ik denk ieder dat de dochter veel jonger is, en daar de inschattingsfout geweest is.
En als de dochter beneden de verplichte legitimatieleeftijd zit, mag ze er wel bij zijn als haar vader drank koopt?
En als de dochter beneden de verplichte legitimatieleeftijd zit, mag ze er wel bij zijn als haar vader drank koopt?
Als zij veel jonger is, zoals ik schreef, heeft ze geen legitimatieplicht.Jolijn schreef:Ik denk ieder dat de dochter veel jonger is, en daar de inschattingsfout geweest is.
Yep, vanaf 14 jaar, in openbaar vervoer vanaf 12 jaar. Dus geen idee hoe oud kind van TS is. Als kind dus jonger was mocht de TS gewoon weigeren, maar het is al opgelost.eleven schreef:Als zij veel jonger is, zoals ik schreef, heeft ze geen legitimatieplicht.Jolijn schreef:Ik denk ieder dat de dochter veel jonger is, en daar de inschattingsfout geweest is.
En mag je dus ook mee helpen alcohol inpakken?
Van mij wel, hoorJolijn schreef:En mag je dus ook mee helpen alcohol inpakken?
tenormin schreef:Van mij wel, hoorJolijn schreef:En mag je dus ook mee helpen alcohol inpakken?
Dan zou het probleem idd opgelost zijn. Je neemt je kind van 17 mee boodschappen ( = inc. alcohol) doen, als de cassière om een ID vraagt, zeg je 'hij is beneden de 14, dus nog niet legitimatieplichtig.'
(vlgs mij weigerde TS (zo schreef hij het) omdat het duidelijk was dat kind alleen maar mee hielp boodschappen doen en niet omdat kind nog niet legitimatieplichtig was.)
Tja, ik heb nergens een leeftijd gelezen van het kind van de TS. Als dat kind dus 14 lijkt, ja, dan mag het gevraagd worden. Lijkt me trouwens voor een cassière verrekte moeilijk: leeftijden zijn moeilijk te schatten.(vlgs mij weigerde TS (zo schreef hij het) omdat het duidelijk was dat kind alleen maar mee hielp boodschappen doen en niet omdat kind nog niet legitimatie plichtig was.)
Het is niet de bedoeling dat te pas en te onpas om legitimatie wordt gevraagd.tenormin schreef:Tja, ik heb nergens een leeftijd gelezen van het kind van de TS. Als dat kind dus 14 lijkt, ja, dan mag het gevraagd worden. Lijkt me trouwens voor een cassière verrekte moeilijk: leeftijden zijn moeilijk te schatten.(vlgs mij weigerde TS (zo schreef hij het) omdat het duidelijk was dat kind alleen maar mee hielp boodschappen doen en niet omdat kind nog niet legitimatie plichtig was.)
Zie dit bericht 28 feb 2014 11:16 ( Aldi beleid)
Hieruit: Legitimatiebewijs onder de 25 in supermarktwitte angora schreef: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... nbaar.html
Supermarkten vragen aan iedereen die er jonger uitziet dan 25 jaar een legitimatiebewijs als die alcohol wil kopen. Dit hebben ze met elkaar afgesproken. Zo kunnen ze beter garanderen dat ze geen alcohol verkopen aan jongeren onder de 18 jaar.
Is het overduidelijk dat de koper de drank onmiddellijk zal doorgeven aan iemand onder de onder de 18 jaar? Dan mag een verkoper de alcohol niet verkopen.
TS deed boodschappen, TS betaalde:
ik was gisteren samen met mijn dochter boodschappen aan het doen waaronder ook een paar blikjes bier en de rest wat dagelijkse boodschappen, toen ik samen met mijn dochter de boodschappen aan het inpakken was bij de kassa werd er aan haar een ID gevraagd, die heb ik meteen geweigerd omdat ik dat een beetje te ver vind gaan, mijn dochter was mij alleen maar het het helpen met inpakken, is het niet toegestaan dat zij ook een paar blikjes bier in mijn tas deed, ik rekent tenslotte af want het waren mijn boodschappen dat heb ik ook verteld en ook dat ik haar vader bent
Dat is dan nog onduidelijk want er zijn genoeg ouders die alcohol kopen voor hun kind.Jolijn schreef:Is het overduidelijk dat de koper de drank onmiddellijk zal doorgeven aan iemand onder de onder de 18 jaar? Dan mag een verkoper de alcohol niet verkopen.
Dan zal je bij een vermoeden om een ID vragen en dan hoeft dat niet gegeven te worden omdat er een familie connectie zou zijn zoals eerder gemeld.
als er staat onmiddelijk doorgeven, is het geen probleem.
als je even wacht mag het dus namelijk wel.
@ruud_a, hier lijkt het wel of je jezelf tegen'schrijft': onmiddellijk doorgeven: geen probleemruud_a schreef:als er staat onmiddelijk doorgeven, is het geen probleem.
even wachten, dus ook geen probleem?
Als een volwassene alcohol koopt in een supermarkt en er is een minderjarige bij dan
hebben ze gewoon niet te vragen naar een ID, een cassiere kan eigenlijk niet beoordelen
of die alcohol bedoelt is voor die minderjarige, mits het duidelijk zichtbaar is.
hebben ze gewoon niet te vragen naar een ID, een cassiere kan eigenlijk niet beoordelen
of die alcohol bedoelt is voor die minderjarige, mits het duidelijk zichtbaar is.
Het zal idd niet altijd duidelijk zijn of de alcohol wel/niet voor een kind is.gilas schreef:Dat is dan nog onduidelijk want er zijn genoeg ouders die alcohol kopen voor hun kind.Jolijn schreef:Is het overduidelijk dat de koper de drank onmiddellijk zal doorgeven aan iemand onder de onder de 18 jaar? Dan mag een verkoper de alcohol niet verkopen.
Dan zal je bij een vermoeden om een ID vragen en dan hoeft dat niet gegeven te worden omdat er een familie connectie zou zijn zoals eerder gemeld.
Zoiets zouden ze helemaal niet aan een cassiere moeten mogen overlaten dat hij/zijJolijn schreef:
Het zal idd niet altijd duidelijk zijn of de alcohol wel/niet voor een kind is.
dit kan/mag beslissen.
Laatst een moeder alcohol geweigerd die met haar BABY alcohol kocht.
Vaak zijn de cassiere's zelf nog onder de 18 jaar.