LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GA NIET IN ZEE MET NUON
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24 jun 2014 11:38
GA NIET IN ZEE MET NUON
Hallo allemaal,
Ik heb een enorme slechte ervaring opgedaan met Nuon waarvoor ik de lezers van dit forum wil waarschuwen. Tevens ben ik nieuwsgierig of er nog meer mensen zijn die zich herkennen in het onderstaande probleem met Nuon.
MIJN SLECHTE ERVARING
Nuon stuurt verkopers naar o.a. winkelcentra met verkooppraatjes. In mijn geval zou ik 10% korting krijgen t.o.v. mijn notabedrag bij Eneco. In plaats daarvan is de eindafrekening circa 20% hoger (meerprijs extra gasverbruik al verdisconteerd).
Achteraf zegt Nuon glashard dat het slechts "verkooppraatjes waren van de verkoper" en dat ik "maar beter had moeten opletten" (; die fijne verkoper had me namelijk geniepig voor iets anders laten tekenen). Nuon gooit de horn op de haak als je verhaal haalt, dreigt met incasso's, gaat niet in op verzoeken om het lopende contract tussentijds te beëindigen, verrekent onrechtmatig mijn teruggeleverde stroom met vermeende openstaande nota's, negeert mijn emails en de daarin staande argumentatie, schrijft zomaar Euro 1500 van mijn rekening af zonder iets te melden, enzovoort.
Ondanks dat er getuigen zijn die het verhaal van de verkoper kunnen beamen (= 10% korting krijgen t.o.v. mijn notabedrag bij Eneco) wil Nuon de mondelinge toezegging/afspraak van de verkoper niet nakomen en sturen ze aan op een rechtzaak.
Wat een walgelijk bedrijf!
Ik heb een enorme slechte ervaring opgedaan met Nuon waarvoor ik de lezers van dit forum wil waarschuwen. Tevens ben ik nieuwsgierig of er nog meer mensen zijn die zich herkennen in het onderstaande probleem met Nuon.
MIJN SLECHTE ERVARING
Nuon stuurt verkopers naar o.a. winkelcentra met verkooppraatjes. In mijn geval zou ik 10% korting krijgen t.o.v. mijn notabedrag bij Eneco. In plaats daarvan is de eindafrekening circa 20% hoger (meerprijs extra gasverbruik al verdisconteerd).
Achteraf zegt Nuon glashard dat het slechts "verkooppraatjes waren van de verkoper" en dat ik "maar beter had moeten opletten" (; die fijne verkoper had me namelijk geniepig voor iets anders laten tekenen). Nuon gooit de horn op de haak als je verhaal haalt, dreigt met incasso's, gaat niet in op verzoeken om het lopende contract tussentijds te beëindigen, verrekent onrechtmatig mijn teruggeleverde stroom met vermeende openstaande nota's, negeert mijn emails en de daarin staande argumentatie, schrijft zomaar Euro 1500 van mijn rekening af zonder iets te melden, enzovoort.
Ondanks dat er getuigen zijn die het verhaal van de verkoper kunnen beamen (= 10% korting krijgen t.o.v. mijn notabedrag bij Eneco) wil Nuon de mondelinge toezegging/afspraak van de verkoper niet nakomen en sturen ze aan op een rechtzaak.
Wat een walgelijk bedrijf!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 24 jun 2014 13:05
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
Al die energieleveranciers zijn een pot nat.
Tegenwoordig komen ze aan je deur en vallen ze je telefonisch lastig om hun producten te slijten.
Allemaal roepen ze de goedkoopste te zijn.
Je kunt tegenwoordig niet meer eens over straat zonder aangesproken te worden door deze lui.
Tegenwoordig komen ze aan je deur en vallen ze je telefonisch lastig om hun producten te slijten.
Allemaal roepen ze de goedkoopste te zijn.
Je kunt tegenwoordig niet meer eens over straat zonder aangesproken te worden door deze lui.
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
Bij mij komen zo nooit aan de deur. En ontwijken op straat is niet zo moeilijk: boos aankijken en ze durven je niet meer aan te spreken.
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
Als een verkoper je op straat benadert, dan kan je toch zeggen dat je geen interesse hebt en dan gewoon doorlopen en verder niet reageren als die persoon je zelfs achterna loopt!. Zo doe ik dat altijd.
En telefonisch benaderd worden? Er bestaat zoiets als " bel me niet register ". Mocht men je toch bellen, dan ook duidelijk zeggen dat je geen interesse hebt.
