LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stedin wil geen dubbeltarief meer.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28 nov 2014 11:30
Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Geacht forum,
In juni 2014 ben ik overgegaan van Nuon dubbeltarief elektrisch naar enkel tarief.
De reden hiervoor was dat Stedin in een brief aangaf dat ik een intelligente meter kreeg omdat het omschakelsignaal naar de meter zou vervallen in de Hoekschewaard.
Ik had begrepen dat ik een intelligente meter kon weigeren en dat heb ik ook gedaan.
Om problemen te voorkomen ben ik overgestapt naar enkel tarief, want zou er nog één telwerk blijven draaien.
In juni de meterstanden netjes per telefoon doorgegeven aan Nuon.
De meter schakelt echter nog steeds elke dag om van hoog naar laag.
Hierdoor moest ik 2 standen op blijven geven.
Eind oktober de meterstanden telefonisch doorgegeven aan Nuon voor de jaarafrekening.
In november kreeg ik de jaarrekening 2014.
Echter deze klopte niet omdat ik slechts één meterstand verrekend kreeg.
Hier werd alleen hoogverbruik verrekend en niet laagverbruik.
Hierdoor heb ik teveel geld teruggekregen.
De helpdesk van Nuon wil dat ik dit met Stedin uitzoek, en Nuon zegt dat ik bij Stedin moet zijn.
Maar ik wil EERLIJK zijn en niet teveel terug krijgen.
Inmiddels kom ik er niet meer uit en wordt ik door de helpdesk van beide bedrijven van het kastje naar de muur gestuurd.
Floris.
In juni 2014 ben ik overgegaan van Nuon dubbeltarief elektrisch naar enkel tarief.
De reden hiervoor was dat Stedin in een brief aangaf dat ik een intelligente meter kreeg omdat het omschakelsignaal naar de meter zou vervallen in de Hoekschewaard.
Ik had begrepen dat ik een intelligente meter kon weigeren en dat heb ik ook gedaan.
Om problemen te voorkomen ben ik overgestapt naar enkel tarief, want zou er nog één telwerk blijven draaien.
In juni de meterstanden netjes per telefoon doorgegeven aan Nuon.
De meter schakelt echter nog steeds elke dag om van hoog naar laag.
Hierdoor moest ik 2 standen op blijven geven.
Eind oktober de meterstanden telefonisch doorgegeven aan Nuon voor de jaarafrekening.
In november kreeg ik de jaarrekening 2014.
Echter deze klopte niet omdat ik slechts één meterstand verrekend kreeg.
Hier werd alleen hoogverbruik verrekend en niet laagverbruik.
Hierdoor heb ik teveel geld teruggekregen.
De helpdesk van Nuon wil dat ik dit met Stedin uitzoek, en Nuon zegt dat ik bij Stedin moet zijn.
Maar ik wil EERLIJK zijn en niet teveel terug krijgen.
Inmiddels kom ik er niet meer uit en wordt ik door de helpdesk van beide bedrijven van het kastje naar de muur gestuurd.
Floris.
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
lijkt me een mission impossible. Laat het lekker gaan, als je teveel hebt teruggekregen en het hebt aangeven is het verder hun probleem
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Vind m wel grappig in combinatie met "Slimme meter weigeren"Om problemen te voorkomen
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Het klinkt als een administratieve puinhoop bij de Stedin.floris9688 schreef:Maar ik wil EERLIJK zijn en niet teveel terug krijgen.
Inmiddels kom ik er niet meer uit en wordt ik door de helpdesk van beide bedrijven van het kastje naar de muur gestuurd.
De netwerkbeheerder dient de meterstanden juist uit te lezen en te verwerken, niet de energie-leverancier.
Ik begrijp wel dat je niet teveel wilt terug krijgen, uiteindelijk moet je het immers toch betalen, want de metertjes in je woning lopen wel door.
Dat je twee meters hebt maakt op zich niet zoveel uit, zolang ze allebei maar voor enkel tarief worden berekend en je geen extra kosten voor een dubbele meter in rekening wordt gebracht.
