LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn ING Overzicht

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
gilas

Re: Mijn ING Overzicht

Ongelezen bericht door gilas »

e-chec schreef:Kunt u doorgeven waarom uitprinten beslist nuttig is ?
Omdat een computer kan crashen en de gegevens kunnen verdwijnen,omdat er een virus kan zijn die dat zelfde kan doen,omdat er bedrijven en instanties zijn die alleen een papieren afschrift accepteren,etc.
Maar ja anders dan Olaf en Smillie ben ik niet een persoon met interne kennis dus zal je me wel niet geloven want stel je voor dat je iemand moet geloven die logisch nadenkt want het is gewoon een kwestie van logisch nadenken waarom je iets zou moeten uitprinten.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jun 2014 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd

e-chec

Ongelezen bericht door e-chec »

Tot enige tijd geleden stond de knop Downloaden in het venster Mijn ING Overzicht. Na een update bleek die knop daar verdwenen. Omdat ik niet wist hoe ik nu gegevens moest downloaden heb ik de ING gebeld.

Ik kwam daar binnen bij Klantenservice. Daar kon men mij niet helpen en ik werd doorverbonden. Ook daar was downloaden niet bekend en opnieuw werd ik doorverbonden. Bij dit 3e contact werd mij verteld dat downloaden was verplaatst naar Af en Bijschrijvingen.

Ik trok daaruit de conclusie dat het downloaden van rekeninggegevens op dat moment nog geen algemeen gebruik was. Ik vind ook geen informatie over downloaden op Mijn ING.nl of de ING website, maar misschien zoek ik niet goed.

Voor degenen, die nog niet downloaden en daarin wel geïnteresseerd zijn, geef ik graag de methodiek voor Excel 2010.

* start Mijn ING
* kies voor Af en Bijschrijvingen
* klik op Downloaden. (Aan de rechterkant tussen Zoeken en Afdrukken)
* kies voor Openen. Bepaal de periode die u wilt downloaden door twee datums in te vullen of laat de reeds aanwezige datums staan
* klik op Downloaden. Onder in het beeldscherm wordt gevraagd of u uw csv-document wilt openen of opslaan
* Kies Openen. Het csv-document gaat open maar is onoverzichtelijk
* kies Opslaan als en sla het document op als Excel werkmap
* selecteer de eerste kolom (klik op de letter A links boven). Kolom A wordt actief
* in de werkbalk kiest u voor Data of Gegevens
* u kiest voor Tekst naar kolommen
* klik op de radiobutton Gescheiden
* klik op Volgende
* voeg indien nodig een vinkje toe bij Komma en Puntkomma
* klik op Volgende
* klik op de radiobutton voor Datum en selecteer de datumnotatie DMJ
* klik op Voltooien. Het document is klaar, maar de kolombreedte moet nog worden aangepast.
* klik op het vakje links van A en boven 1. Het hele tabblad wordt nu actief.
* dubbelklik op een streepje tussen twee kolomletters (bijv. tussen A en B)

Wilt u alle bedragen in twee decimalen nauwkeurig ?

* selecteer kolom G, de kolom met de bedragen (klik op de letter G). Kolom G wordt actief.
* klik op Start (tussen Bestand en Menu). Er gaat een venster open.
* klik boven Getal op het pijltje naast Standaard
* klik geheel onderaan op Meer getalnotaties
* het venster Celeigenschappen gaat open. Kies daar Getal.
* klik binnen dit venster opnieuw op Getal. Er gaat weer een venster open.
* standaard is hier bij Decimalen 2 ingevuld. Klik op OK. Alle bedragen worden nu in 2 decimalen weergegeven.

Momenteel kunnen de gegevens van de laatste 15 maanden in één keer worden gedownload. Vroeger was dat 6 maanden. Het is handig om regelmatig een backup van de computer te maken, dan kan een computercrash geen schade aan rekeninggegevens veroorzaken.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Momenteel kunnen de gegevens van de laatste 15 maanden in één keer worden gedownload. Vroeger was dat 6 maanden. Het is handig om regelmatig een backup van de computer te maken, dan kan een computercrash geen schade aan rekeninggegevens veroorzaken.
Ook na een computercrash zijn zonder backup nog alle rekeninggegevens beschikbaar, want deze staan op de server van de bank en dat is voldoende. :lol:
Zelf zoals je aangeeft 15 maanden terug.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

olaf79 schreef:
e-chec schreef: Maar voor alle duidelijkheid, ik verlang geen veranderingen in de systemen van banken. Alle codes, kenmerken, omschrijvingen met uitsluitend cijfers enz. enz. moeten vooral blijven. Alleen zou ik graag zien dat banken de wensen van hun particuliere klanten inventariseren en daar rekening mee houden. Bijvoorbeeld aanvullende gegevens verstrekken voor de particulier en die op de websites goed in beeld brengen.

