LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbegrijpelijk ontslag

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Dirk N.
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2014 08:58

Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door Dirk N. »

Ik wil hier graag het verhaal doen over de manier waarom mijn vriendin ontslagen is. Vooral om te laten zien dat anno 2014 in een beschaafd land als Nederland er dingen gebeuren op de werkvloer die het daglicht niet kunnen verdragen.

Mijn Hongaarse vriendin is 4 jaar geleden naar Nederland gekomen om met mij samen te gaan wonen. Ze had een goede baan in Hongarije maar wou dit voor mij graag opgeven. Ze hoopte dat snel een leuke baan hier kon vinden. Dat viel behoorlijk tegen. Vanwege de crisis en vanwege haar (toen nog) gebrekkige taalkennis kon ze niet zo snel wat leuks vinden. Verder dan schoonmaakwerk kwam ze niet. Aangezien er met schoonmaakwerk niets mis is en we het geld hard nodig hadden want ik heb het zelf ook niet breed, ging ze aan de slag als schoonmaakster.

Ze kreeg in een bedrijf een baan war ze ongeveer 15 uur per week werkte. Ze had een baas die eens in de zoveel tijd langskwam om wat schoonmaakspullen te brengen. Verder zag ze hem nooit. Contact over vrij nemen ging altijd via de vrouw van de baas, per email.
Ze had al gelijk geen goede indruk van deze man, hij deed een beetje vreemd tegen vrouwen. Kwam erg dichtbij en was overdreven amicaal. Daar wou mijn vriendin niet van hebben. Op een dag is ze onzedelijk betast door deze man. Hij heeft haar in beide tepels geknepen. Mijn vriendin heeft hem geslagen en geschopt en hij droop af.
Hierna was het contact strikt zakelijk van deze man naar mijn vriendin toe. Ik wilde uiteraard dat mijn vriendin aangifte deed bij de politie en dat ze dit verhaal op het werk zou vertellen. Maar ze wilde dit absoluut niet omdat ze bang was dat ze haar baan kwijt zou raken. Hoe ik haar ook benadrukte dat dat zo in Nederland niet werk, ze zag af van aangifte.
1,5 Jaar later had ze een gesprek met een collega, in dienst van het bedrijf (dus niet het schoonmaakbedrijf) hij was zijn gal aan het spuwen over deze man, omdat hij zijn werk nooit goed deed, nooit de juiste spullen meenam, er niet was als hij er moest zijn en er wel was als hij niet nodig was. Dit verbaast mijn vriendin helemaal niets omdat zij al 1,5 jaar lang zag hoe deze man zijn werk (niet) deed.
Verder vertelde deze collega dat een andere vrouwelijke collega was lastiggevallen door deze man. (Hij was iets te dichtbij gekomen). Na 1,5 jaar dacht mijn vriendin dat ze eindelijk (in vertrouwen) haar hart kon luchten bij deze collega en ze vertelde wat er toentertijd met haar was gebeurd.
Gisteren kon mijn vriendin bij de directie komen. Het vertrouwen was zo geschaad dat ze haar spullen kon pakken en niet meer terug hoefde te komen. Ze had nooit zulke dingen over deze man (die een zeer goed beeld van zichzelf heeft neergezet bij de directie) de wereld in kunnen gooien. Ze had deze problemen maar met hem zelf moeten oplossen. "Als je het zo erg vond, waarom werk je hier dan nog..." werd haar zelf meegedeeld. "Je hebt de goed sfeer hier verpest, iedereen praat slecht over...(hem)"
De vraag of het oke was dat deze man aan haar borsten had gezeten werd beantwoord met: "Dat is jouw probleem."

Vandaag moet mijn vriendin een ontslagbrief ondertekenen, wat ze uiteraard niet gaat doen. We gaan eens even kijken hoe we hier juridisch in staan. Het is werkelijk belachelijk dat mijn vriendin het stempel : "onbetrouwbaar" krijgt, dat doet haar zeer veel pijn. Ze deed haar werk altijd zeer goed, dat heeft haar werkgever zelfs nog na het gesprek met de directie verteld, maar hij moest haar wel ontslaan, omdat de directie haar niet meer wil zien op de werkvloer.

Nu ik het verhaal zo opschrijf klinkt het echt totaal ongelooflijk, maar het is daadwerkelijk gebeurd, in een prachtig, keurig cultureel bedrijf, met een directrice die een CV heeft waar je u tegen zegt...

