LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Groupon/RGC Trading
-
Groupon/RGC Trading
Helaas via Groupon geen deugdelijke hulp gekregen, dus ik ben aan het onderzoeken wat mijn rechten als consument nu inhouden.
Het probleem:
Een aantal weken terug heb ik via Groupon (vanuit RGC Trading) een zondoorlatende bikini gekocht. Het verkooppraatje hield in dat je egaal bruin werd, zelfs met de bikini aan (zie screenshot). Dat leek me interessant, dus heb 'm via Groupon gekocht. Een week later kreeg ik de bikini thuis en heb 'm natuurlijk gelijk getest. Toen ik de bikini een dag aan had gehad, bleek er van het hele verkooppraatje niéts waar te zijn. Ik was totaal niet verkleurd, niet meer dan onder elke andere bikini het geval zou zijn.
Daarop natuurlijk een mail gestuurd naar Groupon met de vraag voor een oplossing. Een poos later kreeg ik antwoord terug; de bikini is gedragen, dus wij kunnen hier niets mee. Daar was ik het natuurlijk niet mee eens, hoe had ik anders kunnen concluderen dat de bikini niet 'werkt'?? Dus er weer een mail aan gewaagd. Een paar minuten kreeg ik al antwoord; "We gaan hier niets aan doen, zie onze retourvoorwaardes."
Ze maken zich er dus wel heel makkelijk vanaf; 'Tsja, het product dat we verkopen is gewoon pure misleiding, maar *steekt middelvinger op naar klant*, wat ga je eraan doen?? Wij staan in ons gelijk, lekker puh'. Dat gevoel heb ik er bij.
En dit is niet eens m'n eerste klacht over deze site. Eerder kocht ik er al een heel mooi afdruiprek en kreeg er een goedkoop, plastic modelletje voor in de plaats. Een kettinkje dat ik had gekocht bleek niet veel meer dan een velletje aluminiumfolie met plastic steentje erop te zijn. Hoe dan ook; geen site waar ik nog iets van zal kopen.
Maar wat is nu mijn recht als consument? Ze hebben een ondeugdelijk product verkocht maar weigeren retouren. Wie kan me helpen?
Het probleem:
Een aantal weken terug heb ik via Groupon (vanuit RGC Trading) een zondoorlatende bikini gekocht. Het verkooppraatje hield in dat je egaal bruin werd, zelfs met de bikini aan (zie screenshot). Dat leek me interessant, dus heb 'm via Groupon gekocht. Een week later kreeg ik de bikini thuis en heb 'm natuurlijk gelijk getest. Toen ik de bikini een dag aan had gehad, bleek er van het hele verkooppraatje niéts waar te zijn. Ik was totaal niet verkleurd, niet meer dan onder elke andere bikini het geval zou zijn.
Daarop natuurlijk een mail gestuurd naar Groupon met de vraag voor een oplossing. Een poos later kreeg ik antwoord terug; de bikini is gedragen, dus wij kunnen hier niets mee. Daar was ik het natuurlijk niet mee eens, hoe had ik anders kunnen concluderen dat de bikini niet 'werkt'?? Dus er weer een mail aan gewaagd. Een paar minuten kreeg ik al antwoord; "We gaan hier niets aan doen, zie onze retourvoorwaardes."
Ze maken zich er dus wel heel makkelijk vanaf; 'Tsja, het product dat we verkopen is gewoon pure misleiding, maar *steekt middelvinger op naar klant*, wat ga je eraan doen?? Wij staan in ons gelijk, lekker puh'. Dat gevoel heb ik er bij.
En dit is niet eens m'n eerste klacht over deze site. Eerder kocht ik er al een heel mooi afdruiprek en kreeg er een goedkoop, plastic modelletje voor in de plaats. Een kettinkje dat ik had gekocht bleek niet veel meer dan een velletje aluminiumfolie met plastic steentje erop te zijn. Hoe dan ook; geen site waar ik nog iets van zal kopen.
Maar wat is nu mijn recht als consument? Ze hebben een ondeugdelijk product verkocht maar weigeren retouren. Wie kan me helpen?
- Bijlagen
-
- Lijkt me duidelijk hoe het artikel verkocht werd.
- Schermafbeelding 2015-06-13 om 15.48.59.png (198.52 KiB) 5266 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Re: Groupon/RGC Trading
Tja, dat zou waarschuwing genoeg moeten zijn geweest. Overigens is jezelf bruinen zeer slecht voor je huid. Je huid verouderd er veel sneller door en het vergroot het de kans op huiskanker enorm.Sandravd86 schreef:En dit is niet eens m'n eerste klacht over deze site. Eerder kocht ik er al een heel mooi afdruiprek en kreeg er een goedkoop, plastic modelletje voor in de plaats. Een kettinkje dat ik had gekocht bleek niet veel meer dan een velletje aluminiumfolie met plastic steentje erop te zijn. Hoe dan ook; geen site waar ik nog iets van zal kopen.
Nou, ik zie in het plaatje staan dat het werkt als zonnescherm maar niet geheel de zon blokkeert. SPF 6 is natuurlijk bar weinig, maar ja... ik weet niet of het normaal is om dan langer te moeten zonnen (want ik houd mijn huid liever gezond).Sandravd86 schreef:Maar wat is nu mijn recht als consument? Ze hebben een ondeugdelijk product verkocht maar weigeren retouren. Wie kan me helpen?
