LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VITAEssent: ongevraagd vast aan abonnement

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
newmikey

Re: VITAEssent: ongevraagd vast aan abonnement

Ongelezen bericht door newmikey »

Kan alleen maar constateren dat sommige mensen het nooit leren: géén proefpakketjes, niks betalen, wondermiddeltjes bestaan niet en de ENTER toets zit rechts op het toetsenbord..
Laatst gewijzigd door newmikey op 05 jun 2013 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Grunn306 schreef:Helaas ben ik er ook in gestonken in die pillen over groene thee v2 Eerst krijg je een proefpakket en dan zit je er aan vast. Weer net een bedrag van mijn rekening afgehaald en dan krijg je die pillen waar ik helemaal niet om gevraagd had. Die pillen doen helemaal niets. Ik na de bank om het bedrag weer terug te laten storten, nee, dat kan niet want het is een incasso. Ik moest zelf een brief schrijven om het te stoppen. Nu als ik geen adres weet dan gaat dat moeilijk. Het adres staat niet op de verpakking, ik kan het nergens vinden.
Weet iemand anders misschien een adres?
Ik heb de moeite genomen op 'Vitaessent' te googelen, vond de site en zag daar het adres.
Daar is ook de mogelijkheid tot het versturen van een contactformulier.
Als je dit topic hebt gelezen, heb je het adres ook gezien.
Een onterechte incasso kun je wel laten storneren. Zoek maar eens op 'melding onterechte incasso'.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Grunn306 schreef:Ik na de bank om het bedrag weer terug te laten storten, nee, dat kan niet want het is een incasso. Ik moest zelf een brief schrijven om het te stoppen.
Terug naar de bank. (Welke bank is het die dit meld?)

Als jij geen incassomachtiging hebt afgegeven, mag men niet incasseren.
Maar, de banken hebben (bewust?) het zo gemaakt dat elke jojo het wel kan - en controle pas achteraf plaatsvind, NADAT een klant geklaagd heeft.

Enfin - terug naar de bank, en vragen of zij deze onrechtmatige (ik neem tenminste aan dat je geen machtiging voor meer dan de verzendkosten van het proefpakket hebt afgegeven) incasso willen storneren. Dit kunnen ze doen, en zouden het ook gewoon moeten doen.
Als je er dan toch bent, vraag dan gelijk om een selectieve blokkade op de tegenrekening van de incasso - want als ze je gegevens hebben, en ze zijn te kwader trouw, houd het niet op als je het (eenmalig) laat storneren (= terugboeken).

Werkt de bank niet mee - probeer dan bij een ander filiaal van dezelfde bank - maar in principe moet men meewerken.
(Anders is de volgende kop in de Telegraaf "Banken helpen criminelen met incassofraude" en daar zitten ze ook niet op te wachten - het vertrouwen in banken is sinds de crisis al niet zo groot)

tenhove

Ongelezen bericht door tenhove »

beste lezer,

kreeg vanmiddag ook een vaag pakket, ik dacht nog wat vreemd, zat een koekepan, een mes en enkele zakjes thee erin, gebeld met afzender[moeilijk te vinden] bleek ik vast te zitten aan een abonnement, ik heb enkele maanden geleden wel een proefpakketje aangevraagd nooit ontvangen, zit nu vast aan een abonnement van een kleine 60 euro, wat moet ik nu doen?

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tenhove schreef:beste lezer,

kreeg vanmiddag ook een vaag pakket, ik dacht nog wat vreemd, zat een koekepan, een mes en enkele zakjes thee erin, gebeld met afzender[moeilijk te vinden] bleek ik vast te zitten aan een abonnement, ik heb enkele maanden geleden wel een proefpakketje aangevraagd nooit ontvangen, zit nu vast aan een abonnement van een kleine 60 euro, wat moet ik nu doen?
Weigeren.

Aanvragen van een proefpakket betekent niet automatisch een aangaan van een abonnement.
Schrijf ze een duidelijke brief / mail / fax (eventueel met hulp rechtsbijstand of juridisch loket) waarin je aangeeft geen abonnement te zijn aangegaan daar zij nooit een proefpakket hebben verzonden, en je dus geen kans hebt gekregen te testen, of binnen de gestelde termijn (als daar al sprake van zou zijn) je af te melden, of juist te bevestigen dat je een abonnement wil.