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Zoek hulp. De juridische afdeling van de vakbond, rechtsbijstandverzekering, het Juridisch Loket.
Niet tekenen en zeker geen gesprekken meer aangaan zonder aanwezigheid van bijstand.
En veel sterkte!

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Dirk N. schreef:Ik wil hier graag het verhaal doen over de manier waarom mijn vriendin ontslagen is. Vooral om te laten zien dat anno 2014 in een beschaafd land als Nederland er dingen gebeuren op de werkvloer die het daglicht niet kunnen verdragen.

Mijn Hongaarse vriendin is 4 jaar geleden naar Nederland gekomen om met mij samen te gaan wonen. Ze had een goede baan in Hongarije maar wou dit voor mij graag opgeven. Ze hoopte dat snel een leuke baan hier kon vinden. Dat viel behoorlijk tegen. Vanwege de crisis en vanwege haar (toen nog) gebrekkige taalkennis kon ze niet zo snel wat leuks vinden. Verder dan schoonmaakwerk kwam ze niet. Aangezien er met schoonmaakwerk niets mis is en we het geld hard nodig hadden want ik heb het zelf ook niet breed, ging ze aan de slag als schoonmaakster.

Ze kreeg in een bedrijf een baan war ze ongeveer 15 uur per week werkte. Ze had een baas die eens in de zoveel tijd langskwam om wat schoonmaakspullen te brengen. Verder zag ze hem nooit. Contact over vrij nemen ging altijd via de vrouw van de baas, per email.
Ze had al gelijk geen goede indruk van deze man, hij deed een beetje vreemd tegen vrouwen. Kwam erg dichtbij en was overdreven amicaal. Daar wou mijn vriendin niet van hebben. Op een dag is ze onzedelijk betast door deze man. Hij heeft haar in beide tepels geknepen. Mijn vriendin heeft hem geslagen en geschopt en hij droop af.
Hierna was het contact strikt zakelijk van deze man naar mijn vriendin toe. Ik wilde uiteraard dat mijn vriendin aangifte deed bij de politie en dat ze dit verhaal op het werk zou vertellen. Maar ze wilde dit absoluut niet omdat ze bang was dat ze haar baan kwijt zou raken. Hoe ik haar ook benadrukte dat dat zo in Nederland niet werk, ze zag af van aangifte.
1,5 Jaar later had ze een gesprek met een collega, in dienst van het bedrijf (dus niet het schoonmaakbedrijf) hij was zijn gal aan het spuwen over deze man, omdat hij zijn werk nooit goed deed, nooit de juiste spullen meenam, er niet was als hij er moest zijn en er wel was als hij niet nodig was. Dit verbaast mijn vriendin helemaal niets omdat zij al 1,5 jaar lang zag hoe deze man zijn werk (niet) deed.
Verder vertelde deze collega dat een andere vrouwelijke collega was lastiggevallen door deze man. (Hij was iets te dichtbij gekomen). Na 1,5 jaar dacht mijn vriendin dat ze eindelijk (in vertrouwen) haar hart kon luchten bij deze collega en ze vertelde wat er toentertijd met haar was gebeurd.
Gisteren kon mijn vriendin bij de directie komen. Het vertrouwen was zo geschaad dat ze haar spullen kon pakken en niet meer terug hoefde te komen. Ze had nooit zulke dingen over deze man (die een zeer goed beeld van zichzelf heeft neergezet bij de directie) de wereld in kunnen gooien. Ze had deze problemen maar met hem zelf moeten oplossen. "Als je het zo erg vond, waarom werk je hier dan nog..." werd haar zelf meegedeeld. "Je hebt de goed sfeer hier verpest, iedereen praat slecht over...(hem)"
De vraag of het oke was dat deze man aan haar borsten had gezeten werd beantwoord met: "Dat is jouw probleem."

Vandaag moet mijn vriendin een ontslagbrief ondertekenen, wat ze uiteraard niet gaat doen. We gaan eens even kijken hoe we hier juridisch in staan. Het is werkelijk belachelijk dat mijn vriendin het stempel : "onbetrouwbaar" krijgt, dat doet haar zeer veel pijn. Ze deed haar werk altijd zeer goed, dat heeft haar werkgever zelfs nog na het gesprek met de directie verteld, maar hij moest haar wel ontslaan, omdat de directie haar niet meer wil zien op de werkvloer.

Nu ik het verhaal zo opschrijf klinkt het echt totaal ongelooflijk, maar het is daadwerkelijk gebeurd, in een prachtig, keurig cultureel bedrijf, met een directrice die een CV heeft waar je u tegen zegt...