Enkel tarief is overigens goedkoper dan het hoge tarief bij dubbeltarief. Dubbeltarief is alleen gunstiger als je in de nachtelijke uren flink wat energie gebruikt (wasmachine, wasdroger etc).
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Bij enkel tarief blijft de dubbele meter hangen en werken...
Je betaalde dan voor beide tellers het totaal gebruik dus als je die bij elkaar optelde is dat je verbruik en doorgeven moet je dus nog steeds beide....
Als je 1 doorgeeft word de andere geschat en gaat het fout.
Je betaalde dan voor beide tellers het totaal gebruik dus als je die bij elkaar optelde is dat je verbruik en doorgeven moet je dus nog steeds beide....
Als je 1 doorgeeft word de andere geschat en gaat het fout.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28 nov 2014 11:30
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Ik kan ten eerste op de website van Nuon nog maar 1 meterstand doorgeven, en daarom heb ik 2 meterstanden telefonisch en met een email doorgegeven.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28 nov 2014 11:30
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Maar van deze 2 standen is alleen de hoogtarief stand doorgerekend.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28 nov 2014 11:30
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Ik heb Nuon aan de lijn gehad en de meterstanden doorgegeven.
Ze gaan een nieuwe jaarrekening maken.
Ik wacht het nu maar even af.
Ze gaan een nieuwe jaarrekening maken.
Ik wacht het nu maar even af.
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Dat duale systeem maakt het er allemaal niet eenvoudiger op.floris9688 schreef:Ik heb Nuon aan de lijn gehad en de meterstanden doorgegeven.
Ze gaan een nieuwe jaarrekening maken.
Ik wacht het nu maar even af.
Uiteindelijk zijn de meterstanden in je eigen woning het enige wat telt.
In combinatie dan met de tijd dat de kosten voor een dubbele meter in rekening worden gebracht.
Maar ja, ga dat die helpdesken maar eens duidelijk maken: "computer says no"
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Beste Floris,
Vervelend dat dit zo loopt. Ik kan mij voorstellen dat de verloop van deze situatie irritatie bij je opwekt.
Wanneer je een traditionele meter hebt met 2 telwerken maar deze worden verrekend tegen enkel tarief, geef je (zoals je ook gedaan hebt) beide meterstanden aan je leverancier door. Zij verrekenen dat zowel het verbruik op telwerk 1 als op telwerk 2 tegen hetzelfde tarief.
Op andere plaatsen in Nederland (buiten de Hoeksche Waard) werkt het ook zo. Wij plaatsen namelijk geen meters meer met 1 telwerk om eindeloze meterwissels te voorkomen wanneer klanten een andere tariefstructuur kiezen.
Ik zal het webcareteam van Nuon ook even informeren over deze post. Misschien kunnen zij verdere toelichting geven over de nota.
Met vriendelijke groet,
Olivier
Stedin Webcare
Vervelend dat dit zo loopt. Ik kan mij voorstellen dat de verloop van deze situatie irritatie bij je opwekt.
Wanneer je een traditionele meter hebt met 2 telwerken maar deze worden verrekend tegen enkel tarief, geef je (zoals je ook gedaan hebt) beide meterstanden aan je leverancier door. Zij verrekenen dat zowel het verbruik op telwerk 1 als op telwerk 2 tegen hetzelfde tarief.
@Eddy: Wij lezen geen meterstanden uit als er geen slimme meters zijn geplaatst. De leverancier is het aanspreekpunt voor meterstanden in àlle gevallen.eddy123 schreef:Het klinkt als een administratieve puinhoop bij de Stedin.
De netwerkbeheerder dient de meterstanden juist uit te lezen en te verwerken, niet de energie-leverancier.