Hetzelfde geldt natuurlijk ook bij colportage aan de deur: Eveneens meteen zeggen dat je geen interesse hebt. Blijven volhouden, want als je toch een beetje interesse toont, dan hebben ze al 10 % overwonnen.,,dan komen mooie voorbeelden en verhalen en uiteindelijk ben je erin geluisd.
Lijkt me toch niet moeilijk om " nee " te verkopen tegen de professionele telefonische- en persoonlijke verkopers?
En telefonisch benaderd worden? Er bestaat zoiets als " bel me niet register ". Mocht men je toch bellen, dan ook duidelijk zeggen dat je geen interesse hebt.
Hetzelfde geldt natuurlijk ook bij colportage aan de deur: Eveneens meteen zeggen dat je geen interesse hebt. Blijven volhouden, want als je toch een beetje interesse toont, dan hebben ze al 10 % overwonnen.,,dan komen mooie voorbeelden en verhalen en uiteindelijk ben je erin geluisd.
Lijkt me toch niet moeilijk om " nee " te verkopen tegen de professionele telefonische- en persoonlijke verkopers?
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
Ik zeg aan de deur meestal binnen een paar zinnen, als ik er tussen kan komen, dat ik nergens een handtekening voor zet aan de deur, dan is het snel afgelopen.jaqranang schreef:Als een verkoper je op straat benadert, dan kan je toch zeggen dat je geen interesse hebt en dan gewoon doorlopen en verder niet reageren als die persoon je zelfs achterna loopt!. Zo doe ik dat altijd.
En telefonisch benaderd worden? Er bestaat zoiets als " bel me niet register ". Mocht men je toch bellen, dan ook duidelijk zeggen dat je geen interesse hebt.
Hetzelfde geldt natuurlijk ook bij colportage aan de deur: Eveneens meteen zeggen dat je geen interesse hebt. Blijven volhouden, want als je toch een beetje interesse toont, dan hebben ze al 10 % overwonnen.,,dan komen mooie voorbeelden en verhalen en uiteindelijk ben je erin geluisd.
Lijkt me toch niet moeilijk om " nee " te verkopen tegen de professionele telefonische- en persoonlijke verkopers?
-
- verified
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
Hallo BogeyVince,
Op dit forum lezen we je klacht over het contract dat je bij ons bent aangegaan. Het voldoet niet aan de verwachting. Daarnaast lezen we ook dat we het tegoed van teruggeleverde energie die door zonnepanelen is opgewekt, hebben verrekend met openstaande nota's, is dat correct? We kijken graag voor je na hoe we deze klacht kunnen oplossen. Kun je ons daartoe je adres geven? Dat kan in een privébericht op deze website, of in een e-mail naar [email protected]. We hopen van je te horen. Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
Op dit forum lezen we je klacht over het contract dat je bij ons bent aangegaan. Het voldoet niet aan de verwachting. Daarnaast lezen we ook dat we het tegoed van teruggeleverde energie die door zonnepanelen is opgewekt, hebben verrekend met openstaande nota's, is dat correct? We kijken graag voor je na hoe we deze klacht kunnen oplossen. Kun je ons daartoe je adres geven? Dat kan in een privébericht op deze website, of in een e-mail naar [email protected]. We hopen van je te horen. Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
Zou de Nuon Webcare wel sieren als zij onderstaande optie doen, dan weten bezoekers tenminste zeker naar wie zij hun belangrijke gegevens sturen.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 0&t=147472
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 0&t=147472
door TROS Radar » 01 jul 2014 14:08
Bedrijven kunnen vanaf heden hun account op het Radar-forum laten verifiëren. Een geverifieerd account garandeert de identiteit van het bedrijf op het forum van Radar.
Geverifieerde accounts bevatten een groen vinkje achter hun forumnaam.
Om in aanmerking te komen voor een geverifieerd account moet;
1. .. het forumaccount gekoppeld zijn aan een officieel bedrijfs-e-mailadres
2. .. een verzoek verstuurd worden vanaf ditzelfde e-mailadres
-
- verified
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
Bedankt voor de tip trail46. Ik heb direct een e-mail verzonden naar de redactie.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24 jun 2014 11:38
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
Even een update:
Op 24 juni jl. een mail van Nuon gekregen met de volgende passage:
"Wij zijn er niet in geslaagd om deze zaak onderling op te lossen. Ik heb aangegeven dat u gebruik kunt maken van de Geschillencommissie Energie om dit geschil aan een onafhankelijke partij voor te leggen. U heeft vanaf dit moment zes weken de tijd om dit te doen. Na die tijd wordt de incassoprocedure voortgezet."