Succes met de afhandeling maar zoals reeds gezegd....zoek hulp hierin middels vakbond, rechtsbijstand, juridisch loket......dan kan je wellicht meer mee bereiken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Bel idd juridisch loket wat je rechten zijn

Hangen ook aantal dingen vanaf,liep haar contract nu af?
Vast contract..
Noooooit iets tekenen

Een ding ben ik het wel mee eens,je moet dingen uit proberen te praten luistert die geen niet,naar hogerhand,hij zal toch nog wel iemand boven zich gehad hebben ipv gelijk directie?of moet klein bedrijf zijn.
Daar hadden ze wel gelijk in,dan had ze moeten gaan praten,je moet altijd aan jezelf denkrn,noemand kan je vertrouwen...je ziet het

Je ziet roddelen,want zo komt het dus over ,bij het bedrijf pakt altijd slecht uit...

Succes

witte angora
Berichten: 30837
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit is een hele lastige, maar de werksfeer is inmiddels zodanig verziekt dat het mijns inziens voor je vriendin niet meer werkbaar is. Kun je zeggen dat die kerel de deur uit moet, maar op basis waarvan? Er is anderhalf jaar geleden niet ingegrepen omdat er niets gezegd is...

Maar ook al zou die kerel de deur uit worden gebonjourd, dan nog is de arbeidsverhouding compleet verstoord, schat ik zo in. Deze kwestie gaat alleen maar verliezers kennen. Tel je knopen, zoek juridische hulp en een andere baan, dat is mijns inziens het enige dat er nog op zit.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door olaf79 »

Moeilijke kwestie maar vanuit oogpunt van de werkgever terecht. je kunt niet zomaar lopen roddelen over mannelijke collega's en dan nog wel dit soort aantijgingen. Je grootste fout is geweest geen aangifte te doen van ongewenste intimiteiten en aanranding. Nu 1,5 jaar later is dat veel te laat en als je de kwestie had willen laten rusten, dan had je ook niet over die man moeten roddelen.

Vanuit standpunt van de dame kan ik het ook wel begrijpen...Het zou waarschijnlijk zijn woord tegen het hare zijn geworden...

Nogmaals lastige kwestie. Of het reden is voor ontslag op staande voet, ik weet het niet.

Dirk N.
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2014 08:58

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door Dirk N. »

Bedankt allen voor de snelle reacties.

Ik wilde nog even toevoegen dat mijn vriendin haar versie van het verhaal
nooit heeft kunnen vertellen. Alle werknemers hadden problemen met deze man.
Hij gedroeg zich altijd als een engel als de directrice in de buurt was.
Ze heeft zojuist een vernederende email gekregen waarin staat dat ze absoluut
niet meer het terrein op mag komen en dat haar verboden wordt om contakt op te nemen
met werknemers van dit bedrijf.
Op 1 maart 2014 liep haar 3e tijdelijke contract af. Ze heeft dus ook tot 18 maart daar
zonder contract gewerkt, kwamen we net achter.

Mijn vriendin is absoluut geen roddelmiep, en ze is juist erg loyaal naar andere toe. Wij begrijpen
hier niets van.

We gaan uiteraard van de week nog aangifte
doen bij de politie van aanrandingen...ook al wou zij dit juist voorkomem.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Dirk N. schreef: Op 1 maart 2014 liep haar 3e tijdelijke contract af. Ze heeft dus ook tot 18 maart daar
zonder contract gewerkt, kwamen we net achter.
3 tijdelijke contracten met een totale duur van langer dan 36 maanden wordt gezien als een vast contract.

Nu nog aangifte doen zal niet echt geloofwaardig lijken, maar meer een wraakactie.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Harrie Kierie schreef:
Dirk N. schreef: Op 1 maart 2014 liep haar 3e tijdelijke contract af. Ze heeft dus ook tot 18 maart daar
zonder contract gewerkt, kwamen we net achter.
3 tijdelijke contracten met een totale duur van langer dan 36 maanden wordt gezien als een vast contract.

Nu nog aangifte doen zal niet echt geloofwaardig lijken, maar meer een wraakactie.

Dit is een tenminste een reactie waar TS iets mee kan ipv vorige.

Betreffende de aangifte na 1,5 jaar........wel zou me niet verbazen als wel dgelijk geloofwaardig is mede als ze de nu bijna helaas ex collega;s meekrijgt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dirk N. schreef:Bedankt allen voor de snelle reacties.

