Anderhalf jaar geleden kocht ik bij Trendhopper de Zurich-eettafel: een strakke moderne eettafel van mdf, wit, mat gelakt. Kostte 499 euro.
Sinds een paar maanden zie ik vreemde vlekken op de tafel. Je ziet ze vooral bij feller zonlicht. Het zijn een soort vegen met wolkachtige vlekken die in repen over de hele tafel zitten. De vlekken zitten er niet bovenop, zoals je met kringen hebt, maar lijken in de structuur van de lak te zitten.
Ik sta voor een raadsel. Want ik gebruik de tafel eigenlijk nauwelijks, hij staat voorlopig vooral als sierstuk in de woonkamer zeg maar (ik eet meestal voor de tv of aan mijn bureau). Schoonmaken doe ik altijd met een vochtig doekje (gewoon water). Een enkele keer heb ik een heel klein beetje allesreiniger gebruikt. Dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Het enige wat ik kan bedenken is: misschien komen de vlekken door de zon? (maar dat zou toch niet mogen??) Want de tafel staat naast een groot raam. Of misschien is de tafel niet goed gespoten, waardoor er nu opeens vlekken in komen?
Heeft iemand enig idee?
Ik heb in ieder geval de kwestie met Trendhopper opgenomen. Daar zeggen ze ook voor een raadsel te staan, ze zeggen dat ze geen eerdere klachten over deze tafel gehad hebben. Ze hebben contact met de leverancier opgenomen, maar die wijst alle verantwoordelijkheid af.
Zij bieden mij nu 100 euro om de tafel te laten overspuiten (wat waarschijnlijk het dubbele kost, zeggen ze). Of ik moet het met de geschillencommissie opnemen.
Ik weet even niet goed wat te doen. Wat zouden jullie doen?
Ik vind vooral: ik heb 500 euro uitgegeven voor een tafel. Ik wil een 'perfecte' tafel, geen gevlekte.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)