@Eddy: Wat je hier zegt is precies zoals het moet zijn. Het verbruik wat op de beide telwerken wordt geregistreerd wordt verrekend tegen 1 tarief. Je geeft dus altijd beide standen door aan de leverancier.eddy123 schreef:Dat je twee meters hebt maakt op zich niet zoveel uit, zolang ze allebei maar voor enkel tarief worden berekend en je geen extra kosten voor een dubbele meter in rekening wordt gebracht.
Enkel tarief is overigens goedkoper dan het hoge tarief bij dubbeltarief. Dubbeltarief is alleen gunstiger als je in de nachtelijke uren flink wat energie gebruikt (wasmachine, wasdroger etc).
Op andere plaatsen in Nederland (buiten de Hoeksche Waard) werkt het ook zo. Wij plaatsen namelijk geen meters meer met 1 telwerk om eindeloze meterwissels te voorkomen wanneer klanten een andere tariefstructuur kiezen.
Ik zal het webcareteam van Nuon ook even informeren over deze post. Misschien kunnen zij verdere toelichting geven over de nota.
Met vriendelijke groet,
Olivier
Stedin Webcare
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Heel verstandig.Stedin schreef:Op andere plaatsen in Nederland (buiten de Hoeksche Waard) werkt het ook zo. Wij plaatsen namelijk geen meters meer met 1 telwerk om eindeloze meterwissels te voorkomen wanneer klanten een andere tariefstructuur kiezen.
Zijn daarmee de extra kosten voor een dubbele meter ook van de baan?
Hoeft op zich niet natuurlijk, het is al verstandig gewoon altijd een dubbele meter te plaatsen.
Dan is de wisseling slechts een administratieve handeling. Met de opkomst van alternatieve energiebronnen als zonne-energie wordt een dubbeltarief ook steeds onzinniger.
U zult met de slimme energie-meters wel aansturen op een volledig variabel tarief.
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Wat ons betreft zijn er geen kosten voor het aanpassen van de tariefstructuur. Het kan natuurlijk wel dat een energieleverancier hier kosten voor rekent (administratiekosten o.i.d.).eddy123 schreef:Heel verstandig.
Zijn daarmee de extra kosten voor een dubbele meter ook van de baan?
Hoeft op zich niet natuurlijk, het is al verstandig gewoon altijd een dubbele meter te plaatsen.
Dan is de wisseling slechts een administratieve handeling. Met de opkomst van alternatieve energiebronnen als zonne-energie wordt een dubbeltarief ook steeds onzinniger.
U zult met de slimme energie-meters wel aansturen op een volledig variabel tarief.
De gehele tariefstructuur is iets waarin wij alleen voorzien in de registratie. Wij verzorgen dus een meter die (op dit moment) een dag en een nachtstand registreert. Het reduceren van pieken in de afname is hoofdzakelijk relevant voor de energieleveranciers die dergelijke pieken moeten opvangen qua productie.
Met vriendelijke groet,
Olivier
Stedin Webcare
-
- verified
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Hallo Floris,
Na een seintje van Stedin dat u uw vraag hier hebt gesteld, willen we dit graag met u oplossen. Daarvoor hebben we wel uw gegevens nodig. Wil je ons een privébericht sturen met uw klantnummer of adres?
Ook bij ons is er geen verschil in kosten tussen dubbel- of enkeltarief. Als uw meter niet (meer) geschikt is voor dubbeltarief kan het zo zijn dat we op uw jaarafrekening de oude benaming van het telwerk blijven gebruiken, maar afrekenen tegen enkeltarief. Als bij de meterstanden alleen laagtarief wordt genoemd, maar bij de afrekening daaronder enkeltarief, dan krijgt u niet teveel terug.
Wilt u laten weten of dit voldoende informatie is, of stuurt u ons een privébericht? Dat kan door op onze naam te klikken en te kiezen voor "Stuur privébericht" Alvast bedankt.
