LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelicht door locomotief

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Sander37
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2012 18:57

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door Sander37 »

Ook ik ben hier helaas ingetrapt door een leuke vriendelijke dame. Het bedrag van € 39,80 is ook bij mij afgeschreven en heb nog geen pakket ontvangen. Ik heb daarom ook het geld terug laten boeken.

Het adres wat hun vermelde is:

De Locomotief
Postbus 4090
7200 BB Zutphen
Telefoon: 0575-548946
Email: [email protected]

mvdberg77
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2012 22:24

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door mvdberg77 »

Hallo,

Ook ik ben er toen ingetrapt maar ik heb wel 4 maanden lang een pakket ontvangen. Ik had via de mailadres opgezegd en kreeg ook van Linda Jansen een mail terug dat dat alleen schriftelijk kon. Nu is er begin van de maand 39,80 afgehaald maar nu dus geen pakket ontvangen. Ik heb dus een mailtje gestuurd. Ben benieuwd of ik antwoord krijg. Hoe is het nu bij jullie uiteindelijk gegaan? Is het bij iemand nog gelukt om eraf te komen?

Groetjes.

MDU
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2012 16:56

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door MDU »

Als je van ze af wilt, moet je volgens mij meteen aangetekend doen, want ik heb twee brieven aan ze verstuurd, waarin ik duidelijk vraag om een bevestiging, die ontvang ik echter niet.
Morgen gaat het er per aangetekende brief uit.

Dit bedrijf is niet te vinden op internet, hebben geen telefoon nummer, alleen een postbus adres. Dit is altijd bedenkelijk als een bedrijf zich zo erg verstopt...

jenjas
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2012 11:21

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door jenjas »

Ook ik ben zo stom geweest hierin te trappen.
Ga met mn dochter van 11 naar de huishoudbeurs en wordt buiten door een dame aangesproken. Leuk proefabonnement voor eenmalig €9.95. Bij thuiskomst nog eens gelezen en bleek voor 4 mnd per maand te zijn. De vlg week was een bedrag van €39.80 afgeschreven van mijn rekening. Toen de pakketten kwamen bleken die niet veel soeps te zijn en heb ik dan ook een schriftelijke opzegging gedaan. Wat scherts mijn verbazing dat er na 4 mnd gewoon een nieuwe afschrijving voor weer 4 mnd was gedaan!
Gelijk gestorneerd en opgebeld maar nee hoor geen briefje gehad, ik moest gewoon betalen! Nog geen dag later een herinnering en een week later een brief van Intrum Justitia!
Ik heb het bedrag maar overgemaakt want daar zit ik ook niet op te wachten... Vervolgens al 2 keer weer een opzegging gedaan met de eis binnen 14 dagen een bevestiging te sturen!
Nou ho maar... Geen respons. Met bellen wordt je doorgestuurdt naar een andere voicemail box. Nu dus maar een mail gedaan met de eis binnen 24 uur te reageren anders juridische stappen te nemen.
Jenny schreef op 2012-10-05 11:22:

Geachte,

Reeds tweemaal heb ik u een opzegging van mijn abonnement gestuurd met daar in de eis binnen 14 dagen een bevestiging terug te zenden.
Met deze mail geef ik u nog eenmaal de kans hier aan te voldoen binnen de termijn van 24 uur.
Mocht u hier geen antwoord op geven zie ik mij genoodzaakt juridische stappen te ondernemen….

Hoogachtend,
Jenny Pereboom


En kreeg 7minuten!!!!!! later het volgende bericht!

Geachte mevrouw Pereboom,
Uw opzegging is in goede orde ontvangen en verwerkt op 18-09-2012, deze is aan u bevestigd.
U ontvangt het laatste pakket in de maand December, na deze levering zult u uit ons systeem worden verwijderd.

---
Met vriendelijke groet,

Linda Jansen

De Locomotief
Postbus 4090
7200 BB Zutphen
Wel vreemd want ik heb de tweede brief namelijk op 18 september opgestuurd :) Wist niet dat het tegenwoordig zo snel ging bij TNT Post.


"Dringende" taal kunnen dus helpen...

