LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Legitimatie Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Teunbosseman
Contacteer:

Re: Legitimatie Albert Heijn

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chocomelk schreef:
jdek schreef:Sinds wanneer is het ouderlijk toezicht niet meer geldig?
En wordt papa zijn bier aankoop geweigerd als het kind zich legitimeert?

Ik ben inmiddels uit de kleine kinderen en maak dit gelukkig niet meer mee, maar zo moet je volgens mij kinderopvang inhuren om je boodschappen te kunnen doen.
Is ook belachelijk !
Er is helemaal geen wet dat een kind zich moet legitimeren als een vader alcohol koopt,
maar volgens een bepaald persoon hier op dit topic moet je niet zeuren als er
om een legitimatie gevraagd word aan je minderjarig kind.

Vraag me af hoe een winkel reageert als het kind 11 is maar eruit ziet als bv 15. Een kind van 11 is niet legitimatie plichtig.

Ben van mening om discussie met de veelal jonge kassa dame to voorkomen het beste is dat het aanwezige "kind" waar mogelijk discussie over kan ontstaan als je alcohol koopt zich ff afzijdig houdt totdat is afgerekend.
Lijkt me dat een winkel dan verder niet hoeft aan te spreken betreffende legitimatie danwel zelf problemen kan krijgen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat is eigenlijk te gek voor woorden Teun dat mensen het zo moeten doen,
misschien toch maar kinderopvang in iedere winkel t/m 17 jaar zodat ouders
rustig hun alcohol kunnen kopen zonder gezeur van de minderjarige cassiere. :wink:

Een winkel kan hierdoor zelf geen problemen krijgen als de alcohol gekocht word
door een volwassenen !

Fred Moes

Ongelezen bericht door Fred Moes »

Beste mensen, ik wil voor de laatste keer reageren over dit onderwerp, voor alles duidelijkheid mijn dochter is 15jaar en ziet er trouwens iets ouder uit (zal ze leuk vinden) maar daar ging het niet om het ging om het feit dat ze mij ervan verdachten dat ik de alcohol zou doorgeven aan een minderjarige anders vroegen ze niet om een ID, en zoals ik al zei was hier totaal geen sprake van, en dat was een inschattingsfout van hun kant, ik heb netjes een schrijven gehad waarin dit werd bevestigd dus voor mij is het opgelost, bedankt voor alle reacties, voor mij is dit onderwerp afgesloten.

Met vriendelijke groet,

Fred Moes.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Fred Moes schreef:Beste mensen, ik wil voor de laatste keer reageren over dit onderwerp, voor alles duidelijkheid mijn dochter is 15jaar en ziet er trouwens iets ouder uit (zal ze leuk vinden) maar daar ging het niet om het ging om het feit dat ze mij ervan verdachten dat ik de alcohol zou doorgeven aan een minderjarige anders vroegen ze niet om een ID, en zoals ik al zei was hier totaal geen sprake van, en dat was een inschattingsfout van hun kant, ik heb netjes een schrijven gehad waarin dit werd bevestigd dus voor mij is het opgelost, bedankt voor alle reacties, voor mij is dit onderwerp afgesloten.

Met vriendelijke groet,

Fred Moes.
dat leuk vinden gaat wel over, als ze wat ouder wordt.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Fred Moes schreef:Beste mensen, ik wil voor de laatste keer reageren over dit onderwerp, voor alles duidelijkheid mijn dochter is 15jaar en ziet er trouwens iets ouder uit (zal ze leuk vinden) maar daar ging het niet om het ging om het feit dat ze mij ervan verdachten dat ik de alcohol zou doorgeven aan een minderjarige anders vroegen ze niet om een ID, en zoals ik al zei was hier totaal geen sprake van, en dat was een inschattingsfout van hun kant, ik heb netjes een schrijven gehad waarin dit werd bevestigd dus voor mij is het opgelost, bedankt voor alle reacties, voor mij is dit onderwerp afgesloten.

Met vriendelijke groet,

Fred Moes.
Bedankt voor het melden. :) Helder, duidelijk en logisch.

Gesloten