LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tenontechte hoog btw-tarief berekend voor CV-onderhoudsabonn
Tenontechte hoog btw-tarief berekend voor CV-onderhoudsabonn
Mijn installateur maakt volgens mij de gelijke fout als in 2014: Hij berekent weer het hoge btw-tarief van 21% bij het cv-onderhoudscontract, terwijl tot 1 juli 2015 het lage btw-tarief geldt.
Re: Tenontechte hoog btw-tarief berekend voor CV-onderhoudsabonn
En wat zei hij toen je vroeg waarom hij dat doet?
Waarschijnlijk het volgende: registreer je bij het Radar Forum en begin er een topic overGJvdZ schreef:En wat zei hij toen je vroeg waarom hij dat doet?
En?Cevaa00 schreef:Mijn installateur maakt volgens mij de gelijke fout als in 2014: Hij berekent weer het hoge btw-tarief van 21% bij het cv-onderhoudscontract, terwijl tot 1 juli 2015 het lage btw-tarief geldt.
De installateur antwoordt:
Het 6 % BTW tarief is alleen van toepassing op het onderhoud, het onderhoud moet dan verricht zijn voor 1 juli 2015. De belastingdienst en Uneto VNI hebben ons aangegeven, daar het een jaarabonnement betreft 21% te hanteren. Wel kunnen wij bij deze aangeven dat als het onderhoud voor uw ketel voor 1 juli heeft plaatsgevonden u schriftelijk/email het verschil BTW bij ons kunt terug laten storten onder vermelding van datum onderhoud, debiteurnummer en uw IBANnummer. Dit tevens voor mogelijke controle belastingdienst.
Het 6 % BTW tarief is alleen van toepassing op het onderhoud, het onderhoud moet dan verricht zijn voor 1 juli 2015. De belastingdienst en Uneto VNI hebben ons aangegeven, daar het een jaarabonnement betreft 21% te hanteren. Wel kunnen wij bij deze aangeven dat als het onderhoud voor uw ketel voor 1 juli heeft plaatsgevonden u schriftelijk/email het verschil BTW bij ons kunt terug laten storten onder vermelding van datum onderhoud, debiteurnummer en uw IBANnummer. Dit tevens voor mogelijke controle belastingdienst.
Opgelost dus, wel een raar systeem.