LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
Terug gaan naar de garage.
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
Geachte mensen,
nou ben ik opzoek naar een station (jong gezin met hond). Na wat tegenvallende proefritten ben ik over een BMW 318i touring (bj 2008 / 2009) aan het nadenken.
ten eerste kreeg ik het advies om minimaal een 2 ltr. te kopen betere motor ( 6tack) of zoiets....
tot mijn verbazing lees ik hier allemaal enge verhalen die ik niet wil meemaken als ik zou overgaan op een BMW. Mijn vraag aan de kenners?
Is het probleem nou opgelost? (verklaring hoge afschrijving?)
En is hoe kan ik nou tijdens een proefrit een goede auto onderscheiden van een slechte?
Aangezien ik geen BMW gewend ben zal het rijden wel heerlijk zijn en zal ik pas later zulke *irritante* problemen gaan opmerken?
Alvast bedankt voor uw eventuele reactie
P.S: altijd gedacht dat de toyota Avensis mijn vervolg auto zou zijn maar slecht gevoel met sturen en naar rechts-trekken gaven mij direct een onbetrouwbaar gevoel... plus raar dat de verkoper mij helemaal opheerlijk over Toyota en vervolgens in een oude opel naar huis rijd.
nou ben ik opzoek naar een station (jong gezin met hond). Na wat tegenvallende proefritten ben ik over een BMW 318i touring (bj 2008 / 2009) aan het nadenken.
ten eerste kreeg ik het advies om minimaal een 2 ltr. te kopen betere motor ( 6tack) of zoiets....
tot mijn verbazing lees ik hier allemaal enge verhalen die ik niet wil meemaken als ik zou overgaan op een BMW. Mijn vraag aan de kenners?
Is het probleem nou opgelost? (verklaring hoge afschrijving?)
En is hoe kan ik nou tijdens een proefrit een goede auto onderscheiden van een slechte?
Aangezien ik geen BMW gewend ben zal het rijden wel heerlijk zijn en zal ik pas later zulke *irritante* problemen gaan opmerken?
Alvast bedankt voor uw eventuele reactie
P.S: altijd gedacht dat de toyota Avensis mijn vervolg auto zou zijn maar slecht gevoel met sturen en naar rechts-trekken gaven mij direct een onbetrouwbaar gevoel... plus raar dat de verkoper mij helemaal opheerlijk over Toyota en vervolgens in een oude opel naar huis rijd.
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
Beste Sander, wil je probleemloos rijden is een BMW ws niet voor u, zeker niet 2 hands, trouwens zou ik Alfa en Volvo ook laten staan....
Sowieso niet rijden in een auto met veel electronica, hou het simpel want dan is het wel duur genoeg.
Die Avensis is ws slecht uitgebalanceerd, probeer eens een ander en vertel het aan de verkoper ipv aan ons....
Of een Mondeo, met zetec motor tot 2.0 liter gingen die vroeger... die waren gewoon goed, maar dan konden je veren weer spontaan afbreken....
Afijn, moraal is dat ieder merk zo zijn voor en nadelen heeft. Als ik hier de verhalen lees over het VAG concern zo rond bouwjaar 2005 2007.... die hoef ik dan ook niet....
Sowieso niet rijden in een auto met veel electronica, hou het simpel want dan is het wel duur genoeg.
Die Avensis is ws slecht uitgebalanceerd, probeer eens een ander en vertel het aan de verkoper ipv aan ons....
Of een Mondeo, met zetec motor tot 2.0 liter gingen die vroeger... die waren gewoon goed, maar dan konden je veren weer spontaan afbreken....
Afijn, moraal is dat ieder merk zo zijn voor en nadelen heeft. Als ik hier de verhalen lees over het VAG concern zo rond bouwjaar 2005 2007.... die hoef ik dan ook niet....
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
Sander82,
De beste verhalen met positief nieuws lees je niet op deze sites. Ikzelf ben een enthousiast BMW rijder en heb nog nooit grote problemen gehad. Nou moet ik wel zeggen, dat deze auto's nooit ouder zijn dan 3 jaar. Dan ruil ik hem in op een (bijna) nieuwe.
Elk merk heeft wel iets, maar BMW scoort door de bank genomen absoluut heel goed.
Gewoon lekker een BMW kopen dus.
