LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke kosten ?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Gast

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door Gast »

Jos ik denk dat inzagirl haar gasrekening niet heeft betaald en nu aan de pindanootjes knabbelt.

erwinl
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 aug 2003 08:45

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door erwinl »

Hoi, (Hans A) ik ben eegaleaser.
En binnen drie jaar contract vernietigd.

Bonnie
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 jun 2004 12:36

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door Bonnie »

Vind ik wel knap en op grond waarvan heeft u het contract vernietigd ?

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door Joshua »

en zo komen de sprookjes i de wereld.
Hoi, (Hans A) ik ben eegaleaser.
En binnen drie jaar contract vernietigd.
reactie
Geplaatst op 12 Sep 2004 22:03 door Bonnie
--------------------------------------------------------------------------------
Vind ik wel knap en op grond waarvan heeft u het contract vernietigd ?
Ik neem aan dat bedoeld wordt
Op grond van huurkoop bepaling heeft mijn partner beroep gedaan op nietig verklaring contract.
Dexia gaat hiermee echter niet akkoord.
Zaak zal voor rechter tot een uitspraak moeten komen.

Tip lees alle berichten voorafgaand :wink:

Suc6 bij de rechtzaak komt goed.

Bonnie
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 jun 2004 12:36

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door Bonnie »

Dank je wel voor je reacties maar als je alleen bent, kun je dan ook een beroep doen op huurkoop ?

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door Joshua »

Bonnie en vele anderen
de relatie van wetten waarbij je doel is het contract te laten ontbinden zijn relatief complex in de nederlandse wet opgenomen.
Zie hiervoor ook de zaken in de sticky topic alles op een rijtje.

Het is een richtlijn waar je een aantal zaken voor jezelf kunt uitwerken.

Op 25 augustus is de bevrijdende uitspraak gedaan dat lease contracten door de rechtbank gezien worden als zaak die onder de wet koop op afbetaling van toepassing verklaard kan worden als HUURKOOP.
In dat geval kan alleen je partner zich beroepen op volledige ontbinding.
Dit kan buiten rechte (binnen drie) of voor (kanton) rechter.

Indien dit niet voor jouw situatie geldt is de weg de koop op af betaling te laten toetsen aan de Wet consumenten Krediet.

Zoals al gemeld gaat elk contract van Dexia (Legio) volledig mank er is goede kans het contract te laten ontbinden danwel aan te passen.
Uitspraak is verwacht binnen een maand. Houd ontwikkelingen in de gaten.

Suc6
Laatst gewijzigd door Joshua op 12 sep 2004 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Bonnie
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 jun 2004 12:36

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door Bonnie »

Joshua wat weet jij er veel van ik zal het forum vanaf nu gaan volgen. Ik vind het heel aardig van je dat je me een beetje wegwijs maakt.

Groetjes van mij.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door Joshua »

Geplaatst op 12 Sep 2004 22:38 door Bonnie
Joshua wat weet jij er veel van
Bonnie om de indruk te vermijden en onbedoeld verwachtingen te wekken is het goed te benadrukken niet als deskundige of vraagbaak te kunnen en willen optreden.
In mijn bescheiden rol als gedupeerde heb ik zeer veel leergeld moeten betalen. Ik heb veel steun en goede hulp mogen ontvangen. Waar mij mogelijk wil ik de informatie met plezier met andere delen.

Hoewel ik de AANBIEDERS bijzonder kwalijk neem dat zij hun verantwoordelijkheid jegens hun klanten niet naar behoren nemen, is mijn doel meer de sinistere geld wolven van vlotte verkopers (tussenpersonen) voor gerecht te krijgen.
De zal stap twee worden. Eerst contract weg geld terug.
mvgr
Joshua

Voor algemene informatie contracten en advocaten kijk eens op
http://www.freewebs.com/gedupeerd/
En Bonnie vertrouw eerst op jezelf
vraag daarna net zo vaak totdat je het zelf begrijp en vrede kunt vinden. We zijn pas slachtoffer als wij daar zelf voor kiezen.
Dat het meer dan geld kost zal duidelijk zijn.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Jee, sprak zij vol ontzag

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hi Josje,
dat dexia over twee weken met de billen bloot gaat is te danken aan de scherpzinnigheid van een advocaat die meer verstand had van wetten dan van bieren. Deze advocaat wordt betaald door een medegedupeerde waarvan jij met al je gebier een zgn. freerider bent en dus een profiteur. Je laat een ander de kastanjes uit het vuur halen en verwijt hem/haar dan ook nog een stom geslachtsdeel te wezen.
Ik heb geen geld dus hoe wou ik een advocaat regelen? En logisch dat ik de kastanjes uit het vuur laat halen, degene met geld kunnen dat beter doen. En profiteren is een normaal begrip, zo werkt het ook in de maatschappij. De hardwerkenden kunnen opdraaien voor de minder bedeelden + dat de minderen ook nog eens sociale premies, kortingen en kwijtscheldingen krijgen. We leven in een sociaal land waar we opkomen voor de zwakkeren. Zo als het hoort, dus heb een beetje begrip voor mijn situatie.