Als je heel zwart wit zou denken, hebben ze je dit pakket verzonden teneinde je tot aankoop te bewegen .. dus gratis - maar ik zou het terugzenden (kost dan wel wat) met een bevestiging van ontvangst bij hun kant.

francist777

Ongelezen bericht door francist777 »

Ikzelf heb net mijn "abonnement" stopgezet via tel.nr.085-4894408 en heb de bevestiging meteen gestuurd gekregen per email.

schoolmeester

Ongelezen bericht door schoolmeester »

VITAEssent is gevestigd in Wijk bij Duurstede. Het bedrijf staat sinds 27-06-2011 geregistreerd bij de KvK.:
Bedrijfsnaam: VITAESSENT

KVK-nummer: 53013522
Vestigingsnummer: 000022900691
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
Datum inschrijving: 27 juni 2011

De activiteiten heeft VITAESSENT:
Groothandel in overige consumentenartikelen n.e.g.. Deze branche heeft als hoofdcategorie: 'Groot- en detailhandel' en is in dit geval verder onderverdeeld bij: Groothandel en handelsbemiddeling, subcategorie 'Groothandel in consumentenartikelen (non-food).

VITAESSENT is een deelneming van EC Holding BV. Dit bedrijf is ook gevestigd aan de de Langkamp 6 in Wijk bij Duurstede. Het is tevens een deelneming van SaBa BV. Dit bedrijf is eveneens gevestigd aan de de Langkamp 6 in Wijk bij Duurstede. Via Google maps kunt u een beeld vormen van adres en pand.

VITAESSENT heeft geen andere bij de Kamer van Koophandel geregistreerde nevenvestigingen.
Wilt u het bedrijf bezoeken of contact leggen?
Dan hierbij de adressen, het zijn er twee:
Vitaessent
Molenvliet 26-D
3961 MV Wijk bij Duurstede
tel.: 088 777 7570

Tweede adres: Langkamp 6, 3961 MS, Wijk bij Duurstede.
het servicenummer dat in hun folder staat: 085 4894408. Dat is op werkdagen te bereiken, aldus de folder.

Vitaessent heeft een zeer karige website. Contact leggen via de beperkte mogelijkheden op de site lijkt mogelijk, maar dat blijkt toch niet het geval. Via de hyperlink onder het logo 'Klantenservice' of bovenaan via "Klantenservice", of helemaal onderaan via [contact], lijken volop mogelijkheden. Niets is minder waar op dit moment (of altijd al zo geweest?). Bij het ene formulier moet een klantnummer worden ingevuld, beginnend met CU. Dat heb je niet als je geen klant bent of nooit hebt willen zijn en slechts een proefpakket hebt toegestuurd gekregen en daarna ongewenst een tweede zending hebt gekregen. Bij het tweede formulier, onderaan via [contact], kun je een tekst typen en op de knop [verzenden] drukken. Helaas blijkt dit verzenden niet mogelijk. Het lijkt alsof er geen email-adres onder zit.

FiFa

Ongelezen bericht door FiFa »

Ben er helaas ook ingetuind en kreeg afgelopen zaterdag een grote doos met een pakket groene thee pillen met een koekenpan en mes als welkomstcadeautje. Kwam op deze site terecht toen ik Vita Essent googelde en heb gelijk actie ondernomen. Een mooie brief gemaakt (voorbeeldbrief van ConsuWijzer gebruikt) en het pakket gisteren teruggestuurd. Kreeg vandaag al een bevestiging per mail dat mijn abonnement is stopgezet, maar helaas was het bedrag van 59,99 al van mijn rekening afgeschreven. Ook nog maar met Vita Essent gebeld en ik werd door een vriendelijke meneer te woord gestaan, die mij bevestigde dat het bedrag binnen 30 dagen wordt teruggestort. Hopelijk is het probleem hiermee opgelost! Heb er wel van geleerd, ik trap niet meer in dit soort aanbiedingen!