Dat is tot nu toe naar mijn mening te weinig gedaan.
Ik heb je vertelt dat ik in het verleden betrokken ben geweest bij ontwikkel trajecten voor dit soort sites. Dat gaat niet in de trant van laten we even een site in elkaar frutten en dan zien we wel. Er worden klantpanels gevormd uit een zorgvuldig geselecteerde representatieve groep klanten. Die hebben heel veel te vertellen in zo'n traject. Maar natuurlijk niet alles. Uiteraard gaat het wel om praktische en wettelijk toegestane suggesties. Er wordt dus niet over een nacht ijs gegaan.
Volgens mij heeft ING voor mijning ook zo'n klanten panel, dus misschien is het handig je daarvoor aan te melden?
Alsjeblieft niet. :shock: Ik ben tevreden met mijn ING zoals het nu is, de wijzigingen die TS wenst blief ik helemaal niet.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:Alsjeblieft niet. :shock: Ik ben tevreden met mijn ING zoals het nu is, de wijzigingen die TS wenst blief ik helemaal niet.
Das precies het probleem waar je altijd tegen aan loopt. Je kunt niet iedereen tevreden stellen. Daarom wordt er soms voor de gulden middenweg gekozen.

e-chec

Maar voor het overige is mij duidelijk dat het gros van de frequent reagerende forumbezoekers het niet met mij eens is. Ik leg mij daarbij neer.

Ik zou wat betreft de betaling van de ING hypotheek graag begin juni in mijn ING Overzicht lezen “Achteraf betaling mei 2014.” U geeft de voorkeur aan: “Omschrijving:NOTA INZAKE HYP.NR.”

Mijn keuze voor de betaling aan De Volkskrant zou zijn: “Vanaf 30 mei 25 kranten.” U vindt dat “Omschrijving: 400005021878893 AB” beter is.

Als de Vereniging Eigen Huis mij een incasso meldt, dan zie ik daar liever bij staan “jaarabonnement mei 2014 t/m april 2015” dan wat er echt staat, “Omschrijving:A2680127”. Dat ziet u anders.

U bent duidelijk. Een meerderheid heeft een andere mening dan ik. Bedankt voor uw reacties. Ik trek mijn voorstel in.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jun 2014 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79

e-chec schreef:Dag olaf79,

U reageert op een contact tussen smilie en mij van gisteren, maandag. Ik wil daarop graag reageren, maar ik ben nog steeds heel benieuwd naar het antwoord op een vraag, die ik zondag al aan u stelde.

U hebt mij verzekerd dat ik mijn digitale afschriften beslist moet uitprinten. Ik heb u met argumentatie aangegeven dat ik niet begrijp waarom. Kunt u doorgeven waarom uitprinten beslist nuttig is ?

e-chec
De voorwaarden bij de meeste banken stellen dat u regelmatig, doch minimaal 1x per maand uw bankrekening moet checken op fouten, onregelmatigheden etc. Met een print kunt u bewijzen dat u bent in gelogd, dat u de boel hebt bekeken en hebt uitgeprint. U heeft dan in ieder geval aangetoond moeite te hebben gedaan om e.e.a. te checken.
Een tweede reden is dat het papier een soort backup is voor de computer. Stel er is storing of uw computer doet het niet en u moet snel wat nakijken dan heeft u dat op papier
Daarnaast is uit divers onderzoek gebleken dat mensen vanaf papier beter lezen en sneller fouten ontdekken. Vandaar dat de nederlandse bank, banken verplicht stelt op verzoek van de klant nog rekeningafschriften op papier toe te sturen. Banken hadden dit al lang willen afschaffen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

e-chec schreef:Maar voor het overige is mij duidelijk dat het gros van de frequent reagerende forumbezoekers het niet met mij eens is. Ik leg mij daarbij neer.
Het gaat er niet alleen om of men het met u eens is of niet, het gaat er ook om dat een deel van uw bezwaren niet aan de bank ligt, maar aan degene die de opdrachten verstrekt. Dat er voor u onlogische omschrijvingen zijn, heeft vooral te maken met hoe de incasseur de omschrijving opgeeft. En weinig met ING.

Voor de manier waarop die gegevens vervolgens bij de ING op het scherm wordt getoond, is al aangegeven dat de verschillende manieren zowel voordelen als nadelen hebben. Wat u de meest prettige manier vindt, kan voor anderen juist onhandig zijn. Hierin is dus geen 'goed' of 'fout'. Het kan best zijn dat wat mijn voorkeur hierin heeft, niet de voorkeur van de meerderheid is. En deze voorkeuren zijn ook aan verandering onderhevig.

