LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ketel 7 jaar ouder dan opgegeven

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
53078

Re: Ketel 7 jaar ouder dan opgegeven

Ongelezen bericht door 53078 »

Hou op met zeuren en schaf een fatsoenlijke ketel aan. Deze is kapot. Forum vol-kladderen kan altijd nog...

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

16again schreef:
marcel75 schreef:U had dus voordat u de woning kocht, de kap van de ketel moeten halen en kunnen zien wat het bouwjaar was. U hebt namelijk een onderzoeksplicht en blijkbaar hebt u die verzaakt.
Meet dan ook gelijk even alle kamers in het huis na , makelaars willen nog wel eens "fantasievol omgaan met vloeroppervlak:"
http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... te-meters/
Mooi woord , onderzoeksplicht.
Maar voor zaken bewust rooskleuriger aanprijzen dan ze zijn, weet ik ook een mooi woord...
+1
Dat woord heet misleiding (het o woord zou ook kunnen)

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

In dat geval heb je een grotere kans om de bouwkundig inspecteur aan te spreken dan dat je de verkoper kunt aanspreken. De inspectie is ofwel onjuist geweest, ofwel de opmerking van de monteur is niet juist (die heeft er natuurlijk ook belang bij om een nieuwe ketel te kunnen verkopen).

Emiel89

Ongelezen bericht door Emiel89 »

marcel75 schreef:In dat geval heb je een grotere kans om de bouwkundig inspecteur aan te spreken dan dat je de verkoper kunt aanspreken. De inspectie is ofwel onjuist geweest, ofwel de opmerking van de monteur is niet juist (die heeft er natuurlijk ook belang bij om een nieuwe ketel te kunnen verkopen).

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Emiel89 schreef: wij hebben bij de bezichtiging nogmaals gevraagd uit welk jaar de ketel kwam. Verder hebben wij een bouwkundige keuring laten doen en zelfs zei hebben gezegd dat ze van het bouwjaar zijn uitgaan wat de verkoper heeft opgegeven. Dan heb ik toch wel voldoende gedaan?
Man... En stel nou dat de verkoper door de eigenaar daarvóór verkeerd is ingelicht, zou dat ook kunnen? Hou nou eens op, dat ding is al lang en breed afgeschreven. Of het ding nu wordt vervangen of over een paar maanden of een jaar, dat maakt toch ook al niet meer uit?

Lanneke

Ongelezen bericht door Lanneke »

Ik wil graag even op Uw artikel reageren. In 2000 hadden wij een nieuwe CV ketel aangeschaft. Na 6 jaar was de ketel kapot en moest gerepareerd worden. De monteur wist ons te vertellen dat de ketel uit het jaar 1998 kwam. Het was dus een gloed nieuwe CV ketel, die alleen 2 jaar in het magazijn bij de winkelier had gestaan. Zou dit bij u ook niet het geval kunnen zijn?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Het was dus een gloed nieuwe CV ketel, die alleen 2 jaar in het magazijn bij de winkelier had gestaan. Zou dit bij u ook niet het geval kunnen zijn?
6 !! Jaar in t magazijn gestaan ? :? :?
Dan heb ik toch ook mijn twijfels bij de installateur met zo'n omloopsnelheid.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

hmm, ik ben het wel met u eens en zou ook niet blij zijn als mijn ketel 6 jaar ouder blijkt dan opgegeven.... Alleen, wat zou de dagwaarde zijn van een ketel uit 2003 en 1 uit 1997..... het verschil is uw "schade" Waarschijnlijk heeft u het dan over €100,00 of iets dergelijks.... En voor dat bedrag zou ik eens flink vloeken en de verkopers uitschelden en verder gaan met mijn leven.... De bouwkundige heeft het handig opgelost door de opmerking van"bouwjaar aangenomen" Ik zou wel de makelaar informeren zodat hij voortaan beter uit zijn doppen kijkt en dit soort zaken gewoon controleert.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Agpo Ferroli is niet het beste merk maar er zijn diverse die 15 jaren of langer mee gaan, helaas kocht ik een appartement met een ketel uit 1998.

Deze werkt nog perfect en de reden dat de AWB niet gemonteerd is tijdgebrek en hij werkt nog 100% storingsvrij....
Ja Zoals ik al eerder schreef, als hij pas na 6 jaren geïnstalleerd is zou het een verouderd showmodel kunnen zijn wat in 2003 met hoge korting als nieuw verkocht is en dat mag.
st
De gevonden 1997 is de productie datum en niet installatie en bij een auto geld hetzelfde .....
Alleen moeten de verkopers aantonen dat er in 2003 geplaatst is...
Als ze dat bewijs niet hebben en hun installateur van toen ook niet kun je claimen, maar vraag eerst bewijs want oude showmodellen die niet gebruikt hangen komen voor, dus het mag wettelijk....

Lanneke

Ongelezen bericht door Lanneke »

bprosman schreef:
Het was dus een gloed nieuwe CV ketel, die alleen 2 jaar in het magazijn bij de winkelier had gestaan. Zou dit bij u ook niet het geval kunnen zijn?
6 !! Jaar in t magazijn gestaan ? :? :?
Dan heb ik toch ook mijn twijfels bij de installateur met zo'n omloopsnelheid.

Voordat je reageert op een reactie, zou ik de reactie eerst eens beter lezen.
De ketel had 2 jaar in het magazijn gestaan. i.p.v. 6 jaar.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Voordat je reageert op een reactie, zou ik de reactie eerst eens beter lezen
.
Ik had het niet over uw ketel, ik had het over de ketel van TS waar 6 jaar verschil zit tussen het opgegeven en werkelijke bouwjaar.

pima

Ongelezen bericht door pima »

probeer eens een second opinion van een onderhoudsbedrijf, de melding onderdeel niet meer leverbaar komt vaker voor bij oudere ketels, evenals de opmerking afgekeurd: ik trek de stekker eruit. Maw hoe betrouwbaar is het bewuste onderhoudsbedrijf.

jokevhouten

Ongelezen bericht door jokevhouten »

Ketel heeft zijn leeftijd bereikt. 12 jaar is mooie leeftijd.

Gesloten