LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roken is een smerige gewoonte.

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
De Gezonde Roker

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door De Gezonde Roker »

Wat een geze.ik allemaal. Als die niet-rokers toch last hebben van de rook dan blijven ze toch lekker thuis.
Ik paf lekker door!

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Dus ik zou zeggen 13 jaar geleden lukte het u ook, dus u bent sterk genoeg om nu ook weer te stoppen volgens mij.
Ik wens u veel succes.

bedankt, deze compliment had ik nodig.
ik zal de draad oppakken en wederom stoppen met roken.
daar doe ik ook mijn kinderen veel plezier mee als ik stop met roken.
en het scheelt ook een hoop poen.

groetjes, :D

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een geze.ik allemaal. Als die niet-rokers toch last hebben van de rook dan blijven ze toch lekker thuis.
Ik paf lekker door!
Lekker a-sociaal! U bent degene die overlast veroorzaakt en dan moet IK maar wegblijven??? Hou toch op (met dit a-sociale gedoe, rook lekker door, graag 6 pakjes per dag, des te sneller zijn we van u af, kwestie van tijd)!!

Stefan

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Stefan »

Vol verbazing bekijk ik de reakties op de forum. Ik kan me niet voorstellen dat ex-rokers zich zo harteloos uitlaten over het genot van een ander mens. Laat anderen toch in hun waarde zonder iemand te veroordelen.

groet, een sociale roker.

Irene49

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Irene49 »

Roken moet mogen en ik heb er weinig last van.
Maar..........als mijn rokende buurvrouw haar huis gaat luchten, zit ik heerlijk in een bedompte lucht.
Maar.......... als je wil stappen, zit je toch in de bedompte lucht van de rokers.
Maar..........wij moeten gewoon rekening houden met elkaar, willen rokers roken, doe het dan lekker buiten zodat de mede stappers in een frisse ruimte kunnen staan.
Want............... er zijn meer niet rokers dan wel rokers.
Egoisme dat is er voldoende op deze aardkloot/

R.Schuit
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jul 2003 14:23

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door R.Schuit »


Geplaatst op: 20 Aug 2004 18:21 Onderwerp: Roken is een smerige gewoonte.



Het moest verboden worden omdat het slecht voor de gezondheid is. Ook vind ik dat de meeste rokers asociaal zijn en ABSOLUUT geen respect hebben voor de niet rokers.

Klaare taal en andere anti rokers, hebben jullie er al eens bij stil gestaan wanneer alle rokers zouden stoppen met roken dat:

1) Ook jullie 2 tot 3 keer zoveel belasting moeten gaan betalen?
Want op een pakje sigaretten of shag zit bijna €2,- belasting
2) Er veel minder werk is voor de ( long) artsen?
3) Dat roken minder schadelijk is dan het auto, vracht en bus verkeer in de stad?
4) Wij als rokers/sters al jaren gediscrimineerd worden vooral door diegene die pas gestopt zijn?
Want we mogen zelfs niet eens op een station roken terwijl de stations niet afgesloten zijn
5)Wij als rokers/sters worden als beesten beschouwd en in hokken gestopt?
wij rokers/sters vullen de staatskas behoorlijk.
Een roker die door blijft roken zolang anderen er geen last van hebben.
R.Schuit

dc

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door dc »

1) Ook jullie 2 tot 3 keer zoveel belasting moeten gaan betalen?
Want op een pakje sigaretten of shag zit bijna €2,- belasting
2) Er veel minder werk is voor de ( long) artsen?
3) Dat roken minder schadelijk is dan het auto, vracht en bus verkeer in de stad?
4) Wij als rokers/sters al jaren gediscrimineerd worden vooral door diegene die pas gestopt zijn?
Want we mogen zelfs niet eens op een station roken terwijl de stations niet afgesloten zijn
5)Wij als rokers/sters worden als beesten beschouwd en in hokken gestopt?
wij rokers/sters vullen de staatskas behoorlijk.
Een roker die door blijft roken zolang anderen er geen last van hebben.
R.Schuit
Wat een onzin, hier moet ik even op reageren:


1) Rokers hoeven van mij niet te stoppen, ik wil er alleen geen last van hebben. Maar heb je enig idee hoeveel het roken de gemeenschap kost (gezondheiszorg bijvoorbeeld) .