Die zes weken duren echter bij Nuon slechts 1 dag. Namelijk, op 25 juni jl. is het incassoburo van Nuon in actie gekomen met diverse dreigementen aan mijn adres. Het geeft maar weer eens aan met wat voor dubieuze partij we hier te maken hebben....
Heb de zaak uiteindelijk maar aangemeld bij mijn rechtsbijstandverzekering.
WORDT VERVOLG!
Op 24 juni jl. een mail van Nuon gekregen met de volgende passage:
"Wij zijn er niet in geslaagd om deze zaak onderling op te lossen. Ik heb aangegeven dat u gebruik kunt maken van de Geschillencommissie Energie om dit geschil aan een onafhankelijke partij voor te leggen. U heeft vanaf dit moment zes weken de tijd om dit te doen. Na die tijd wordt de incassoprocedure voortgezet."
Die zes weken duren echter bij Nuon slechts 1 dag. Namelijk, op 25 juni jl. is het incassoburo van Nuon in actie gekomen met diverse dreigementen aan mijn adres. Het geeft maar weer eens aan met wat voor dubieuze partij we hier te maken hebben....
Heb de zaak uiteindelijk maar aangemeld bij mijn rechtsbijstandverzekering.
WORDT VERVOLG!
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
Ik zit in Essent Gebied. Ben overstapt naar NUON op basis van advies website consuementenbond. Ik denk dat het niet veel uitmaakt waar je zit. Ik kijk naar wat de goedkoopste aanbieder is en switch zo ieder jaar. Scheelt zo 200 euro per jaar. Wel contract voor max. 1 jaar sluiten.
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
Wat johan zegt, fijn zelf checken waar je het voordeligst uitbent op basis van je persoonlijk gebruik. Niemand die daar in een winkelcentrum of aan de deur een betere deal voor kan maken
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
Wat ik niet snap is dat volwassen en verstandige mensen (daar ga ik vanuit tenminste) zich laten verblinden door verkooppraatjes en contracten afsluiten op basis van ongefundeerde beloftes met kortingen.BogeyVince schreef:Nuon stuurt verkopers naar o.a. winkelcentra met verkooppraatjes. In mijn geval zou ik 10% korting krijgen t.o.v. mijn notabedrag bij Eneco.
Wat ik op jaarbasis betaal voor mijn energie staat op de jaarnota en die neem ik als ik naar een winkelcentrum eigenlijk nooit mee. En ik ken de nota ook niet uit mijn hoofd. Dus als een wildvreemde verkoper mij 10% korting aanbied, dan vraag ik me toch af hoe hij dat wil doen
Voortaan gewoon doorlopen en geen aandacht aan besteden.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24 jun 2014 11:38
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
Weer tijd voor een update:
Op 25 juni per mail de volgende vraag aan Nuon gesteld "Ik wil een klacht indienen bij uw directie over de handelswijze van Nuon. Kunt u aangeven tot wij ik mij moet richten en welk emailadres ik moet gebruiken?"
Een nette mail dacht ik doch voor Nuon geen reden om erop te reageren. Vandaag belde Nuon die o.a. aangaf dat klachten alleen via de Geschillencommissie Energie aangemeld kunnen worden. Wat een onzin Nuon. Geef toch gewoon antwoord op mijn vraag!
Op 25 juni tevens per contractdatum mijn contract opgezegd nu Nuon niet reageerde op mijn eerdere verzoeken om het contract tussentijds te beëindigen. Op 8 juli reageert [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] per mail met het verzoek om telefonisch contact. Daarop heb ik per mail geantwoord alleen schriftelijk met Nuon te willen communiceren. Vervolgens hoor je weer niets totdat [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] vandaag telefonisch o.a. meedeelt dat het heel gewoon is dat Nuon op dergelijke verzoeken niet reageert. Verder wacht Nuon het bericht van mijn nieuwe energieleverancier af alvorens de overeenkomst te gaan beëindigen.
Wat een onzin Nuon. Heb gewoon het fatsoen mijn opzegging te bevestigen!
Op 3 juli mengt Nuon zich in deze discussie op dit forum. Op mijn vraag wat zijn doelstelling is, geeft hij het volgende antwoord "Ik sta zeker open voor een oplossing. Wat stel je voor om deze kwestie tot een oplossing voor beide partijen te brengen?". Op 15 juli meld ik hem het volgende "Overigens is de oplossing natuurlijk vrij simpel als Nuon zich houd aan de toezegging/afspraak zijnde 10% korting op het tarief wat ik had bij .....". Vervolgens zijn we weer 9 dagen verder doch zwijgt [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Kennelijk is het charmeoffensief van Nuon op internet beëindigd!