Elinee-1990
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2012 08:18

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door Elinee-1990 »

Hallo allemaal,

ik ben een tijdje geleden ook in de verhaaltjes van een vriendelijke dame van de locomotief getrapt.. :( Ik heb wel veel pakketten ontvangen, maar de beloofde prijs klopte ook niet! Bovendien zijn de pakketten echt waardeloos, mijn dochter van 10 maanden heeft er niets aan!

Hier de contactgegevens:
De Locomotief
Postbus 4090
7200 BB Zuphen
Telefoon: 0575-548946
[email protected]

Elinee-1990
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2012 08:18

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door Elinee-1990 »

Tsjonge, wat een drama en wat baal ik hiervan!
Heb vorige week 2 aangetekende brieven verstuurd, één met een lange brief om de machtiging tot automatische incasso in te trekken en één met het opzeggingsbriefje. Heb nog niks gehoord van de Locomotief. Als ze deze week nog niet reageren ga ik ook bellen.
Heb verder van alles kopietjes gemaakt en heb ook 2 verzendbewijsjes, dus ik heb zoiets van ze kunnen ons NIKS maken!
Ik studeer sinds dit jaar Rechtsgeleerdheid en mijn lerares Privaatrecht heeft al gezegd: je kan nooit, maar dan ook nooit de rest van je leven vastzitten aan een contract wat je niet wilt..
En als het nodig zou zijn, er schijnen hier bij Tros Opgelicht erg goede advocaten te zijn! En dan kunnen we ons geld terugkrijgen zo zei ze..

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door ArneLH »

Elinee-1990 schreef:Heb verder van alles kopietjes gemaakt en heb ook 2 verzendbewijsjes, dus ik heb zoiets van ze kunnen ons NIKS maken!
Ik studeer sinds dit jaar Rechtsgeleerdheid en mijn lerares Privaatrecht heeft al gezegd: je kan nooit, maar dan ook nooit de rest van je leven vastzitten aan een contract wat je niet wilt..
Een woord: ontvangsttheorie.

Elinee-1990
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2012 08:18

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door Elinee-1990 »

Ik weet dat dat de ontvangstheorie is..

Zo te zien zijn er veel mensen die problemen hebben met de Locomotief. Waarom slaan we de handen niet in elkaar en proberen we er met z'n allen werk van te maken?

Elinee-1990
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2012 08:18

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door Elinee-1990 »

Ik ben volgens mij van ze af :D


Geachte mevrouw van der wekken,

Uw beide schrijven zijn in goede orde ontvangen en verwerkt in ons systeem op 22-10-2012, eveneens is uw adreswijziging doorgevoerd, een bevestiging is reeds aan u verzonden.

U ontvangt het laatste pakket in de maand November, na deze levering zult u uit ons systeem worden verwijderd.



---
Met vriendelijke groet,

Linda Jansen

familieromme
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2012 17:52

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door familieromme »

Wij zijn dit jaar naar blijdorp geweest en er kwam een aardig vriendelijk vrouwtje of onze zoon geinteresseerd was in nickolodeon. een aanbieding gehad voor 4 pakketen voor een bepaald bedrag verder geen verplichtingen en na ontvangst van die pakketen stopte de lidmaatschap. 1e pakket ontvangen, niet doorhebben dat we er ingeluisd zijn, toch wel weinig boekjes, maar nog geen belletje gaan rinkelen. 2e pakket binnen gekregen, ook eigenlijk wel weinig boekjes, prijs maar es gaan kijken achterop het boekje en toen zag ik dat de prijzen van de boekjes wel heel erg goedkoop waren, vergeleken met wat je moet betalen van het abbonement van €39,80!!Nu vonden we dat heel raar, keken op de afschriften en zagen dus dat er 2 keer €39,80 in april en in augustus was afgeschreven, en geen 9,95!We willen dit natuurlijk opzeggen, dus ik kijk op google, tik de locomotief in, kom ik opeens een hele waslijst tegen met mensen die opgelicht zijn door de locomotief!amai!!wij zijn er dus ook ingestonken!!weet alleen niet goed wat we moeten doen, maar onze opzegging krijgen ze ook zeker!

