LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kunnen mobieltjes tegenwoordig niks meer hebben?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Jetoy
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2014 22:14

Kunnen mobieltjes tegenwoordig niks meer hebben?

Ongelezen bericht door Jetoy »

Ik heb net een nieuwe dure telefoon en voor het eerst zit er ook een zogenaamde vochtsticker in blijkbaar. Ik dacht ik ga eens googlen hoe en wat en echt dat had ik beter niet kunnen doen :shock:

Het is logisch dat je je telefoon niet moet laten zwemmen, het niet verstandig is om in de stromende regen te gaan bellen of je telefoon met een te vochtige doek schoon maakt. Maar ik durf hem na het lezen van alle verhalen nog maar amper aan te raken…
Zijn mijn handen wel goed droog gemaakt na een toilet bezoek? Hoe ga ik dat doen als ik als het vriest iemand moet bellen? Wat als ik per ongeluk ineens heel hard moet hoesten/niezen als ik de batterij er even uit moet halen? Wat als ik een vervelend telefoontje krijg en ineens moet huilen? Als ik mij kapot zweet in de zomer?!

Aan de andere kant is het maar goed dat ik per toeval bij die stickers terecht kom want in de gebruiksaanwijzing reppen ze over geen woord over die stickers behalve dan dat vocht het scherm 'mogelijk' kan beschadigen. Maar ook dat ik mij camera en dergelijke goed schoon moet houden maar nu kan ik mijn favoriete LCD en cameralens doekjes ook niet meer gebruiken?

Misschien heeft mijn mooie telefoon al wel vochtschade opgelopen terwijl ik hem nog nooit buitenshuis heb gebruikt en heb ik al geen garantie meer?!

Kunnen telefoons tegenwoordig echt niks meer hebben? Of valt het allemaal nog wel mee ondanks de vele horror verhalen? :?

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Kunnen mobieltjes tegenwoordig niks meer hebben?

Ongelezen bericht door smilie »

Het valt het reuze mee hoor ;-)

Kijk, mobieltje van +/- 10 jaar geleden had zo een 3% van elektronica van de mobieltje vandaag. Dus het logische gevolgen is dat het allemaal wat gevoeliger is. Ik heb thuis nog een ouderwetse Nokia dat val van 4 hoog nog over kan leven. Voor het nieuwe toestellen is dat niet aan te raden :)

Ik denk dat zo een vochtsticker al langer (jaar of 3?) erin zit. Enne nee, het zal van een gesprek in het regen niet kapot gaan. Maar voor de fabrikant is het wel een middel om achter te halen hoe met de toestel om is gegaan.

Maak je niet al te veel zorgen en gebruik gewoon je toestel ;-)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kunnen mobieltjes tegenwoordig niks meer hebben?

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, als een mobieltje kapot is en voor reparatie word aangeboden lees ik toch dat in 9 van de 10 keer de verkoper zich "verschuilt" achter vochtschade. De klachten allerlei fora zijn niet voor niets zo groot. Inderdaad word er van alles uit de kast getrokken: zweethanden, is in het water gevallen, enfin, noem alles maar op: is allemaal voorbijgekomen. Dus maar heel voorzichtig doen, lekker gemakkelijk.

pietjeplus
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:13

Re: Kunnen mobieltjes tegenwoordig niks meer hebben?

Ongelezen bericht door pietjeplus »

Moet je die nieuwe toestellen dan aanpakken met fluwele handschoenen ?

Jetoy
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2014 22:14

Re: Kunnen mobieltjes tegenwoordig niks meer hebben?

Ongelezen bericht door Jetoy »

pietjeplus schreef:Moet je die nieuwe toestellen dan aanpakken met fluwele handschoenen ?
Als ik de verhalen op internet lees lijkt het daar wel op :?
Heb nog het 'geluk' dat ik geen iphone heb want dan hang je zowat meteen lijkt het.
En de ellende is ook niet altijd weet waar ze zitten in een toestel, moet je een keer goed niezen en hup je hangt want geeft dat ding eigenlijk een verschil aan tussen een mobiel die echt zwemles heeft gehad en een klein minuscuul druppeltje van een nies bui wat naar mijn idee lang niet zoveel schade aanricht als de zwemles.

witte angora
Berichten: 31974
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kunnen mobieltjes tegenwoordig niks meer hebben?

Ongelezen bericht door witte angora »

Jetoy schreef:moet je een keer goed niezen en hup je hangt
Of je haalt even het toestel een eind van je gezicht af. Ik denk dat het voor degene aan de andere kant van de lijn niet zo fijn is een grote nies in de oren te krijgen, of denk je van wel?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kunnen mobieltjes tegenwoordig niks meer hebben?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tenormin schreef:Nou, als een mobieltje kapot is en voor reparatie word aangeboden lees ik toch dat in 9 van de 10 keer de verkoper zich "verschuilt" achter vochtschade.
Maar de klachten die je leest zeggen natuurlijk helemaal niets. Mensen van wie het toestel gewoon naar tevredenheid is gerepareerd hoor je niet. Alleen mensen die het niet eens zijn met een constatering gaan klagen. Aan de hand van klachten op fora zoals deze kun je niets concluderen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kunnen mobieltjes tegenwoordig niks meer hebben?