Trouwens kastanjes smaken lekker bij het bieren. :lol:
Dexia komt helaas toch wel bij je en dan moet je zelf een advocaat nemen want er is geen één rechter die jou naar bier walmende verdediging serieus zal nemen. Helaas maar jammer, want dat betekend weer een gewonnen zaak voor Dexia wat de zaak van alle andere gedupeerden weer wat zwakker maakt.
Dexia gaat over 2 weken met de billen bloot, denk niet dat ze binnen die tijd mij gaan dagvaarden. Als dexia over twee weken goed genaaid is dan zingen ze wel een toontje hoger voordat ze mij gaan dagvaarden.
En het maakt niet uit hoe hoog of laag iedereen sprinkt, als dexia met de billen bloot gaat, en dexia's aars goed wordt belicht dan zal de rechter met zijn knuppel laten zien hoe nauw de wet is voorgeschreven.
En wat bieren betreft zal de wet niks zeggen over het bieren en het eten van kastanjes.

Dus Josie, neem ook een biertje, het is feest voor ons allen want we hebben hetzelfde recht en we zijn genaaid door dezelfde dader. (hoop alleen niet dat je een enge ziekte heb)

Vergeet vooral niet nog een paar kastanjes voor me te plukken, ik heb nog een paar kratjes bier.

Burb, uhm uhm, proest, ja proost!!
Beetje knabbelen aan de kastanjes en sabbelen aan het bier.
Toast ze, Veel plezier!! :lol:
Laatst gewijzigd door [email protected] op 12 sep 2004 23:37, 5 keer totaal gewijzigd.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

natuurlijk, sprak zij beleefd, maar nu minder serieus :roll:

Michiel Luidens

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Deze advocaat wordt betaald door een medegedupeerde waarvan jij met al je gebier een zgn. freerider bent en dus een profiteur.
Gaan de gedupeerden nu ook al elkaar voor profiteur uitmaken ? Je bent nu al de hele dag berichtjes aan het plaatsen Joshua. Misschien moet je ook maar eens een biertje pakken.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door JH »

michiel het was niet joshua die de opmerking maakte maar jos1
eerst lezen dan reageren, beste belg :wink:

Michiel Luidens

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Excuus aan Joshua !!! Opmerking over bier blijft staan. Proost allemaal !

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door Joshua »

ML Joshua. Misschien moet je ook maar eens een biertje pakken.
Graag mijn pluim aan jouw ML goede bijdrage, misschien is bier het drankje in belgie ik houd het liever op een goede huiswijn. Maar toch bedankt voor je zorg. Blijkbaar kun je Dexia nog iets bijbrengen over wat zorgplicht inhoud.

Thats all folks.

Aan allen die weer een brief met verzoek voor uitstel hebben ontvangen van Dexia een gewond dier is tot veel in staat blijf waakzaam!

Morgen gezond weer op. ...wie zei dat ook alweer? ...nou ja

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Dexia's aars zal al heel wat vaseline in huis hebben gehaald voor de rechtvaardige knuppel die over 2 weken zal zegebieren.

Gasten ik ga lekker slapen, morgen is het weer een mooie dag om verder te bieren. Bier ze nog verder.

:lol:

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door pluutje »

Inzagirl,

Word wakker, kom uit je ivoren toren en luister naar wat al deze goed willende mensen je proberen duidelijk te maken!!! :cry:
Klopt, als je nix doet gebeurt er nix! Maar je weet toch wel dat je dat krabbeltje hebt gezet? :oops:
Heb je toch iets gedaan n.l. een dubieus contract getekent! Met een biertje zal dat contract wel even uit je gedachten verdwijnen maar voor hoe lang? :roll:

Kom op wees een verstandige zielepoot en meld je aan bij Payback of zoek een advocaat. NIX DOEN GAAT JE ANDERS VEEL BIERTJES KOSTEN!
En denk eraan Dexia lapt nix aan z'n .aars!!!!! :evil:

Welterusten.
Mvrgr,
Pluutje

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door cornelis »

Inzagirl zegt steeds dat ze afwacht en peilt ondertussen wel de meningen van anderen of die wel een advokaat in de arm nemen waardoor er veel gezegd word wat misschien beter niet gezegd moet worden,want dexia leest natuurlijk wel mee.
Het gaat te ver om te denken dat inza in opdracht van dexia de meningen peilt en verwarring zaait over het al dan niet een advokaat in de arm te nemen ,maar alles is mogelijk,anders sorry inza maar jij gaat er wel heel gemakkelijk mee om,ik en vele hebben slapeloze nachten,over de toekomst van het gezin,ik vind dat jij er zo gemakkelijk over denk ,dat ik betwijfel of jij wel echt een gedupeerde bent.
groetjes

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door impact »

Juist, Cornelis, die gedachte kwam bij mij ook al op.

Of inzagirl is ontzettend dom - maar het is zeker niet uit te sluiten dat zij (of hij?) er op uit is om anderen op het verkeerde been te zetten.

Voorzichtigheid is hier geboden!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Welke kosten ?

Ongelezen bericht door JH »

Moeilijk voor te stellen dat dexia iemand zoals inzagirl inhuurt om de meningen te peilen. Het taalgebruik wat deze meid gebruikt is bepaald niet representatief te noemen voor een financiele instelling, alhoewel de integriteit van dexia inmiddels wel heel erg beneden peil is.

Gesloten