Ik zou het zelfs algemener willen zeggen. Overal worden fouten gemaakt, niet alleen door (de mensen die werken bij de) instanties, maar ook door consumenten (en ook dat zijn ook mensen).MichielFRL schreef:Wat zeker nuttig is aan dit topic is dat we met z'n allen bewust worden dat er fouten gemaakt worden bij instanties en ook al merken wij daar alleen indirect (hogere premie zorgverzekering in dit geval) wat van, het toch verstandig is om actie te ondernemen.
Maar dan moet je een ding goed onthouden. Bij de instanties is er sprake van zeer sterk geautomatiseerde processen. Een controle door mensen vindt nauwelijks plaats. Als iemand dus een foutje maakt bij het invoeren van een code, waardoor een behandeling duurder wordt, zal dit verder in het proces niet meer naar voren komen.
Een consument daarentegen zal alles wel handmatig controleren (bankafschriften, overzichten van zorgverzekeraars enz enz) en deze fouten dus wel kunnen opmerken. Als je dan contact opneemt met de betreffende instantie (en je krijgt de juiste medewerker aan de lijn) dan kan het probleem opgelost worden.