De beste verhalen met positief nieuws lees je niet op deze sites. Ikzelf ben een enthousiast BMW rijder en heb nog nooit grote problemen gehad. Nou moet ik wel zeggen, dat deze auto's nooit ouder zijn dan 3 jaar. Dan ruil ik hem in op een (bijna) nieuwe.
Elk merk heeft wel iets, maar BMW scoort door de bank genomen absoluut heel goed.
Gewoon lekker een BMW kopen dus.
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
of kijk voor een leuke mercedes.
rijd super en nooit wat aan de hand.
voor onderhoud moet je dan niet naar de dealer gaan, want dat kost je goudgeld.
gewoon een goede garage zoeken voor het onderhoud.
rijd super en nooit wat aan de hand.
voor onderhoud moet je dan niet naar de dealer gaan, want dat kost je goudgeld.
gewoon een goede garage zoeken voor het onderhoud.
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
bedankt voor jullie reactie.... geen electra mmm een kia Carens dan maar? nee het oog wil ook wat. De Avensis is net een cockpit en heeft juist veel electra. en de Mazda 6 precies hetzelfde ... dus elke auto zit er tegenwoordig vol mee.
en ja een nieuwe is zo zonde aangezien ik misschien net 5000kl/pj rij. Ik heb de tijd en houd mijn ogen open... maar een proefrit met de BMW 3 gaat er komen.
ps: geen ster op mijn motorkap not my taste...
en ja een nieuwe is zo zonde aangezien ik misschien net 5000kl/pj rij. Ik heb de tijd en houd mijn ogen open... maar een proefrit met de BMW 3 gaat er komen.
ps: geen ster op mijn motorkap not my taste...
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
Nissan Juke? Ik moet zeggen dat de electronica van die jappen weinig klachten geven..... Die Avensis lijkt me echt geen slechte keuze. Maar je moet geluk hebben, ook bij een nieuwe....
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
Waarom gaat niemand een goede chiptuner zoeken, die kunnen vaak de motorloop geheel naar wens softwarematig afregelen.
Beter tussen de 250/400€ kwijt als het halsstarrige gevecht met de BMW muur.
Beter tussen de 250/400€ kwijt als het halsstarrige gevecht met de BMW muur.
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
TSI motoren van VW hebben soms een soortgelijk probleem. Dit wordt veroorzaakt door koolaanslag op de kleppen waarschijnlijk vanwege het verbranden van te grove druppels uit slecht werkende injectoren tijdens de "lean" burn.
Volgens mij gebruikt BMW soortgelijke directe inspuiting technologie.
Laat eens met een endoscoop in de motor naar de kleppen kijken en een compressietest doen.
Ik heb begrepen dat het verbranden van te grote druppels ernstiger fijnstof kan veroorzaken dan een diesel.
Een slecht sluitende klep veroorzaakt compressieverlies en zal 'verbranden' en dus vervangen moeten worden.
Volgens mij gebruikt BMW soortgelijke directe inspuiting technologie.
Laat eens met een endoscoop in de motor naar de kleppen kijken en een compressietest doen.
Ik heb begrepen dat het verbranden van te grote druppels ernstiger fijnstof kan veroorzaken dan een diesel.
Een slecht sluitende klep veroorzaakt compressieverlies en zal 'verbranden' en dus vervangen moeten worden.
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
"Ongeveer 1 op de 10 klanten met deze motor (18i, 20i) klaagt erover. Helaas is het tot op heden echt een producteigenschap, dwz er is geen oplossing voorhanden. "
Vreemde conclusie; als 9 van de 10 het niet hebben, kan je het toch nauwelijks een producteigenschap noemen?
En moet er toch voor diegenen met het probleem een oplossing zijn, want anders hadden ze het toch allemaal?
Vreemde conclusie; als 9 van de 10 het niet hebben, kan je het toch nauwelijks een producteigenschap noemen?
En moet er toch voor diegenen met het probleem een oplossing zijn, want anders hadden ze het toch allemaal?
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
Het zou dus een slechte batch injectoren kunnen zijn deze kunnen dus schade aan de kleppen veroorzaken. Een compressietest is niet heel moeilijk te doen en geeft een goed beeld van hoe goed de kleppen afsluiten. Laat je niet afschepen met software patches etc. als de motor inmiddels compressieverlies heeft.
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
Beste mensen,
Een wel hele late reactie op dit forum maar toevallig kwam ik erop terecht tijdens het googelen.
