LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horeca te DUUR ??????

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
pavloff

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door pavloff »

Het zou allemaal helemaal niets uitmaken, die prijzen, wanneer ik in de afgelopen jaren OOK een verdubbeling van mijn salaris zou hebben gehad.... :? :?

Groetjes van een thuisdrinker.

rod

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door rod »

Dat de horeca duur is geworden is een feit, maar is niet alles duurder geworden. Wat alleen heel veel mensen vergeten is dat in dat biertje of kopje koffie een hoop is door berekend. Huur van het pand verzekeringen belastingen personeelskosten, een stukje inkoop enz. afschrijving op het interieur en misschien nog een beetje salaris voor de ondernemer!

Oom Tokkel

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Oom Tokkel »

Beste Rod, uiteraard is dit doorberekend in het eindproduct, het biertje bijvoorbeeld. Maar was dit in de guldentijd zo anders? Was er toen geen salaris, geen huur, e.d.? Is dat alles met tientallen procenten opgelopen?

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

ik kom zelf uit een grote stad, maar uitgaan is hier onbetaalbaar.
zeker voor een student (wat ik zelf ben).

ik bestelde laats 2 drankjes en geen eens iets bijzonders zoals een cocktail was 12,50 EURO kwijt. dat is nog steeds meer dan 25 gulden voor 2 drankjes... :shock:

nou dan is het snel afgelopen voor mij

SirhC

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door SirhC »

Hier in Drachten betaal je voor een Grolsch beugel in de bios rond de 3 euro, best duur.....
Wisten jullie dat we in Nederland nu ongeveer net zo duur zijn als Zweden? Een paar jaar geleden ging niemand daar nog naar toe, omdat het daar zo duur was (drank e.d)

der

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door der »

jullie hebben allemaal gelijk het is ook te duur geworden, en geloven jullie mij maar , dat de meesten ondernemers het ook niet leuk vinden als klanten maar alles te duur vinden.

Het probleem ligt echter niet bij de ondernemers en .Dat de kosten van huur , electra , en personeel omhoog zijn gegaan is wel waar .

En dan nog het grootste probleem de leveranciers , want die gooien elk jaar 10 a20% boven op de drankkosten , als je die niet doorverrekend ga je zeker op je bek en dat gaat ten kosten van de gasten en ondernemers.

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

ik kom zelf uit een grote stad, maar uitgaan is hier onbetaalbaar.
zeker voor een student (wat ik zelf ben).

ik bestelde laats 2 drankjes en geen eens iets bijzonders zoals een cocktail was 12,50 EURO kwijt. dat is nog steeds meer dan 25 gulden voor 2 drankjes... :shock:

nou dan is het snel afgelopen voor mij

davecoret

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door davecoret »

Het is waar dat de de prijzen voor de horeca omhoog zijn gegaan, ik ga ook geregeld uit en betaal dan 2 euro voor een biertje (waarna ik ook nog eens verplicht 50 cent betaal voor het toilet). Maar een groot deel hieraan is te danken aan de leveranciers vooral de grote brouwerijen die onderling afspraken hebben (ze zeggen van niet natuurlijk) je zou hierop natuurlijk een ander onbekend biermerk kunnen nemen maar niemand die daar op af komt.

Der

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Der »

eignelijk moeten de ondernemers en actie doen en door heel nederland een weekend dicht blijven ik bedoel alle horeca ondernemers dan pak je de brouwerijenen andere leveranciers wel goed aan , en als ze met de prijzen niet omlaag gaan maak je er een heele week van , ik ben ervan overtuigt dat ze gaan luisteren want de kleine ondernemers bepalen wel de markt met elkaar.

oOM tOKKEL

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door oOM tOKKEL »

Ik kijk echt niet wat voor bier er getapt wordt in een kroeg. Als ie lekker is lust ik er nog wel een. Zijn er geen regels voor de leveracniers want die blijken het dus voor de horeca(klanten) te verknallen. Eh, gelden die verhogingen ook voor de buitensporige kostenstijgingen van een tosti bij de lunchtenten?