Ik wilde nog even toevoegen dat mijn vriendin haar versie van het verhaal
nooit heeft kunnen vertellen. Alle werknemers hadden problemen met deze man.
Hij gedroeg zich altijd als een engel als de directrice in de buurt was.
Ze heeft zojuist een vernederende email gekregen waarin staat dat ze absoluut
niet meer het terrein op mag komen en dat haar verboden wordt om contakt op te nemen
met werknemers van dit bedrijf.
Op 1 maart 2014 liep haar 3e tijdelijke contract af. Ze heeft dus ook tot 18 maart daar
zonder contract gewerkt, kwamen we net achter.

Mijn vriendin is absoluut geen roddelmiep, en ze is juist erg loyaal naar andere toe. Wij begrijpen
hier niets van.

We gaan uiteraard van de week nog aangifte
doen bij de politie van aanrandingen...ook al wou zij dit juist voorkomem.
Mensen verbieden contact te hebben met elkaar dat moeten we maar aan Putin over laten. M.a.w., is geen enkele wet dit de werkgever het recht geeft iemand zwijgverbod op te leggen.

Ik denk dat je zeer zwak staat na zoveel tijd nog aangifte te doen. Civiel is er misschien nog wel iets te doen aangezien het ontslag mij onterecht lijkt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door olaf79 »

Teunbosseman schreef:
Harrie Kierie schreef:
Dirk N. schreef: Op 1 maart 2014 liep haar 3e tijdelijke contract af. Ze heeft dus ook tot 18 maart daar
zonder contract gewerkt, kwamen we net achter.
3 tijdelijke contracten met een totale duur van langer dan 36 maanden wordt gezien als een vast contract.

Nu nog aangifte doen zal niet echt geloofwaardig lijken, maar meer een wraakactie.

Dit is een tenminste een reactie waar TS iets mee kan ipv vorige.

Betreffende de aangifte na 1,5 jaar........wel zou me niet verbazen als wel dgelijk geloofwaardig is mede als ze de nu bijna helaas ex collega;s meekrijgt.
Civiel misschien wel, om het ontslag aan te vechten of om een gouden handdruk mee te krijgen. Strafrechtelijk is er wel wat meer bewijs nodig dan dat het een vervelende man was waar iedereen problemen mee had (dat zegt namelijk iedereen die ontslagen wordt)

Dirk N.
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2014 08:58

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door Dirk N. »

Bedankt voor de reacties, wat betreft de aangifte, dit is iets waar ik altijd achter gestaan heb,
Mijn vriendin wou dit voorkomen omdat ze bang was om ontslagen te worden, nu ze daar niet meer bang
voor is gaan we alsnog aangifte doen. Ik besef zeker wel dat dit geen enkele zin heeft maar ik vind dat zoiets gewoon gedaan moet worden. We willen helemaal niet dat deze man ontslagen wordt, of wat dan ook. We willen gerechtigheid.

Het pijnlijk detail is dat ze nog haar werk voor die dag heeft afgemaakt, nadat ze was ontslagen omdat ze haar collega er niet mee wou opzadelen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dirk N. schreef:Bedankt voor de reacties, wat betreft de aangifte, dit is iets waar ik altijd achter gestaan heb,
Mijn vriendin wou dit voorkomen omdat ze bang was om ontslagen te worden, nu ze daar niet meer bang
voor is gaan we alsnog aangifte doen. Ik besef zeker wel dat dit geen enkele zin heeft maar ik vind dat zoiets gewoon gedaan moet worden. We willen helemaal niet dat deze man ontslagen wordt, of wat dan ook. We willen gerechtigheid.

Het pijnlijk detail is dat ze nog haar werk voor die dag heeft afgemaakt, nadat ze was ontslagen omdat ze haar collega er niet mee wou opzadelen.
Uw vriendin laat zich te veel gebruiken. Misschien tijd voor een assertiviteitscursus? Uwv kan daarbij helpen.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Verschrikkelijk. Dat ze daar nog een minuut heeft gewerkt na dat voorval (terwijl die man er ook nog werkte). Dat u dat toegelaten hebt!!!

Maarja, nu is dat al een tijd geleden. Volgens mij is een keer een roddel over je baas, zelfs al zou het niet waar zijn, niet zomaar een reden tot ontslag. Hoewel dit specifieke geval wel erg lastig kan zijn. Maar gelijk ontslag? Misschien een waarschuwing, en als die man het zo erg vind, mag hij aangifte doen van laster.

