LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel: Ik ben niet zo dubbel blij meer met jou

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Skyuki

Simpel: Ik ben niet zo dubbel blij meer met jou

Ongelezen bericht door Skyuki »

Goedemorgen,

Ik ben sinds 25-10-2013 lid van 'Simpel' (een bedrijf dat ooit via T-Mobile is begonnen).
Ik heb tot nu toe nog geen enkele problemen gehad met dit bedrijf en altijd 15 euro per maand betaald voor mijn abonnement.

Tot ik de nieuwe actie van Simpel zag. Je kent het misschien wel: die reclame met Nick en Simon die zingen over dat ze "dubbel blij" zijn met Simpel. De bekendste deal die ze op dit moment hebben is 1000MB en 100 minuten plus onbeperkt SMS'en voor maar 9,50 euro per maand. Voor ongeveer dezelfde deal betaal ik dus ongeveer 15 euro per maand.

Mijn conclusie was simpel: ik ga overstappen op die nieuwe deal. Echter is dit al onmogelijk via de link op Simpel.nl omdat je automatisch wordt doorverwezen naar een inschrijfpagina die voor nieuwe klanten geldt. Daarom heb ik contact opgezocht met de klantenservice. Die kon mij het volgende vertellen:
"Ik kan me voorstellen dat je ook graag mee wilt doen aan onze Verdubbeldagen actie. Echter is dit een actie welke alleen geldt voor nieuwe klanten, of voor bestaande klanten die 2 jaar klant bij ons zijn en hun contract willen verlengen. Dit is voor jou niet van toepassing, omdat je klant bent geworden op 25-10-2013, terwijl de actie begon op 17 februari 2015. Je kunt je contract 3 maanden voor je einddatum verlengen, dit is voor jou vanaf 25-07-2015."
Eerlijk gezegd was ik verbaasd. Waarom geldt dit alleen voor nieuwe klanten en klanten dus al 2 jaar klant zijn? In de duidelijke actievoorwaarden van deze actie staat alleen het volgende:
Actievoorwaarden “VERDUBBELDAGEN”

 Het abonnement moet afgesloten worden in de periode van 17 februari 2015 tot en
met 31 maart 2015.
 De eerste betaling moet binnen tien (10) dagen na het afsluiten van het abonnement
via iDEAL gedaan worden.
 Het abonnement heeft een contractduur van 24 maanden.
 Per maand mogen de bundels gratis omhoog en omlaag aangepast worden via Mijn
Simpel. De verdubbeling van het aantal minuten en internet MB’s vervalt zodra de
bundels gewijzigd worden. Gewijzigde bundels gaan in per de eerste dag van de
volgende maand.
 Simpel behoudt zich het recht voor om de actievoorwaarden tussentijds te wijzigen
en/of de actie voortijdig te beëindigen.
 Op deze overeenkomst zijn ook de Algemene Voorwaarden van Simpel onverkort van
toepassing.
Er staat nog niks over de voorwaarden die ik via de mail heb ontvangen. Bovendien vind ik het wat absurt om te zeggen dat huidige klanten hier niet van kunnen profiteren, behalve als ze een 2 jarig contact hebben afgesloten. Ik ben al sinds 2013 een trouwe klant zonder enig geklaag... Bovendien kan ik altijd mijn abonnement aanpassen via MijnSimpel profiel, maar dus niet in de goedkope abonnementen die hetzelfde bieden (zoals in de actievoorwaarden hierboven te lezen is).

Zijn er nog meer Simpel klanten die hetzelfde probleem hebben of hier een duidelijke mening over hebben?

Julie4444

Re: Simpel: Ik ben niet zo dubbel blij meer met jou

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Skyuki schreef:Dit is voor jou niet van toepassing, omdat je klant bent geworden op 25-10-2013, terwijl de actie begon op 17 februari 2015. Je kunt je contract 3 maanden voor je einddatum verlengen, dit is voor jou vanaf 25-07-2015."

[...]

Zijn er nog meer Simpel klanten die hetzelfde probleem hebben of hier een duidelijke mening over hebben?
Ik ben sinds 2012 klant bij Simpel en heb nog geen problemen gehad.
Het lijkt mij duidelijk waarom je niet in aanmerking komt voor de actie: je hebt een contract afgesloten voor 24 maanden en dat contract dien je uit te zitten. Daarna kun je pas overstappen of vrij wijzigen.

Dat is toch gewoon logisch?

Barre Barry

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Skyuki schreef: Bovendien vind ik het wat absurt om te zeggen dat huidige klanten hier niet van kunnen profiteren, behalve als ze een 2 jarig contact hebben afgesloten.
Dat zeggen ze niet. Lees het nog maar eens.

Dat jij een trouwe klant bent die niet klaagt is totaal irrelevant.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Die actie geldt ook voor jou hoor. Sluit gewoon een tweede abonnement af en je mag mee doen. Misschien iets voor je partner / kind of zo?

Dit is een wervingsactie geen kadootje. Het is om nieuwe klanten te trekken of bestaande klanten over te halen te verlengen. Verlengen kan alleen als je huidige contract bijna is afgelopen.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Skyuki schreef:Goedemorgen,

Ik ben sinds 25-10-2013 lid van 'Simpel' (een bedrijf dat ooit via T-Mobile is begonnen).
Je bent geen lid van Simpel, je hebt een contract afgesloten met Simpel met de bijbehorende voorwaarden. En een van die voorwaarden is een looptijd van 2 jaar. In dat contract staat ook, dat je 3 maanden voor afloop kunt 'verlengen'. Nu bestaat verlengen technisch niet, je kunt dan een nieuw contract aangaan tegen nieuwe voorwaarden.
Je kunt dus je huidige contract (nog) niet aanpassen. Je kunt eventueel wel een nieuw contract afsluiten tegen nieuwe voorwaarden met een nieuw maandbedrag.
Jij leest echter alleen de voorwaarden van deze aktie, terwijl de voorwaarden van je eigen contract (ook) van toepassing zijn.
Maar volgens mij staat dit verhaaltje ook alle bijdragen hierboven.
Kortom pak je contract erbij en ga dit eens lezen. En laat nog even wat wat je eigen conclusie was na het lezen ervan.