2) Dat is toch de omgekeerde wereld. Laten we elkaar doodrijden anders is er te weinig werk voor het crematorium?? Wat een onzin. Als er te weinig werk zou zijn voor de artsen kunnen ze zich bezig houden met andere levensbedreigende zaken en betere "service" bieden waar ze normaal niet aan toekomen!

3) Auto's, vrachtwagens en ander vervoer is de ruggengraat van onze economie. En ja, het is natuurlijk slecht voor het milieu maar er wordt door bijvoorbeeld autofabrikanten miljarden uitgetrokken om auto's minder slecht voor het milieu te maken.

4) Zijn de gestopte rokers verantwoordelijk voor het rookverbod op het station?? Heel vreemd. Maar het is toch logisch dat de overlastveroorzaker (in dit geval de roker) aangepakt wordt en niet de nietroker? Als nietroker vraag je er toch niet om??

5) Je word als een beest behandeld? Beetje overdreven, hoor!

Begrijp me goed, ik ben geen anti-roker maar wil gewoon geen last van rook hebben en ben het niet eens met je stellingen. Toch wens ik je veel rookplezier :D

overdevest53
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2004 09:39

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door overdevest53 »

Tsjonge jonge wat zijn we weer gericht op het niet-roken zeg. Zeker een culturele hype of zo in Nederland. Er zijn zoveel dingen slecht en ongezond in deze wereld. Zelf rook ik ongeveer 3 sigaretten per dag en dat bevordert mijn welzijn. Dat is bij andere rokers ook zo. We zijn, bij zoeel dingen in dit land, weer eens doorgeslagen. Rookverbod op de perrons en stations, straks in de cafe's enzovoort, te belachelijk voor woorden. We richten deze samenleving op een zodanige manier in, dat het alleen maar ruimte biedt aan ergernissen. Te veel grenzen trekken levert ook inperking op van tolerantie. Oftewel: we kunnen niets meer van elkaar hebben! En dat hebben we aan ons zelf (elkaar) te danken.

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Dag 10....nog steeds rookvrij....Maar in deze discussie voel ik me toch nog steeds een roker. Ik vind het ook niet erg als er iemand in mijn omgeving rookt, dat gezeur van : 'boehoehoe ik moet meeroken', lekker opzouten, stelletje misselijke fatsoensrakkers. Ga maar eens aan een uitlaat hangen. Of ga je ook bij je buurman zeuren als hij zijn auto start voor je deur?

En dat gezeur van 'als iemand een biertje drinkt heb ik daar geen last van'....rot toch een eind op. Heb je onder de grond gezeten het afgelopen decenia? Je woont zeker niet in een stad? Nog nooit dronken malloten door je straat gehad? Weet je wel wat een schade alchohol elk jaar aanricht? Aan vandalisme, agressie, geweld, ongevallen, aandoeningen, ziektekosten? Geloof me maar, dat is meer dan dat roken de staat kost, want dat levert tenminste ook nog lekker veel duiten op.

Om kort te sluiten: Iedereen moet doen wat ie wil. Ik hoop dat de rokers onder u gewoon lekker door blijven roken tot zij het zelf zat zijn, en dat zij dan ook de wil hebben om ter stoppen, want ik moet zeggen, het bevaltt mij prima, en het is helemaal niet zo moeilijk.

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Geloof me maar, dat is meer dan dat roken de staat kost, want dat levert tenminste ook nog lekker veel duiten op.

Tssssss....op alcohol zit zeker geen accijns. Slechte vergelijking. Maar deze discussie gaat niet over alcohol, auto's ofzo, maar over roken!