Als het onderdeel was van hun voorwaarden is dat leuk en aardig, maar je had gewoon zonder opgave van reden de koop kunnen beëindigen door je te beroepen op de wettelijke bedenktijd voor koop op afstand, lijkt me.
U bent toch hopelijk niet serieus? Natuurlijk "werkt" de bikini, en natuurlijk nemen ze hem niet terug. Dat u nu afgegaan bent op een tell-sell-achtig verkooppraatje met opgeklopte verwachtingen kunt u niemand anders verwijten. U had toch niet ècht gedacht dat...oh, laat ook maar!Sandravd86 schreef:Daar was ik het natuurlijk niet mee eens, hoe had ik anders kunnen concluderen dat de bikini niet 'werkt'??
Er staat praktisch letterlijk dat je zont met een zonnenscherm aan. Dan voldoet het toch aan de logische verwachtingen?newmikey schreef:U bent toch hopelijk niet serieus? Natuurlijk "werkt" de bikini, en natuurlijk nemen ze hem niet terug. Dat u nu afgegaan bent op een tell-sell-achtig verkooppraatje met opgeklopte verwachtingen kunt u niemand anders verwijten. U had toch niet ècht gedacht dat...oh, laat ook maar!Sandravd86 schreef:Daar was ik het natuurlijk niet mee eens, hoe had ik anders kunnen concluderen dat de bikini niet 'werkt'??
-
Waarom bestelt u weer via deze site na de eerdere 2 teleurstellingen?Sandravd86 schreef:Helaas via Groupon geen deugdelijke hulp gekregen, dus ik ben aan het onderzoeken wat mijn rechten als consument nu inhouden.
Het probleem:
Een zondoorlatende bikini is natuurlijk dikke onzin, als u egaal bruin wilt worden is de enige manier in je blootje op een nudistenkamp gaan zonnen, hetgeen buitengewoon schadelijk voor uw huid is , maar dat moet u uiteraard zelf beslissen.
Ik denk niet dat u nu rechten heeft om deze bikini terug te sturen, hij is gedragen en uw verwachtingen waren niet reëel.
Voor de bikinimevrouw.
Deze mevrouw kocht bikini waar in de advertentie vermeld werd dat het de zonnestralen zou DOORLATEN, en niet BLOKKEREN, goed lezen dus critici van deze mevrouw.
Een zonDOORLATENDE bikini koop je in de veronderstelling dat je lichaam geheel gekleurd word ZONDER witte strepen/plaatsen.
Het is dus gebleken dat deze bikini niet doet wat er in het verkooppraatje staat, en is DUS KLANTENMISLEIDING.
Mevrouw heeft gelijk, dus even langs het juridisch loket!!
Deze mevrouw kocht bikini waar in de advertentie vermeld werd dat het de zonnestralen zou DOORLATEN, en niet BLOKKEREN, goed lezen dus critici van deze mevrouw.
Een zonDOORLATENDE bikini koop je in de veronderstelling dat je lichaam geheel gekleurd word ZONDER witte strepen/plaatsen.
Het is dus gebleken dat deze bikini niet doet wat er in het verkooppraatje staat, en is DUS KLANTENMISLEIDING.
-
Er staat ook : " blokkeert de zon niet geheel " in de advertentie , m.a.w. wel voor een deel dus , dus goed lezen misschien ?
Er staat toch ech letterlijk in de advertentie 'werkt als een zonnescherm maar blokkeert de zon niet geheel (SPF 6)'.FRIESE schreef:Voor de bikinimevrouw.
De bikini laat vast wel zon door, maar uiteraard niet alles. Dit is inderdaad gewoon een gevalletje tell-sell achtige marketing. Er wordt misschien wel een bepaald beeld opgeroepen door het tekstgebruik, maar er staat niks in de advertentie wat niet klopt. Er staat bijvoorbeeld niet dat de bikini alle zonnestralen doorlaat. Er staat ook niet dat de huid door de stof heen net zo bruin wordt als de onbedekte huid. Laat het gewoon een wijze les zijn en de volgende keer (zeker gezien de eerdere ervaringen...) met een wijde boog om dit soort verkoopkanalen heen lopen.
Nou, pas op hoor, want met SPF 6 zou je wel degelijk bruin moeten worden. Dat biedt namelijk verwaarloosbare bescherming tegen schadelijke zonnestralen.Jefdus schreef:Er staat toch ech letterlijk in de advertentie 'werkt als een zonnescherm maar blokkeert de zon niet geheel (SPF 6)'.FRIESE schreef:Voor de bikinimevrouw.
De bikini laat vast wel zon door, maar uiteraard niet alles. Dit is inderdaad gewoon een gevalletje tell-sell achtige marketing. Er wordt misschien wel een bepaald beeld opgeroepen door het tekstgebruik, maar er staat niks in de advertentie wat niet klopt. Er staat bijvoorbeeld niet dat de bikini alle zonnestralen doorlaat. Er staat ook niet dat de huid door de stof heen net zo bruin wordt als de onbedekte huid. Laat het gewoon een wijze les zijn en de volgende keer (zeker gezien de eerdere ervaringen...) met een wijde boog om dit soort verkoopkanalen heen lopen.