Nuon belde dus vandaag met de volgende vraag die ze keer op keer herhaalde "Heeft u de zaak al aangemeld bij de Geschillencommissie Energie?". Hoewel ik dit al tien keer eerder gemeld heb aan Nuon, is en blijft het antwoord NEE!
Uit dit stukje proza valt duidelijk op te maken hoe Nuon met klanten omgaat. Werkelijk verbijsterend hoe klantonvriendelijk Nuon is. Daarom herhaal ik mijn stelling GA NIET IN ZEE MET NUON!
Op 25 juni per mail de volgende vraag aan Nuon gesteld "Ik wil een klacht indienen bij uw directie over de handelswijze van Nuon. Kunt u aangeven tot wij ik mij moet richten en welk emailadres ik moet gebruiken?"
Een nette mail dacht ik doch voor Nuon geen reden om erop te reageren. Vandaag belde Nuon die o.a. aangaf dat klachten alleen via de Geschillencommissie Energie aangemeld kunnen worden. Wat een onzin Nuon. Geef toch gewoon antwoord op mijn vraag!
Op 25 juni tevens per contractdatum mijn contract opgezegd nu Nuon niet reageerde op mijn eerdere verzoeken om het contract tussentijds te beëindigen. Op 8 juli reageert [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] per mail met het verzoek om telefonisch contact. Daarop heb ik per mail geantwoord alleen schriftelijk met Nuon te willen communiceren. Vervolgens hoor je weer niets totdat [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] vandaag telefonisch o.a. meedeelt dat het heel gewoon is dat Nuon op dergelijke verzoeken niet reageert. Verder wacht Nuon het bericht van mijn nieuwe energieleverancier af alvorens de overeenkomst te gaan beëindigen.
Wat een onzin Nuon. Heb gewoon het fatsoen mijn opzegging te bevestigen!
Op 3 juli mengt Nuon zich in deze discussie op dit forum. Op mijn vraag wat zijn doelstelling is, geeft hij het volgende antwoord "Ik sta zeker open voor een oplossing. Wat stel je voor om deze kwestie tot een oplossing voor beide partijen te brengen?". Op 15 juli meld ik hem het volgende "Overigens is de oplossing natuurlijk vrij simpel als Nuon zich houd aan de toezegging/afspraak zijnde 10% korting op het tarief wat ik had bij .....". Vervolgens zijn we weer 9 dagen verder doch zwijgt [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Kennelijk is het charmeoffensief van Nuon op internet beëindigd!
Nuon belde dus vandaag met de volgende vraag die ze keer op keer herhaalde "Heeft u de zaak al aangemeld bij de Geschillencommissie Energie?". Hoewel ik dit al tien keer eerder gemeld heb aan Nuon, is en blijft het antwoord NEE!
Uit dit stukje proza valt duidelijk op te maken hoe Nuon met klanten omgaat. Werkelijk verbijsterend hoe klantonvriendelijk Nuon is. Daarom herhaal ik mijn stelling GA NIET IN ZEE MET NUON!
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jul 2014 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24 jun 2014 11:38
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
Hierbij de laatste update over mijn problemen met Nuon.
Nadat ik het geschil had aangemeld bij mijn rechtsbijstandverzekering kwam Nuon eindelijk in beweging. Eerst deed Noun een voorstel om 50% van de - in mijn ogen - te hoge nota kwijt te schelden. Dit voorstel heb ik geweigerd. Daarna kwam men met het voorstel om alles kwijt te schelden; zijnde een bedrag van circa 500 Euro. Dit heb ik vanzelfsprekend geaccepteerd en toont meteen aan dat het wel degelijk mogelijk is om je gelijk te krijgen.
Vorige week heb ik de eindafrekening gekregen die wonderbaarlijk klopte zodat ik nu - na een jaar steggelen incl. dreigementen van Nuon - dit zeer irritante dossier kan sluiten.
Ik ben nu eindelijk verlost van Nuon; een onderneming die zeer klantonvriendelijk is en die ik bij niemand zal aanraden om mee in zee te gaan ga.
Nadat ik het geschil had aangemeld bij mijn rechtsbijstandverzekering kwam Nuon eindelijk in beweging. Eerst deed Noun een voorstel om 50% van de - in mijn ogen - te hoge nota kwijt te schelden. Dit voorstel heb ik geweigerd. Daarna kwam men met het voorstel om alles kwijt te schelden; zijnde een bedrag van circa 500 Euro. Dit heb ik vanzelfsprekend geaccepteerd en toont meteen aan dat het wel degelijk mogelijk is om je gelijk te krijgen.