Ik heb zelf een BMW 320 Si Sedan uit 2007.
Sinds 2 jaar al 10 keer in de garage geweest. Het begon met startproblemen, haperende motor dat leek te verdrinken in brandstof. Tijdens het moeilijk starten viel je bijna flauw van de geur van benzine. Vervolgens meerdere malen problemen gehad met ''Vermogensverlies'' en kon je echt niet harder dan 70 km/uur.
Eenmaal bij de garage konden ze natuurlijk niets vinden bij het uitlezen. 2 jaar verder is het nog steeds een raadsel waarom hij zulke kuren vertoont. En ook vandaag was het weer onderweg naar werk raak. Ik vraag me elke keer weer af wat ze ermee doen bij de dealer....
Ik wilde graag weten of een van jullie maatregelen heeft genomen zoals in gebreke stelling? Want ik heb mijn dealer (F. Breeman Rotterdam Zuid) wel een brief geschreven in maart dat ik het echt, maar dan ook echt helemaaal zat ben. Vooral omdat ze me niet wilden tegemoet komen met een gratis vervangwagen.
Enfin. Graag hoor ik of jullie zulke maatregelen hebben moeten treffen, hoe jullie het hebben opgelost en of het wel goed heeft uitgepakt. Want ik ben klaar om naar een advocaat te stappen.
Auto koop ik om er mee te rijden, niet om in de garage bij de dealer te laten staan. (totaal 7 weken bij de dealer gestaan in 1 jaar!!!!!)
Groeten,
Gefrustreerde BMW eigenaresse die ook niet serieus word genomen door de dealer waarschijnlijk omdat ze een ZIJ is en geen HIJ.
Een wel hele late reactie op dit forum maar toevallig kwam ik erop terecht tijdens het googelen.
Ik heb zelf een BMW 320 Si Sedan uit 2007.
Sinds 2 jaar al 10 keer in de garage geweest. Het begon met startproblemen, haperende motor dat leek te verdrinken in brandstof. Tijdens het moeilijk starten viel je bijna flauw van de geur van benzine. Vervolgens meerdere malen problemen gehad met ''Vermogensverlies'' en kon je echt niet harder dan 70 km/uur.
Eenmaal bij de garage konden ze natuurlijk niets vinden bij het uitlezen. 2 jaar verder is het nog steeds een raadsel waarom hij zulke kuren vertoont. En ook vandaag was het weer onderweg naar werk raak. Ik vraag me elke keer weer af wat ze ermee doen bij de dealer....
Ik wilde graag weten of een van jullie maatregelen heeft genomen zoals in gebreke stelling? Want ik heb mijn dealer (F. Breeman Rotterdam Zuid) wel een brief geschreven in maart dat ik het echt, maar dan ook echt helemaaal zat ben. Vooral omdat ze me niet wilden tegemoet komen met een gratis vervangwagen.
Enfin. Graag hoor ik of jullie zulke maatregelen hebben moeten treffen, hoe jullie het hebben opgelost en of het wel goed heeft uitgepakt. Want ik ben klaar om naar een advocaat te stappen.
Auto koop ik om er mee te rijden, niet om in de garage bij de dealer te laten staan. (totaal 7 weken bij de dealer gestaan in 1 jaar!!!!!)
Groeten,
Gefrustreerde BMW eigenaresse die ook niet serieus word genomen door de dealer waarschijnlijk omdat ze een ZIJ is en geen HIJ.
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
Het zou te maken kunnen hebben met de variabelekleptiming
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 nov 2013 15:06
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
Is dit probleem al opgelost? Ik heb namelijk dezelfde problemen met mijn wagen. Een E92 320i (duitse 170pk versie) met slechts 84000km op de teller. Startproblemen, sputteren en laatst in noodloop gegaan (flikkerende Check engine lichtje). Bobijnen zijn reeds vervangen door erkende BMW dealer. Laats ook gehoord (en ook al gelezen) dat 95 Ron beter zou zijn dan de 98 Ron en het moet lukken dat ik net eens een volle tank 98 getankt had en problemen erger zijn (flikkerend check engine lichtje). Normaal tank ik altijd 95 en het moet nu juist lukken dat ik die problemen krijg met een tank 98. Heb eens gebeld naar Auto Tune Heinz om eventueel de wagen te chippen zodat hij rijker draait. Die mensen wisten mij te vertellen dat ze het probleem niet kunnen verhelpen evenals BMW zelf ook niet. Ze vertelden mij ook dat de 95 beter zou zijn omdat de wagen daarop is afgeregeld. Echt héél jammer dat BMW hun kop gewoon in het zand steekt voor deze (toch wel serieuze) motor problemen (Beierse Motoren Werken mijn voeten!)