Cinytje
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2012 05:48

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door Cinytje »

Ik heb hier voor nergens getekend niemand over gesproken en kreeg ineens aanmaningen van locomotief ik wist niet een wat dit was of wa het verkocht nou begrijp ik dus kinderboeken ik ben 26 en heb geen kinderen?!?! Mij een raadsel hoe ik hier aan kom maar betere vraag hoe kom ik hier vanaf??

linda19091979
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2013 17:44

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door linda19091979 »

Ook wij hebben negatieve ervaringen met de Locomotief. We hebben een abonnement afgesloten voor 4 maanden. Daarna zou het automatisch stoppen. Niet dus! Ik heb half oktober een brief gestuurd om het op te zeggen, nooit een reactie op gehad. Ik heb een mail gestuurd, kreeg ik van diezelfde Linda Jansen een mail terug dat het pas per maart ophield! Ik ben mails blijven sturen, maar heb nooit meer een reactie gehad. Nu weer het nieuwe pakket binnengekregen. De boeken komen niet overeen met de waarde van 40 euro, al beweren zij van wel. Ik denk dat ik morgen naar de bank ga om het rekeningnummer te laten blokkeren. Iemand nog tips hoe ik hier anders vanaf kom? Alvast bedankt!

j.eanine
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2013 11:52

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door j.eanine »

Ook wij hebben het gedaan, vorig jaar bij de Monster Jam in Arnhem.
Aangesproken door een aardige dame, en jawel, een pakket rijker. Bedrag eind oktober afgeschreven, november het eerste pakket, maar daarna niet meer.
Mailtje gestuurd met de vraag of het pakket van december nog moet komen omdat we het niet ontvangen hadden. Dit was half januari. En er bij gezet dat we het abonnement willen beeindigen.
Antwoord: per mail opzeggen kan niet, maar wel het pakket gekregen.
Nu weer het zelfde probleem, geen pakket. Maar weer een mailtje.
Het is wel mogelijk om op te zeggen, maar dan schriftelijk: het adres staat op de bestelbon en op de welkomstbrief.
Vandaag gaat mijn opzegging de deur uit, met de kopie achter de hand. Je kan de bestelbon opsturen naar het adres dat erop vermeld staat.
Succes.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door Jolijn »

Weet je waarom je per brief op 'moet' zeggen? Dan kan Locomotief beweren dat ze die niet (of te laat) ontvangen hebben.
Als je iets opstuurt, zal het aangetekend moeten of je stuurt je brief per reguliere post EN per mail en vraagt om een reactie als de gewone brief niet ontvangen is.

hage0036
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2008 22:05

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door hage0036 »

Beste mensen,
Ik dacht ik ga het abonnement opzeggen van de Locomotief. Mijn dochters zijn er te oud voor en het geld wat ik er voor moest betalen in verhouding met wat ik kreeg is erg veel. Nu heb ik de brief en geel briefje contract getekend, maar ik wilde graag even telefonisch contact hebben met de locomotief. Na een paar keer geprobeerd te hebben namen ze niet op en kreeg ik een voicemail, die ik niet in kon spreken. Ik ga het nu aangetekend opzeggen, dus ben benieuwd of mij het lukt, maar mensen ik ben erin getrapt in de leuke praatjes van de betreffende dame. Ik doe dit echt nooit meer. Jullie horen nog hoe het is afgelopen, maar veel geld is het wel voor spullen die je ergens anders goedkoper kan krijgen.

gwen

zakelijk1986
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2013 13:08

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door zakelijk1986 »

Mensen de echte adres van dit bedrijf heb ik opgespoord door even te zoeken naar de registratie van de kamer van koop handel.
En raad eens hun vestiging zit niet eens in de buurt van Zutphen.