Ongelezen bericht door tenormin »

GJvdZ schreef:
tenormin schreef:Nou, als een mobieltje kapot is en voor reparatie word aangeboden lees ik toch dat in 9 van de 10 keer de verkoper zich "verschuilt" achter vochtschade.
Maar de klachten die je leest zeggen natuurlijk helemaal niets. Mensen van wie het toestel gewoon naar tevredenheid is gerepareerd hoor je niet. Alleen mensen die het niet eens zijn met een constatering gaan klagen. Aan de hand van klachten op fora zoals deze kun je niets concluderen.
U heeft uw conclusie klaar; ik de mijne. Uiteraard hoort men weinig "klachten" als er geen klachten zijn. Ook dat is logisch. Constateer alleen dat er m.i. te vaak reparaties worden afgedaan met: waterschade. En heb hierbij mijn gezonde vraagtekens bij sommige klachten; begrijp dat er soms echt een mobiel waterschade heeft "waar men niet vanaf weet"; maar goed, als je niemand meer kan geloven die een vraag stelt, ruim dan het hele forum maar op.

Mucha

Re: Kunnen mobieltjes tegenwoordig niks meer hebben?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Kunnen mobieltjes tegenwoordig niks meer hebben?

Ongelezen bericht door Har06 »

Mucha schreef:Ik heb nog nooit problemen gehad met schade aan mobieltjes. Mijn LG Shine, en mijn twee BlackBerry Bold's hebben twee jaar gebruik prima doorstaan. Ze zagen er nog als nieuw uit. Mijn HTC One gaat ook alweer een jaartje probleemloos mee. Een kwestie van netjes in een hoesje bij je dragen. En niet uit je handen laten vallen.
je gebruikt de gsm niet ? nu wordt BB al bijna door niemand meer gebruikt, m,n kleinzoon noemt het oude meuk :) :lol:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kunnen mobieltjes tegenwoordig niks meer hebben?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jetoy schreef:Ik heb net een nieuwe dure telefoon en voor het eerst zit er ook een zogenaamde vochtsticker in blijkbaar. Ik dacht ik ga eens googlen hoe en wat en echt dat had ik beter niet kunnen doen :shock:

Het is logisch dat je je telefoon niet moet laten zwemmen, het niet verstandig is om in de stromende regen te gaan bellen of je telefoon met een te vochtige doek schoon maakt. Maar ik durf hem na het lezen van alle verhalen nog maar amper aan te raken…
Zijn mijn handen wel goed droog gemaakt na een toilet bezoek? Hoe ga ik dat doen als ik als het vriest iemand moet bellen? Wat als ik per ongeluk ineens heel hard moet hoesten/niezen als ik de batterij er even uit moet halen? Wat als ik een vervelend telefoontje krijg en ineens moet huilen? Als ik mij kapot zweet in de zomer?!

Aan de andere kant is het maar goed dat ik per toeval bij die stickers terecht kom want in de gebruiksaanwijzing reppen ze over geen woord over die stickers behalve dan dat vocht het scherm 'mogelijk' kan beschadigen. Maar ook dat ik mij camera en dergelijke goed schoon moet houden maar nu kan ik mijn favoriete LCD en cameralens doekjes ook niet meer gebruiken?

Misschien heeft mijn mooie telefoon al wel vochtschade opgelopen terwijl ik hem nog nooit buitenshuis heb gebruikt en heb ik al geen garantie meer?!

Kunnen telefoons tegenwoordig echt niks meer hebben? Of valt het allemaal nog wel mee ondanks de vele horror verhalen? :?
MIjn smartphone is IP67 gecertificeerd. Dat betekent dat zwemmen of bellen in de stromende regen geen probleem vormt.

Speelsekater
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2013 16:42

Re: Kunnen mobieltjes tegenwoordig niks meer hebben?

Ongelezen bericht door Speelsekater »

Wanneer fabrikanten hun producten niet geschikt kunnen maken voor praktisch gebruik, kunnen ze beter een ander vak kiezen.
Consumentenorganisaties zouden deze toestellen daarop moeten testen. Een beoordeling waardeloos zou er zomaar bij kunnen staan. Dat laat niets aan duidelijkheid over. Waarom staat er bij de gsm's tegenwoordig de kwaliteit van de accu niet meer bij????

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Kunnen mobieltjes tegenwoordig niks meer hebben?

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="Speelsekater"]Wanneer fabrikanten hun producten niet geschikt kunnen maken voor praktisch gebruik, kunnen ze beter een ander vak kiezen.
Consumentenorganisaties zouden deze toestellen daarop moeten testen. Een beoordeling waardeloos zou er zomaar bij kunnen staan. Dat laat niets aan duidelijkheid over. Waarom staat er bij de gsm's tegenwoordig de kwaliteit van de accu niet meer bij????[/quote]

die kwaliteit kun je overal vrij eenvoudig terug vinden.

GSM,s zijn niet gemaakt om in de regen douche bad sauna cs te bruiken :lol: , laten vallen is evenmin handig :wink:

Gesloten