Groeten
Groeten
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
Ik zie voornamelijk de modellen 318i en 320i die deze problemen hebben, is dit ook het geval bij de 316i uit bouwjaar 2009? Heb deze op het oog, maar heb mijn twijfels nu, vanwege slechte ervaringen van forumleden en ook op andere fora's.
Groet
Groet
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 sep 2014 15:33
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
Vorig jaar een BMW 316i gekocht uit okt 2009 met 130.000 km op de teller.
Sinds een half jaar ook last van dit bekende euvel, bij lage toeren het gas intrappen stottert hij ook helaas
nog geen oplossing voor dit probleem helaas.
Gr Sander
Sinds een half jaar ook last van dit bekende euvel, bij lage toeren het gas intrappen stottert hij ook helaas
nog geen oplossing voor dit probleem helaas.
Gr Sander
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
Helaas ben ook ik eigenaar van een haperende 320 . M.i. een wanprestatie van dit premium merk. Heb reeds 3 BMW's gereden tot mijn grote tevredenheid, maar nummer 4: de 320 is dramatisch. De manier waarop BMW dit "oplost" vind ik geen reclame en doet mij overwegen om naar een ander merk over te stappen.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
Het probleem is heus wel te vinden en vaak wordt er veel te moeilijk gezocht. De dealer heeft vaak te weinig tijd om er eens rustig naar te kijken, en wordt het probleem dus niet gevonden.
Via google komt ook iets naar boven wat kan duiden op het probleem bij de bougies en lekkende kleppendeksel pakking ( maar het probleem hoeft niet bij iedereen hetzelfde te zijn ) :
sorry i never replied to this.
i did end up fixing the car, the main problem were the spark plugs (BOSCH plat 4+) and my valve cover gasket needed to be changed.. Cyl # 3 had a little bit of oil & so did #4.. #5&6 were drippin in oil..i cleaned everything up changed the gasket, and put in the NGK coppers and the cars been runing fine, it's been almost two weeks now.
thanks for all the help dirtracer & everyone else.
Via google komt ook iets naar boven wat kan duiden op het probleem bij de bougies en lekkende kleppendeksel pakking ( maar het probleem hoeft niet bij iedereen hetzelfde te zijn ) :
sorry i never replied to this.
i did end up fixing the car, the main problem were the spark plugs (BOSCH plat 4+) and my valve cover gasket needed to be changed.. Cyl # 3 had a little bit of oil & so did #4.. #5&6 were drippin in oil..i cleaned everything up changed the gasket, and put in the NGK coppers and the cars been runing fine, it's been almost two weeks now.
thanks for all the help dirtracer & everyone else.
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
Hallo,
Ook ik zit met een BMW 318i Touring uit 2007 opgescheept die waardeloos rijdt. Ik heb deze auto nu 6 maanden. De auto hapert, stokt, houdt in of hoe je het ook wilt noemen en het is gewoon vreselijk irritant en totaal niet wat je mag verwachten van een auto met een nieuwwaarde van € 50.000,-. Daarnaast heb ik ook meegemaakt dat het motorlampje ging branden en ik maar beperkt vermogen had. De auto is al diverse keren uitgelezen zowel bij een gewone garage als de BMW dealer. Aan de hand hiervan zijn de bougies, bobines, benzine injectoren en de NOX sensor vervangen, allemaal zonder resultaat. Zelf ook 2 keer injectiereiniger geprobeerd en andere benzine getankt, ook zonder resultaat. Onlangs wederom de auto laten uitlezen door de BMW dealer. Hieruit kwam naar voren dat de bobines en benzine injector van een van de cilinders vervangen diende te worden. Deze waren dus 2 maanden ervoor al vervangen, dus dat uitlezen heeft ook totaal geen nut.