Geselecteerde inschrijving
Help
Naam: de Locomotief
Vestigingsadres: Jan Prinshof 32
Vestigingsplaats: 3031NK Rotterdam
KvK-nummer: 54081416
Vestigingsnummer: 000023902442
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Meschien hebben jullie er nu wat meer aan.

hage0036
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2008 22:05

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door hage0036 »

Beste mensen,
ik heb vorige week het abonnement opgezegd van de locomotief. Wel met de mededeling dat ik reacite verwacht binnen 5 dagen en dat kreeg ik. In hun brief kreeg ik terug dat ik per maart uit hun systeem ben. Nu nog zien dat ze dan ook echt geen geld meer van mijn rekening halen in maart. Hun reactie was dus snel en ik had mijn brief gestuurd naar de postbus in Zutphen. Ben benieuwd of ik er nu ook echt vanaf ben.
gr gwen

hage0036
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2008 22:05

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door hage0036 »

linda19091979 schreef:Ook wij hebben negatieve ervaringen met de Locomotief. We hebben een abonnement afgesloten voor 4 maanden. Daarna zou het automatisch stoppen. Niet dus! Ik heb half oktober een brief gestuurd om het op te zeggen, nooit een reactie op gehad. Ik heb een mail gestuurd, kreeg ik van diezelfde Linda Jansen een mail terug dat het pas per maart ophield! Ik ben mails blijven sturen, maar heb nooit meer een reactie gehad. Nu weer het nieuwe pakket binnengekregen. De boeken komen niet overeen met de waarde van 40 euro, al beweren zij van wel. Ik denk dat ik morgen naar de bank ga om het rekeningnummer te laten blokkeren. Iemand nog tips hoe ik hier anders vanaf kom? Alvast bedankt!
Beste Linda,
Ik heb het abonnement inderdaad per aangetekende post opgezegd en een copie van het gel brief contracje erbij gedaan. Ik kreeg binnen 5 dagen reactie, dat ik per maart 2013 uit hun systeem ben. Dit had ik wel in de brief die ik erbij deed vermeld. Misschien helpt je dit, succes ermee.

misskuss
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2008 20:25

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door misskuss »

hoi allemaal,

ik heb tot op het laatste moment alles tegen gehouden en het aan laten komen op een brief van een deurwaarder.

Heb het eerste bedrag gelijk laten storneren en mijn bank gaf zelf aan dat ze de tegenrekening met een blokkade zouden laten staan zodat er in de toekomst ook geen geld afgeschreven kon worden.

Ik heb zowel mondeling als schriftelijk contact gehad met de man aldaar en nadat ik duidelijk had gemaakt dat ik onwetend was, nalatigheid verweten heb naar Locomotief. De man bleef keurig en correct en wist waarschijnlijk wel dat het een verloren zaak voor het bedrijf zou zijn.

Uiteindelijk heeft deze hele zaak me een postzegel gekost, een hoop ergernis en een goed verhaal voor op verjaardagen.

peggy1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2014 15:38

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door peggy1970 »

mijn moeder is ook dupe van locomotief.. toevallig vanmorgen de bankafschriften nagekeken. en dit dus ook al een poosje ( vanaf 2011) maar omdat ze op leeftijd is heeft ze er eigenlijk nooit na gekeken ben het even gaan uitpluizen en stuiter dus hier op tros radar.. jeetje wat een verhalen, ik heb meteen gebeld.. niks dus.. dan maar een mail dat ze binnen 5 dagen móeten reageren anders juridische stappen dus ben benieuwd, ook maar meteen de bank gebeld ( ING) en stop gezet ( dit ging automatische)
ze hebben 2 bedragen kunnen storneren. dus ze heeft in ieder geval wat terug.. ik moest de rest van de afschriften opsturen met het verhaal erbij ..net dus gedaan.. hun gaan bemiddelen zeggen ze, dus afwachten... snap niet hoe ze aan het rekeningnummer van me moeder komen, en ze heeft ook nooit ergens voor getekend? het mooiste is ze heeft die pas nooit bij haar want hier word alleen haar hypotheek van afgehaald en spaart ze op...
raar verhaal allemaal.. ik hoop dat iemand nog tips heeft voor wat ik kan doen..
het lijk mij als ze niet met een getekend stuk komen er ook niets kan gebeuren want ze moeten toch een contract hebben lijkt mij ?? je bent er maar even druk mee :oops:

ojaa ze heeft ook nog nooit iets gehad van die mensen.. dus raar.

Gesloten