FiFa

Ongelezen bericht door FiFa »

FiFa schreef:Ben er helaas ook ingetuind en kreeg afgelopen zaterdag een grote doos met een pakket groene thee pillen met een koekenpan en mes als welkomstcadeautje. Kwam op deze site terecht toen ik Vita Essent googelde en heb gelijk actie ondernomen. Een mooie brief gemaakt (voorbeeldbrief van ConsuWijzer gebruikt) en het pakket gisteren teruggestuurd. Kreeg vandaag al een bevestiging per mail dat mijn abonnement is stopgezet, maar helaas was het bedrag van 59,99 al van mijn rekening afgeschreven. Ook nog maar met Vita Essent gebeld en ik werd door een vriendelijke meneer te woord gestaan, die mij bevestigde dat het bedrag binnen 30 dagen wordt teruggestort. Hopelijk is het probleem hiermee opgelost! Heb er wel van geleerd, ik trap niet meer in dit soort aanbiedingen!
Heb er een paar weken later nog wel een keer een mailtje tegenaan moeten gooien, kreeg netjes een reactie terug dat het geld die week teruggestort zou worden en dit is inderdaad gebeurd. Gelukkig, probleem opgelost!

Magnolia

Ongelezen bericht door Magnolia »

Hallo, ik heb afgelopen zaterdag een proefpakketje aangevraagd, genaamd white smily, nadat ik dit had gedaan voelde ik al nattigheid, ik kreeg netjes een emailbevestiging van mijn bestelling van het proefpakket en probeerde meteen gebruik te maken van mijn inloggegevens die zij mij in de mail gaven. Nu blijkt dit helemaal niet te werken en herkent ie de inloggegevens niet, bij de melding wachtwoord vergeten geeft ie aan dat mijn emailadres niet bekend is. Mijn maag draaide meteen om.
Daarbij moest ik geen IBAN nummer intoetsen bij het afgeven van de automatische incasso, zonder nadenken toetste ik gewoon mijn oude banknummer in. Het proefpakketje zou gratis zijn en de verzendkosten 1 euro. bij het lezen van de voorwaarden zijn de verzendkosten 1,99. Ik begrijp dat ik dit niet had moeten doen maar het was te gemakkelijk om zo'n proefpakketje aan te vragen, naïef als ik was. Ik ben bang dat ik ook aan zo'n abonnement vast ga zitten als ik er niet alles aan doe om dit te voorkomen...
Ik heb inmiddels naar info@vitaessent een mail gestuurd dat ik van het proefpakketje af wil zien. Ik wil bij mijn bank nagaan of de automatische incasso te voorkomen is en anders storneren, daarom zou ik ook graag de naam en bankrekeningnummer willen hebben van dit bedrijf.
Is het verstandig om aangifte te doen bij de politie?

Wie kan mij helpen? Groet Magnolia

Magnolia

Kan iemand mij de tegenrekening van Vitaessent (White Smily) doorgeven, zodat ik ook die automatische incasso van een proefpakket kan voorkomen en volledig blokkeren?

Groet, Magnolia

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Magnolia schreef: Is het verstandig om aangifte te doen bij de politie?
Waarvan wil je aangifte doen dan?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Magnolia schreef:Kan iemand mij de tegenrekening van Vitaessent (White Smily) doorgeven, zodat ik ook die automatische incasso van een proefpakket kan voorkomen en volledig blokkeren?

Groet, Magnolia
Ik zou eerst gewoon de bestelling annuleren, anders is uw volgende topic hoe het kan dat een bedrag van 1,99 opeens verhoogd kan worden met 40 euro incassokosten en u opeens een incassobureau achter u aan heeft.

Magnolia

Ik heb vitaessent een mail gestuurd met het verzoek de bestelling te annuleren, morgen zal ik het telefonisch proberen en bevestigen dat ik echt geen proefpakket wil.

Elk advies is welkom...

