LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbegrijpelijk ontslag

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Jolijn schreef: Ook bij de aangifte "mevrouw, waarom doet u nu pas aangifte?" Daarom.
Ja natuurlijk. Collega ontkent en jouw aangifte gaat dan wel erg op wraak lijken omdat je ontslagen bent wegens de leugens die je verteld.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door Jolijn »

Harrie Kierie schreef:
Jolijn schreef: Ook bij de aangifte "mevrouw, waarom doet u nu pas aangifte?" Daarom.
Ja natuurlijk. Collega ontkent en jouw aangifte gaat dan wel erg op wraak lijken omdat je ontslagen bent wegens de leugens die je verteld.
Gewoon zelf de waarheid vertellen, ongeacht wat een ander zal denken, ongeacht hoe een ander denkt dat het overkomt enz. enz.


"Je hebt de goed sfeer hier verpest, iedereen praat slecht over...(hem)"

Dan mag 'iedereen' de directrice recht in de ogen kijken en zeggen dat de vriendin van TS die verhaal aan 'iedereen' verteld heeft.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door gilas »

Jolijn schreef:Gewoon zelf de waarheid vertellen, ongeacht wat een ander zal denken, ongeacht hoe een ander denkt dat het overkomt enz. enz.
Dat je altijd de waarheid moet vertellen ben ik met je eens.
Het probleem zit hier dat de vriendin van TS alleen staat en geen keihard bewijs heeft dat het zo is gegaan.
En als deze bewuste collega nog bij het bedrijf werkt waar de vriendin is ontslagen dan gaat hij of zij echt niet zeggen dat de vriendin gelijk heeft aangezien dat de baan kan kosten.

Dirk N.
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2014 08:58

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door Dirk N. »

Hier TS weer,

het verhaal is zelf nog een stuk onbegrijpelijker dan dat ik in eerste instantie geschetst heb. Ik wil er niet een ellenlang verhaal van maken maar het komt erop neer dat;

Juist andere personen bezig waren met "bewijsmateriaal" te verzamelen tegen deze man, zei hebben juist mijn vriendin benaderd over wat er was gebeurd, 1,5 jaar geleden, nadat mijn vriendin dit in vertrouwen had verteld aan een collega. Ze waren deze man zat. Zelf ik heb persoonlijk contact gehad met een van deze personen omdat ze met mij wou praten over wat er gebeurd is 1,5 jaar terug. Ze verzekerde mij dat mijn vriendin niet bang hoefde te zijn dat ze haar baan zou kwijtraken. Zij is de persoon die met al die verhalen naar de directrice is gegaan.

Uiteraard heb ik haar gebeld toen mijn vriendin ontslagen bleek te zijn, maar het enige wat ze kon zeggen was; "sorry daar kan ik niet op ingaan, sorry ik kan niets daarover zeggen." Het lijkt erop dat ook de collega's die bewijs aan het verzamelen waren tegen deze man flink op hun donder hebben gekregen van de directie. Ze mogen misschien helemaal niets over deze "zaak" zeggen.
Deze man wordt kosten wat het kost de hand boven het hoofd gehouden.

Hoe meer ik het hele verhaal in mijn hoofd afspeel, hoe onbegrijpelijker het ontslag lijkt.

Groet, Dirk!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door ruud_a »

Dirk N. schreef:Hier TS weer,

het verhaal is zelf nog een stuk onbegrijpelijker dan dat ik in eerste instantie geschetst heb. Ik wil er niet een ellenlang verhaal van maken maar het komt erop neer dat;

Juist andere personen bezig waren met "bewijsmateriaal" te verzamelen tegen deze man, zei hebben juist mijn vriendin benaderd over wat er was gebeurd, 1,5 jaar geleden, nadat mijn vriendin dit in vertrouwen had verteld aan een collega. Ze waren deze man zat. Zelf ik heb persoonlijk contact gehad met een van deze personen omdat ze met mij wou praten over wat er gebeurd is 1,5 jaar terug. Ze verzekerde mij dat mijn vriendin niet bang hoefde te zijn dat ze haar baan zou kwijtraken. Zij is de persoon die met al die verhalen naar de directrice is gegaan.

Uiteraard heb ik haar gebeld toen mijn vriendin ontslagen bleek te zijn, maar het enige wat ze kon zeggen was; "sorry daar kan ik niet op ingaan, sorry ik kan niets daarover zeggen." Het lijkt erop dat ook de collega's die bewijs aan het verzamelen waren tegen deze man flink op hun donder hebben gekregen van de directie. Ze mogen misschien helemaal niets over deze "zaak" zeggen.
Deze man wordt kosten wat het kost de hand boven het hoofd gehouden.

Hoe meer ik het hele verhaal in mijn hoofd afspeel, hoe onbegrijpelijker het ontslag lijkt.

Groet, Dirk!
ons ook, maar als zij na haar 3 contracten nog heeft gewerkt, is zij volgens mij in dienst voor onbepaalde tijd.
dat ontslag zal dan niet zo makkelijk zijn, zeker als het naar de kantonrechter gaat.
gaan ze daar dan vertellen, dat ze geklaagd heeft over aanranding door een leidinggever?

Dirk N.
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2014 08:58

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door Dirk N. »

We zijn op dit moment nog aan het wachten op de ontslagbrief, die wordt waarschijnlijk vandaag nog aangetekend afgeleverd aan ons huisadres. Met deze brief en met haar contracten, loonstroken en dreigmails van de werkgever gaan we naar een bekende van ons die werkt als jurist. Hij zal zich buigen over deze zaak en ons (of the record) advies geven hoe wij nu verder moeten handelen.

Ik denk dat het verstandig is om alsnog aangifte te gaan doen van aanranding. Dan staan we ook veel sterker bij de kantonrechter. Ik denk dat het ook niet uitmaakt dat het voorval 1,5 jaar na dato pas bij de politie wordt aangegeven. Juist in zedenzaken gebeurd het regelmatig dat er pas na jaren over wordt gepraat. De tijd maakt het niet minder erg.

Gesloten