Vogels, dank voor je aanvulling, we zullen verificatie aanvragen zodat zichtbaar is dat we echt Nuon zijn
Met vriendelijke groet
Mieneke
Nuon Webcare
Na een seintje van Stedin dat u uw vraag hier hebt gesteld, willen we dit graag met u oplossen. Daarvoor hebben we wel uw gegevens nodig. Wil je ons een privébericht sturen met uw klantnummer of adres?
Ook bij ons is er geen verschil in kosten tussen dubbel- of enkeltarief. Als uw meter niet (meer) geschikt is voor dubbeltarief kan het zo zijn dat we op uw jaarafrekening de oude benaming van het telwerk blijven gebruiken, maar afrekenen tegen enkeltarief. Als bij de meterstanden alleen laagtarief wordt genoemd, maar bij de afrekening daaronder enkeltarief, dan krijgt u niet teveel terug.
Wilt u laten weten of dit voldoende informatie is, of stuurt u ons een privébericht? Dat kan door op onze naam te klikken en te kiezen voor "Stuur privébericht" Alvast bedankt.
Vogels, dank voor je aanvulling, we zullen verificatie aanvragen zodat zichtbaar is dat we echt Nuon zijn
Met vriendelijke groet
Mieneke
Nuon Webcare
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Bedankt voor de tip, moeten wij misschien ook doen. Is wel handig voor jullie om te zien dat wij het echt zijn. Maar het is echt Stedin hier hoor .vogels schreef:Nuon heeft al een geverifieerd account (zie vinkje achter accountnaam), Stedin niet.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28 nov 2014 11:30
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Ik heb een privebericht verstuurd naar "de nuon medewerker"
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28 nov 2014 11:30
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Nuon zoekt het nu uit met Stedin omdat mijn meter plotseling verdacht is.
Dit is het antwoord:
Floris, we hebben je gegevens doorgegeven aan de collega die hiermee bezig is. Er blijkt iets met de meter te zijn waar we wat vragen over hebben. Dit moeten we ook bij je netbeheerder navragen. Zodra we een reactie hebben van de desbetreffende collega dan laten we je dat weten of je wordt gebeld.
Met vriendelijke groet,
Joeri
Nuon Webcare
18 minuten geleden
Dit is het antwoord:
Floris, we hebben je gegevens doorgegeven aan de collega die hiermee bezig is. Er blijkt iets met de meter te zijn waar we wat vragen over hebben. Dit moeten we ook bij je netbeheerder navragen. Zodra we een reactie hebben van de desbetreffende collega dan laten we je dat weten of je wordt gebeld.
Met vriendelijke groet,
Joeri
Nuon Webcare
18 minuten geleden
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28 nov 2014 11:30
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Ik ga dit afwachten..........................alweer.
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Dat begrijp ik. Ik loof ook alleen maar uw keuze om meteen dubbele meters te plaatsen, of een 'slimme' meter. Meters vervangen is dusdanig kostbaar qua arbeidsuren dat je beter een duurdere dubbele/slimme meter kunt plaatsen. Dat sommige mensen moeite hebben met een 'slimme' meter begrijp ik overigens ook. Plaats maar dubbele meters en als iemand voor enkel tarief kiest, dan mag die persoon 2 standen doorgeven die allebei tegen enkel tarief worden afgerekend. Top!Stedin schreef:Wat ons betreft zijn er geen kosten voor het aanpassen van de tariefstructuur. Het kan natuurlijk wel dat een energieleverancier hier kosten voor rekent (administratiekosten o.i.d.).
@TS: ook top dat je je zorgen maakt omdat je te weinig betaald. Je begrijpt dat je uiteindelijk toch het te weinig betaalde alsnog wel moet betalen, en terecht natuurlijk.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28 nov 2014 11:30
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Inmiddels een week verder en ondanks de gedane beloften van Nuon, heb ik niets meer van hun vernomen.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28 nov 2014 11:30
Re: Stedin wil geen dubbeltarief meer.
Eergisteren telefoontje van Nuon dat de zaak loopt, en dat we regelmatig een update van de situatie krijgen.
Dat klinkt al beter.
Dat klinkt al beter.