Fielix

Ongelezen bericht door Fielix »

Skyuki schreef:Goedemorgen,

Ik heb tot nu toe nog geen enkele problemen gehad met dit bedrijf en altijd 15 euro per maand betaald voor mijn abonnement.

Tot ik de nieuwe actie van Simpel zag. Je kent het misschien wel: die reclame met Nick en Simon die zingen over dat ze "dubbel blij" zijn met Simpel. De bekendste deal die ze op dit moment hebben is 1000MB en 100 minuten plus onbeperkt SMS'en voor maar 9,50 euro per maand. Voor ongeveer dezelfde deal betaal ik dus ongeveer 15 euro per maand.

Mijn conclusie was simpel: ik ga overstappen op die nieuwe deal. Echter is dit al onmogelijk via de link op Simpel.nl omdat je automatisch wordt doorverwezen naar een inschrijfpagina die voor nieuwe klanten geldt. Daarom heb ik contact opgezocht met de klantenservice. Die kon mij het volgende vertellen:
"Ik kan me voorstellen dat je ook graag mee wilt doen aan onze Verdubbeldagen actie. Echter is dit een actie welke alleen geldt voor nieuwe klanten, of voor bestaande klanten die 2 jaar klant bij ons zijn en hun contract willen verlengen. Dit is voor jou niet van toepassing, omdat je klant bent geworden op 25-10-2013, terwijl de actie begon op 17 februari 2015. Je kunt je contract 3 maanden voor je einddatum verlengen, dit is voor jou vanaf 25-07-2015."
Eerlijk gezegd was ik verbaasd. Waarom geldt dit alleen voor nieuwe klanten en klanten dus al 2 jaar klant zijn? In de duidelijke actievoorwaarden van deze actie staat alleen het volgende:
Actievoorwaarden “VERDUBBELDAGEN”

 Het abonnement moet afgesloten worden in de periode van 17 februari 2015 tot en
met 31 maart 2015.
 De eerste betaling moet binnen tien (10) dagen na het afsluiten van het abonnement
via iDEAL gedaan worden.
 Het abonnement heeft een contractduur van 24 maanden.
 Per maand mogen de bundels gratis omhoog en omlaag aangepast worden via Mijn
Simpel. De verdubbeling van het aantal minuten en internet MB’s vervalt zodra de
bundels gewijzigd worden. Gewijzigde bundels gaan in per de eerste dag van de
volgende maand.
 Simpel behoudt zich het recht voor om de actievoorwaarden tussentijds te wijzigen
en/of de actie voortijdig te beëindigen.
 Op deze overeenkomst zijn ook de Algemene Voorwaarden van Simpel onverkort van
toepassing.
Er staat nog niks over de voorwaarden die ik via de mail heb ontvangen. Bovendien vind ik het wat absurt om te zeggen dat huidige klanten hier niet van kunnen profiteren, behalve als ze een 2 jarig contact hebben afgesloten. Ik ben al sinds 2013 een trouwe klant zonder enig geklaag... Bovendien kan ik altijd mijn abonnement aanpassen via MijnSimpel profiel, maar dus niet in de goedkope abonnementen die hetzelfde bieden (zoals in de actievoorwaarden hierboven te lezen is).

Ik ben al jaren bij Simpel.nl en over enkele maanden loopt mijn abonnement af bij hen. Ik ben in ieder geval voornemens mijn abonnement op te zeggen, dankzij deze verdubbeldagen ( waar ik niet aan mee kan doen)! En ik weet ook zeker dat dit nog veel meer vaste klanten afstoot, dus goede marketing bij Simpel.nl! Je moet vaste klanten belonen, maar dat hebben ze nog niet door!
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jun 2015 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: off-topic

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Fielix schreef:Ik ben al jaren bij Simpel.nl en over enkele maanden loopt mijn abonnement af bij hen. Ik ben in ieder geval voornemens mijn abonnement op te zeggen, dankzij deze verdubbeldagen ( waar ik niet aan mee kan doen)! En ik weet ook zeker dat dit nog veel meer vaste klanten afstoot, dus goede marketing bij Simpel.nl! Je moet vaste klanten belonen, maar dat hebben ze nog niet door!
Nou, laat mij dan even de tijd nemen om aan te geven dat de verdubbeldagen wel degelijk voor vaste klanten zijn en dat wat jij zegt dus onzin is.

Ik kreeg namelijk niet lang geleden een e-mail van Simpel met het aanbod met de verdubbelactie mee te doen. Nu heb ik dus het dubbele voor het zelfde geld. Verschil is dat mijn abonnement al veel langer dan 24 maanden actief was en ik dus vrij mocht wijzigen.

Als je nog een actieve termijn hebt om uit te zitten kom je niet in aanmerking, maar als je langer dan 24 maanden klant bent en dus met 1 maand opzegtermijn kan beëindigen, kan je ook meedoen met acties voor "nieuwe" klanten.

Kortom: ben dus helemaal tevreden, want ik krijg nu het dubbele zoals nieuwe klanten dat ook konden afsluiten terwijl ik al sinds 2012 klant ben, en het heeft me maar 2 klikken vanuit de e-mail gekost. Prima service lijkt me. :mrgreen:

Gesloten