Groet, Sylvia

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Magnolia schreef:Ik heb inmiddels naar info@vitaessent een mail gestuurd dat ik van het proefpakketje af wil zien. Ik wil bij mijn bank nagaan of de automatische incasso te voorkomen is en anders storneren, daarom zou ik ook graag de naam en bankrekeningnummer willen hebben van dit bedrijf.
Is het verstandig om aangifte te doen bij de politie?

Wie kan mij helpen? Groet Magnolia
Vitaessent Algemene Voorwaarden schreef:Actievoorwaarden proefpakket: U kunt zich twee weken lang overtuigen van de kwaliteit van de Vitaessent producten. Hiervoor betaald u enkel de verzend- en verpakkingskosten van € 3,99. [...] Wanneer u geen vervolgzending wenst te ontvangen kunt u onze klantenservice hiervan tijdens uw proefperiode op de hoogte stellen. Dit kan via onze website http://www.Vitaessent.com of tijdens kantooruren op telefoonnummer 085-4894408.
Vitaessent Algemene Voorwaarden schreef:Artikel 10 - Annulering
10.1 De Klant heeft het recht om de bestelling van de Producten zonder opgaaf van reden te annuleren gedurende veertien dagen na ontvangst van de bestelde Producten. De annulering kan telefonisch dan wel per e-mailbericht, worden doorgegeven.
10.2 Tijdens deze termijn zal de Klant zorgvuldig opgaan met het product en de verpakking. De Klant zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover nodig is om te kunnen beoordelen of de Klant het product wenst te behouden.
10.3 Ten aanzien van de vervolgleveringen is de Klant uitsluitend gerechtigd deze te annuleren via een emailbericht, telefonische mededeling of per reguliere post aan Vitaessent, met inachtneming van een termijn van twee weken voorafgaand aan de eerstvolgende levering door Vitaessent.
10.4 Indien de annulering van een bestelling zoals omschreven in artikel 10.1 van deze algemene voorwaarden, plaatsvindt nadat betaling door de Klant reeds is verricht, leidt dit tot een terug stortingsplicht van de kostprijs van de bestelde Producten aan de Klant. Vitaessent zal het onverschuldigd betaalde bedrag binnen 30 werkdagen na de datum van annulering terugstorten op de rekening van Klant, inclusief de kosten van toezending, indien de Klant de gehele bestelling retourneert.
10.5 De kosten voor het terugzenden van het reeds ontvangen Product zijn voor de Klant. Behoudens het geval waarbij het reeds geleverde Product een vervangend Product betreft, zoals genoemd in artikel 6.4 van deze algemene voorwaarden.
Wel raar dat u andere verzendkosten moest betalen, maar in principe kunt u dus nog gewoon bellen als u geen bewijs heeft van het mailtje (eventueel het gesprek opnemen als u bewijs wilt hebben) en dan zou alles goed moeten zijn. Sowieso eerst afwachten voordat u naar de politie gaat, want een aangifte moet natuurlijk wel gegrond zijn.

Mochten er, nadat u opgezegd heeft (bewijs daarvan bewaren of vraag over de telefoon ook om een bevestiging van opzegging per e-mail), nog producten gestuurd worden zijn deze ongevraagd gestuurd en hoeft u deze niet te betalen. U mag dan zelfs het product houden, maar zorg dus wel dat u bewijs van opzegging heeft.

Mochten er bedragen voor deze ongevraagde pakketten worden afgeschreven kunt u deze via internetbankieren laten storneren.

Misschien een tip voor de toekomst: Lees altijd de voorwaarden voordat u zich opgeeft voor acties. Deze zijn makkelijk te vinden en schelen een hoop stress en hoofdpijn. :mrgreen:

Magnolia

Ik heb er zeker van geleerd! Ik zal niet zo snel een dergelijke aankopen doen en zeker goed de voorwaarden lezen...dankjewel!
Vanmorgen heb ik meteen gebeld naar het bedrijf van White Smily.... 2 x was ik derde wachtende in rij en toen ik eenmaal de eerstvolgende aan beurt was om een vertegenwoordiger te spreken, werd de verbinding gebroken. Dan beginnennje zenuwen nog meer opnte spelen
Kort daarna heb ik een mail gestuurd met de mededeling dat iknde bestelling van het proefpakket wil annuleren en tot mijn verbazing ontving ik een half uur later de bevestiging dat mijn abonnement is opgezegd. Dat ging makkelijk?
Ik hoop dat het hiermee ook echt afgedaan is.

