Ik ben al enkele jaren klant bij Hi als het gaat om het mobiele telefoonabonnement.
De afgelopen jaren tevreden, totdat ik in mei 2014 telefonisch werd benaderd om mijn abonnement te verlengen. Omdat toestellease niet meer werd aangeboden heb ik qua bel/data bundel een vergelijkbaar abonnement zoals ik al had afgesloten. Tevens ontving ik een Nokia Lumia 920 smartphone.
Het toestel werd netjes afgeleverd en ik verwachtte net als vorig abonnement toch wel 2 jaar zorgeloos plezier van mijn nieuwe Nokia Lumia te hebben.
Niets was minder waar. Na een week werkt het toestel ineens niet meer. Met geen mogelijkheid kan hij worden opgestart. Dan maar bellen met Hi klantenservice. Die verwijzen naar de KPN winkel in Kerkrade. Daar is men niet echt bereidwillig om het toestel in ontvangst te nemen, maar na een tijdje besluit men het toch ter reparatie in te nemen. Van een leentoestel kan volgens Hi geen sprake zijn dat staat immers in de voorwaarden en zo wordt me door Hi via mail verteld "u heeft de overeenkomst zelf afgesloten" . Met andere woorden niet zeuren. Op de vraag hoelang dit duurt antwoord men kort met "2 weken".
Na 2 weken toestel ophalen met de hoop dat alles nu verholpen is. Na 6 weken werkt het touch-screen scherm niet meer. Maar weer terug naar de KPN winkel. Het verhaal van vorige keer herhaald zich weer.
Geen leentoestel, weer 2 weken geen smartphone, weer 2 weken gewoon abonnementsgeld betalen.
Ik vraag me dan ook af wat de waarde van de app van Antoinette is in dit geval.
Ik heb geen deugdelijk toestel ontvangen en wordt gewoon door Kpn en HI weggestuurd.
Ben blij als deze overeenkomst bij Hi is afgelopen want hier zien zij me niet meer terug
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gsm abonnement Hi
-
drukbaasje
gsm abonnement Hi
- Bijlagen
-
- Reactie Hi op klacht.doc
- (28.5 KiB) 21 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Re: gsm abonnement Hi
Goede dag, ik heb ook zoiets meegemaakt en kreeg tot 2x toe een andere telefoon en bij beide is de telefoon niet goed na nummer 3 ook een reparatie maar wel een leen toestel maar mobiel heeft nooit 100% gewerkt zoals het hoort problemen met het geluid blijven aanhouden. Mijn mening ga nooit naar een winkel enorm slechte ervaringen mee. ik kreeg het gewoon voor elkaar via de telefoon en een klachten brief schrijven wie weet helpt het je wel want indd 2 x 2 weken geen telefoon hebben maar wel betalen ervoor klopt niet ik kreeg netjes mijn geld terug en nog wat extra dus wie weet voor u??? suc-6 ermee het is niet fijn ik weet er alles van en ik denk niet dat ik ooit nog via hi iets ga afsluiten.
Fijn dat u hier uw onderbuikgevoel als feiten neerzet, maar kunt u dit ook wettelijk onderbouwen? Dat dacht ik al.joze1985 schreef:want indd 2 x 2 weken geen telefoon hebben maar wel betalen ervoor klopt niet
Volgens mij is er recent nog een uitspraak geweest van de rechter hierover. Het abonnement bevat een component voor de huur van het toestel en dus heb je recht dit component af te trekken van de rekening zolang je niet over toestel beschikt.
Nou we krijgen straks weer heel wat citaten te lezen ....ik verheug me nu al.