Maar juist daarom kan het ook goed zijn dat de ING dit wél gaat aanpassen. Om de voorkeuren van de mensen te peilen, zo is ook aangegeven, zal de bank waarschijnlijk van een soort test- of klantenpanel gebruik maken. Vandaar dat ook de tip is gegeven om contact met ING op te nemen om uw voorkeur aan te geven en om te zien of u wellicht aan zo'n klantenpanel zou kunnen meedoen.

Ik zou dus vooral níet uw voorstel intrekken, maar via een andere weg kijken of u uw doel kunt bereiken.

olaf79

Het lijkt me niet echt zinvol dit topic nog verder voort te zetten...TS heeft voldoende info om verder te kunnen...

e-chec

olaf79,

Ik ben het helemaal met u eens. Dit topic kan ook wat mij betreft worden gesloten.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jun 2014 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Vladdermuis

Ongelezen bericht door Vladdermuis »

verwijderd, omdat mijn verhaal nauwelijks goed wordt gelezen. Ik vermeld tot twee keer toe dat ik speciaal pakket heb.
Laatst gewijzigd door Vladdermuis op 22 aug 2014 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Ik vermoed, weet haast zeker, dat het niet de kosten zijn van de bank waar u klant bent, maar dat het de kosten zijn van de bank in het buitenland waar u het geld opneemt. Die kosten van de bank in het buitenland vallen buiten het betaalpakket wat u heeft bij uw bank hier in Nederland.

eleven

CB schreef:Ik vermoed, weet haast zeker, dat het niet de kosten zijn van de bank waar u klant bent, maar dat het de kosten zijn van de bank in het buitenland waar u het geld opneemt. Die kosten van de bank in het buitenland vallen buiten het betaalpakket wat u heeft bij uw bank hier in Nederland.
Zijn geldopnames binnen EG niet gratis?
Mits het aan de geldautomaat staat aangegeven.

CB

Het gaat er meer om wat banken doen en niet wat banken wel of niet mogen kennelijk.

http://financieel.infonu.nl/geld/66845- ... -niet.html

eleven

CB schreef:Het gaat er meer om wat banken doen en niet wat banken wel of niet mogen kennelijk.

http://financieel.infonu.nl/geld/66845- ... -niet.html
Dat bedoel ik dus, bij deze banken staat het aangegeven, dat kosten in rekening gebracht worden.

CB

Je leest niet goed! In het artikel staat, dat ze het met een sticker moeten aangeven. Er staat niet dat de banken het ook keurig doen.
Laatst gewijzigd door CB op 21 aug 2014 18:53, 5 keer totaal gewijzigd.

eleven

CB schreef:Je leest niet goed! In het artikel staat, dat ze het met een sticker moeten aangeven. Er staat niet dat de banken het ook keurig doen.
ik weet het ook, als banken dit aan de geldautomaat aangeven, dat er kosten zijn, bij het pinnen.
Of dit een sticker of een plaatje is, maakt geen verschil.
Trouwens gaat het in jou link om Duitse banken, maar in het algemeen, zijn pin transacties in de EU gratis.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 aug 2014 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: irrelevante bijdragen verwijderd

CB

In het artikel wordt ook gesproken over Italiaanse, Franse en Portugese banken.
In landen als Italië, Frankrijk en Portugal gebeurt dat ook wel.
Verder wordt er in het artikel vermeld, dat er geen kosten gerekend worden voor het pinnen maar wel voor het gebruik van de geldautomaat.
Volgens de regelgeving mag een bank binnen de EU dus geen extra kosten in rekening brengen voor het pinnen. De Nederlandsche Bank geeft echter aan dat een bank wel kosten in rekening mag brengen voor het gebruik van de geldautomaat.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 aug 2014 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante bijdragen verwijderd

eleven

CB schreef:In het artikel wordt ook gesproken over Italiaanse, Franse en Portugese banken.
Verder wordt er in het artikel vermeld, dat er geen kosten gerekend worden voor het pinnen maar wel voor het gebruik van de geldautomaat.
Volgens de regelgeving mag een bank binnen de EU dus geen extra kosten in rekening brengen voor het pinnen. De Nederlandsche Bank geeft echter aan dat een bank wel kosten in rekening mag brengen voor het gebruik van de geldautomaat.

Op de eerste plaats is dit artikel van 2011 of deze situatie nog overal van toepassing is, betwijfel ik.
Ben in deze landen nog geen een keer tegengekomen, dat ik extra kosten heb moeten betalen.

Vladdermuis

Ongelezen bericht door Vladdermuis »

verwijderd, omdat mijn verhaal nauwelijks goed wordt gelezen. Ik vermeld tot twee keer toe dat ik speciaal pakket heb.
Laatst gewijzigd door Vladdermuis op 22 aug 2014 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten