LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koop overeenkomst

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door Gast »

een koopcontract dat de fokker opzet is niet rechtsgeldig, dan zou het getekend moeten worden bij een notaris, dan is het wel rechtsgeldig

een koopcontract is dus een mooi verhaaltje maar het stelt echt geen ene fluit voor!!

rommel 80

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door rommel 80 »

Ik heb mijn pup gekocht MET koopovereenkomst en garantie van een jaar. Niet bij een broodfokker maar wel bij iemand die pups fokt voor z'n brood. Ze is trouwens nu een jaar en hartsikke gezond en zeer sociaal :D
Iedere koopovereenkomst schriftelijk of mondeling heeft zich te houden aan de wet. Staan er andere zaken in je koopovereenkomst, pech dan voor de fokker in dit geval. Je hebt dus altijd garantie op een aankoop in Nederland. Bij dieren geldt dat voor zieke dieren als je ze koopt en voor 'bekende' afwijkingen bij aankoop. Onder bekende afwijkingen wordt o.a. erfelijke ziektes waar de ouders op getest hadden moeten zijn, of ziektes waar de ouders drager van zijn, het is dan niet de eerste keer dat ze een dergelijke ziekte hebben doorgegeven.
Natuurlijk kan je pup ook overlijden aan iets waar de fokker geen invloed op kan hebben en ook niet op getest kan hebben met zijn ouderdieren! In mijn geval is b.v. het testen op kooikerverlamming (waar je kooikerpup binnen een jaar aan overlijdt) niet mogelijk. Pas als er een pup daaraan is overleden (en dat zal toevallig maar die van jou zijn :( ) wordt de naaste familie van de fok uitgesloten. En ja ik zou bij overlijden ook een nieuwe pup krijgen, maar of ik dat zou willen? Dan toch eerst bij de rasvereniging uitgebreid informeren wat er van de ouders bekend is!
In een winkel een dier kopen: moet je natuurlijk zelf weten, maar dan ook niet zeuren. Je weet dan gewoon niks van de achtergrond van het dier en dan vraag je volgens mij om moeilijkheden. (Is het niet in de eerste 6 maanden, dan daarna) Ga dan naar het asiel dan weet je tenminste zeker dat je een 'echte' gezondheids verklaring krijgt!

liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door liar »

Ik had wel een overeenkomst maar die verviel als ik met mijn doodzieke pup naar de dierenarts zou gaan.

Gast

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door Gast »

een gezondheidsverklaring bij een asiel is ook niet altijd geloofwaardig

daarnaast blijf ik erbij dat een koopcontract zonder handtekening van/bij de notaris een waardeloosvodje is, je staat niet in je recht!
informeer maar bij de Raad van Beheer!!

liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door liar »

Dat kan wel zo zijn maar de fokkers en kennels laten je als koper wel in de waan dat bij hun alles heel goed geregeld is en doen je zo geloven dat hun pups goed gezond zijn want daarom kunnen zij die garantie geven.
Als koper geloof je dit maar als er dan iets is met je pup dan mag je niet naar een dierenarts van ze want dan ben je je garantie kwijt!
Ik vind dit op een rare gang van zaken.

Gast

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door Gast »

We moeten nou onderhand weten waar je een pup kan kopen, je gevoel zegt toch ook wel van hier klopt iets niet of wel, zeker als je een boek hebt gelezen over het aanschaffen van een pup. Ja, sorry hoor je weet toch voor dat je een pup anschaft waar je op moet letten of niet soms??

Gast

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door Gast »

JA, en ze kunnen altijd ziek worden, hoeft helemaal niet door toe doen van de fokker te zijn, pup gaat meestal vanaf 8 weken, een goede fokker geeft zijn pup pas na 12 weken mee aan het gezin, als je het erg slecht treft al vanaf 6 weken maar dan heb je zelf in de hand of je pup de vaccinatie krijgt die het nodig heeft. Maar zoals ik al eerder heb vermeld te veel/of te kort na elkaar kan vaccinatie ook tot de dood leiden van een pup

liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door liar »

Als koper denk je toch dat het goed zit als ze zijn aangesloten bij een vereniging en je een overeenkomst krijgt?
Natuurlijk kunnen ze altijd ziek worden en hoeft dat niet aan de fokker te liggen maar er zijn fokkers die gewoon zieke pups verkopen.

Let dus goed op in je entingsboekje of ze niet al meerdere malen zijn geent met nr3(parvo)

inos
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2004 11:32

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door inos »

Ik had een pup gekocht die helaas is gestorven, en neem maar van mij aan dat je daar een beste klap van krijgt.
Nadat onze pup was overleden kwamen we er pas achter dat hij meerder malen was geent tegen parvo, dit is zeer ongebruikelijk, normaal worden ze geent met 6 weken.
Ik weet als geen ander dat als je de pup ziet bent verkocht en je niet zo goed op andere zaken let vooral omdat je denkt op een goed adres te zijn.
Ik heb mijn aankoopbedrag wel terug gekregen maar als we er ooit eens aan toe zijn om uit te kijken naar een andere hondje ben ik een gewaarschuwd mens!

Gast

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door Gast »

geen vacinatie boekje INOS??
is er dan geen enkele manier om op zoiets te controleren?
ik heb ook af&toe puppies, maar bij 6 wkn komt de DA en ze krijgen hun nodige enting, waarom zou iemand in G*Ds naam zoveel enten????
welke DA is er zo belachelijk stom bezig dan??
wat voor verweer heeft een DA als je hem op AL die entingen aanspreekt???



wat triest voor je om je pupje te verliezen.

blabla

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door blabla »

Omdat ze weten dat de pups zijn besmet met parvo,das de enige verklaring!!

liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door liar »

Die dierenarts doet of mee met de fokker en deelt in de opbrengst of en dat is nog erger, bestaat niet eens en doet de fokker zelf maar wat en stempelt zelf af!
Alles mag toch in ons land.Er wordt nergens meer op gecontroleerd en dan de samenwerking met de belgen, daar zitten ook fijne fokkers bij die samenwerken met ons land.

inos
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2004 11:32

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door inos »

Voor Gast,

Natuurlijk zat er een boekje bij maar op moment van kopen hebben we daar verder niet bij stilgestaan.
Naderhand als je pup is overleden ga je je afvragen hoe is het mogelijk maar volgens de fokker kwam het juist door de entingen, daar schijnt iets mis me te wezen.

liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door liar »

Ik heb je al vaker verzocht of je contact met mij wilt opnemen, denk dat ik wel weet hoe het zit en jij kan ons misschien verder helpen.
[email protected]

inos
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2004 11:32

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door inos »

voor liar

Waarom wil je dat ik contact opneem, wat jullie ook willen bewijzen of denken te weten,wat moet ik ermee en wat wordt ik er wijzer van?
Mijn pup haal ik er niet mee terug.
Ik vind het bewonderens waardig wat jullie doen maar ik wil het graag achter me laten.

liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door liar »

Op deze manier geef je te kennen dat je het eens bent met de broodfokkers, zwak hoor!!! :x

linda oomen

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door linda oomen »

Inos, neem alleen contact op met een hotmail adres hoor!
en je laat je vast niet in met vreemde fokkers, dat is weer een bericht wat helemaaaaaaaaaal nergens op slaat...

blablabla eens bent met de broodfokkers...blablabla
je loopt iemand tegen zijn ziel aan te trappen Liar, en dat valt me heel erg van je tegen.
Als iemand
geen contact met je op wil nemen dan doet diegene dat niet!
Echt heel kinderachtig om daar zo op te reageren

liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door liar »

ook fan van de fokkers zonder moederhond en opgegroeide pups in een krat of schuur :twisted:

Gast

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door Gast »

Ja hoor Liar
Ga jij iedereen die geen contact met jou wil maar uitmaken voor broodfokker

arme ziel

liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

Re: koop overeenkomst

Ongelezen bericht door liar »

jullie moeten leren lezen ik maak ze niet uit voor broodfokkers maar ik vind wel dat als je niet wilt helpen om er een eind aan te maken en helpen bij onderzoek naar zeer vage praktijken je dan kiest voor de broodfokker.

Gesloten