Julie4444

Magnolia schreef:Kort daarna heb ik een mail gestuurd met de mededeling dat iknde bestelling van het proefpakket wil annuleren en tot mijn verbazing ontving ik een half uur later de bevestiging dat mijn abonnement is opgezegd. Dat ging makkelijk?
Ik hoop dat het hiermee ook echt afgedaan is.
Hoop het ook. Goed die bevestiging bewaren hoor, just in case. :wink:
Houd ook even uw rekening in de gaten, gewoon zodat u zeker weet dat er niets afgeschreven wordt.

consument64

Ongelezen bericht door consument64 »

Ook ik ben de klos, dit keer met een whitening tandpasta proefpakketje. Proefpakketje nooit ontvangen maar wel een duur abonnement van 60 euro. Contact krijgen is zo goed als onmogelijk, de website inloggegevens functioneren niet.
telefoonnummer in Rijswijk gebeld, eerste keer werd de hoorn erop gegooid,maar de aanhouder (wachtrij natuurlijk) wint. ik heb het volgende emailadrs gekregen: [email protected], dit lijkt vooralsnog te werken, nu afwachten maar even. Het pakket heb ik aangetekend teruggestuurd naar Rijswijk.
Ik zou iedereen willen vragen net zoals ik aangifte te doen.

Julie4444

consument64 schreef:Ook ik ben de klos, dit keer met een whitening tandpasta proefpakketje. Proefpakketje nooit ontvangen maar wel een duur abonnement van 60 euro. Contact krijgen is zo goed als onmogelijk, de website inloggegevens functioneren niet.
telefoonnummer in Rijswijk gebeld, eerste keer werd de hoorn erop gegooid,maar de aanhouder (wachtrij natuurlijk) wint. ik heb het volgende emailadrs gekregen: [email protected], dit lijkt vooralsnog te werken, nu afwachten maar even. Het pakket heb ik aangetekend teruggestuurd naar Rijswijk.
Ik zou iedereen willen vragen net zoals ik aangifte te doen.
Per aangetekende brief annuleren en aangeven dat er geen overeenkomst is voor een abonnement. Daarna gewoon niet betalen en niets terugsturen. De pakketten zijn immers zonder uw toestemming verstuurd en dus hoeft u ze niet te betalen.

Jackyr61

Ongelezen bericht door Jackyr61 »

Nooit gedacht dat ik ook ooit slachtoffer zou worden van deze oplichters. Ik had mij alleen aangemeld voor een proefpakket waarbij ik niets heb aangevinkt voor een abonnementsdienst. In mijn geval betrof het een proefpakketje van White Smily, waarvoor ik € 1,99 verzendkosten heb betaald. Binnen 14 dagen ontving ik een vervolgzending, waar ik dus niet om gevraagd had. Ik heb nu een brief verzonden dat ik dit niet accepteer en wettelijk ben ik nog binnen de gestelde termijn, mocht men het toch als abonnement beschouwen. Ben erg benieuwd of ik iets van dit bedrijf hoor en als ik al een reactie ontvang, vermoed ik dat men zal aangeven dat ik me aangemeld heb voor een abonnement. Nou, dat moeten ze dan maar eens aantonen, zoals ik ook in mijn brief heb geschreven. Ik vertik het om de brief aangetekend te sturen. Men jaagt mij dan voor niets op kosten. Bovendien zou het proefpakketje van € 1,99 dan wel erg prijzig worden. Nu is natuurlijk het nadeel dat men kan zeggen de brief nooit ontvangen te hebben. Wel heb ik een kopie van de brief gemaakt vóór verzending en een bonnetje bewaard van de verzending, maar of dit voldoende zal zijn? Hopelijk wordt er snel iets gedaan aan deze oplichters en de nevenbedrijven zoals ik gelezen heb Groene thee etc.

Gesloten