Over het onderwerp denken we anders.puma73 schreef:Het gaat om de brief van de deurwaarder omdat de huur niet op tijd is betaald.
Dat is fijn, dan zal daarvoor ook geen kosten inrekening gebracht (mogen) worden.puma73 schreef:Die brief is volkomen terecht en heeft niks te maken met de 14 dagenbrief.
Ik zie niet waarom dit terecht zou zijn. Als bedragen gekoppeld zijn aan maanden door middel van een nummer of notitie, dan is alles duidelijk. Maar als dat niet zo is, dan zie ik niet waarom de betaling niet gewoon gekoppeld had moeten worden aan januari. Overigens ging ik er vanuit de eerste situatie.puma73 schreef:De huur van januari is pas in februari betaalt. Aangezien de huur elke maand op de eerste van de maand vooraf betaald moet zijn is de betaling in februari door het systeem van de WBV (volkomen terecht) aangezien voor de huur van de maand februari en heeft men dus een huurachterstand over de maand januari.
In dit land zijn wetten. Een daarvan regelt wanneer er incassokosten inrekening mogen worden gebracht. Nergens uit is gebleken dat de regels omtrent incassokosten zijn nageleefd, dus zijn die onverschuldigd. Jouw moreel bezwaar hier tegen veranderd daar niets aan.puma73 schreef:Dus niks onterechte incassokosten en niet betalen.
I don't care. Ik ben niet bezig met het moraal.puma73 schreef:Diegene waar het in het topic over gaat heeft al jaren consequent een huurachterstand van 1 maand.