Ik zou idd rechtsbijstand inschakeken ofzo. Dit kan je niet laten gebeuren. Maarrr: laat uw vriendin nooit of te nimmer meer bij die man in de buurt!!! Als partner heb je ook een verantwoordelijkheid!!!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door ruud_a »

als ze na het aflopen van haar derde contract nog heeft gewerkt, betekent dat niet dat ze volgens de wet automatisch een contract voor onbepaalde tijd heeft gekregen?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door Jolijn »

1,5 Jaar later had ze een gesprek met een collega, in dienst van het bedrijf (dus niet het schoonmaakbedrijf) hij was zijn gal aan het spuwen over deze man, omdat hij zijn werk nooit goed deed, nooit de juiste spullen meenam, er niet was als hij er moest zijn en er wel was als hij niet nodig was. Dit verbaast mijn vriendin helemaal niets omdat zij al 1,5 jaar lang zag hoe deze man zijn werk (niet) deed.
Verder vertelde deze collega dat een andere vrouwelijke collega was lastiggevallen door deze man. (Hij was iets te dichtbij gekomen). Na 1,5 jaar dacht mijn vriendin dat ze eindelijk (in vertrouwen) haar hart kon luchten bij deze collega en ze vertelde wat er toentertijd met haar was gebeurd.


Van dit verhaal, met name ditzou ik, als ik je vriendin was, gebruik maken.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Jolijn schreef:1,5 Jaar later had ze een gesprek met een collega, in dienst van het bedrijf (dus niet het schoonmaakbedrijf) hij was zijn gal aan het spuwen over deze man, omdat hij zijn werk nooit goed deed, nooit de juiste spullen meenam, er niet was als hij er moest zijn en er wel was als hij niet nodig was. Dit verbaast mijn vriendin helemaal niets omdat zij al 1,5 jaar lang zag hoe deze man zijn werk (niet) deed.
Verder vertelde deze collega dat een andere vrouwelijke collega was lastiggevallen door deze man. (Hij was iets te dichtbij gekomen). Na 1,5 jaar dacht mijn vriendin dat ze eindelijk (in vertrouwen) haar hart kon luchten bij deze collega en ze vertelde wat er toentertijd met haar was gebeurd.


Van dit verhaal, met name ditzou ik, als ik je vriendin was, gebruik maken.
Ja, A heeft van B gehoord dat hij iets te dichtbij kwam. Dan sta je natuurlijk ijzersterk.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door Jolijn »

Dat zeg ik niet, dat ze dan ijzersterk staat. Ze is nooit met haar verhaal naar buiten gekomen, tot een collega zijn gal ging spuwen (reactie uitlokken).

"Je hebt de goed sfeer hier verpest, iedereen praat slecht over...(hem)"

Dat is de vriendin van TS niet aan te rekenen, zij heeft het maar aan 1 collega, na anderhalf jaar, verteld, n.a.v. het verhaal van die collega.

Ongeacht of het iets oplevert, zou ik niet nalaten, dit te vermelden.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Jolijn schreef:Dat zeg ik niet, dat ze dan ijzersterk staat. Ze is nooit met haar verhaal naar buiten gekomen, tot een collega zijn gal ging spuwen (reactie uitlokken).

"Je hebt de goed sfeer hier verpest, iedereen praat slecht over...(hem)"

Dat is de vriendin van TS niet aan te rekenen, zij heeft het maar aan 1 collega, na anderhalf jaar, verteld, n.a.v. het verhaal van die collega.

Ongeacht of het iets oplevert, zou ik niet nalaten, dit te vermelden.
Het verhaal van een collega die verteld wat een andere collega overkomen zou moeten zijn. Diezelfde collega speelt het daarna direct door als de vriendin van TS haar gal spuwt. Dat lijkt mij een zeer betrouwbare bron die absoluut geen verhaal "van horen zeggen" verzonnen heeft om haar uit haar tent te lokken.

Moet je zeker even vermelden. Het kan nooit zo zijn dat je daardoor als leugenaar bekent komt te staan.

Wat???? Dat heb ik haar helemaal niet verteld! Zij begon zelf ineens met die laster.

Slim hoor. Iemand die haar aangeeft zal haar vast wel steunen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Onbegrijpelijk ontslag

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wat???? Dat heb ik haar helemaal niet verteld! Zij begon zelf ineens met die laster.

Slim hoor. Iemand die haar aangeeft zal haar vast wel steunen.


Het zou mij niet om steun gaan; ik wilde het gewoon gezegd hebben. Ik zou mij niet zonder weerwoord naar de slachtbank laten leiden.
Ook bij de aangifte "mevrouw, waarom doet u nu pas aangifte?" Daarom.

Gesloten