LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rokers weer de dupe

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Gast »

ach hou op met je domme afspraken joh
Waar heb je 't over?? AFSPRAKEN??? Wie is er nu DOM??

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Regelmatige forummers kennen mij en mijn meningen dan wel stellingen over [mee]roken en nee ik ga niet in herhaling treden.
Kan het echter niet laten op te merken dat de verborgen agenda van de regeling om monumentenzorg te financieren met 'rookgeld' kennelijk niemand is opgevallen.
QM

Stoppen ermee

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Stoppen ermee »

Er is toch niemand die zegt dat je moet roken .Minder bedeelden kunnen ook gewoon stoppen bespaart een hoop kosten aan de gezondheidszorg.

Gast

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Gast »

Ach QM. Doe nu niet net of je toevallig hier even wou reageren . Jij zit met je commentaar over het hele forum, als gast zus of zo! Dus niet zo hypocriet zijn! We kennen je inderdaad al langer dan vandaag!

Christa1975
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2004 22:33

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Christa1975 »

Ik zie niet in wat inkomens nou met roken te maken heeft.

Je rookt omdat je het zelf wil, niemand wordt gedwongen. En of je nu miljonair bent of je hebt een uitkering....
Jij wil roken dus jij moet betalen.


Ik rook zelf niet, maar ik ind het belac helijk dat de overheid iedere keer sigarette belast om zo meer geld te krijgen om ander potjes te vullen.
Ze moeten eens kijken naar hun eigen uitgaves.
Ik las hier al de bouwfraude, maar wat dacht je van het belactingverhaal van de kampers, verbouwing in Den Haag ivm nieuwe rookwetten en vervolgens weer te slopen, de nieuwe werkkamer van ministers inrichten of het UWV pandje wat verbouwd is voor miljoenen. Dat geld hadden ze aan andere dingen kunnen besteden

Robske

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Robske »

Hmmm...

Meer geld nodig voor de monumentenzorg: We plukken de rokers.
Meer geld nodig voor post X: we plukken de automobilisten.
etc, etc.

In de tussentijd besluit de overheid dat de volgende regering een loonsverhoging krijgt van maar liefst 30%. En nu lijkt het alsof diezelfde overheid er alles aan doet om zo snel mogelijk regering-af te zijn, om opnieuw verkozen te kunnen worden...

Ik denk dat ik gauw zorg dat ik minister word, dan heb ik over een maand of 4 er al 30% bij...

Bak

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Bak »

En nu lijkt het alsof diezelfde overheid er alles aan doet om zo snel mogelijk regering-af te zijn, om opnieuw verkozen te kunnen worden...
Dan kunnen ze altijd nog genieten van hun wachtgeld .
Ondertussen is wel alles afgebroken maar dan alleen voor de gewone burger.

botje

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door botje »

Hoe kan het toch zo zijn dat we alles maar slikken en accepteren in deze tijd.

Moet het enige verzetje wat ik heb dan ook nog onbeschoft duurder worden. Ik rook omdat ik dat lekker vindt en ja ik rook van de aldi, ook vanwege de prijs. Maar om dit nu zo aan te pakken, is toch eigenlijk van de zotte. en het geld voor de monumentenzorg. het is ronduit belachelijk.

Maar wij nederlanders slikken dit wel net zoals de benzineprijzen. voor de beeldvorming, daar pakken ze ook al 58% op.

Maar goed het zal wel aan de economische crisis liggen.

wat is trouwens het volgende dat duurder gaat worden??

Minimaatje

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Minimaatje »

Geloof dat een heel stel niet snappen waar ik tegen ageer en toch weer beginnen over wel/niet roken.

Waar het mij om gaat is het feit dat rokers meer moeten gaan betalen om iets te financieren wat absoluut niets met roken te maken heeft!

Straks moeten autorijders extra betalen om kinderopvang te financieren of wordt een pilsje belast met 10% extra om zwembaden oid te onderhouden...

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door rhodi »

bij de vorige verhoging zijn er teveel mensen gestopt met roken.die maatregel heeft al 500milj euro gekost ipv dat het geld opbracht. nu verhogen ze de prijs met "maar" 20 cent in de hoop dat iedereen gewoon doorrookt. vroeger waren de verhogingen zgn voor de volksgezondheid bestemd , nu voor monumentenzorg . je blijft lachen!!!
toch maar weer een gedegen stoppoging ondernemen, al is het alleen maar om de regering (zalm) te pesten.

Gast

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Gast »

Ik koop Marlboro voor 18 euro per slof, dat is 1 euro 80 per pakje en er zijn vele anderen die nu ook sigaretten kopen op deze manier. Dan krijgt de regering dus helemaal niets. Als alle rokers dit nou doen, dan komen ze er vanzelf wel achter dat hun prijs niet meer te betalen is. omgerekend ben ik er toch nog 4 gulden voor kwijt, zoveel kostte een pakje ca 10 jaar geleden in de winkels. Nu gaan ze al over de 8.50 heen. Ze doen hun best maar, ook al drijven ze de prijzen op naar 100 euro per pakje, als je de adresjes weet kun je er veel goedkoper aankomen.

Christa1975
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2004 22:33

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Christa1975 »

indirect betalen we allemaal aan dingen mee die er niks mee te maken hebben.

Nu is het sigarette voor monumenten, maar zo is het altijd al geweest.

Je betaald iets en dat gaat er voor iets anders uit.......

Gast

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 18 Aug 2004 21:23 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Leer eerst een NL te schrijven ipv van een soort sjoebiedoewa-taal
Het is Nederlands en het is i.p.v. en een zin eidigt met een leesteken, in dit geval dus met een punt.
Voortaan maar wat minder agressief reageren en eerst je eigen stoepje schoonvegen?

Gast

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 18 Aug 2004 21:23 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Leer eerst een NL te schrijven ipv van een soort sjoebiedoewa-taal
Hoho!! Ik vergeet nóg een ding:
Het is "Leer eerst eens" i.p.v. "Leer eerst een".
:lol:

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Nee, nog steeds heeft niemand in de gaten waar het echt over gaat.
QM

Gast

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Gast »

Nee, nog steeds heeft niemand in de gaten waar het echt over gaat.

Gast

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Gast »

Waar gaat het dan over???

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Rokers en monumentenzorg. Ligt toch voor de hand.
De monumenten van de [nabije] toekomst financieren en zorgen voor zichzelf!
Fantastisch!
QM

Minimaatje

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Minimaatje »

dat antwoord mag je toelichten QM want ik snap er geen moer van

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Rokers zijn of worden heel snel de monumenten van het heden en de toekomst. Ze zijn overblijfselen van wat eens als normaal werd aanvaard.
QM

Gesloten