Der

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Der »

Jazeker , ik ken wat ondernemers met wie ik vaak zit te kletsen somige van hun moeten naar aldi of lidl omdat ze daar de zelfde producten soms wel voor de helft kunnen inkopen.dus geen leveranciers maar zelf halen. :wink:

Remco1971

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Remco1971 »

Ik ben het helemaal eens met Peet en Gast.
Ik vind de horeca in Nederland ook schandalig duur geworden :evil:
Er is geen lol meer aan, je durft met goed fatsoen niet meer ergens even te gaan zitten als je een dagje uit bent. Ik vind er geen lol meer aan, BAH!!! 10 piek voor twee bakkies koffie, tis toch schandalig?!
Misschien moeten we inderdaad met zijn allen de horeca maar eens een tijdje boycotten, misschien helpt dat. Ondertussen neem ik als ik een dagje wegga mijn eigen gesmeerde boterhammetje en blikje/pakje drinken van de supermarkt wel mee, dat is tenmjnste nog betaalbaar.

Kerst027

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Kerst027 »

Ik ben benieuwd hoe de vakantiegangers uit Nederland, die naar andere landen zijn geweest om hun vakantie door te brengen, nu oordelen over de prijzen van de Horeca in Nederland.
Men moet natuurlijk niet Barcelona vergelijken met bijvoorbeeld Elspeet, nee gewoon algemeen en wanneer men restaurant prijzen wil vergelijken dan moet men ook het gebodene beoordelen, dus niet soep en een plate service in een warm land vergelijken met een geserveerd menu in Nederland, maar dan ook een soep en een plate service in Nederland en dan tevens de hoeveelheid o.a. de groentes,anders is deze vergelijking prijstechnisch niet correct.
En vergelijk ook eens de verplichte kosten aan de overheid van de verschillende landen,die men heeft bezocht.
Nogmaals, ik ben benieuwd.

mcj1970

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door mcj1970 »

ik will ook even wat kwijt is het normaal dat je gemiddeld voor een patatje of hamburger 2 euro kwijt bent ?? of voor het ophangen van je jas in de discotheek 1 euro ..ik vind het absurd ..
maar ja wat doe je er tegen ...ik denk dat wij nederlands meer moeten bezuinigen ...???? waarom ? omdat je dan pas de hele bevolking heb te pakken en dan komen ze misschien uit hun stoel en gaan we masaal de straat op ...en leggen we heel nederland plat ...ik hoorde vandaag ook weer op het nieuws dat we het land zijn dat aan brussel het meest hebben betaald .....ik snap er niks van want als ik alleen op de dam in amsterdam ga staan dan lachen de meeste mensen en zeggen ze ja heb gelijk maar wij lopen door.....want dat is nederland en dan wordt je opgepakt door de politie omdat je geen verguning heb om te staken ..... :wink:

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

:roll: Veel te duur, ga al jaaren niet meer op een terasje zitten.
Met 2 kinderen en een vrouw even een ijsje eten, :shock: kan ik zo bij een supermarkt 2 pak ijs kopen, en elk dan 5 ijsjes van eten, soms heb je nog geld over ook.
En een pilsje drinken is er ook al niet meer bij, jammer is wel gezellig soms

Ook Tokkel

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Ook Tokkel »

Hey Kerst, ga een naar Barcelona en ontdek dat het bier op het grote plein (ff de naam kwijt) in hartje stad, daar waar de Ramblas begint, minder kost dan een gemiddeld glas in dit land.

carmiggeldt

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door carmiggeldt »

Das niet duur voor 2 koffie en een pannenkoekenhuis.

Danielle Duivesteijn

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Danielle Duivesteijn »

Ik wil even reageren op de forum Horeca te duur?

Ik ga al haast niet eens meer weg :( , om effe een avondje uit tegaan, toen de gulden, nam ik 25 gulden mee en hield ik nog over, tegen woordig moet je zeker 150 euro mee moet nemen om een avondje uit te gaan! Waarom moeten de prijzen zo duur zijn, zo lok je toch geen klanten/gasten?

Groetjes,

Daniëlle Duivesteijn
(Zeewolde)

bullet1970
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2004 16:31

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door bullet1970 »

ik ben helemaal met je eens ....dus daarom ga ik thuis met me vrienden maar wat voor drinken en dan pas uit ..ennne wat de prijzen betreft ...waarneer wordt mijn salaris is verhoogd??? :roll:

thijs

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door thijs »

*********** das nie normaal man

Gesloten