Vorige week heb ik de eindafrekening gekregen die wonderbaarlijk klopte zodat ik nu - na een jaar steggelen incl. dreigementen van Nuon - dit zeer irritante dossier kan sluiten.
Ik ben nu eindelijk verlost van Nuon; een onderneming die zeer klantonvriendelijk is en die ik bij niemand zal aanraden om mee in zee te gaan ga.
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
De laatste 'tactiek' van NUON is om alle meterstanden bij de netwerkbeheerder op te vragen in een bepaalde regio (ook van degenen die geen klant zijn van NUON). Met deze informatie gaan de huis-aan-huis verkopers van NUON langs bij klanten van andere leveranciers in de hoop ze een contract met een vaste termijn aan te smeren.Dirkie schreef:Wat ik op jaarbasis betaal voor mijn energie staat op de jaarnota en die neem ik als ik naar een winkelcentrum eigenlijk nooit mee. En ik ken de nota ook niet uit mijn hoofd. Dus als een wildvreemde verkoper mij 10% korting aanbied, dan vraag ik me toch af hoe hij dat wil doen.
-
- verified
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
Beste Wim2007,
Het is me niet bekend waar je deze informatie vandaan hebt, maar uit navraag bij de betreffende afdeling binnen Nuon heb ik de informatie gekregen dat er geen meterstanden worden opgevraagd om een lijst samen te stellen van adressen waar we langsgaan. Er wordt wel een lijst gemaakt en adressen waar Nuon al leverancier is, worden niet opgenomen in de lijst.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
Het is me niet bekend waar je deze informatie vandaan hebt, maar uit navraag bij de betreffende afdeling binnen Nuon heb ik de informatie gekregen dat er geen meterstanden worden opgevraagd om een lijst samen te stellen van adressen waar we langsgaan. Er wordt wel een lijst gemaakt en adressen waar Nuon al leverancier is, worden niet opgenomen in de lijst.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
Volgens mij ook een verhaal van "voor een dubbeltje op de eerste rij"
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
En smaakte het broodje aap lekkerWim2007 schreef:De laatste 'tactiek' van NUON is om alle meterstanden bij de netwerkbeheerder op te vragen in een bepaalde regio (ook van degenen die geen klant zijn van NUON). Met deze informatie gaan de huis-aan-huis verkopers van NUON langs bij klanten van andere leveranciers in de hoop ze een contract met een vaste termijn aan te smeren.Dirkie schreef:Wat ik op jaarbasis betaal voor mijn energie staat op de jaarnota en die neem ik als ik naar een winkelcentrum eigenlijk nooit mee. En ik ken de nota ook niet uit mijn hoofd. Dus als een wildvreemde verkoper mij 10% korting aanbied, dan vraag ik me toch af hoe hij dat wil doen.
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
Jullie huis-aan-huis verkopers lopen gewoon met een tablet rond waarop die gegevens staan vermeld. Meterstanden zijn uiteraard slechts bekend bij de bestaande energieleverancier (een andere dan NUON) en bij de netwerkbeheerder (in dit geval Enexis).De Nuon Medewerker schreef:Beste Wim2007,
Het is me niet bekend waar je deze informatie vandaan hebt, maar uit navraag bij de betreffende afdeling binnen Nuon heb ik de informatie gekregen dat er geen meterstanden worden opgevraagd om een lijst samen te stellen van adressen waar we langsgaan. Er wordt wel een lijst gemaakt en adressen waar Nuon al leverancier is, worden niet opgenomen in de lijst.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
Re: GA NIET IN ZEE MET NUON
Johan Br. schreef:Ik zit in Essent Gebied. Ben overstapt naar NUON op basis van advies website consuementenbond. Ik denk dat het niet veel uitmaakt waar je zit. Ik kijk naar wat de goedkoopste aanbieder is en switch zo ieder jaar. Scheelt zo 200 euro per jaar. Wel contract voor max. 1 jaar sluiten.
Ik kan het gewoonweg niet begrijpen, want lees nou eens goed wat je hier schrijft, want het scheelt jou ieder jaar 200 euro, dan betaal je na een jaar of wat helemaal niks meer, dan krijg je het gratis zeker, want dat bedrag kan er niet ieder jaar vanaf.
Het klopt gewoonweg niet en het kan dus niet, mensen maken zichzelf van alles wijs, maar ieder jaar honderden euro's minder, hoor het om me heen ook wel eens, maar het kan niet!
Ik ken mensen bij verschillende aanbieders die ook altijd 100+ minder betalen en toch niks goedkoper uit zijn dan mijn 3 jarig contract bij Eneco, dat is raar.....of toch heel logisch....