Irene49

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Irene49 »

Roken, van mij mogen ze hoor maar:
Iemand die 2 pakjes per dag rookt, en de kinderen alleen middageten met pindakaas geeft omdat normaal beleg niet betaalbaar is, dat is de groots mogelijke egoist die ik ken.
Wel de pakjes sigaretten kopen ten koste van de kinderen!
(ik ken dit persoon)

overdevest53
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2004 09:39

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door overdevest53 »

Dat vermoeden had ik al dat je deze persoon kent. 1 praktijvoorbeeld, en je hebt je oordeel geveld over rokers...............wat zal je een moeilijk leven hebben.

Irene49

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Irene49 »

Gossie wat klets je slap, als ik alle voorbeelden moet opschrijven, ben ik nog wel even bezig hoor.
Net wat ik schreef, iedereen mag van mij roken maar niet ten kostte van derden. Roken en je kinderen minder geven dan ze nodig hebben dat is egoisme.

Irene49

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Irene49 »

En weet je wat..........ik heb een heerlijk leven, ik woon buiten in de frisse lucht (okee als de buuv niet teveel haar woning gaat luchten)
Heb rokende en niet rokende vrienden, dat maakt mij helemaal niets uit.

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Jeetje, ik schrik hier toch altijd zo van!

Notebook

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Notebook »

Ierse pubs missen 40% van de omzet nu er niet meer gerookt mag worden (ANP) Dus word er ook minder gedronken in de kroegen (dat kost wat bealsting die ze waarschijnlijk ergens anders op gaan heffen).

de meeste mensen in de kroeg roken (ca. 80% volgens google) dus zijn dat ook 8 van de 10 dronken lui waar GAST last van heeft, toch ?

Wat wel raar is dat ze niet meer in de kroeg mogen roken binnenkort, terwijl ze daar wel in de meerderheid zijn. Democratisch ??.

Leuke (nutteloze) discussie is dit trouwens, mensen die opgefokt raken omtrent het wel of niet roken. Als iedereen nu gewoon stopt met roken, dan hebben we deze discussie niet meer.

Waar ik dan wel bang voor ben is dat ik dan 5 euro voor een liter benzine moet gaan betalen, ze pakken het vast wel ergens terug.

Dit is iets waar je gewoon niet uitkomt denk ik, maar dat zal blijken na de volgende 54 wellus/nietus reacties ;-)

Rokers leven korter, de gemiddelde leeftijd in Nederland ligt rond de 75, dus de rokers worden maar 65, ze betalen hun hele leven pensioen terwijl ze er nooit van zullen genieten, voor dat geld kunnen ze wel een longtransplantatie krijgen (aldus Harry Jekkers, geweldige conference overigens)

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

de meeste mensen in de kroeg roken (ca. 80% volgens google) dus zijn dat ook 8 van de 10 dronken lui waar GAST last van heeft, toch ?
Kijk, zie je nou wel. Ze veroorzaken dus niet alleen overlast met hun rook maar ooknog heel vaak met dronkenschap!! Hahaha, wat een verhaal!

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door HvdB »

In Ierland zijn de mensen zeer tevreden over het rookbeleid in the pubs. Dus hier ook zo snel mogelijk invoeren. Dan kan ik tenminste gewoon mijn kinderen een keer meenemen naar een Grand Cafe!
Smerige stinkgewoonte is het.

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Wat op zo'n forum schrijven 8)

[email protected]

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door [email protected] »

irene 49 blijf jij daar a.u.b lekker wonen
met je achterlijk gezwets van: ik ken mensen die 2 pakjes p.d roken maar hun kinderen krijgen alleen pindakaas
ik ken ook kinderen van wie een van de ouders vast zit
ik ken kinderen van wie een van de ouders alcoholist is
bla bla bla
als iemand wilt roken dan is dat hun eigen beslissing
en ga jij maar niet buiten lopen in de stad want dan heb je last van uitlaat gassen *****

Gesloten