dit kwam ik net tegen op een andere site:
beste mensen,
536% verhoging van rekening in verband met data verbruik
Ik ga nu de 6e maand in dat ik klant ben bij TELE2. De begin fase verliep naar tevredenheid, tot het moment dat ik merkte dat mijn rekening welke de afgelopen maanden binnen de bundel was gebleven, is verdubbeld. Bij het nabellen met TELE2 bleek dat dit te maken had met het dataverbruik, de medewerker heeft mij medegedeeld dat de volgende rekening maar liefst 536% duurder was voor het dataverbruik.
Zeer veel klachten over data gebruik in dezelfde maanden, geen oplossing TELE2
Bijna alle klanten van TELE2 hier hebben over de afgelopen maanden klachten achter gelaten over excessief datagebruik in de afgelopen maanden. Er zijn meerdere organisaties bezig met deze ongewenste vorm oneerlijke manier van zaken doen. Wat is hier de oplossing, met zn alle naar de rechter en eigen rekening blokkeren voor incasso’s voor TELE2?
Geen oplossing van TELE2 voor de rekening met een verhoging van 536%
Nadat ik eerst contact heb opgenomen met TELE2 om tot een oplossing te komen. Hebben wij “voor in de toekomst” de databundel aangepast naar een hogere bundel en de data zal worden afgeknepen indien je boven de bundel uitkomt. Dit is echter geen oplossing maar uitstelling en verandering van het probleem. In de voorgaande maanden was het gebruik namelijk altijd binnen de bundel!
Om te kunnen controleren waar het data verbruik vandaan komt heb ik een verbruik-meter gedownload om het verbruik te controleren. Hieruit blijkt dat ik niet in de buurt kom met het verbruik wat TELE2 aangeeft. Dit heb ik opgenomen met TELE2 welke aangeeft niet te kunnen zien waar de data aan verbruikt wordt, maar hier wel ENORME rekeningen over uitschrijft!
Dreigen met incasso bureau
Er wordt geen oplossing door de medewerker van TELE2 aangeboden en aangegeven dat er een incasso bureau wordt opgezet indien de door TELE2 niet te verklaren hoge rekening tijdig wordt betaald.
Als klant en mens behandeld worden
Daar ik door de betreffende medewerker niet onbeleefd te woord wordt gestaan is de inhoud van het verhaal onacceptabel en totaal niet klanten gericht. Er wordt geen oplossing geboden, kan geen leidinggevende worden gesproken en er kan telefonisch geen klacht worden aangemaakt. Algemene tips over data gebruik en het inzien van dataverkeer binnen een Iphone koop ik niks voor. Mijn rekening is 536% hoger met GEEN ANDER GEBRUIK DAN VORIGE MAANDEN. De data meter toont ook aan dat er helemaal geen hoog verbruik is (ver binnen de oude bundel).
Bijgaande brief is ook verstuurd naar TELE2. Je verwacht toch van een bedrijf als TELE2 als klant en mens behandeld te worden.. Hier ben ik in afwachting van.
Ben benieuwd of hier alsnog een oplossing voor komt.
Hou jullie op de hoogte.
Met vriendelijke groet
Julian D