LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door eleven »

witte angora schreef:Dennis, je hoeft niks te bewijzen. De huurtoeslag is altijd een voorschot, en dat vraag je dus zelf aan. De hoogte van het voorschot wordt bepaald door de gegevens die je zelf aandraagt. Als er in de loop van het jaar wat veranderd, dan kun je de verandering zelf doorgeven. Heb je in de eerdere periode te weinig gehad, dan krijg je datgene wat je te weinig hebt gekregen alsnog. Heb je teveel gekregen, dan krijg je in de rest van het jaar een stuk minder voorschot.

Het jaar daarop wordt de definitieve huurtoeslag berekend. Dat gebeurt aan de hand van de inkomensgegevens die je werkgever(s) aandragen en eventueel jouw belastingaangifte. De voorschotten worden dan verrekend met de definitieve berekening.

Je moet zeker bewijzen, dat het inkomen klopt, anders wordt het weer een aanslag om terug betaling, en daar wacht toch zeker niemand op.

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door witte angora »

Eleven, dat bewijzen moet alleen met de definitieve aanslag. Bij de berekening van de voorschotten wordt er van uit gegaan dat je zo nauwkeurig mogelijk bent, maar het is en blijft een voorschot, en als er iets niet goed is, dan wordt dat later alsnog verrekend. Er is mij nog nooit bij de toekenning van een voorschot om een bewijs gevraagd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door eleven »

witte angora schreef:Eleven, dat bewijzen moet alleen met de definitieve aanslag. Bij de berekening van de voorschotten wordt er van uit gegaan dat je zo nauwkeurig mogelijk bent, maar het is en blijft een voorschot, en als er iets niet goed is, dan wordt dat later alsnog verrekend. Er is mij nog nooit bij de toekenning van een voorschot om een bewijs gevraagd.

Misschien heb ik mij verkeert uitgedrukt met "bewijzen".
Ik bedoel, om niet wederom een aanslag te krijgen, moet TS "bewijzen" dat hij een bepaald bedrag verdient/gekregen heeft.
Natuurlijk is de berekening net zoals bij de Inkomstenbelasting pas later definitief.

falang
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2013 18:48

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door falang »

En wat als de huiseigenaar op het adres ingeschreven staat, en zelf op een onbekende plek woont?
De situatie hier 2 personen wonen hier, allebei gescheiden woonruimte, met als extra verrassing, een huiseigenaar die nog even extra meeverdiend.

Gesloten