Het probleem:
Een aantal weken terug heb ik via Groupon (vanuit RGC Trading) een zondoorlatende bikini gekocht. Het verkooppraatje hield in dat je egaal bruin werd, zelfs met de bikini aan (zie screenshot). Dat leek me interessant, dus heb 'm via Groupon gekocht. Een week later kreeg ik de bikini thuis en heb 'm natuurlijk gelijk getest. Toen ik de bikini een dag aan had gehad, bleek er van het hele verkooppraatje niéts waar te zijn. Ik was totaal niet verkleurd, niet meer dan onder elke andere bikini het geval zou zijn.
Daarop natuurlijk een mail gestuurd naar Groupon met de vraag voor een oplossing. Een poos later kreeg ik antwoord terug; de bikini is gedragen, dus wij kunnen hier niets mee. Daar was ik het natuurlijk niet mee eens, hoe had ik anders kunnen concluderen dat de bikini niet 'werkt'?? Dus er weer een mail aan gewaagd. Een paar minuten kreeg ik al antwoord; "We gaan hier niets aan doen, zie onze retourvoorwaardes."
Ze maken zich er dus wel heel makkelijk vanaf; 'Tsja, het product dat we verkopen is gewoon pure misleiding, maar *steekt middelvinger op naar klant*, wat ga je eraan doen?? Wij staan in ons gelijk, lekker puh'. Dat gevoel heb ik er bij.
En dit is niet eens m'n eerste klacht over deze site. Eerder kocht ik er al een heel mooi afdruiprek en kreeg er een goedkoop, plastic modelletje voor in de plaats. Een kettinkje dat ik had gekocht bleek niet veel meer dan een velletje aluminiumfolie met plastic steentje erop te zijn. Hoe dan ook; geen site waar ik nog iets van zal kopen.
Maar wat is nu mijn recht als consument? Ze hebben een ondeugdelijk product verkocht maar weigeren retouren. Wie kan me helpen?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)