Ik heb nu al een tijdje proberen te zoeken op diverse forums waar verschillende oplossingen worden aangedragen maar heb nog nergens gelezen dat iemand een oplossing voor het probleem heeft gevonden. De laatste monteur die ik er naar heb laten kijken gaf aan dat een revisie van een van de cilinderkoppen wellicht noodzakelijk was (van de cilinder waar de storingen op naar voren komen). Zelf was ik al aan het denken om middels chip-tuning het benzine mengsel rijker te laten afstellen indien dit mogelijk is.
Is er inmiddels al iemand die dit probleem heeft kunnen weten te verhelpen? Want ik wordt hier gek van en al helemaal als ik lees dat BMW zegt dat je het er maar mee moet doen. Ik vind de kennis van de BMW dealers wat dit betreft sowieso slecht voor die 120 euro per uur wat je voor een monteur betaald...
Ik hoop echt dat er hier iemand is die al een oplossing voor het probleem heeft gevonden.
Met vriendelijke groet,
Kevin
Ook ik zit met een BMW 318i Touring uit 2007 opgescheept die waardeloos rijdt. Ik heb deze auto nu 6 maanden. De auto hapert, stokt, houdt in of hoe je het ook wilt noemen en het is gewoon vreselijk irritant en totaal niet wat je mag verwachten van een auto met een nieuwwaarde van € 50.000,-. Daarnaast heb ik ook meegemaakt dat het motorlampje ging branden en ik maar beperkt vermogen had. De auto is al diverse keren uitgelezen zowel bij een gewone garage als de BMW dealer. Aan de hand hiervan zijn de bougies, bobines, benzine injectoren en de NOX sensor vervangen, allemaal zonder resultaat. Zelf ook 2 keer injectiereiniger geprobeerd en andere benzine getankt, ook zonder resultaat. Onlangs wederom de auto laten uitlezen door de BMW dealer. Hieruit kwam naar voren dat de bobines en benzine injector van een van de cilinders vervangen diende te worden. Deze waren dus 2 maanden ervoor al vervangen, dus dat uitlezen heeft ook totaal geen nut.
Ik heb nu al een tijdje proberen te zoeken op diverse forums waar verschillende oplossingen worden aangedragen maar heb nog nergens gelezen dat iemand een oplossing voor het probleem heeft gevonden. De laatste monteur die ik er naar heb laten kijken gaf aan dat een revisie van een van de cilinderkoppen wellicht noodzakelijk was (van de cilinder waar de storingen op naar voren komen). Zelf was ik al aan het denken om middels chip-tuning het benzine mengsel rijker te laten afstellen indien dit mogelijk is.
Is er inmiddels al iemand die dit probleem heeft kunnen weten te verhelpen? Want ik wordt hier gek van en al helemaal als ik lees dat BMW zegt dat je het er maar mee moet doen. Ik vind de kennis van de BMW dealers wat dit betreft sowieso slecht voor die 120 euro per uur wat je voor een monteur betaald...
Ik hoop echt dat er hier iemand is die al een oplossing voor het probleem heeft gevonden.
Met vriendelijke groet,
Kevin
Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor
Trage reactie, maar de n43 motor heeft problemen. Dit zijn bekende problemen bij bmw. De bobines van bosch dienen vervangen te worden die van Delphi en de bougies en de injectoren ook.
Het heeft te maken met het brandstofmengsel. Hierdoor loopt de motor niet goed, soms zelfs op 3 of 4 cilinders met alle gevolgen van dien. Deze reparatie kost ongeveer 1600 euro.
Met een simpele zoektocht zie je dat wereldwijd veel mensen dit probleem hebben, mocht je garantie hebben, dan wordt dit kosteloos verholpen. Mocht je er buiten vallen dan kun je de volle pond betalen. Iets wat eigenlijk belachelijk is, aangezien de kwaliteit van de bestaande onderdelen ondermaats zijn.
Het heeft te maken met het brandstofmengsel. Hierdoor loopt de motor niet goed, soms zelfs op 3 of 4 cilinders met alle gevolgen van dien. Deze reparatie kost ongeveer 1600 euro.
Met een simpele zoektocht zie je dat wereldwijd veel mensen dit probleem hebben, mocht je garantie hebben, dan wordt dit kosteloos verholpen. Mocht je er buiten vallen dan kun je de volle pond betalen. Iets wat eigenlijk belachelijk is, aangezien de kwaliteit van de bestaande onderdelen ondermaats zijn.