Om een smartphone te mogen doorzoeken, moet de politie binnenkort eerst toestemming vragen bij de rechter-commissaris. Blijkbaar was daar tot nu toe nooit goedkeuring voor nodig.
Lees hier meer: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... oorzoeken/
Wat vind jij daarvan?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Toestemming om smartphones te doorzoeken
-
Re: Toestemming om smartphones te doorzoeken
Politiestaat Nederland. In een vrij land leven we al lang niet meer.
Eigenlijk is het woord "surveillancestaat" beter.
-
Wat mij betreft mag het blijven zoals het is en mogen ze nog veel meer controleren. Met al die extremistische bedreigingen van die godsdienstwaanzinnigen is er niets meer veilig. Dus liever dat ze mijn telefoon aftappen als dat er tijdens het winkelen in de supermarkt een bom afgaat.
Dan moet je toch blij zijn met dit nieuws?Bob Schurkjens schreef:Politiestaat Nederland. In een vrij land leven we al lang niet meer.
Ik heb overigens nooit een gevoel van "onvrijheid" in Nederland. Je kunt gaan en staan waar je wilt zonder dat iemand de mogelijkheden belemmerd.
Overdrijven is ook een vak. Hoeveel bommen zijn er in Nederland al door godsdienstwaanzinnigen afgegaan? Als je ergens bang voor bent kan je beter pleiten voor het afschaffen van gemotoriseerd verkeer: dat zorgt voor oneindige veel meer doden per jaar.Josephien12 schreef:Wat mij betreft mag het blijven zoals het is en mogen ze nog veel meer controleren. Met al die extremistische bedreigingen van die godsdienstwaanzinnigen is er niets meer veilig. Dus liever dat ze mijn telefoon aftappen als dat er tijdens het winkelen in de supermarkt een bom afgaat.
Het kunnen ook andere extremisten zijn natuurlijk.GJvdZ schreef:Overdrijven is ook een vak. Hoeveel bommen zijn er in Nederland al door godsdienstwaanzinnigen afgegaan? Als je ergens bang voor bent kan je beter pleiten voor het afschaffen van gemotoriseerd verkeer: dat zorgt voor oneindige veel meer doden per jaar.Josephien12 schreef:Wat mij betreft mag het blijven zoals het is en mogen ze nog veel meer controleren. Met al die extremistische bedreigingen van die godsdienstwaanzinnigen is er niets meer veilig. Dus liever dat ze mijn telefoon aftappen als dat er tijdens het winkelen in de supermarkt een bom afgaat.
als het nou gaat met of zonder toestemming; ik heb toch niets te verbergen
in privacy geloof ik toch allang niet meer
in privacy geloof ik toch allang niet meer